ƏL-MÜDƏSSİR
SURƏSİNİN
ŞƏRHİ
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ
Mərhəmətli və Rəhimli Allahın adı
ilə!
ﮬ ﮭ ﮮ
(74. 1) “Ey
örtünüb gizlənən!”[1]
Öncə qeyd
olunmuşdur ki, “bürünüb örtünmüş” və “örtünmüş” sözləri mənaca oxşardır və
Allah Öz Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) buyurur ki, Ona səylə
ibadət etsin. Əvvəlki surədə Rəbbə ibadətin zəruriliyindən və qəbilədaşları tərəfindən
ona (s.ə.s) verilən əzablara mətinliklə dözməsindən bəhs edilirdi. Bu surədə
isə Fövqəluca Allah Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) əmr edir
ki, Onun dinini açıq-aşkar təbliğ etsin və insanlara nəsihət versin.
ﮯ ﮰ ﮱﯓ ﯔ ﯕ
(74. 2)
“Qalx və xəbərdar et!”
(74. 3) “Rəbbini
ucalt!”
Öz nitqinlə
və əməllərinlə insanlara qətiyyət və səylə nəsihət ver ki, məqsədə çatasan və
insanlara izah edə biləsən ki, onlar hansı günahlara batmışlar və onları nə
gözləyir. Məhz bu onları Allaha itaətsizlik göstərməkdən çəkinməyə sövq edər.
Tövhid
prinsiplərini həyata keçirməklə və yalnız Onun Üzünə doğru yönəlməklə Rəbbini
şərəfləndir ki, insanlar sənin xütbələrinə əhəmiyyət versinlər və özləri də
Allahı uca tutmağa və Ona ibadət etməyə başlasınlar.
ﯖ ﯗ ﯘ
(74. 4)
“Libasını təmizlə!”
Belə bir rəy var ki, libas adı altında insan əməlləri nəzərdə tutulur
ki, onları təmizləmək – yalnız Allah xatirinə onları səmimiyyətlə yerinə
yetirməklə və Onun hökümlərini qüsursuz icra etməklə mümkündür. Mömin öz əməllərini
bədxah niyyətlərdən, nümayişkəranəlikdən, ikiüzlülükdən, şöhrət
düşkünlüyündən, təkəbbürlükdən, etinasızlıqdan və onun əməllərini əbəs
edə biləcək və onlara görə mükafatını azaldacaq bütün qüsurlardan təmizləməlidir.
Fövqəluca qullarına buyurur ki, bütün bunlardan çəkinsinlər.
Buraya
libasın çirkinlikdən təmizlənməsi də aiddir, çünki bunun sayəsində insan
etdiyi xeyirxahlıqların kamilliyinə nail olur. Bu daha çox namaza aiddir, çünki
əksər müsəlman alimlərinin rəyinə görə, çirkin şeyin paltardan və vücuddan
təmizlənməsi namazın düzgün qılınması şərtlərindən biridir.
Mövcud olan digər bir rəyə görə isə bu ayədə ümumiyyətlə paltardan
bəhs edilir və onun həmişə hər cür murdar şeylərdən və kirlilikdən, xüsusilə,
namaza başlamazdan əvvəl təmizlənməsi zəruridir. İstənilən halda, hətta əgər
bu ayədə zahiri təmizlik nəzərdə tutulsa da, bilmək lazımdır ki, o, mənəvi
təmizliyi yalnız tamamlayır.
ﯙ ﯚ ﯛ
(74. 5)
“Pisliklərdən çəkin!”
Quranın bir
sıra şərhçiləri hesab edirlər ki, pisliklər adı altında bütpərəstlərin Allahla
yanaşı sitayiş etdikləri bütlər nəzərdə tutulmuşdur. Beləliklə O (Pak və Müqəddəs),
onlardan və bununla bağlı olan hər şeydən həm sözdə, həm də əməldə əl çəkməyi
əmr etmişdir.
Digər şərhçilər
isə belə hesab edirlər ki, pislik – bütün pis əməllər və sözlərdir və Fövqəluca
buyurmuşdur ki, nə qəlbdə, nə dildə, nə bədəndə, kiçik və ya böyüklüyündən
asılı olmayaraq, günahlara yol verilməməlidir. Əlbəttə ki, buraya həm
müşriklik, həm də digər kiçik günahlar daxildir.
ﯜ ﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ
(74. 6) “Yaxşılığı
təmənna məqsədilə etmə!”
(74. 7) “Rəbbinin
xatirinə səbirli ol!”
İnsanlara
onların maddi həyatı və Axirətinə aid etdiyin yaxşılığa görə minnət qoyma,
onlardan mükafat gözləmə və onları özünə borclu sayma. Əksinə, yaxşılığı
insanlar üçün et və bundan ötrü istənilən imkanlardan yararlan və onlardan
minnətdarlıq gözləmə. Mükafatını Fövqəluca Allahdan istə və mərhəmət göstərdiklərinlə
digər insanlar arasında fərq qoyma.
Bəzi şərhçilər
belə hesab edirlər ki, bu ayələrin mənası ondadır ki, insanlara bir şeyi hədiyyə
etdikdə, onların sənə daha çoxu ilə əvəzini verəcəyini arzulamayasan. Lakin
Allahın bu hökmü yalnız Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
aid idi.
Allahın Elçisi (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) yuxarıda sadalanan
hökmə tabe oldu və tezliklə onu yerinə yetirməyə başladı. O (s.ə.s) insanlara
öyüd-nəsihət verir və aydın ayələrin vasitəsi ilə onlara Allahın göstərişlərini
izah edirdi. O (s.ə.s) tez-tez Allahı şərəfləndirir və başqalarını da buna dəvət
edirdi. O (s.ə.s) öz qəlbini və vücudunu şərdən təmizləməyə çalışırdı. O
(s.ə.s) Allahdan başqa və Onunla yanaşı ibadət edilənlərdən kənar gəzir,
bütpərəstlikdən və bütpərəstlərdən, şərdən və bədəməl insanlardan uzaq
idi. Bütün bəşəriyyət onun (s.ə.s) qarşısında, ilk növbədə isə, Allahın
qarşısında, - borclu idi, lakin o (s.ə.s), heç vaxt insanlardan nə mükafat,
nə də minnətdarlıq istəmirdi. O (s.ə.s), Allah yolunda ən böyük
dözümlülük göstərdi: Onun hökümlərini səbirlə yerinə yetirir, günahlardan çəkinir,
Allahın ona (s.ə.s) təyin etdiyi taleyin ağır zərbələrinə mətinliklə dözürdü.
Bütün bunların sayəsində o (s.ə.s) bütün ən böyük və öz imanında ən möhkəm
Allah elçilərindən (onlara salam olsun!), məziyyətcə, üstün oldu.
ﯣ ﯤ ﯥ ﯦ ﯧ ﯨ ﯩ ﯪ ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰ ﯱ
(74. 8)
“Sura üfürülən”
(74. 9) “o
gün – çətin Gündür” –
(74. 10)
“kafirlər üçün asan olmayacaqdır».
Sura üfürən
zaman Qiyamət günü başlayacaq və ölülər öz qəbirlərindən qalxacaq və həyata
qayıdacaqlar. Çoxsaylı dəhşətlər və sarsıntılar üzündən həmin gün kafirlər
üçün ən ağır gün olacaq, çünki onlar xeyirli sona nail olacaqlarına ümidlərini
tam itirəcək və əmin olacaqlar ki, onlar məhvə məhkumdurlar. Buradan aydın
olur ki, möminlər üçün həmin Gün asan olacaqdır. Buna görə, Fövqəluca buyurur:
“Bu – Ağır gündür!” (Qəmər, 54/8).
ﯲ ﯳ ﯴ ﯵ ﯶ ﯷ ﯸ ﯹ ﯺ ﯻ ﯼ ﯽ ﯾ ﯿ ﰀ ﰁ ﰂ ﰃ ﰄ ﰅ ﰆ ﰇ
(74. 11) “Məni
təklikdə yaratdığımla tək qoy”,
(74. 12)
“ona çoxlu mal-mülk verdim” –
(74. 13)
“yanındakı oğullarını da”
(74. 14) “və
onun qarşısında geniş imkanlar açdım».
(74. 15)
“Bunlardan sonra ümid edir ki, Mən ona yenə artırım».
Bu ayələr əl-Valid
b. əl-Muqirə ilə əlaqədar nazil edilmişdi. O, haqqa inadkarlıqla müqavimət göstərənlərdən
biri idi, Allahla və Onun Elçisi (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) ilə
mübarizə aparır və ona (s.ə.s) maneələr yaradırdı. Allah onu, əvvəllər başqalarını
etmədiyi kimi, məhkum etdi. Bu cəza haqqa müqavimət göstərənlərin və onunla ədavət
edənlərin hamısını gözləyir: rüsvayçılıq və şərəfsizlik bu həyatda onların
qənimi, Axirətdəki cəza isə daha alçaldıcı olacaqdır.
Bu adam
dünyaya tənha gəlmişdir. Onun nə var-dövləti, nə ailəsi, nə də qohumları var
idi, lakin Allah onun qayğısına qaldı və onu tərbiyə etdi. O (Pak və Müqəddəs),
ona böyük zənginlik, oğullar əta etdi və onlar daima onun yanından
ayrılmırdılar, ona kömək edirdilər, o isə, öz növbəsində, onlarla fəxr edir
və onların yardımından həvəslə faydalanırdı.
Allah ona dünya nemətlərindən istifadə etmək imkanı vermişdi və
var-dövlətə nail olmaq yollarını onun qarşısında geniş açmışdı. Bunun sayəsində
o, istədiyi və can atdığı hər şeyə nail olmuşdu. Lakin, ona göstərilən mərhəmətə
və yardıma baxmayaraq, o istəyirdi ki, Allah ona da Axirət həyatında Səadət
nəsib etsin.
ﰈﰉ ﰊ ﰋ ﰌ ﰍ ﰎ ﰏ ﰐ ﰑ
(74. 16)
“Heç vaxt! Həqiqətən, o, Bizim ayələrimizi inadla inkar edir».
(74. 17) “Mən
onu sərt bir yoxuşa dırmaşdıracağam».
Onun istədiyi
olmayacaqdır! Hər şey əksinə olacaqdır, çünki o, Allahın ayələrinin doğruluğuna
əmin olduqdan sonra, onları inkar etdi. O, haqdan üz çevirdi və onun ardınca
getmədi. Lakin o, ondan üz döndərməsi ilə qane olmayaraq, haqq ilə mübarizə
aparmaq yoluna qədəm basdı ki, onun yalan olduğunu ifşa etməyə çalışsın.
Buna görə Fövqəluca buyurur:
ﭑ ﭒ ﭓ ﭔ
(74. 18) “Həqiqətən,
o fikirləşib, qərara gəldi».
O, öz niyyətini
götür-qoy edərək, necə hərəkət edəcəyi və Quranın yalanını ifşa etmək üçün nə
deyəcəyi qərarına gəldi.
ﭕ ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ ﭚ ﭛ ﭜ ﭝ
(74. 19) “Qəhr
olsun! O necə hesablamışdır?!”
(74. 20)
“Bir daha qəhr olsun! O necə hesablamışdır?!”
O, mümkün
olmayan bir şeyin fikrinə düşmüş və nə ona, nə də onun kimilərin gücü
çatmayacaq bir işi görmək qərarına gəlmişdi.
ﭞ ﭟ ﭠ ﭡ ﭢ ﭣ ﭤ ﭥ ﭦ ﭧ ﭨ ﭩ ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ ﭮ ﭯ ﭰ ﭱ ﭲ ﭳ ﭴ
ﭵ
(74. 21) “Sonra
o fikrə getdi».
(74. 22)
“Sonra qaşlarını çatıb, üzünü turşutdu».
(74. 23)
“Sonra geriyə dönüb, qürrələndi”
(74. 24) “və
dedi: “Doğrusu, bu, yalnız rəvayət edilən bir sehrdir».
(74. 25) “Həqiqətən,
bu – insan sözüdür».
O, öz sözləri
üzərində düşündü və onda olan nifrət və kin-küdurət onun üzündə əks olundu.
O, geriyə dönüb təkəbbürləndi ki, bu onun düşüncələrinin, sözlərinin və əməllərinin
nəticəsi idi. Sonra o, Allahın Kitabını insan sözləri adlandırdı, həm də ədəb-ərkanlı
insanın sözləri deyil, qərəzkar, yalançı və pozğun cadugərin sözləri adlandırdı.
Qoy o qəhr olsun! Onu doğru yoldan azdıran və həlaka gətirən nə oldu?! Ən gözəl
və ən əzəmətli Söz olan Fövqəlmərhəmətli və Fövqəlşöhrətli Rəbbin Sözünün aciz
və kamillikdən uzaq olan məxluqların sözləri olması insan ağlına necə gələ
bilər?! İnsanın vicdanı bununla necə razılaşa bilər?! Bu inadkar yalançı Fövqəluca
Allahın Sözü haqqında belə ifadə işlətməyə necə cəsarət edə bilər?! Həqiqətən,
o, ən şiddətli cəzaya layiqdir və buna görə Fövqəluca Allah buyurur:
ﭶ ﭷ ﭸ ﭹ ﭺ ﭻ ﭼ ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ ﮅ
(74. 26) “Mən
onu Səqərə atacağam».
(74. 27) “Sən
haradan biləsən ki, Səqər nədir?”
(74. 28) “O,
nə rəhm edir, nə də buraxmır».
(74. 29) “O,
dərini yandırır”.
Cəhənnəm
alovu günahkarların üstünə dəhşətli bir qüvvə ilə çökür və əzabkeşlərin bədənində
heç nə saxlamır. O, onların bədənlərini çılğın alovlu odla yandırıb-qovurur,
onları öz əzabı ilə əhatə edir və dözülməz hərarətdən və ya şaxtadan
rahatlanmağa bir an belə imkan vermir.
ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ
(74. 30) “Üzərində
19 vardır”[2].
Bəhs edilən
məsələ Cəhənnəm mühafizəçiləri – sərt və güclü mələklər haqqındadır və
onlar Allahın hökümlərindən kənara çıxmır və onlara buyurulanların hamısını
olduğu kimi icra edirlər.
ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ ﮎ ﮏﮐ ﮑ ﮒ ﮓ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗ ﮘ ﮙ ﮚ ﮛ ﮜ ﮝ ﮞ ﮟﮠ ﮡ
ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ ﮱ ﯓﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﯣﯤ ﯥ ﯦ ﯧ ﯨ ﯩ ﯪ
(74. 31)
“Biz Odun sahiblərini mələklərdən etdik, onların sayını isə kafirlər üçün
sınaq qoyduq ki, Kitab verilənlər əmin olsunlar, möminlərin imanı güclənsin
və Kitab verilənlər və iman gətirənlər şübhə etməsinlər və ürəklərini mərəz
tutanlar və kafirlər soruşsunlar: “Allah bu məsəllə nə demək istəyir?” Beləcə,
Allah istədiklərini azdırır, istədiklərini də doğru yola yönəldir. Rəbbinin
döyüşçülərini Ondan başqa kimsə tanımır. Bu isə, bəşəriyyət üçün Nəsihətdən
başqa bir şey deyil».
Cəhənnəmin
mühafizəçisi olmağa yalnız güc və qüdrət sahibi olan mələklər layiqdirlər.
Allah bu ayədə mələklərin sayı barəsində yalnız kafirləri sınamaq üçün xəbər
vermişdir. Belə bir rəy mövcuddur ki, həmin sözlərin mənası mələklərin Axirətdə
kafirləri cəzalandıracaqları və işgəncə verəcəkləri ilə əlaqədardır. Cəhənnəm
cəzası sınaq adlandırılmışdır, çünki günahkarların əzabı daima gücləndiriləcəkdir.
Fövqəluca belə buyurur: “Həmin gün onlar Odda yanacaqlar” (Zariyat,
51/13).
Bir başqa rəyə
görə isə Allah Cəhənnəmin mühafizəçilərinin sayı haqqında, yalnız haqqa
inananları və onu yalan sayanları aşkar etmək üçün xəbər vermişdir. Bu həmin
ayənin davamı ilə də təsdiq olunur. Kitab əhli əvvəlki peyğəmbərlərə nazil
edilmiş vəhyləri Kəramətli Quranla müqayisə edib, yoxlaya və onun həqiqiliyinə
daha da əmin ola bilərlər. Möminlərə gəldikdə isə onlar nazil edilmiş növbəti
ayəyə iman gətirəcəklər və bundan onların imanı və etiqadı da güclənəcəkdir.
Quran ayələri
möminlərdə və Kitab əhlində yarana biləcək şübhələri dağıtmalı və onların tərəddüd
etməsinə imkan verməməlidir. Bu, həyatın ən böyük məqsədidir ki, bütün
sağlam düşüncə sahibləri ona layiqincə diqqətlə yanaşmalıdırlar. Bu – iman və
etiqad əldə etməyə səy göstərmə, onları hər saat gücləndirmə, bundan ötrü
bütün imkanlardan istifadə etmə və şübhələrdən və azğınlıqdan xilas olmaqdır
ki, onlar daima haqqın yolu qarşısında üzə çıxırlar. Fövqəluca bəyan edir ki,
bu ən böyük məqsədə yalnız Allahın Elçisinə (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) nazil ediləni əldə rəhbər tutmaqla nail olmaq
mümkündür.
Bunun sayəsində Rəbbin haqlı qulları yalançılardan seçilirlər. Sonuncuların
ürəklərində şübhələr və ikiüzlülük hökm sürür və buna görə onlar soruşurlar:
“Allah bu məsəllə nə demək istəyir?” Onların sözlərinin səbəbi onların
şübhələrində və təəccüb içində çaşıb qalmalarında, onların Allahın ayələrinə,
Şərəfli Kitaba iman gətirməmələrindədir. Buna görə məhz bu ayələrin və Kitabların
sayəsində Fövqəluca bəzilərini doğru yolla aparır, digərlərini isə zəlalətə
salır.
Rəbbin doğru
yola yönəltdiyi kəslər üçün Allahın Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı
olsun!) nazil edilmiş Vəhy mərhəmətdir. O, onların imanını və dinə sədaqətini
gücləndirir. Onun doğru yoldan azdırdığı kəslərə isə nazil edilmiş Vəhy yalnız
onların bədbəxtliklərini, təşvişini və özlərinə qarşı zalımlıqlarını gücləndirir.
Buna görə hər bir insan Allah və Onun Elçisinin (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) xəbər verdikləri hər şeyə itaət etməlidir.
Mələklərin və
digər məxluqların qoşunlarının güc və əzəməti yalnız Allaha məlumdur. Siz bu
qoşunların varlığı haqqında heç nə bilmirdiniz, ancaq Bilən və Xəbərdarolan Rəbb
onların haqqında sizə müjdə verdi. Elə isə heç bir şübhə etmədən bu müjdəyə
iman gətirin! Bu vəhy və nəsihət sizə əylənmək xatirinə nazil edilməmişdir.
Onlar insanlara nəsihət vermək və onlara, yalnız fayda verən şeyləri yerinə
yetirməyi öyrətmək və zərər verən nə varsa, onlardan çəkindirmək üçündür.
ﯫ ﯬ ﯭ ﯮ ﯯ ﯰ ﯱ ﯲ ﯳ ﯴ ﯵ ﯶ ﯷ ﯸ ﯹ ﯺ ﯻ ﯼ ﯽ ﯾ ﯿ ﰀ ﰁ
ﰂ ﰃ ﰄ
(74. 32)
“Yox-yox! And olsun aya!”
(74. 33)
“And olsun çəkilib gedən gecəyə!”
(74. 34)
“And olsun açılan səhərə!”
(74. 35)
“Bu, doğrudan da, ən böyük hadisə“ –
(74. 36) “xəbərdarlıqdır
bəşəriyyətə” –
(74. 37)
“sizdən irəli addımlamaq və ya geri çəkilmək istəyənlərə!”
Belə bir ehtimal var ki, “kəllə” (كَلَّا) ifadəsi “həqiqətən” sözünün mənasını verir. Bir başqa rəyə
görə isə, o burada bir giriş sözü kimi istifadə edilmişdir.
Fövqəluca aya, geriyə çəkilən gecəyə və açılan səhərə
and içir, çünki bu sadalananların hamısı özündə Allahın əzəmətli dəlillərini əks
etdirir. Bu dəlillər Onun fövqəlqüdrətini və müdrikliyini, Onun hakimiyyətinin
və mərhəmətinin hüdudsuzluğunu və Onun elminin hədsizliyini təsdiq edir. Fövqəluca
həm də ona görə and içir ki, Cəhənnəm Alovunun ən böyük bədbəxtliklərdən və Rəbbin
yaratdıqlarının ən mühümlərindən biri olduğunu vurğulasın.
Biz onun barəsində sizə xəbər verdik və onun təyinatı
haqqında sizə aydın bilik əta etdik. Qoy hər kəs, istəyərsə, irəliyə çıxsın
və onu Allaha yaxınlaşdıran xeyirxahlıqlar etsin və onların sayəsində o, Onun
lütüfkarlığına nail olar və Cənnət evlərində yaşamaq haqqına layiq görülər.
Kim də istəyərsə, Bizim onu yaratdığımız məqsəddən geri çəkilsin və Allahın
sevdiyi və bəyəndiyi hər şeydən üz çevirsin və onu Cəhənnəmə aparan günahlar
işlətsin. Fövqəluca həmçinin buyurur: “De: “Haqq – Rəbbinizdəndir. Kim
istəyir, iman gətirsin, kim istəmirsə, qoy iman gətirməsin...” (Kəhf,
18/29).
ﰅ ﰆ ﰇ ﰈ ﰉ ﰊ
ﰋ ﰌ ﰍ ﰎ
(74. 38) “Hər kəs əldə etdiklərinin girovudur”,
(74. 39) “sağ tərəfə mənsub olanlardan başqa”.
Hər bir günahkar öz yaramaz və pis əməllərinin
girovudur. O, onlara doğru can atırdı və indi isə öz cinayətləri və günahlarına
görə cavabdehdir. Onların ağır boyunduruğu çiyinlərinə keçirilmişdir və o,
ədalətli cəzaya layiqdir. O, öz pis əməllərindən asılı olmayan azad və xoşbəxt
möminlərə qətiyyən bənzəmir.
ﰏ ﰐ ﰑ ﰒ ﰓ ﰔ ﰕ ﰖ ﰗ ﰘ ﰙ
ﰚ
(74. 40) “Cənnət bağlarında onlar bir-birilərindən
soruşacaqlar”
(74. 41) “günahkarlar haqqında:”
(74. 42) “Sizi Cəhənnəmə gətirən nə idi?”
Onlar Cənnət bağlarında qalacaqlar və orada onlara
arzu etdikləri hər şey veriləcəkdir və onlar orada tam rahatlıq və əmin-amanlıq
içində olacaqlar. Onlar bir-biriləri ilə söhbət edəcək və söhbət günahkarldan
düşəcək. Onlar soruşacaqlar: “Onlar necə oldular? Allahın vəd etdiyi cəzanı
aldılarmı? Onlar bir-birilərindən soruşacaqlar: “Siz onların barəsində nə
bilirsiniz?” Bu anda onlar günahkarları Cəhənnəmin ortasında, əzab və
iztirablar burulğanında görəcək və soruşacaqlar: “Niyə siz Cəhənnəm oduna
düşdünüz? Hansı günaha görə?”
ﰛ ﰜ ﰝ ﰞ ﰟ ﰠ ﰡ ﰢ ﰣ ﰤ ﰥ
ﰦ ﰧ ﰨ ﰩ ﰪ ﰫ ﰬ ﰭ ﰮ ﰯ ﰰ ﰱ ﰲ ﰳ
(74. 43) “Onlar deyəcəklər: “Biz namaz qılanlardan
deyildik».
(74. 44) “Biz kasıbları yedirtmirdik”.
(74. 45) “Boşboğazlıq edənlərə biz də qoşulurduq”.
(74. 46) “Din gününü yalan sayırdıq”
(74. 47) “yəqinlik bizə gələnədək».
Bizim nə səmimi imanımız, nə xeyirxah əməllərimiz
var idi, nə də ehtiyacı olanların xeyrinə bir sədəqə vermişdik. Biz başqaları
ilə birlikdə yalan içində batmışdıq və haqqı inkar etməyə çalışırdıq. Biz hətta
Qiyamət gününü də inkar edirdik.
Bu, bizim yalana dalmağımızın və haqqı rədd etməyimizin
nəticəsi idi, çünki Qiyamət günü ən böyük həqiqətdir. Həmin gün insanlar üzərində
onların öz əməllərinə görə məhkəmə qurulacaqdır və Allahın hakimiyyəti və
Onun ədaləti bütün məxluqlarına tam mənada tətbiq olunacaqdır.
Cəhənnəm əzabkeşləri, labüd fakt, yəni ölüm onları
haqlayanadək, öz uydurma dinlərinə qapılmışdılar. Onlar kafir olaraq öldülər
və cəzadan qurtulmaq imkanından məhrum oldular, çünki xilas olmanın ümid
qapısı onların qarşısında bağlandı.
ﭑ ﭒ ﭓ ﭔ ﭕ
(74. 48) “Artıq şəfaətçilərin havadarlığı onlara
fayda verməyəcək».
Şəfaətçilik onlara fayda verməyəcəkdir, çünki şəfaətçilik etmələrinə icazə verilənlər Allahın qarşısında yalnız Onun razı
qaldıqlarından ötrü havadarlıq edəcəklər, bu günahkarlar isə öz əməlləri
ilə Rəbbin lütüfkarlığına layiq olmamışlar.
Allah
Onun şəriətinə müqavimət göstərənlərin hamısını gözləyən sonluğu izah etmiş və
onları Axirət həyatında nəyin gözlədiyini bildirmişdir. Allah qınaq və məzəmmətlə
belə buyurur:
ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ ﭚ ﭛ ﭜ ﭝ ﭞ ﭟ ﭠ
ﭡ ﭢ ﭣ
(74.
49) “Onlara nə olub ki, öyüd-nəsihətdən üz döndərirlər”,
(74.
50) “sanki hürkmüş vəhşi eşşəklər kimi”,
(74.
51) “aslandan qaçırlar».
Onlar
nəsihətdən üz döndərir və xütbələrə əhəmiyyət vermirlər. Onlar ona nifrət bəsləyir
və ondan, sanki, aslandan, ovçudan və ya atıcıdan qaçan vəhşi uzunqulaqlar
kimi uzaq qaçırlar. Bu, fasiqlərin haqdan uzaq qaçmasının və ondan üz döndərməsinin
ən parlaq nümunəsidir.
ﭤ ﭥ ﭦ ﭧ ﭨ ﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ
(74.
52) “Hətta onların hər biri özünə açıq səhifələr əta edilməsini istəyir”.
Onlar
öz şərəfsizliklərinə baxmayaraq, böyük iddialar irəli sürürlər və göylərdən
özlərinə açıq səhifələr nazil edilməsini istəyirlər. Onlar bəyan edirlər ki,
yalnız belə olduqda, haqqı qəbul edəcəklər. Lakin onlar yalan deyirlər. Həqiqətən,
əgər onlara istədikləri bütün möcüzələr göstərilsə də, öz gözləri ilə məşəqqətli
cəzanı görməyincə, iman gətirməyəcəklər. Onlara haqqı izah edən aydın ayələr
nazil edilmişdi, əgər onlarda, azca da olsa, bir xeyirxahlıq əlaməti
olsaydı, onlar ona iman gətirərdilər. Buna görə sonra Fövqəluca Allah belə
buyurur:
ﭮﭯ ﭰ ﭱ ﭲ ﭳ
ﭴ
(74.
53) “Əsla! Onlar Axirətdən qorxmurlar”.
Onlar
istədiklərinə nail olmayacaqlar, axı öz sözləri ilə onlar peyğəmbərlərin
(onlara salam olsun!) acizliyini ifşa edəcəklərinə ümid bağlamışdılar. Onlar
Axirət həyatından qorxmurdular. Axı onların ürəyində Axirət qorxusu olsaydı,
onlar belə davranmazdılar.
ﭵ ﭶ ﭷ ﭸ ﭹ ﭺ ﭻ ﭼ
(74.
54) “Əsla! Bu, həqiqətən, Nəsihətdir».
(74.
55) “İstəyən, onu yadına sala bilər”.
Burada bəhs edilən ya bu surə, ya da onda olan xütbə
haqqındadır. Arzu edən hər kəs bu nəsihəti yadında saxlaya bilər, çünki
indi doğru yol insanlara məlumdur və onun gerçəkliyinin dəlilləri təkzibolunmazdır.
ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﮁ ﮂﮃ
ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ
(74. 56) “Lakin Allah istəmədikcə, onlar onu yada
sala bilməzlər. O – Ondan qorxmağa layiq və bağışlamağa qadirdir».
Allahın iradəsi mütləq icra edilir. Nə kiçik, nə də
böyük olan şeylər Onun iradəsinə zidd ola bilməz.
Bu ayə, qədəriyyəçilərin, Allahın qulları öz işlərini
Allahın iradəsindən asılı olmayaraq yerinə yetirdiklərini iddia edən baxışlarını
və cəbbariyyəçilərin də, əksinə, insanın iradədən məhrum olduğunu və hər hansı
bir işi müstəqil yerinə yetirməyə qadir olmadığını zənn edən yanlış
baxışlarını qətiyyətlə təkzib edir. Cəbbariyyəçilər yanlış olaraq elə güman
edirdilər ki, insan Allahın onun üçün təyin etdiyi əməlləri icra etməyə məcbur
edilmişdir.
Lakin Fövqəluca Allah bəyan etmişdir ki, Onun
qulları iradə sahibidirlər və hansı əməli yerinə yetirməkdə müstəqil seçim
etməyə qadirdirlər. Buna baxmayaraq, onların iradəsi Allahın iradəsindən
asılıdır. Ondan qorxmaq və Ona ibadət etmək lazımdır, çünki O (Pak və Müqəddəs),
– Vahid Allahdır və ibadətə layiqdir. Eyni zamanda, O (Pak və Müqəddəs), Onun
qarşısında qorxu hissi keçirənləri və Onun iltifatına nail olmağa can
atanları bağışlayır.
[1] Müdəssir (الْمُدَّثِّرُ)
– ərəbcə “Örtünüb gizlənən” mənasındadır. Öncəki
surələrə aid tərcüməçi qeydlərində (IV-VI c.c.) açıqlandığı kimi, Bu şərəfli
surə Quranın özünümühafizəsinin 19 rəqəmi əsasında kodlaşdırılmış sistemi ilə
bilavasitə əlaqədar olan bir ecazkar surədir. Bu kodlaşdırılmış sistem ilk
dəfə olaraq 1974-cü ildə aşkar edilmişdir. Daha sonra bir çox tədqiqatçıların
iştirakı ilə Quranın bu sistemi ilə əlaqədar bir sıra möcüzələr də aşkar
edilmişdir. Müdəssir surəsi 74-cü surədir və 19 ilə 74 ardıcıl yan-yana
qoyulduqda alınan say eyni zamanda bu möcüzənin kəşf edilməsi tarixidir. Bu
möcüzə ilə əlaqədar məlumatlar ilk dəfə ABŞ-da yaşayan müsəlmanlar tərəfindən
bəyan edilmişdir. Bu möcüzə 1974-cü ildə Quranın Müdəssir (“Gizlənən”) surəsində
üzə çıxmışdır. Möcüzənin tapıldığı tarixdə Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) Məkkədən Mədinəyə başlayan hicrətindən 1393 il keçmişdi.
Bildiyimiz kimi, İslam Peyğəmbərinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
Quran hicrətdən 13 il öncə vəhy edilməyə başlanmışdı. Yəni, bu möcüzə Quranın vəhy
edilməyə başlamasından tam 1406 il sonra kəşf edilmişdir. Yaxşı, bəs bu 1406 rəqəmi
nəyə işarə edir? Möhkəm dayanın – 1406=19x74-dür.
Qurandakı rəqəmlərin möcüzəsinə işarə edən Müdəssir
(“Gizlənən”) surəsi əvvəldən axıra kimi say möcüzələri ilə doludur. Bu surənin
ilk iki ayəsi belədir: (1) “Ey örtünüb gizlənən” (2) “Qalx və xəbərdar et!”
(Müdəssir, 74/1-2). Surənin ilk ayəsi gizlənənə (müdəssirə) müraciətdir və
ikinci ayəsi isə artıq qalxmaq vaxtının gəldiyini və xəbərdarlıq etmək vaxtının
yetişdiyini bildirir. Məhz bu iki ayənin hərflərinin cəmi 19, onların əbcəd dəyəri
1974-dür. Müdəssir surəsinin birinci ayəsi belə (74.1) göstərilir. Məhz bu ayədən
etibarən Quranın sonuna qədər 741 ayə vardır və bu 741=19x39 kimidir, yəni, 741
rəqəmi 19-a bölündükdə qalıqsız 39 sayı alınır. Bu riyazi uzlaşma Quran ayələrini
Vəhyedənin fövqəlbəşəri idrakına və hikmətinə işarə edir və Quranın, həqiqətən
də, fövqəlqüdrət Sahibi olan Allah tərəfindən nazil edildiyini sübuta yetirir.
Böyüklərdən biri kimi
səciyyələndirilən 19 möcüzəsinin (74. Müdəssir, 35-ci ayə) həqiqətən də, əzəməti,
bu möcüzənin Müdəssir surəsindəki riyazi kodlaşdırılmadan başlayaraq özünü göstərir.
Müdəssir
surəsində Quranın insan sözü olduğunu deyən bir adamın “Səqərə” atılacağı söylənir.
Oradaca “Sən haradan biləsən ki, “Səqər” nədir?” – deyə sual verilərək, “Səqərin”
mənası açıqlanır. Sonra “Səqər” hər şeyi əhatə edən bir cəza kimi təsvir
edilir. Bu cəza- Cəhənnəm ola biləcəyi kimi, kafirlərə cavab verən 19 rəqəmi də
ola bilər. Cəhənnəm hər şeyi əhatə etdiyi kimi, 19 sayı da bütün Quranı riyazi
bir sistem olaraq əhatə edib qoruyur. (Ətraflı məlumat üçün bax: “Quran heç tükənməyən
möcüzə”, səh. 364-370). F.S.
[2] Müdrik Allahın bu ayədə
19 rəqəmindən bəhs etməsi və buradaca onun funksiyasını açıqlamaması (buna
baxmayaraq, həmin ayənin şərhində müəllif rəqəmi mühafizəçi mələklərin sayı ilə
əlaqələndirir), bunun nə isə, mühüm bir prinsiplə əlaqəli ola biləcəyinə işarə
edə bilərdi. Bu, həqiqətdə də belə imiş. 19 rəqəmi haqqında mən bu Təfsirin əvvəlki
cilidlərində, mənbələrə müraciətlə, bir sıra qeydlər vermişəm və burada da
qısaca izahlar vermək lazım gəlir (yuxarıdakı dibnotlara bax). Demək
lazımdır ki, Quranın, demək olar ki, bütün təfsirlərində və bir çox dillərə
(türk, rus, ingilis, Azərbaycan və s.) tərcüməsində 19 rəqəmi haqqında müxtəlif
mülahizələr söylənmiş və bunu, əsasən, Cəhənnəmdəki mühafizə mələklərinin
sayı ilə əlaqələndirmişlər. Quranda keçən 19 rəqəminin Quranın mühafizə
sisteminin kodu olması haqqında ilk dəfə olaraq məlumatlar 1974-cü ildə
Amerika Birləşmiş Ştatlarında yaşayan müsəlman alimlər tərəfindən irəli
sürülmüşdür. Sonra isə bir çox tədqiqatçıların iştirakı ilə Qurandakı bu sistem
ilə əlaqədar əhəmiyyətli möcüzələr kəşf edilmişdir. Müdəssir surəsi 74-cü surədir
və 19-u onun qarşısında qoyduqda bu möcüzənin aşkar edilməsi tarixi alınır. Bu
surənin ayələrinin şərhini verdikcə, yeri düşdükdə, həmin mövzuya
toxunacağıq. F.S.
Комментариев нет:
Отправить комментарий