\¼
ƏS-SƏFF
SURƏSİNİN
ŞƏRHİ
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ
Mərhəmətli
və Rəhimli Allahın adı ilə!
ﮎ ﮏ ﮐ ﮑ ﮒ ﮓ ﮔ ﮕﮖ ﮗ ﮘ ﮙ
ﮚ
(61. 1)
“Allahı göylərdə olanlar da, yerdə olanlar da şərəfləndirirlər. O –
Fövqəlqüdrətlidir, Müdrikdir».
Bu – Fövqəlxeyirxah
və Fövqəluca Rəbbin əzəməti və hüdudsuz hakimiyyətinin xatırlanmasıdır.
Bütün varlıqlar Ona itaət edir. Göylərin və yerin sakinləri yalnız Onun
şan-şöhrətini ucaldır və tərifləyirlər. Onlar təkcə Ona ibadət edir və təkcə
Ona dua edib, kömək diləyirlər. Onun fövqəlqüdrəti və hökümranlığı qarşısında
bütün məxluqlar mütiləşirlər. O (Pak və Müqəddəs), xəlq edir və Öz İlahi
müdrikliyinə uyğun olaraq hökm çıxarır.
ﮛ ﮜ ﮝ ﮞ ﮟ ﮠ ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ ﮭ
(61. 2) “Ey
iman gətirənlər! Niyə siz etmədiklərinizi danışırsınız?”
(61. 3) “Bir
şeyi etməyib danışana Allahın dərgahında nifrət böyükdür”.
Niyə siz
xeyirxahlıqdan danışırsınız, onu etməyə çağırırsınız, ola bilsin ki, hətta
onunla öyünürsünüz də, amma özünüz bunu həyata keçirmirsiniz? Niyə siz
insanlara şərdən çəkinməyi öyrədirsiniz və özünüzü elə göstərirsiniz ki,
sanki siz ondan uzaqsınız, halbuki əslində siz özünüz nöqsanlar və cinayətlər
burulğanının içindəsiniz? Məgər möminə belə davranış yaraşarmı? Bir işi özü
yerinə yetirmədiyi halda, onu başqalarına bəyan edən adamdan Allah yanında
daha nifrətamiz kim ola bilər?
İnsanlara
xeyirxahlıq öyrədən hər kəs, onu yerinə yetirənlər arasında birinci
sıralarda olmalıdır. O şəxs ki, başqalarını şərdən qorunmağa çağırır, ilk
növbədə özü ondan qorunmalıdır. Fövqəluca buyurur: “Məgər siz insanları
xeyirxahlıq etməyə çağıraraq, özünüzü unudacaqsınız? Axı siz Kitab
oxuyursunuz! Məgər siz ağıllanmayacaqsınız?” (Bəqərə, 2/44). Şueyb peyğəmbər
(ə) isə demişdir: “...Mən istəmirəm ki, sizdən fərqlənim və sizə qadağan
etdiklərimi özüm edim ...” (11/88).
ﮮ ﮯ ﮰ ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ
(61. 4) “Həqiqətən,
Allah Onun yolunda, bir-birinə möhkəm pərçimlənmiş səflərlə vuruşanları
sevir».
Allah
qullarını Onun yolunda mübarizəyə ruhlandırır və döyüşü necə aparmağı onlara
öyrədir. Möminlər döyüşə daxil olduqda sıx və mükəmməl sıralarla
vuruşmalıdırlar ki, düşmən onların səflərini yara bilməsin. Belə döyüş
qaydası sayəsində döyüşçülər hamısı özlərini eyni bir vəziyyətdə hiss edər,
bir-birilərinə daha yaxşı yardım göstərər, bir-birilərini ruhlandırar və düşmənlərinin
ürəyinə qorxu salarlar.
Muhəmməd Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) hər döyüşdən
əvvəl həmişə səhabələrini sıraya elə düzərdi ki, hər bir döyüşçü və hər bir
bölmə öz mövqeyini bilsin və başqalarına ümid etməsin. Bunun sayəsində
onlar döyüş tapşırığını müvəffəqiyyətlə yerinə yetirər və məqsədə nail olardılar.
Bundan başqa, döyüş tapşırığının bu qaydada qoyuluşu sayəsində istənilən təşəbbüsü
sona çatdırmaq və təkmilləşdirmək mümkün olurdu.
ﯛ ﯜ ﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﯣ ﯤ ﯥ
ﯦ ﯧﯨ ﯩ ﯪ ﯫ ﯬ ﯭﯮ ﯯ ﯰ ﯱ ﯲ ﯳ ﯴ
(61. 5) “Bir
vaxt Musa xalqına dedi: “Ey xalqım! Niyə siz mənim Allahın elçisi olduğumu
bildiyiniz halda, məni incidirsiniz?” Onlar yayındıqda, Allah onların ürəklərini
azdırdı. Allah fasiq xalqı doğru yola yönəltmir”.
Musa peyğəmbərin
(ə) qəbilədaşları cinayət törədər, öz elçilərini söz və əməlləri ilə incidərdilər.
Axı Allahın elçisi (ə) hörmət və ehtirama layiqdir. Bundan başqa, insanlar
onun (ə) hökümlərinə tabe olmalı və onları danışıqsız yerinə yetirməli idilər.
Onu (ə) incidən və ona (ə) əzab verənlər isə, hər hansı abır-həyadan və vicdandan
məhrum edilmişdilər, çünki onlar, Allahdan başqa, onlara hamıdan çox
xeyirxahlıq edəni incitməyi özlərinə rəva bilirdilər. Bununla da onlar, haqq
yol onlara məlum olduqdan sonra, ondan yayınırdılar.
Bu ayə göstərir
ki, əgər Allah qullarından bəzilərini azğınlığa salırsa, bununla O (Pak və
Müqəddəs), onlara qarşı ədalətsizlik etmir və günahkarlar bunun əsasında
özlərinə bəraət qazandıra bilməzlər. Həqiqətən, onlar Allahın Təliminin
nurundan özləri yayınmışdılar, halbuki, haqq onlara aydın idi. Buna görə
doğru yoldan yayınmağa və dərin azğınlığa görə Allahın cəzası ədalətli idi və
bu barədə Fövqəluca belə buyurur: “Biz onların ürəklərini və gözlərini
çeviririk, çünki onlar ona birinci dəfə də iman gətirməmişdilər və onları öz
zalımlıqlarında kor-koranə veyillənməyə buraxırıq” (Ənam, 6/110).
ﭑ ﭒ ﭓ ﭔ ﭕ ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ ﭚ ﭛ
ﭜ ﭝ ﭞ ﭟ ﭠ ﭡ ﭢ ﭣ ﭤ ﭥ ﭦ ﭧ ﭨﭩ ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ ﭮ ﭯ ﭰ ﭱ
(61. 6) “Məryəm oğlu İsa isə demişdir: “Ey İsrail oğulları! Məni sizə
Allah göndərmişdir ki, mənə qədər Tövratda olanların doğruluğunu təsdiq edim
və məndən sonra gələcək və adı Əhməd olacaq Elçi haqqında müjdə verim”. O,
onlara açıq-aydın ayələrlə gəldikdə, onlar dedilər: “Bu – bəlli bir sehrbazlıqdır».
Allah xəbər
verir ki, İsrail oğulları necə bir inadkarlıqla Məryəm oğlu İsa peyğəmbərin (ə)
dəvətinə müqavimət göstərirdilər. O (ə) demişdir: “Ey İsrail oğulları! Rəbb
məni göndərmişdir ki, sizi xeyirxahlığa çağırım və şərdən çəkindirim. O, mənə
aşkar möcüzələrlə kömək edir ki, sözlərimin həqiqiliyi təsdiq edilsin. Mən mənə
qədər nazil edilmiş Tövratın gerçəkliyini təsdiq edirəm. Mən sizə, bir
zamanlar Musanın (ə) sizə Tövratı gətirdiyi kimi bir Səmavi Kitab gətirmişəm.
Əgər mən yalançı olsaydım, onda mən mənə qədər sadiq peyğəmbərlərin və elçilərin
(onlara salam oldun!) xəbər verdiklərini sizə açıqlamazdım. Mən Tövrat
Kitabının gerçəkliyini təsdiq edirəm, çünki o, mənim peyğəmbərliyimdən xəbər
verir və mənim haqqımda siz onda müjdə oxuyursunuz. Mən gəlmişəm ki, onun gerçəkliyinə
şahidlik edim və sizə məndən sonra gələcək və adı Əhməd olacaq Elçi haqqında
müjdə verim». O (ə), ərəblərin ağsaqqalı Haşimin bilavasitə nəslindən olan Əbdülmütəllibin
nəvəsi və Abdullahın oğlu Muhəmməd Peyğəmbərdən (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) bəhs edir.
Beləliklə,
Allahın bütün digər peyğəmbərləri kimi, İsa peyğəmbər (ə) də özündən əvvəlki
peyğəmbərin (ə) gerçəkliyini təsdiq etmiş və gələcək Peyğəmbər (ona Allahın
salavatı və salamı olsun!) haqqında müjdə vermişdir. Heç də Allahın elçisi
adına iddia edən, elçilərin və peyğəmbərlərin təlimlərinə və qanunlarına ən
böyük azğınlıqla zidd olan yalançılar belə rəftar etmirlər və yalnız yaramaz əxlaq
və alçaq sifətləri ilə fərqlənirlər.
İsa peyğəmbərin
(ə) gələcəyini öncədən xəbər verdiyi Muhəmməd (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) Allahın elçisi və haqq peyğəmbər olmasının təkzibolunmaz dəlilləri
ilə gəldikdə, onlar onu (s.ə.s) sehrbaz adlandırdılar. Haqqın yalançı düşmənləri
məhz belə edərdilər və edirlər və əslində onların küfrü və ağılsızlığı gör
necə də yamandır!
Onlar peyğəmbərliyi
buludsuz səmada günəş kimi parlaq və aydın olanı falçı və sehrbaz hesab etdilər!
Bundan da qorxunc xəyanət varmı?! Məgər açıq-aşkar haqqı inkar edən və elçiləri
onlara qətiyyən aid olmayan şeylərdə günahlandıran insanların böhtanından
da böyük böhtan varmı?
ﭲ ﭳ ﭴ ﭵ ﭶ ﭷ
ﭸ ﭹ ﭺ ﭻ ﭼﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ
(61. 7) “İslama
dəvət edilərkən Allah haqqında iftira uydurandan daha zalım kim ola bilər?
Allah zalımları doğru yola yönəltmir».
Belə
insanlar bəraət haqqına malik deyillər, çünki onlara əvvəllər artıq islamı qəbul
etmək təklif olunmuş və onun həqiqiliyi haqqında onlara sanballı dəlillər gətirilmişdi.
Allah, öz şərəfsizliyini tövbə etməyən, xütbələrə və nəsihətlərə əhəmiyyət
verməyən, dəlillərə və möcüzələrə diqqət yetirməyən və yalnız haqqı sarsıtmağa,
yer üzündə yalanı bərqərar etməyə can atan zalım insanları doğru yola yönəltmir.
ﮄ ﮅ ﮆﮇ ﮈ ﮉ ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ ﮎ ﮏ
(61. 8)
“Onlar Allahın nurunu öz əlləri ilə söndürmək istəyirlər, lakin Allah Öz
nurunu, bu kafirlərin xoşuna gəlməsə də, tamamlayacaqdır».
Onlar öz yaramaz sözləri ilə haqqın qabağını kəsib pərdələmək istəyirlər.
Amma bu mümkün olmayacaqdır, çünki ağıllı insanlar onları dinlədikdə,
onların baxışlarının yalançılığına daha möhkəm əmin olacaqlar. Allah dininin
qələbə çalmasına və haqqın təntənəsinə zəmanət vermiş və bu müjdə ilə Öz
elçilərini (onlara salam olsun!) göndərmiş və vəd etmişdir ki, kafirlərin
xoşuna gəlməsə də, bütün ölkələri imanın işığı ilə nurlandıracaqdır. Əgər onlar
bütün güvvələrini Allahın nurunu söndürməyə yönəltsələr də, məğlubiyyətdən
qaça bilməyəcəklər. Onlar günəşin işığını üfürməklə söndürmək istəyənlərə
oxşayırlar. Onlar heç vaxt istədiklərinə nail ola bilməyəcəklər, onların mənasız
cəhdləri isə yalnız kəmağıllılıqlarını təsdiq edir.
ﮐ ﮑ ﮒ ﮓ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗ ﮘ ﮙ ﮚ
ﮛ ﮜ ﮝ ﮞ
(61. 9) “O,
Ona şərik qoşanların xoşuna gəlməsə də, dinini bütün dinlərdən üstün etmək
üçün elçisini Haqq Təlimat və Haqq dinlə Göndərəndir”.
Fövqəluca
islamın yer üzündə mütləq qalib gələcəyinin səbəbini xatırladır. Bu səbəb –
Muhəmməd Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
bəşəriyyətə doğru yol Təlimatı və Haqq din gətirməsindən ibarət idi. Onun (s.ə.s)
vəzifəsi – insanlara faydalı biliklər və xeyirxah əməllər öyrətməkdi. Məhz bu
biliklər insanları Allaha və Cənnət məkanına yönəldir, onları yaxşılıqlar
etməyə, öz əxlaqını nəcibləşdirməyə ruhlandırır və həm bu dünyada, həm də
öldükdən sonra uğur qazanmaqda onlara kömək edir. O (s.ə.s), dini aləmlərin tək
olan Rəbbinə ibadət etməyi təbliğ edir. Onun (s.ə.s) təlimi çatışmazlıqlardan
və nöqsanlardan xalidir, onun (s.ə.s) hökümləri qəlb üçün qida, bədən üçün rahatlıqdır,
onun (s.ə.s) qadağalarına riayət edilməsi isə, əmin-amanlığın və paklığın zəmanətidir.
Allahın Təlimatı
və Haqq din Muhəmməd Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
doğruçuluğunun ən böyük dəlilidir. Bu dəlil – bu dünya durduqca – mövcud
olacaqdır və ağıllı insan həyat üzərində nə qədər çox düşünərsə, bir o qədər
də onun (s.ə.s.) paklığına əmin olacaqdır.
O, ona görə
nazil edilmişdir ki, onun dəlillərinin və təkzibolunmaz sübutlarının hikməti
sayəsində islam dinini bütün digər dinlər üzərində ucaltsın və onun tərəfdarlarına
onların qılınclarının gücü və nizələrinin itiliyi sayəsində qələbə bəxş
etsin.
İslam
özlüyündə bütün zamanlarda tayı-bərabəri olmayan mükəmməl din olaraq
qalacaqdır. Ona qarşı mübarizə aparan və ya onunla düşmənçilik edən hər kəs,
hökmən məğlub ediləcəkdir. Zəfər və hökümranlıq həmişə islamla yanaşı
olacaqdır. Onun davamçılarına gəldikdə isə, onlar onun ehkamlarına sadiq
qalacaqlar. Əgər onlar onun hökümlərinə laqeyd yanaşsalar və özlərini təkcə
müsəlman adlandırmaqla keçinmək istəsələr, onda bu onlara heç bir kömək etməz.
Onlar Allahla olan əhdi unutmaları üzündən düşmənləri onların üzərində hökümranlıq
edəcəklər. Bu, müsəlmanların keçmişdəki və indiki vəziyyətini öyrənib, təhlil
edən hər kəsə məlumdur.
ﮟ ﮠ ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ
ﮪ
(61. 10) “Ey
iman gətirənlər! Sizi əzabverici iztirablardan xilas edəcək ticarəti sizə
göstərimmi?”
Bu – Mərhəmətli
Rəbbin Öz mömin qullarına nəsihəti, təlimatı və öyüdü idi. O (Pak və Müqəddəs),
qullarına faydalı sövdələşmənin necə aparılmasını, ən böyük məqsədə necə
nail olunmasını, ən çox arzu edilən istəyin necə həyata keçirilməsini xəbər
verirdi. O (Pak və Müqəddəs), onlara əzab-əziyyətli cəzadan necə xilas
olmağı və əbədi uğur qazanmağı öyrədirdi. Allah bu uğuru faydalı əmtəə ilə
müqayisə edir, çünki xütbələrə diqqətlə qulaq asan və sağlam ağıl sahibi olan hər
kəs onu əldə etməyi arzulayır. Belə bir mənfəət gətirən ticarət nədir görəsən?
Sanki bu suallara cavab olaraq, Rəbb belə buyurur:
ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ ﮱ ﯓ ﯔﯕ ﯖ ﯗ
ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ
(61. 11)
“Allaha və Onun Elçisinə iman gətirin və Allahın yolunda öz malınız və nəfsinizlə
mübarizə edin. Bu, əgər bilsəydiniz, sizin üçün daha xeyirlidir».
Tamamilə
aydındır ki, kamil iman – Allahın bütün nazil və hökm etdiklərinin doğruluğuna
möhkəm əminlik və etiqad etməkdir ki, bunlar da xeyirxah əməllərlə təsdiq
olunur. Bu əməllərin ən əzəmətlisi Allah yolunda edilən cihaddır.
Ey müsəlmanlar! Allah yolunda öz
malınızla və öz nəfsinizlə cihad edin[1]. İslam düşmənlərini dəf etməkdən ötrü həyatınızı belə əsirgəməyin
və qoy sizin yeganə məqsədiniz Allahın dinini yer üzündə bərqərar etmək və
Onun adını şərəfləndirmək olsun. Bundan ötrü, insan qəlbinin var-dövlətdən
çox həvəssiz və çətinliklə ayrıla biləcəyini nəzərə alaraq, öz malınızdan
imkanınız yol verdiyi qədər sərf edin. Bunun sayəsində siz düşmənləriniz üzərində
üstünlük qazanarsınız, qüdrətə yiyələnərsiniz, zənginliyə və mənəvi əmin-amanlığa
nail olarsınız. Bu, sizin bu dünyada nəsibiniz olar, Axirət həyatında isə siz
Allahın mükafatını qazanar və Onun cəzasından xilas olarsınız. Buna görə daha
sonra Allah, möminləri öldükdən sonra gözləyən mükafatı xatırladır və belə
buyurur:
ﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ
ﯣ ﯤ ﯥ ﯦ ﯧ ﯨ ﯩ ﯪﯫ ﯬ ﯭ ﯮ ﯯ
(61. 12) “O,
günahlarınızı bağışlayacaq, sizi altından çaylar axan Cənnət bağlarına, Ədn
bağlarındakı füsunkar məskənlərə daxil edəcək. Bu – böyük uğurdur».
Allah sizin
həm böyük, həm də kiçik günahlarınızı bağışlayacaq, çünki Allaha iman və Onun
yolunda mübarizə bütün günahları, o cümlədən, böyük günahları da yuyur. O
(Pak və Müqəddəs), sizi axar sulu çayları olan bağlara daxil edəcəkdir. O bağlarda
bir an belə durğun qalmayan su; dadı dəyişməyən süd; dadanlara yalnız ləzzət
verən şərab və qatışığı olmayan bal çayları axır. Bu çaylar Cənnət ağaclarının
arasından, sakinləri üçün müxtəlif meyvə və bəhrələrin hazırlandığı möhtəşəm
sarayların və qəsrlərin yanından keçir.
Allah sizi əbədiyyət
bağlarının gözəl məskənlərində, yəni uca yerlərdə salınmış hündür və
naxışlarla bəzədilmiş imarətlərdə yerləşdirəcəkdir. Cənnətin yüksəkliklərindəki
sakinlər sadə Cənnət sakinlərinə göy qübbəsindəki parlaq ulduzları
xatırladacaqlar.
Cənnət evləri
qızıl və gümüş kərpiclərdən, çadırlar isə inci və mərcanlardan inşa ediləcək.
Onların arasında zümrüddən və ən qiymətli və müxtəlif rəngli ləl-cəvahiratdan
mənzillər də olacaqdır. Onların hamısı o dərəcədə təmiz və şəffaf olacaqdır
ki, çöldən içəridə nə baş verdiyi, içərisindən də çölundə nə baş verdiyi görünəcəkdir.
Cənnətin xoş
rayihələri və cazibədarlıqları təsviredilməzdir. Qaldı ki, möminləri orada nəyin
gözlədiyini onların heç özləri ağıllarına belə gətirmirlər. Heç bir insan, Cənnəti
öz gözləri ilə görməsə, gözəlliklərini dadmasa və onlardan ləzzət almasa,
bunları təsəvvür edə bilməz. Rəbbin bu nemətlərini daddıqdan sonra, Cənnət
sakinləri, yəqin ki, Allah insanları bir daha ölməyəcəkləri kamil yaradılışla
dirildəcəyini vəd etməsəydi, sevincdən qəşş edib ölərdilər.
Allah
Pakdır! Heç bir məxluqu Onu layiqincə tərifləməyə qadir deyildir! Yalnız O
(Pak və Müqəddəs), Özü Özünü layiq olduğu kimi tərifləyə bilər. O (Pak və Müqəddəs),
– Cənnəti Səadət məkanı olaraq xəlq etmiş və ona insanı mat qoyan və gözlərini
qamaşdıran əzəmət və füsunkarlıq vermiş Böyük və Fövqəlali Allahdır! Böyük
Müdrik Xaliq Cənnəti elə yaratmışdır ki, əgər insanlar onun misilsiz gözəlliklərini
görsəydilər, onlardan heç biri onun xatirinə çalışmaqdan əl çəkməzdilər və
bu narahat – xoşbəxtliyin kədərlə əvəzləndiyi, sevincin isə qəmə çevrildiyi
dünyada ötəri ləzzətlərin ardınca qətiyyən düşməzdilər!
Fövqəluca Cənnət
məskənini Ədn adlandırır, çünki dindar möminlər heç vaxt oranı tərk etməyəcəklər
və öz sığınacaqlarını dəyişmək də istəməyəcəklər. Bu – çox səxavətli
mükafatdır, ən nəfis təltifdir və elə böyük bir müvəffəqiyyətdir ki, tayı-bərabəri
yoxdur. Bu – Allahın Axirət üçün hazırladığı mükafatdır. Möminlərin dünya həyatında
bu ticarətdən əldə edəcəkləri faydaya gəldikdə isə, Fövqəluca Allah belə
buyurur:
ﯰ ﯱﯲ ﯳ ﯴ ﯵ ﯶ ﯷﯸ ﯹ ﯺ ﯻ
(61. 13)
“Bir də sizin istədiyiniz şey olacaqdır: Allahın yardımı və yaxın qələbə.
Möminlərə müjdə ver!”
Allahın köməyi
sayəsində möminlər düşmənləri üzərində qələbə çalacaqlar və o, onlara qüdrət
verəcək və sevinc gətirəcək, əldə edəcəkləri yeni nailiyyətlər sayəsində müsəlmanlar
ərazilərini genişləndirəcək və saysız-hesabsız var-dövlətə sahib olacaqlar.
Mübarizə aparan möminlərə haqq iş uğrunda veriləcək əvəz belə olacaqdır. Əgər
möminlərə mübarizədə iştirak etmək nəsib olmasa, onlar Fövqəluca Allahın mərhəmətindən
və xeyirxahlığından ümidlərini kəsməməlidirlər. Əksinə, onlar həm bu dünyada,
həm də Axirət həyatında onları gözləyən mükafat haqqında müjdədən sevinməlidirlər.
Onların hər biri, hətta o, Allah yolunda mübarizlərin yüksəldikləri dərəcəyə
nail olmasa da, öz imanından asılı olaraq, mükafatlandırılacaqdır.
Bir dəfə Muhəmməd Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
demişdir: “Kim Allahı öz Rəbbi, islamı –
öz dini, Muhəmmədi – öz Elçisi qəbul etmişsə, o, mütləq Cənnətə girəcəkdir”.
Əbu Səid əl-Xudri bu sözlərdən heyrətə gələrək, demişdir: “Ey Allahın
Elçisi, bu sözləri mənim üçün təkrar et». Peyğəmbər (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) bunları təkrarlayıb, əlavə etmişdir: “Lakin elə bir şey var ki, o, qula Cənnətdə yüz
pillə yüksəlməyə imkan verir, hər pillə arasındakı məsafə isə yerlə göyün
arasındakı məsafəyə bərabərdir”. Əbu
Səid soruşmuşdu: “Bəs bu nədir?” O (s.ə.s) demişdir: “Bu – Allah yolunda cihaddır”[2]. Bu hədisi Müslim rəvayət etmişdir.
ﯼ ﯽ ﯾ ﯿ ﰀ ﰁ ﰂ ﰃ ﰄ ﰅ ﰆ
ﰇ ﰈ ﰉ ﰊ ﰋﰌ ﰍ ﰎ ﰏ ﰐ ﰑﰒ ﰓ ﰔ ﰕ ﰖ ﰗ ﰘ ﰙﰚ ﰛ ﰜ ﰝ ﰞ ﰟ ﰠ ﰡ ﰢ
(61. 14) “Ey
iman gətirənlər! Allahın köməkçiləri olun. İsa ibn Məryəm həvarilərinə
demişdi: “Kim Allah yolunda mənim köməkçilərim olar?” Həvarilər demişdilər:
“Biz – Allahın köməkçiləriyik». İsrail oğullarının bir hissəsi iman gətirdi,
digər hissəsi isə inkar etdi. Biz iman gətirənlərə düşmənlərinə qarşı kömək
etdik və onlar qalib gəldilər».
Ey möminlər!
Rəbbininzin dininə sözünüzlə və işinizlə kömək edin. Bundan ötrü siz özünüz bu
dinin hökümlərini yerinə yetirməlisiniz, başqalarını da onu qəbul etməyə
çağırmalısınız, öz əliniz və öz malınızla haqq dinə müqavimət göstərənlərin,
haqqı inkar edənlərin, yalanı və şərəfsizliyi yayanların hər birinə qarşı mübarizə
aparmalısınız. Həqiqətən, belə insanlara onların baxışlarının əsassızlığını
sübut etmək, hadisələrin əsil mahiyyətini açıqlamaq və onları azğınlıqdan çəkindirmək
lazımdır. Allahın dininə kömək etmək üçün isə, müsəlmanlar Quranı və Muhəmməd
Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) Sünnəsini öyrənməli, ətrafındakıları
da buna sövq etməli və insanları xeyirxahlıq etməyə və günahlardan çəkinməyə
çağırmalıdırlar.
Sonra Rəbb
iman gətirənləri onların saleh əcdadlarından nümunə götürməyə çağırır. İsa peyğəmbər
(ə) öz həvarilərindən kimin onun (ə) ardınca gələcəyini və Allahın dinini yer
üzündə bərqərar etmək üçün ona (ə) kömək edəcəyini soruşan kimi, onlar o
saat cavab verirlər ki, Allahın dininə kömək etməyə hazırdırlar. Onlar
verdikləri sözə sadiq qaldılar və öz peyğəmbərləri (ə) ilə birlikdə öz Rəbbinin
dininə kömək edirdilər. Lakin İsrail oğullarının yalnız bir hissəsi iman gətirmişdi
və peyğəmbərin (ə) və onun şagirdlərinin çağırışına qoşulmuşdular.
İsrail
xalqının digər hissəsi isə iman gətirmədi və həvarilərin moizələrini rədd
etdilər. Belə olduqda, iman gətirənlər onlarla cihada[3]
başladılar, Allah isə iman gətirənlərə onların əleyhdarları üzərində qələbə
çalmağa kömək etdi.
Ey Muhəmməd
Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) ardıcılları! Siz də
Allahın köməkçiləri və Onun dininin təşviqatçıları olun və O (Pak və Müqəddəs),
mütləq sizə, sizdən əvvəlkilərə bəxş etdiyi kimi, düşmənləriniz üzərində zəfər
əta edər.
[1] Əziz oxucu bacı və
qardaşlar! Bu kursivlə verdiyim möhtərəm Ə. əs-Səədinin bu müddəasına
xüsusilə diqqət yetirin. Allahın Quranını və Onun Peyğəmbərinin (s.ə.s.) Sünnəsini
Fövqəlucanın mərhəməti sayəsində son dərəcədə yüksək səviyyədə mənimsəmiş və
bu kitabında onlardan gözəl nəticələr çıxarmış bu böyük alim özünün cihad haqqında
bu dərin mənalı ifadəsində cihadın əsil mahiyyəti öz fundamental əksini
tapmışdır: müsəlmana, ilk növbədə, Allah yolunda öz malı ilə və nəfsinin
qüsurlarına qarşı cihad etməsi əmr olunmuşdur. Bu isə o deməkdir ki, müsəlmanın
cihadı, yəni mübarizəsi öz nöqsan və qüsurları ilə mübarizəyə həsr olunmalıdır
ki, digər insanlara Allaha qovuşmaqda paklıq və ilahi hökümləri sədaqət, etiqad
və imanla yerinə yetirmənin nümunəsini göstərə bilsin, öz əməli və şəxsi nümunəsi
ilə dinimizin aliliyini təşviq edə bilsin. Bu Təfsirdə mərhum müəllifin belə
çağırışlarına çox rast gəlinir və məhz buna görə bu kitabın müsəlman Azərbaycan
xalqı üçün dəyəri şəksizdir. Onu özünüz diqqətlə oxuyun və yaxınlarınıza
tövsiyə edin. Bu kitabı təklif etdiyiniz şəxsin oxumasının savabı – Allah dərgahında
mükafatı sizə də çatacaqdır, inşallah! F.S.
[2] Dəyərli və təmkinli oxucu!
Bu Peyğəmbər (s.ə.s) hədisinə diqqət yetirməyin də çox vacibdir! Allahın
Elçisi (s.ə.s) bu hədisdə: “Bu – Allah yolunda cihaddır!” –
deyir. Cihadın ərəb dilində əsas mənaları, mübarizə və əməl deməkdir
“Cihadın” əməl mənasında işlədilməsi haqqında məşhur islam alimi Mukatil b.
Süleymanın “Əl-Eşbah vən nəzair fil-Quranil-Kərim” adlı Quran istilahları lüğətində
belə deyilir: “Cihad əməl mənasında istifadə edilir. Bu ayələrdə olduğu kimi:
“Kim cihad edərsə (yəni, xeyirli işlər görərsə), yalnız özü üçün
cihad edər, (yəni, sadəcə, özü üçün iş görər və faydası da özünə çatar)
(Ənkəbud, 29/6). Mübarizənin növləri, hər bir ağıllı insanın bildiyi kimi, çox
müxtəlifdir. Amma Allahın düşmənləri tərəfindən bu sözə elə mənalar aid edilib
ki, səbatsız insanlar, siyasətbazlar və hər cür mənsəbpərəstlər ondan islamın
və müsəlmanların əleyhinə sui-istifadə edirlər. Bu qeydi yazmaqda məqsəd
oxucuları “cihad” istilahını düzgün başa düşməyə yönəltməkdir. Bu istilahdan
bəzi zəlalət təşəbbüsçüləri insanları, ilk növbədə, gəncləri yoldan sapdırmaq
üçün istifadə edir, onları çeşidli təxribatlara, siyasi oyunlara, o cümlədən,
hətta terror fəaliyyətinə cəlb etməyə çalışırlar və bu yaramaz və cinayətkar
hərəkətlərini “din” uğrunda “cihad” adı ilə pərdələyirlər. Halbuki islam şəriəti
istənilən ədalətsiz əmələ qarşıdır. Cihaddan fərqli olaraq, terrorun istənilən
forması və növü Allahın hökümlərinə ziddir, İslam dininə yabançıdır və Haqqın
düşmənidir. Cihad yalnız peyğəmbərin, onun təyin etdiyi imamın (sərkərdənin,
rəhbərin), dövlət başçısının, qanuni hakimiyyətin rəhbərinin hökmü, fərmanı
(və s.) ilə qanuniləşdirilə və aparıla bilər. Bu haqq yalnız səlahiyyət
sahiblərinə verilir ki, müasir dövrümüzdə bunlar istənilən məmləkətin şəriətə
zidd olmayan qanunvericiliyi çərçivəsindən çıxa bilməz. “Cihad” pərdəsi
altında və ya bunsuz törədilən istənilən terror haram əməldir və belələrinə ən
şiddətli cəzanı Fövqəlqüdrətli Allah verir. İslama, millətə, çağdaş dövlətə
qarşı yönəldilmiş və yönəldilən hər hansı cinayət əməlinin cəzasınınin icrası
da, təbii ki, müvafiq hakimiyyət orqanının səlahiyyətində olmalıdır. Hər fərd
öz vəzifəsini yerinə yetirməlidir. Həmd
olsun Allaha – aləmlərin Rəbbi mütləq Hökümdara! F.S.
[3] İsa peyğəmbərin (ə) həvarilərinin
hər biri o zaman Allahın elçisi (ə) tərəfindən vəzifələndirilmiş və cihad etməyə
haqqı olan rəhbər (imam) sayılabilən idilər. F.S.
Комментариев нет:
Отправить комментарий