\¾
ƏL-MUNAFİQUN
SURƏSİNİN
ŞƏRHİ
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ
Mərhəmətli və Rəhimli Allahın
adı ilə!
(63. 1)
“Münafiqlər yanına gəldikdə, deyirlər: “Şahidlik edirik ki, sən – Allahın
Elçisisən». Allah bilir ki, sən – Onun Elçisisən və Allah şahiddir ki,
münafiqlər – yalançıdırlar”.
Muhəmməd
Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) Mədinəyə hicrət etdikdən
sonra, islam qüdrətə və çoxlu sayda fədakar tərəfdarlara malik oldu. O zaman Mədinənin
əl-Aus və əl-Xəzrəc qəbilələrindən olan bir sıra iman gətirməmiş sakinləri öz
kafirliyini gizlətməyi qərara alıb, islamı qəbul etdiklərini göstərməklə
cəmiyyətdə yüksək mövqelərini, həyatını və var-dövlətini saxlamağa çalışırdılar.
Allah onları Öz Kitabında səciyyələndirir ki, möminlər onları tanıya bilsinlər,
onlarla ünsiyyətdə ayıq və ehtiyatlı olsunlar və özlərini onlardan gözləsinlər.
Ey Muhəmməd!
Münafiqlər sənin yanına gələndə şəhadət verirlər ki, sən Allahın Elçisisən.
Özlərini mömin kimi göstərərək, münafiqlər yalandan şəhadət gətirirlər,
lakin sənin haqlı olduğunun təsdiqi üçün onların şəhadətinə ehtiyacın
yoxdur. Allah bilir ki, münafiqlərin sözləri səmimi olmasa da, bir həqiqətdir.
ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩﮪ ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ
(63. 2) “Onlar andlarını qalxan edərək, başqalarını Allahın yolundan
azdırdılar. Həqiqətən, onların etdikləri necə də pisdir!”
Onlar öz ikiüzlülüklərini və riyakarlıqlarını yalançı andları ilə sipərləyirlər,
çünki onlar Allahın yolundan sapmışlar və onların əsil məqsədlərini bilməyən
başqa insanları da ondan sapdırırlar. Onların özlərini mömin kimi göstərməsi
və hətta ürəklərində küfür və allahsızlığı gizlətdikləri halda, buna and içmələri
necə də çirkindir.
ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ ﯝ
(63. 3) “Bu
ona görə belədir ki, onlar iman gətirmişdilər, sonra isə kafir oldular. Daha
sonra onların ürəkləri möhürləndi və indi onlar anlamazdırlar».
İkiüzlülük
onlara xoş gəlir, çünki onlar iman gətirmişdilər, lakin onlar haqq dinin
qucağında qala bilmədilər və ondan üz döndərdilər. Onların ürəklərinə möhür
vurulmuşdur və buna görə onlar əbədi olaraq xeyirxahlıqdan təcrid olunmuşlar.
Elə buna görə də onlar özlərinə fayda gətirə bilən şeyi dərk etmirlər.
ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢﯣ ﯤ ﯥ ﯦ ﯧﯨ ﯩ ﯪ ﯫﯬ ﯭ ﯮ ﯯ ﯰﯱ ﯲ ﯳ ﯴﯵ ﯶ ﯷﯸ
ﯹ ﯺ ﯻ
(63. 4) “Sən
onlara baxanda bədənləri səni təəccübləndirir. Onlar danışanda, sən
onların sözlərini dinləyirsən. Onlar bir-birinə söykənmiş şalbana bənzəyirlər.
Hər bir güclü səsi öz əleyhlərinə sanırlar. Onlar düşməndirlər – onlardan
qorun. Allah onları məhv etsin! Onlar necə də üz döndərirlər!”
Onların
parlaq görünüşləri sənin xoşuna gəlir və sən onların şirin və gözəl sözlərinə
həvəslə qulaq asırsan. Onların görkəmləri və nitqləri cazibədardır, lakin
bunların arxasında nə gözəl əxlaq, nə saleh əməllər yoxdur. Onlar çəpərə dayaq
vurulan dirəklərə oxşayırlar, yəni, onlardan heç bir fayda yoxdur, yalnız
ziyan gəlir. Hər bir bərkdən gələn səsi öz əleyhlərinə yönəldilmiş hesab
edirlər, çünki ürkək və qorxaqdırlar. Onların ürəkləri zəiflik və şübhələrlə
doludur və hələ, bundan əlavə, onlar bu məziyyətlərini insanların da biləcəyindən
ehtiyat edirlər. Onlar əsil düşmənlərdir, çünki aşkarda olan düşmən həmişə
daha az təhlükəli olur. Gizli düşmənin heç varlığı haqqında şübhə belə
etmirsən, halbuki o, bütün bu vaxtlar ərzində hiyləgərlik edir, fitnə-fəsad törədir
və özünü elə göstərir ki, sanki sənin dostun və köməkçindir. Allah belələrini
məhv etsin! Onlar, islamın təkzibolunmaz həqiqəti və onun təliminin gerçəkliyi
onlara aydın olduqdan sonra, islamdan necə də döndülər! Axı kafirlik onlara
ziyandan və bədbəxtlikdən başqa heç nə verməyəcəkdir.
ﭑ ﭒ ﭓ ﭔ ﭕ ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ ﭚ ﭛ ﭜ ﭝ ﭞ ﭟ
(63. 5)
“Onlara deyəndə: “Gəlin, Allahın Elçisi sizin üçün bağışlanma diləsin”, –
onlar başlarını tərpədirlər və sən görürsın ki, onlar necə təkəbbürlə üz
çevirirlər».
Münafiqlərə
təklif edəndə ki, Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
yanına, onların bağışlanmasından ötrü Allaha dua etməsi üçün gəlsinlər və
Allah onların törətdiklərini bağışlasın, onların qəlbini təmizləsin və əməllərini
qəbul etsin, amma onlar buna qəzəblə müqavimət göstərir və başlarını yelləyirlər
ki, bununla da təklifdən imtina etdiklərini bildirirlər. Sən onda görürsən
ki, onlar haqdan necə bir təkəbbür və nifrətlə üz döndərirlər və sənin
iradənin əksinə çıxırlar.
Onların, Allahın Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
onlar üçün dua etməsindən ötrü müraciət etməyə dəvət edilmələrinin cavabı
belə idi və Allah Öz Seçilmiş Nümayəndəsinə (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) ehtiram göstərərək, onu (s.ə.s) bu ləyaqətsiz insanlar üçün
bağışlanma diləmək zəruriyyətindən xilas etdi.
(63. 6) “Sən onlar üçün bağışlanma diləsən vəya bağışlanma diləməsən
də, onlar üçün fərqi yoxdur. Allah onları bağışlamayacaq. Həqiqətən, Allah
fasiq insanları doğru yola yönəltmir».
Onlar doğru
yoldan və Allaha itaətdən yayınmışdılar, allahsızlığı imandan üstün
tutmuşdular və buna görə Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) duası da onlara fayda verməzdi. Fövqəluca
buyurur: “Sən onlar üçün xahiş etsən də və ya bunu etməsən də, Allah onsuz
da onları bağışlamayacaqdır...” (Tövbə, 9/80). Allah böyük küfrə batmış
və islamın qoynundan çıxmış günahkarları doğru yolla aparmır.
ﭴ ﭵ ﭶ ﭷ ﭸ ﭹ ﭺ ﭻ ﭼ ﭽ ﭾ ﭿﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ
(63. 7) “Məhz
onlar deyirlər: “Allahın Elçisinin yanında olanlara, onlar onu tərk edənədək,
heç nə xərcləməyin». Göylərin və yerin xəzinələri Allaha məxsusdur, lakin
münafiqlər bunu anlamırlar».
İkiüzlülərin sözləri onların Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) və müsəlmanlara qarşı amansız nifrətini təsdiq edir. Səhabələrin
həmrəyliyini və onların Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı
olsun!) lütüfkarlığını qazanmağa can atdıqlarını gördükdə, münafiqlər
fitnə-fəsad niyyətinə düşdülər və öz həmkarlarını Allahın Elçisinin (ona
Allahın salavatı və salamı olsun!) səhabələrinə, onlar onunla (s.ə.s) əlaqələrini
kəsməyənədək, sədəqə verməməyə sövq edirdilər. Münafiqlər belə hesab
edirdilər ki, onların var-dövləti və sədəqələri olmasaydı, səhabələr
Allahın dinini müdafiə etməzdilər. Qəribədir ki, bu fikirlər, dini ilk addımda
satmağa və müsəlmanlara zərər vurmağa hazır olan insanların ağlına gəlmişdi!
Doğrudan da, belə azğınlıq yalnız hadisələrin əsil mahiyyətini bilməyənlər tərəfindən
müdafiə edilə bilər.
Fövqəluca
onların sözlərini təkzib edərək, bəyan edir ki, O (Pak və Müqəddəs), neməti istədiyi
kimsələrə nazil edir və onu istədiklərindən də məhrum edir. Bəzilərinə
nemətə olan yolu yüngülləşdirir, digərlərinə isə çətinləşdirir. Amma
münafiqlər bunu bilmirlər, əks təqdirdə onlar belə danışmazdılar və yerin
bütün nemətlərinin onların əlində və tamamilə onların iradəsinə tabe olduğunu
hesab etməzdilər.
ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ ﮎ ﮏ ﮐ ﮑ ﮒﮓ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗ ﮘ ﮙ ﮚ ﮛ ﮜ
(63. 8)
“Onlar deyirlər: “Biz Mədinəyə qayıtdıqda, aramızdakı qüdrətlilər oradan zəlilləri
mütləq çıxaracaqlar». Qüdrət Allaha, Onun Elçisinə və möminlərə məxsusdur,
lakin münafiqlər bilmirlər».
Bu, Mureysi yaxınlığında döyüşlər zamanı baş vermişdi. O vaxt bəzi
mühacirlərlə ənsarlar arasında inciklik baş vermişdi. Münafiqlər isə
bundan istifadə etmək imkanını əldən qaçırmayıb, ürəklərində gizlətdikləri
ikiüzlülüyü faş etdilər. Onların Abdullah b. Ubey b. Salul adlı başçısı
demişdi: “İti yedizdirərsən, sonra səni də yeyər. Bu deyəsən, bizim və
onların (yəni, mühacirlərin) haqqında deyilmişdir».
Sonra o, vəd
etdi ki, onlar Mədinəyə qayıtdıqdan sonra, güclülər zəifləri oradan qovacaqlar.
O, nəzərdə tuturdu ki, hakimiyyət və güc onun və onun ikiüzlü arxadaşlarının
əlindədir və Allahın Elçisi (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) və tərəfdarları
zəif və gücsüzdürlər. Lakin əslində hər şey əksinə idi. Əzəmət Allaha, Onun
Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) və möminlərə məxsusdur. Məhz
onlar əzəmət və qüdrətlə rövnəqləndirilmişdilər, ikiüzlülər və onların
kafir arxadaşları isə, alçaldılmış və zəlillərdir. Lakin münafiqlər bundan xəbərsizdirlər.
Onlar öz yalançı baxışları ilə özlərini aldatmışdılar və buna görə də özlərini
güclü və hökümran insanlar adlandırmağa cəsarət edirdilər.
(63. 9) “Ey
iman gətirənlər! Qoy malınız və övladlarınız sizi Allahı zikr etməkdən
yayındırmasın. Kim belə edərsə, zərərə uğramış olar”.
Fövqəluca
qullarına Onu tez-tez yad etməyi buyurur ki, onlar ən böyük nemətə və həqiqi
qazanca nail ola bilsinlər və tapşırır ki, onların övladları və malları
onları Allahı xatırlamaqdan yayındırmasın. Qəlbində övladlarına və
var-dövlətə məhəbbət duyğusu insana xas olan bir xislətdir. Lakin bu məhəbbəti
Allaha bəslənən sevgidən üstün tutan hər kəs çox nəhəng bir ziyana uğrayır.
Əgər insan uşaqlarına və ya var-dövlətinə görə başını itirərək, Allahı
unudursa, onda o, mütləq zərər çəkir, çünki o, fani və keçici olanı
sonsuzluqdan üstün tutaraq, əbədi aləmdə özünü xoşbəxtlikdən və Səadətdən məhrum
etmiş olur. Fövqəluca buyurur: “Bilin ki, sizin malınız və övladlarınız
sınaqdır və, həqiqətən, Böyük Mükafat – Allahın dərgahındadır” (Ənfal,
8/28).
ﮰ ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ ﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﯣ ﯤ ﯥ ﯦ
(63. 10) “Hər
hansı birinizə ölüm gəldikdə: “Ey Rəbbim! Bir az möhlət ver, sədəqə paylayıb,
xeyirxahlardan olum” – deməmişdən əvvəl sizə ruzi verdiklərimizdən
xərcləyin!”
Bu hökm fərz
ianələrə, o cümlədən, zəkata, sədəqəyə, sövcələrin və kölələrin maddi təminatına
və həm də istənilən könüllü surətdə verilən və xeyirxah məqsədlər üçün nəzərdə
tutulan ianələrə aiddir. Eyni zamanda, Allah qullarını çətinliyə salmaq istəməyərək,
onları çıxılmaz vəziyyətdə qoymur, Onun onlara əta etdiyinin yalnız bir hissəsini
paylamağı əmr edir. O (Pak və Müqəddəs), insanların vəzifələrini asanlaşdırır
və Özü də onları yerinə yetirməkdə qullarına kömək göstərir.
Buna görə sizə nemətlər Bəxşedən Allaha həmd edin və ölüm
sizə gəlməmişdən öncə ehtiyacı olan qardaşlarınıza təskinlik verin,
çünki sonra siz artıq zərrə qədər ağırlığında xeyirxahlıq edə bilməyəcəksiniz.
Elə onda siz əldən çıxartdığınız imkanlara görə təəssüflənəcək və Allahdan
sizi geri qaytarmasına dua edəcək və deyəcəksiniz: “Ey Rəbbimiz! Əgər Sən mənə
qısa müddətə də olsa möhlət versəydin, onda mən etmədiklərimin yerini
doldurardım və cəzadan xilas olmaq və bol mükafata layiq görülmək üçün sədəqə
paylayardım. Mən dinin bütün hökümlərini yerinə yetirib, həccə gedib,
xeyirxahlıq edib və bütün qadağa edilənlərdən çəkinərək, salehlərdən biri
olardım».
Lakin məşum
ölümün gəlməsi ilə günahkarların arzularının gerçəkləşməsinin möhləti
qurtarır və onlar artıq can atdıqlarını əldə edə bilməyəcəklər. Buna görə
Allah belə buyurur:
ﯧ ﯨ ﯩ ﯪ ﯫ ﯬ ﯭﯮ ﯯ ﯰ ﯱ ﯲ ﯳ
(63. 11)
“Allah əcəli çatan heç kimə möhlət verməz. Allah nə etdiklərinizi bilir».
Rəbb sizin bütün xeyir və şər əməllərinizdən xəbərdardır və buna görə O
(Pak və Müqəddəs), mütləq hər kəsə onun Ona bütün təfərrüatı ilə məlum olan
niyyətinə və əməllərinə görə əvəz verəcəkdir.
Комментариев нет:
Отправить комментарий