\Æ
SURƏSİNİN
ŞƏRHİ
ﭑ ﭒ ﭓ
ﭔ
Mərhəmətli və Rəhimli Allahın adı
ilə!
ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ ﮎ
(71. 1) “Biz
Nuhu onun xalqının yanına göndərdik: “Xalqını, əzab-əziyyətli iztirablar
haqlamamışdan əvvəl xəbərdar et».
Bu surədə
Allah Nuh peyğəmbər (ə) haqqında yalnız hekayət rəvayət edir, çünki o (ə)
uzun müddət öz xalqının arasında təbliğat aparmış, onu ara vermədən bir olan
Allaha ibadət etməyə və uydurma “ilahlara” ibadətdən əl çəkməyə dəvət
etmişdir.
Fövqəluca xəbər
verir ki, O (Pak və Müqəddəs), Nuhu (ə) onun (ə)
xalqının yanına onlara bəslədiyi mərhəmətinə və onları əzab-əziyyətli cəzadan
xəbərdar etməyə görə göndərmişdir. Rəbb ona (ə) əmr etmişdi
ki, öz qəbilədaşlarını ağıllarını başlarına yığmağa və kafirliklərini tövbə
etməyə çağırsın, əks halda, buna görə onlar əbədi məhvə və sonsuz iztirablara
məhkum olacaqlar. Nuh peyğəmbər (ə) Allahın iradəsinə tabe olmuş, gedib vəzifəsini
yerinə yetirməyə başlamışdı.
ﮏ ﮐ ﮑ ﮒ ﮓ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗ ﮘ ﮙ
ﮚ ﮛ ﮜ ﮝ ﮞ ﮟ ﮠ ﮡ ﮢ ﮣﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ
(71. 2) “O
demişdi: “Ey xalqım! Həqiqətən, mən sizin – xəbərdaredən və açıqlayan nəsihətçinizəm”.
(71. 3)
“Allaha ibadət edin, Ondan qorxun və mənə tabe olun!”
(71. 4) “O, sizin günahlarınızı bağışlayar və sizə təyin olunmuş vaxtadək
möhlət verər. Həqiqətən, Allahın möhləti yetişəndə, o artıq ləngidilə bilməz.
Əgər siz bunu bilsəydiniz!”
Onun (ə)
xütbələri hər kəs üçün aydın və anlaşıqlı idi. Bunun səbəbi isə onun (ə) dəvət
etdiyi və çəkindirdiyi hər şeyi aydın izah etməsiydi və bunun sayəsində insanlar
xilas ola bilərdilər. O (ə), bütün bunları ən inandırıcı tərzdə başa salırdı.
O (ə), qəbilədaşlarına öz təliminin mahiyyətini izah edir və bildirirdi ki,
ibadətə layiq olan yalnız Allahdır. O (ə), onları müşriklikdən, onun çoxsaylı
təzahürlərindən və ona doğru aparan yollardan əl çəkməyə çağırırdı. O (ə), həmçinin
onlara bildirmişdi ki, əgər Allahdan qorxsalar, onda Rəbb onların
günahlarını bağışlayar, cəzadan xilas edər və onları böyük mükafatla təltif
edər, həm də onların bu dünyadakı məmnunluqlarını onların qədərinə müvafiq
olaraq müəyyən müddətə qədər uzadar.
Yerdəki ləzzətlər əbədi olmur və ölüm hökmən hər bir insanı haqlayır
və buna görə Nuh (ə) demişdir: “Həqiqətən, Allahın verdiyi möhlət yetişdikdə,
o artıq ləngidilmir. Əgər siz bunu bilsəydiniz!”
Lakin onun (ə)
qəbilədaşları Allaha iman gətirmirdilər, haqqa müqavimət göstərirdilər, öz Rəbbinin
çağırışına cavab vermir və Ona itaət etmirdilər. Bax buna görə Nuh (ə) onların
barəsində Allaha şikayət edir:
ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ
ﯝ ﯞ ﯟ
(71. 5) “O
dedi: “Ey Rəbbim! Həqiqətən, mən xalqımı gecə və gündüz dəvət etdim”,
(71. 6) “lakin mənim dəvətim onların yalnız qaçışını artırdı”.
Onlar haqdan
uzaqlaşır, üz çevirirlər. Mənim nəsihətlərim onlara fayda vermədi, çünki
insanlar doğru yola çağırışdan, ona qismən və ya tam cavab verdikdə yalnız
fayda əldə edə bilərlər.
ﯠ ﯡ ﯢ ﯣ ﯤ ﯥ ﯦ ﯧ ﯨ ﯩ ﯪ ﯫ ﯬ ﯭ ﯮ
(71.
7) “Hər dəfə mən onları çağırırdım ki, Sən onları bağışlayasan, onlar isə
qulaqlarını barmaqları ilə tıxayır və paltarlarına bürünürdülər. Onlar
inadkarlıq edir və qürrələnirdilər».
Bu sözlərdən
aydın olur ki, insanlar Onun elçisinə itaət etdikdə, Allah onları bağışlayır.
Yalnız belə olduqda, onlar əsil səadətə nail ola bilərlər. Lakin Nuhun (ə)
xalqı onu (ə) təkzib etdi və inadkarlıqla yalanın ardınca getməkdə davam
etdilər. Onun (ə) qəbilədaşları barmaqları ilə qulaqlarını tıxayırdılar ki,
öz peyğəmbərinin (ə) xütbələrini eşitməsinlər və paltarlarına bürünərək,
haqqa yad olduqlarını, ona nifrət etdiklərini göstərsinlər. Onlar öz küfüründə
inadla qalırdılar, haqqa bəslədikləri kin-küdurəti və onun qarşısında təkəbbürlülük
nümayiş etdirirdilər. Bu isə onlarda təkcə xəbislik yaradır və onları nemətdən
uzaqlaşdırırdı.
ﯯ ﯰ ﯱ ﯲ ﯳ ﯴ ﯵ ﯶ ﯷ ﯸ ﯹ ﯺ ﯻ ﯼ ﯽ ﯾ ﯿ ﰀ ﰁ ﰂ
(71. 8)
“Sonra mən onları aşkar dəvət etdim».
(71. 9)
“Daha sonra onları açıq dəvət etdim və sonra gizlicə bildirib”,
(71. 10)
“deyirdim: “Rəbbinizdən bağışlanma diləyin, axı O – Fövqəlbağışlayandır”.
Onların hamısına
bir yerdə nəsihət verir, haqqı açıq təbliğ edir və onlarla gizli söhbətlər
aparırdım. Bu – Nuhun (ə) səmimi, təmənnasız səylərinin şəhadəti idi və o
(ə) çalışırdı ki, bütün imkanları vasitəsi ilə istədiyinə nail olsun. O (ə)
qəbilədaşlarını günah işlətməməyə və bağışlanma diləməyə çağırırdı, çünki
Rəbb tövbə edən və Ondan bağışlanma diləyən hər kəsi bağışlamağa hazırdır.
Nuh (ə) çalışırdı ki, insanları pak dini qəbul etməyə ruhlandırsın. O (ə),
Allahın lütüfkarlıq göstərəcəyini, bol mükafat verəcəyini və cəzadan qurtaracağını
onlara vəd edirdi. O (ə) həm də onlara yaxın həyatda da nemət vəd edir və deyirdi:
ﭑ ﭒ ﭓ ﭔ ﭕ ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ ﭚ ﭛ
ﭜ ﭝ ﭞ ﭟ
(71. 11) “O,
sizə göydən bol yağış nazil edər”,
(71. 12)
“sizə mal-mülklə və övladlarla kömək göstərər, sizin üçün bağ-bağça salar və
çaylar axıdar».
O (Pak və
Müqəddəs), sizin üçün göydən tez-tez leysan yağışlar nazil edər ki, dərələrinizə
və düzənlərinizə su verəsiniz, şəhərlərinizi canlandırasınız ki, insanlarınız
ruhlansın. O (Pak və Müqəddəs), varlığınızı, yaşayışınızı təmin etdiyiniz
var-dövlətinizi artırar və sizə çoxsaylı övladlar qismət edər. O (Pak və
Müqəddəs), sizdən ötrü ən gözəl və ən arzuedilən dünya zövqündən ibarət
olan bağ-bağçalar və çaylar yaradar.
ﭠ ﭡ ﭢ ﭣ ﭤ ﭥ ﭦ
(71. 13) “Niyə siz Allahın əzəmətinə ehtiram göstərmirsiniz?”
Niyə siz Onun
əzəmətindən qorxmur və Ona layiqincə ehtiram bəsləmirsiniz?”
ﭧ ﭨ ﭩ ﭪ
(71. 14)
“Axı O, sizi mərhələ-mərhələ xəlq etmişdir».
O (Pak və Müqəddəs), sizin simanızı ardıcıllıqla dəyişmişdir. Əvvəlcə
siz ananızın bətnində idiniz, sonra südəmər körpə, uşaq, yeniyetmə, gənc
oldunuz. Siz həyatınızın son gününədək dəyişməkdə davam edirsiniz. Allah təklikdə
sizi yaratmış və idarə edir və yalnız O (Pak və Müqəddəs), Ona ibadət edilməsinə
layiqdir.
Qullarına
onları ilk dəfə necə xəlq etdiyini xatırladaraq, Rəbb onların diqqətini bir
daha dirildilməyə yönəldir, axı insanları mövcud olmadıqları halda Yaradan,
onları öldükdən sonra diriltmək qüdrətinə də malikdir.
Bunun yenə
bir dəlili kimi, Allah insanlara göylərin yaradılmasını xatırladır. Onları
yaratmaq, insanı yaratmaqdan çətindir.
ﭫ ﭬ ﭭ ﭮ ﭯ ﭰ ﭱ ﭲ ﭳ ﭴ ﭵ
ﭶ ﭷ ﭸ ﭹ ﭺ ﭻ
(71. 16)
“ayı onlarda nur etmiş, günəşi isə çıraq etmişdir?”
Bu ayələrdə
günəşin və ayın yaradılmasının necə əzəmətli olması və onların verdiyi
faydanın nəhəngliyi xüsusilə vurğulanır. Bütün bunlar Allahın mərhəmətinə
və Onun hüdudsuz xeyirxahlığına dəlalət edir. Kim ki, əzəmətli və mərhəmətlidir,
O (Pak və Müqəddəs), Ona ehtiram göstərilməsinə və sevilməsinə, insanların
Ondan qorxmasına və Ona təvəkkül etmələrinə, həqiqətən də, layiqdir.
ﭼ ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ
(71. 17)
“Allah sizi, bitki kimi, yerdən meydana gətirmişdir».
(71. 18) “Sonra O, sizi ora qaytaracaq və yenə çıxaracaqdır».
Allah ulu
babanız Adəmi (ə) xəlq etdikdə sizi yerdən çıxarıb bəsləmiş və onun (ə) bel
sütununda yaratmışdır. Sonra siz öləcəksiniz və basdırılacaqsınız. Daha
sonra isə, siz mühakimə edilmək və əvəzinizi almaq üçün dirildiləcəksiniz.
Yalnız O (Pak və Müqəddəs), həyat verməyə, öldürməyə və diriltməyə qadirdir.
ﮈ ﮉ ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ ﮎ ﮏ ﮐ ﮑ ﮒ
(71. 19)
“Allah yeri sizin üçün xalı etmişdir ki”,
(71. 20)
“siz onun üstündə geniş yollarla gedəsiniz».
Allah yeri
sizin üçün elə hazırlamışdır ki, siz onun zənginliyindən istifadə edəsiniz
və onun geniş yolları ilə hərəkət edəsiniz. Əgər Rəbb yeri yaymasaydı, siz bunu
edə bilməzdiniz. Bundan başqa, siz əkinçiliklə məşğul ola və ağac əkə, dənli
bitkilər yetişdirə, evlər tikə və, ümumiyyətlə, onun üzərində sakinləşə bilməzdiniz[2].
Lakin Nuhun
(ə) təbliğatı və nəsihətləri onun (ə) xalqını ağıllandırmadı və onlara fayda
vermədi. Belə olduqda o (ə), Allaha şikayət edərək,
öz məyusluğunu belə ifadə etdi:
ﮓ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗ ﮘ ﮙ ﮚ ﮛ ﮜ ﮝ
ﮞ ﮟ ﮠ
(71. 21)
“Nuh dedi: “Ey Rəbbim! Onlar mənə qulaq asmadılar, var-dövləti və övladları özlərinə
zərər vuranların ardınca getdilər».
Fasiqlər
onlara xeyirxahlıq etməyi öyrədən peyğəmbərə və nəsihətçiyə (ə) itaətsizlik
göstərdilər və öz xalqından olan varlıların və böyük nəsil sahiblərinin
ardınca getdilər. Onların var-dövləti, çoxsaylı övladları onlara yalnız zərər
vururdular və onları məhvə məhkum etmişdilər. Əgər belə qismət təkcə onların tərəfini
saxlayanlara nəsib olmuşdusa, onda hər şeydə onlara tabe olanların haqqında
nə demək olar?!
ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ ﮱ ﯓ
(71. 22)
“Onlar hiyləgərcəsinə ağır bir niyyət etmişdilər”
(71. 23) “və
demişdilər: “Öz ilahlarınız Vəddən, Suvadan, Yəqusdan, Yəuqdan və Nəsrdən əl
çəkməyin””.
Onlar haqqa
müqavimət göstərməyə cəhd edərək, çox dəhşətli fitnəkarlıqlar törətməyi niyyət
etmişdilər. Öz tanrıçalarına yardım etməyə çalışaraq, onlar özlərinin etiqad
etdikləri və ata-babalarının da giriftar olduqları bütpərəstliyə insanları
kor-koranə tərəfdar olmağa çağırırdılar. Onların tanrıçaları Vədd, Suva, Yəqus,
Yəuq və Nəsr idi. Bunlar – vaxtilə Nuhun (ə) xalqının arasında yaşamış əməlisaleh
insanlar olmuşdular. Onlar öldükdə, şeytan insanları yoldan çıxartdı və
onlar o salehlərin heykəllərini düzəltdilər. Onlar elə zənn edirdilər ki, bu
heykəllərə baxa-baxa, daha səylə Allaha ibadət edəcəklər. Bir sıra illər
keçdikdən və yeni nəsil gəldikdən sonra, şeytan onlara təlqin etdi ki, onların
ataları bu saleh insanlara ibadət edərdilər və onların sayəsində Allaha yaxınlaşmağa
çalışardılar və onların vasitəsi ilə yağış nazil etməsi haqqında Ona dua edərdilər.
Belə olduqda, insanlar onlara ibadət etməyə başladılar, qəbilə başçıları isə
öz tabeliklərində olanlara vəsiyyət edirdilər ki, bu bütlərə ibadətdən əl çəkməsinlər.
ﯔ ﯕ ﯖﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ ﯝ
(71. 24)
“And olsun ki, artıq onların çoxlarını azdırmışdılar. Zalımlara
azğınlıqlarından başqa, heç nəyi artırma!”
Başçılar və
ağsaqqallar bir çox insanları yoldan çıxarmışdılar. Əgər mənim təbliğatımdan
sonra onlar haqqa meyil etsəydilər, onda onlardan bir fayda gözləmək olardı,
lakin onlar təkcə öz başçılarının onların azğınlığını artıran çağırışlarına əhəmiyyət
verirlər. Onların möminlik yoluna qayıtması artıq mümkün deyildir və buna
görə Allah xəbər verir ki, onlar həm bu dünyada, həm də ölümdən sonra cəzalandırılacaqlar.
ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﯣ ﯤ ﯥ ﯦ ﯧ ﯨ
ﯩ ﯪ
(71. 25)
“Onlar günahlarına görə suda qərq edildilər və Oda atıldılar. Onlar Allahdan
başqa özlərinə köməkçilər tapa bilmədilər».
Onların bədəni
dənizə qaldı, canları isə, yandırıb kül edən oda nəsib oldu. Bunun səbəbi isə,
Nuh peyğəmbərin (ə) onları öncədən barəsində xəbərdar etdiyi günahları oldu.
O (ə), onların şəri və pis sonluğu haqqında insanlara bəyan etmişdi, lakin
onlar onun (ə) dediyi hər şeyi, Allahın cəzası onları haqlayanadək, rədd
edirdilər. Bu baş vedikdə isə heç kim Allahın təyin etdiyi cəzanın qarşısını ala
bilməzdi.
ﯫ ﯬ ﯭ ﯮ ﯯ ﯰ ﯱ ﯲ ﯳ ﯴ ﯵ
ﯶ ﯷ ﯸ ﯹ ﯺ ﯻ ﯼ ﯽ ﯾ ﯿ ﰀ
(71. 26)
“Nuh dedi: “Ey Rəbbim! Yer üzündə bir nəfər də kafir sakin saxlama!”
(71. 27) “Əgər
Sən onları saxlasan, Sənin qullarını azğınlığa salacaq və yalnız günahkar
kafirlər törədəcəklər”.
Nuh (ə) nəinki öz kafir qəbilədaşlarını lənətləmişdi, o (ə) həm də
etdiyi lənətlərin səbəbləri haqqında da xəbər vermişdi ki, bunlar – onların həyatının
başdan-ayağa həm özlərinə, həm də başqalarına zərərli olması ilə əlaqədar
idi. O (ə), bu addımı ona görə atmışdı ki, uzun illər boyu[3] öz qəbilədaşları
ilə ünsiyyətdə olmuş, onların əxlaqi keyfiyyətlərini çox yaxşı öyrənmiş və
başa düşmüşdü ki, onların cinayətləri artıq hədsiz dərəcədə dərinliklərə
varmışdır. Buna görə Allah onun duasını qəbul edərək, Nuh (ə) və möminlərdən
başqa, onların hamısını suya qərq etdi.
ﰁ ﰂ ﰃ ﰄ ﰅ ﰆ ﰇ ﰈ ﰉ ﰊ ﰋ ﰌ ﰍ ﰎ ﰏ ﰐ
(71. 28) “Ey
Rəbbim! Məni və mənim valideynlərimi və mənim evimə daxil olan möminləri və həmçinin
mömin kişiləri və mömin qadınları bağışla! Zalımlara isə həlakdan başqa heç
nə artırma!”
Əvvəlcə alicənab
peyğəmbər (ə) öz valideynlərini xatırladır ki, insanın onların qarşısındakı vəzifələrinin
nə qədər böyük olduğunu xüsusilə vurğulasın. Sonra o (ə) ümumiyyətlə bütün
iman gətirənləri yada salır və bundan sonra isə öz lənətini fasiqlərə yönəldir
ki, onların nəsibi həlak olmaq, yəni qəm-qüssəyə batmaq, müflis olmaq və
ölümdür[4].
[1] Quranda göyün yeddi təbəqədən ibarət yaradıldığı göstərilmişdir. Bu
yeddi təbəqə ifadəsi Quranın 7 surəsində (Bəqərə, 2/29; İsra, 17/44; Muminun,
23/86; Fussilət, 41/12; Talaq, 65/12; Mülk, 67/3 və bu surədə 71/15) təkrarlanmışdır.
Bu, düşünənlər üçün xatırlatmadır. F.S.
[2] Nuh peyğəmbərin (ə) xalqına təbliğ etməsi və nəsihət verməsi on ayədə
(71/10 – 71/20) təsvir edilmişdir. F.S.
[3] Nuh (ə) 950 il ərzində
xalqına peyğəmbərlik etmişdi. Quranda bu rəqəm “1000 ildən əlli il az” kimi ifadə
edilmişdir. Əsrlər boyu islam alimləri, görkəmli müfəssirlər və digər elm xadimləri
bu ifadənin belə yazılışının səbəblərini aydınlaşdırmağa çalışmışlar. Bu ifadəyə
bənzər daha bir rəqəm Allahın Kəhf surəsi 18/25-ci ayəsində keçir. Ayədə gənclərin
mağarada neçə il qalmasından bəhs edilərkən “300 və 9 il ifadəsi işlədilmişdir.
Bütün bu ecazkar rəqəmlər silsiləsinin əsil mahiyyəti Quranın özünümühafizə
sisteminin müsəlman alimlər tərəfindən kəşf edilməsi ilə aşkar edilmişdir
(1970-80-cı illərdə). Qısaca desək, bu 19 rəqəmli Quran kodu sistemi ilə
bağlıdır (Təfsirin IV-V cildlərinə bax!). QURANDA keçən sayların hamısı bir
sistem halındadır və hər rəqəmdən istifadə edilməsi məhduddur. Buna görə,
Nuh surəsindən öncə Quranda 950 (doqquz yüz əlli) rəqəmi keçdiyi üçün onun bir
daha təkrarlanması Quranın şifrələnmiş daxili sistemini pozardı (o cümlədən,
Kəhf surəsindəki rəqəmlərdə də). Allah Öz Kitabında bu ilahi tarazlığı saxlamaq
və bu misilsiz Kitabın əsrarəngizliyini və riyazi gerçəkliyini insanlara anlatmaq
və Quranın, həqiqətən, insan sözü deyil, Fövqəlqüdrətli Allahın Sözü olduğunu
bir daha sübut etmək üçün onu belə tərtib etmişdir. F.S.
[4] Qeyd etmək yerinə düşər
ki, Quran Allahın insanlara bəxş etdiyi möcüzələr xəzinəsidir və onlar iman
sahibi olanların dərk etməsi üçün açıqdır. Lakin bu açıqlıq yalnız Fövqəluca
Allahın idarə edib yönəltdiyi açıqlıqdır və yalnız zamanı yetişdikcə, bu möcüzələr
haqq tədqiqatçılarının qarşısında, onların fərdi səyi ilə aşkarlanır və
insanların Qurana olan inamını daha da artırır. Bu (71/28) ayədə əfv olunmaqdan
və cəzalandırılmaqdan bəhs edilir. Quran tədqiqatçıları Allahın mərhəməti sayəsində
müəyyən etmişlər ki: “Quranda “əfv” kəlməsi (bağışlanma) özünün bütün törəmələri
ilə birlikdə 234 (ikiyüzotuzdörd) dəfə keçmişdir. “Cəza” kəlməsi isə özünün
bütün törəmələri ilə birlikdə 117 (yüzonyeddi) dəfə keçmişdir. Möhtərəm oxucu,
bu nəyə işarədir? Bu, Fövqəluca, Mərhəmətli və Rəhimli Allahın bağışlamasının cəzalandırmasından
iki qat çox olmasını, yəni Onun mərhəmətinin qəzəbinə üstün gəlməsinə
açıq-aşkar dəlalət edir. Allah bu Quran möcüzəsini insanlara ona görə
bildirir ki, onlar Onun Kitabında göstərdiyi Özünün fövqəladə Bağışlayan sifətini
dərindən dərk edə və buna iman gətirə bilsinlər. (Rəqəmlərin statistikası üçün
bax: “Quran heç tükənməyən möcüzə” kitabı, səh. 335.). F.S.
Комментариев нет:
Отправить комментарий