Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c.7.27- 7.45 . ayələr
ﮊ
ﮋ ﮌ ﮍ
ﮎ ﮏ ﮐ
ﮑ ﮒ ﮓ
ﮔ ﮕ ﮖ
ﮗ ﮘﮙﮚ ﮛ
ﮜ ﮝ ﮞ
ﮟ ﮠ ﮡﮢ
ﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪ
(7.27)
“Ey Adəm oğulları! Ayıb yerlərini özlərinə göstərmək üçün libaslarını
soyundurub valideyninizi (Adəm və Həvvanı) Cənnətdən qovdurduğu kimi, Şeytan
sizi də aldadıb yoldan çıxartmasın. Şübhəsiz ki, o (Şeytan) və onun camaatı
sizləri sizin onları görə bilmədiyiniz yerlərdən görürlər. Biz şeytanları iman
gətirməyənlərin (kafirlərin) dostları etdik”.
Ey
Adəmin nəsilləri! Şeytan itaətsizliyi gözləriniz qarşısında bər-bəzəkli göstərir,
sizi günah işlətməyə çağırır və itaət etməməyə ruhlandırır. Ona tabe olmayın,
çünki o, sizin ulu valideynlərinizi Cənnətdən məhz bu üsulla çıxartmağa nail
olmuşdu. Şeytan onları yüksək mövqelərindən məhrum etmiş və onları çox aşağı
pilləyə salmışdı. İndi isə o, bu qayda ilə sizinlə davranmağa cəhd göstərir. O,
sizi rahat buraxmır və əlindən gələni edir ki, sizi tovlayıb yoldan çıxartsın.
Buna görə ondan çəkinin, onunla müharibə aparın və şeytanın sizə yaxınlaşa biləcəyi
yolları yaddan çıxarmayın.
Həqiqətən,
şeytan və cinlərdən olan iblislər yorulmadan sizi müşayiət edirlər və sizi elə
yerlərdən müşahidə edirlər ki, orada onları görə bilmirsiniz. Onlara ancaq
kafirlər lazımdır, çünki imanın yoxluğu – insanın iblislərə yaxınlığının rəhnidir.
Fövqəluca Allah bu barədə belə buyurur: “Həqiqətən, iman gətirib yalnız öz Rəbbinə
təvəkkül edənlərin üzərində Şeytanın heç bir hökmü yoxdur! Şeytanın
hökmü yalnız ona itaət edib Allaha şərik qoşanlar üzərindədir! (İnsanların
Allaha şərik qoşmalarının əsas səbəbi onların Şeytana itaət etmələri, Şeytanı
özlərinə dost, havadar seçmələridir!)” (Nəhl, 16/99-100).
ﮫ
ﮬ ﮭ ﮮ
ﮯ ﮰ ﮱ
ﯓ ﯔ ﯕﯖ
ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛ ﯜﯝ
ﯞ ﯟ ﯠ
ﯡ ﯢ ﯣ
ﯤ
(7.28)
“(Şeytanla dost olanlar) ədəbsizlik (bütpərəstlik adəti üzrə Kəbəni çılpaq təvaf)
etdikləri zaman: “Atalarımızı belə gördük. Bunu bizə Allah əmr etmişdir” -
deyirlər. (Ey Peyğəmbərim!) De: “Allah ədəbsizlik (yaramaz işləri) əmr etməz.
Allaha qarşı bilmədiyiniz şeyimi deyirsiniz?”
Fövqəluca
Allah müşriklərin yaramaz vəziyyəti haqqında xəbər verərək bildirir ki, onlar
günah işlədərək deyirdilər ki, bunu etməyi onlara Allah tapşırmışdır. Onlar Kəbənin
ətrafını lüt təvaf edər və digər çox çirkin hərəkətlərə yol verərək, deyərdilər:
“Atalarımız belə edərdilər və Allahın Özü belə etməyi buyurub”. Onların
iddiasının birinci hissəsi doğru idi, amma ikinci hissə müdhiş bir yalan idi.
Onların yalanını ifşa etmək üçün Fövqəluca Allah Öz Peyğəmbərinə (ona Allahın
salavatı və salamı olsun!) buyurur ki, belə desin: “Allah iyrənc hərəkətlər etməyə
əmr vermir. Allahın kamilliyi və müdrikliyi alçaq hərəkətlər törətməyə hökm
verməklə bir araya sığmaz, bu, istər sizin alçaq əməllərinizlə və ya digər
günahlarla bağlı olsun. Doğrudanmı siz Allah haqqında bilmədiyiniz şeyləri
danışacaqsınız? Bundan da dəhşətli böhtan ola bilərmi?”
ﯥ ﯦ
ﯧ ﯨﯩ ﯪ
ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰ
ﯱ ﯲﯳ ﯴ
ﯵ ﯶ ﯷ
(7.29)
“De: “Rəbbim ədaləti əmr etdi. Hər səcdədə (namaz vaxtı) üzünüzü (bütlərə
deyil, Ona tərəf və ya qibləyə) tutun. (Allah) dini yalnız Ona məxsus edərək
ibadət edin. Sizi (yoxdan) yaratdığı kimi, yenə Onun hüzuruna qayıdacaqsınız!”
Allah
zalımlıq etməyi buyurmaz. O, Ona ibadətdə və məxluqlarla qarşılıqlı münasibətdə
ədalətliliyə riayət etməyi əmr edir. O, buyurur ki, insanlar həmişə Ona doğru
can atsınlar və ibadət mərasimlərinin yerinə yetirilməsində səy göstərsinlər.
Xüsusilə, bu namaza aiddir, çünki hər bir müsəlman onu qəlbi və vücudu ilə
qılmalı, hər cür nöqsan və diqqətsizlikdən çəkinməlidir. O, həmçinin əmr edir
ki, Ona şərik qoşulmadan səmimiyyətlə müraciət edilsin. Bu hökm həm insanın
dua üçün Allaha müraciətinə və həm də Ona ibadət vasitəsi olan namaza şamil
edilir. Əgər insan Ona namaz vasitəsilə ibadət edirsə, bundan mənfəət güdməməlidir.
Bu halda insanın yeganə məqsədi Allaha ibadət və Onun mərhəmətini qazanmaq
olmalıdır.
Allah
insanları ilk dəfə yaratmış və onları öldükdən sonra hökmən dirildəcəkdir,
çünki məxluqları yaratmağa qadir olan, onları hökmən yenidən də yarada bilər. Şübhəsiz
ki, təkrar yaratmaq, ilk dəfə yaratmaqdan daha asandır.
ﯸ ﯹ
ﯺ ﯻ ﯼ
ﯽﯾ ﯿ ﰀ
ﰁ ﰂ ﰃ
ﰄ ﰅ ﰆ
ﰇ ﰈ ﰉ
(7.30) “(Allah) insanların bir qismini doğru
yola yönəltdi, onların bir qismi isə (haqq yoldan) azmağa layiq görüldü. Çünki
onlar Allahı qoyub şeytanları özlərinə havadar tutmuşdular və özlərinin doğru
yolda olduqlarını güman edirlər”.
Allah
insanların bir qismini, onlara müvafiq əməllər işlətməkdə yardım göstərərək və
onların yolu üstündəki maneələri aradan qaldıraraq, doğru yola yönəldir, digərlərini
isə azdırır, çünki onlar özlərini azğınlığa salan və məhvə məhkum edən əməllər
törədirlər. Onlar Allahı qoyub şeytanları özlərinə havadar və köməkçi tuturlar.
Məlumdur ki, kim belə edirsə, mütləq açıq-aşkar azğınlığa düşür.
Onlar
özləri Rəhmanın himayəsindən boyun qaçırır və şeytanın hamiliyinə üstünlük
verirlər. Buna görə onlar Allahın yardımından məhrum edilirlər. Allah onların
taleyini özlərinə həvalə edir və onlar nəhəng bir ziyana düşmüş olurlar. Lakin
buna baxmayaraq, onlar elə güman edirlər ki, doğru yolla gedirlər, axı dünya
onların gözündə artıq tərsinə çevrilmişdir və onlar qərara almışlar ki, həqiqət
– yalan, yalan isə həqiqətdir.
Bu
Quran ayələri dini hökmlərin və qadağaların Allahın müdrikliyinə tabe olmasını
və qulların mənafelərinə xidmət etməsini təsdiq edir. Fövqəluca Allah xəbər
verir ki, O, heç vaxt sağlam təfəkkürə zidd olan yaramaz əməllər törədilməsinə
hökm vermir, çünki O, ədalətə riayət edilməsini və səmimi olmağı əmr edir.
Bu
ayələr həm də onu sübut edir ki, insan düz yola təkcə Allahın mərhəməti sayəsində
gəlir, azğınlığa isə, O, onu Öz köməyindən məhrum etdikdə, düşür. Bu isə, insan
öz nadanlığı üzündən şeytanı özünə havadar götürdüyü və onu azğınlığa məhkum edən
əməllər törətdiyi vaxt baş verir.
Bu
ayələr həm də ona dəlalət edir ki, əgər azmış adam doğru yolla getdiyini hesab
edirsə, bu ona heç də bəraət qazandırmır, çünki o düz yola gəlmək imkanına
malik olduğu halda bunu etmir. Onun öz düzgünlüyünə əminliyi onun zalımlığının
nəticəsidir, çünki o özü doğru yolu tapmaqdan boyun qaçırır.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗ
ﭘ ﭙ ﭚ
ﭛ ﭜﭝ ﭞ
ﭟ ﭠ ﭡ
ﭢ
(7.31)
“Ey Adəm oğulları! Hər bir ibadət vaxtı (namaz qılarkən, məscidə gedərkən və ya
təvaf edərkən) gözəl libaslarınızı[1]
geyin, yeyin-için, lakin israf etməyin, çünki (Allah) israf edənləri sevməz!”
Adəmin
nəsillərinə libas nazil etdikdən və onlar onun sayəsində öz lüt bədənlərini
örtdükdən sonra, Fövqəluca Allah insanlara əmr edir ki, özlərinin ayıb yerlərini
fərz və əlavə namazlar zamanı da örtsünlər. Ayıb yerlərinin örtülməsi insan bədənini
bəzəyir, onların açıq olması isə onu eybəcərləşdirir.
Başqa
bir şərhə görə, bu ayədə zinətləriniz sözü altında təmiz və gözəl libaslar nəzərdə
tutulmuşdur. Deməli, müsəlman namaz qılan zaman nəinki örtülməli yerlərini örtməli
və həm də çirkaba və nəcisə bulaşmamış təmiz və gözəl paltar geyməlidir.
Sonra
Allah insanlara Onun məxluqlarını təmin etdiyi halal və təmiz nemətlərdən
yeyib-içməyi əmr edir. Lakin bu zaman həddi aşaraq, orqanizmə zərər verə bilən
çoxlu ərzaq sərf etmək və ya çox bahalı və zərif yeməli şeylər, içkilər və paltar
almaq və yaxud haram məhsullardan yemək olmaz. Allah israfçı adamları sevmir,
çünki israfçılıq Onun qəzəbinə səbəb olur və orqanizmə və insanın rifahına
ziyan vurur və bəzi hallarda isə insanı vacib sədəqə vermək imkanından məhrum
edir.
Bir
sözlə, bu gözəl ayə ləzzətli xörəklərdən və içkilərdən istifadə etməyi əmr
edir, yemək və içməkdən boyun qaçırmağı qadağan edir və bunların istifadə edilməsində
israfçılığı yasaqlayır.
ﭣ
ﭤ ﭥ ﭦ
ﭧ ﭨ ﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ
ﭭﭮ ﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳ
ﭴ ﭵ ﭶ
ﭷ ﭸﭹ ﭺ
ﭻ ﭼ ﭽ
ﭾ ﭿ
(7.32) “(Ey Peyğəmbərim!) De: “Allahın Öz bəndələri
üçün yaratdığı zinəti və təmiz (halal) ruziləri kim haram buyurmuşdur?” De:
“Bunlar dünyaya iman gətirənlər üçündür (lakin kafirlər də onlardan istifadə edə
bilərlər), Qiyamət günündə (Axirətdə) isə yalnız möminlərə məxsusdur”. Biz ayələrimizi
anlayıb-bilən bir xalq üçün belə ətraflı izah edirik”.
Fövqəluca
Allah bu ayədə ləzzət alınmasından Onun icazə verdiyi nemətlərdən istifadə
olunmasını haram elan edən günahkarları qınayır. Cürbəcür gözəl libasları
geyməyi və hər cür yeməklərdən və içkilərdən istifadə etməyi kim haram
etmişdir? Allahın Öz qullarına əta etdiyi şeyləri insanlara haram etməyə kim cəsarət
edir? Allahın qoymadığı məhdudiyyətləri qoymağa kim cəsarət edir?!
O,
qullarına hər növ nemətlərdən zövq almağa və Ona daha yaxşı ibadət etmək üçün o
nemətlərdən istifadə etməyə icazə vermişdir. Lakin onlardan istifadə etmək
ancaq möminlərə icazə verilmişdir, çünki Allah bildirmişdir ki, dünya həyatında
nemətlər onlar üçün təyin edilmişdir, Axirətdə isə bu nemətlər müstəsna olaraq
təkcə onlara məxsus olacaqdır. Axirətdə heç kim möminlərin alacağı zövqünə şərik
ola bilməyəcək.
Bu
ayədən məlum olur ki, günah işlətmək üçün nemətlərdən istifadə edən kafirlər
onlardan istifadə etmək haqqına malik deyillər və buna görə cəzalandırılacaqlar.
Qiyamət günü başlandıqda onlar istifadə etdikləri bütün dünyəvi nemətlər
haqqında sorğu-sual ediləcəklər. Allah ayələrini bilik sahiblərinə belə izah
edir, çünki təkcə onlar Onun izahlarından faydalana bilirlər və qəti bilirlər
ki, bu ayələr Allah tərəfindən nazil edilmişdir. Onlar ayələrin üzərində
düşünür və onların mənasını dərk edirlər.
ﮀ
ﮁ ﮂ ﮃ
ﮄ ﮅ ﮆ
ﮇ ﮈ ﮉ
ﮊ ﮋ ﮌ
ﮍ ﮎ ﮏ
ﮐ ﮑ ﮒ
ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖ ﮗ ﮘ
ﮙ ﮚ ﮛ
ﮜ ﮝ
(7.33)
“De: “Rəbbim yalnız aşkar və gizli alçaq işləri (zina etmək, lüt gəzmək və s.),
hər cür günahı, haqsız zülmü, Allahın haqqında heç bir dəlil nazil etmədiyi hər
hansı bir şeyi Ona şərik qoşmağınızı və Allaha qarşı bilmədiyiniz şeyləri deməyinizi
haram buyurmuşdur”.
Bu
ayədə Allah bütün səmavi şəriətlərdə haram edilmiş günahkar əməlləri etməyin haram
olunduğunu bildirir. O, çirkin əməllərə qurşanmağı (buraya nifrət doğuran ağır
günahlar – zinakarlıq, homoseksuallıq və başqa bənzər günahlar aiddir) qadağan
etmişdir. Çirkin əməllər sırasına açıq-aydın bədən hərəkətləri ilə törədilən əməllər
və qəlbdə törədilən gizli əməllər daxildir. Sonunculara təkəbbürlülüyü, özündənrazı
qalmanı, şöhrətpərəstliyi, münafiqliyi və digər belə günahları aid etmək olar.
Bundan
başqa, Allah, insanın Onun qarşısında yerinə yetirməli olduğu vəzifələrinə
laqeyd yanaşmaqla bağlı olan günahlara yol verməsini və beləliklə özünü cəzaya
məhkum etməsini qadağan etmişdir. O, insanların həyatına, əmlakına və namusuna
qəsd etməyi də haram etmişdir. Bir sözlə, insanlara Allah qarşısında və Onun
qulları qarşısında öz öhdəliklərini pozmaq bütün hallarda haram edilmişdir.
İnsanlara
barəsində Allahın heç bir dəlil nazil etmədiyi çoxallahlığa etiqad etmək
qadağan olunmuşdu. Əksinə, nazil edilmiş ayələr təkcə Ona ibadət etməyin zəruriliyini
təsdiq edirdi. Bu ayədə Allaha şərik qoşma dedikdə Onunla bərabər
yaradılmışlara sitayiş etmək nəzərdə tutulur. Yəqin ki, bu həm də nümayişkərana
ibadətə, Allahdan savayı başqasının adı ilə and içməyə və kiçik şirkin digər təzahürlərinə
də aiddir.
İnsanlara
həmçinin məlumatları olmadığı halda Allahın adları, sifətləri, əməlləri və
hökmləri haqqında danışmaq qadağan olunmuşdu. Bütün hallarda bunu etmək qəti
surətdə qadağan edilmişdi, çünki belə cinayətlər həm insana və həm də cəmiyyətə
ziyan vurur. Onları etdikdə insan zalımlıq girdabına düşür, Allah qarşısında öz
vəzifəsini kobudcasına pozur, məxluqların haqqına qəsd edir və Onun dinini təhrifə
uğradır.
ﮞ
ﮟ ﮠﮡ ﮢ
ﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧﮨ ﮩ
ﮪ ﮫ
(7.34)
“Hər bir ümmətin (əzəldən müəyyən edilmiş) əcəl vaxtı (ölüm, tənəzzül və ya əzaba
düçar olma çağı) vardır. Onların əcəli gəlib çatdıqda bircə saat belə (ondan) nə
geri qalar, nə də irəli keçə bilərlər!”
Allah
Adəmin nəsillərini yerə endirdi, onları orada yerləşdirdi və onlar üçün müəyyən
bir müddət müəyyənləşdirdi ki, onu nə yaxınlaşdırmaq, nə də uzaqlaşdırmaq
mümkün deyil. Nə bütöv xalqlar, nə də ayrı-ayrı insanlar buna qadir deyillər.
ﮬ ﮭ
ﮮ ﮯ ﮰ
ﮱ ﯓ ﯔ
ﯕﯖ ﯗ ﯘ
ﯙ ﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞ
ﯟ ﯠ ﯡ
ﯢ ﯣ ﯤ
ﯥ ﯦ ﯧ
ﯨﯩ ﯪ ﯫ
ﯬ ﯭ
(7.35)
“Ey Adəm oğulları! Sizə içərinizdən peyğəmbərlər gəlib ayələrimi söyləyən zaman
Allahdan qorxaraq pis işlərdən çəkinib özlərini islah edən şəxslərin heç bir
qorxusu yoxdur və onlar qəm-qüssə görməzlər!”
(7.36)
“Ayələrimizi yalan hesab edib onlara təkəbbürlə yanaşanlar isə cəhənnəmlikdirlər
və onlar orada əbədi qalacaqlar!”
Allah
Adəmin nəsillərini Cənnətdən çıxartdıqdan sonra, onlara elçilər göndərdi və
Kitablar nazil etdi ki, onları sınaqdan keçirtsin. Elçilərə həvalə olunmuşdu
ki, Vəhyləri insanlara oxusunlar və şəriət hökmlərini onlara izah etsinlər.
Allah
bu barədə xatırlatdıqdan sonra, Allahın elçilərinin çağırışına cavab verənlərin
üstünlüyü və həmçinin onların çağırışına cavab verməkdən boyun qaçıranların ziyana
düşməsi haqqında xəbər verir. Kim bütpərəstlikdən, ağır günahlardan və kiçik xətalardan
çəkinirsə və Allahın haram buyurduğu bütün şeylərdən özünü qoruyursa, kim qəlbən
və bədən hərəkətləri ilə saleh əməllər işləyirsə, o, başqalarının qorxduğu, məşum
hadisələrdən ehtiyat etməyə bilər və keçmişdə törətdiklərinə görə kədərlənməyə
bilər. Həqiqətən də, əgər insan qorxu və kədərdən mühafizə edilirsə, onda o,
tam əmin-amanlıq, xoşbəxtlik və əbədi uğur əldə etmişdir.
Allahın
ayələrini təkəbbürlə inkar edən günahkarlar isə qəlbən onlara iman gətirməkdən
və bədənləri ilə itaət etməkdən boyun qaçırdıqlarına görə mütləq Cəhənnəm əzabkeşləri
olacaq və orada əbədi qalacaqlar. Onlar öz Rəbbinin ayələrinə etinasız yanaşdıqlarına
və onları inadkarcasına inkar etməkdə davam etdiklərinə görə unudulacaq və əbədi
işgəncəyə məruz qoyulacaqlar.
ﯮ
ﯯ ﯰ ﯱ
ﯲ ﯳ ﯴ
ﯵ ﯶ ﯷﯸ
ﯹ ﯺ ﯻ
ﯼ ﯽﯾ ﯿ
ﰀ ﰁ ﰂ ﰃﰄ
ﰅﰆ ﰇ ﰈ
ﰉ ﰊ ﰋﰌ
ﰍ ﰎ ﰏ
ﰐ ﰑ ﰒ
ﰓ ﰔ ﰕ
ﰖ
(7.37)
“Allaha iftira yaxan, Onun ayələrini yalan hesab edən kimsədən daha zalım kim
ola bilər? Kitabda (Lövhi-məhfuzda) yazılmış qismətləri onlara çatacaqdır. Nəhayət,
elçilərimiz (göndərdiyimiz mələklər) canlarını almaq üçün yanlarına gəldikdə:
“Allahdan başqa ibadət etdiyiniz bütləriniz haradadır?” – deyincə: “Onlar
bizi qoyub qaçdılar!” – deyə cavab verəcək və öz əleyhlərinə, kafir
olduqlarına şahidlik edəcəklər”.
Allaha
böhtan atanlardan, Ona şərik qoşanlardan, Onun qüsurları olduğunu deyənlərdən və
Onun heç vaxt demədiyini Onun adından danışanlardan da günahkar adam yoxdur. Öz
Rəbbinin haqqı izah edən və doğru yolu göstərən aydın ayələrini yalan
adlandıranlardan daha günahkar bir adam yoxdur.
Onlar
yerin gözəlliklərindən zövq alır və onlar üçün Lövhi-məhfuzda müəyyən edilmiş
yer nemətlərindən istifadə edirlər, lakin bu onlara heç bir fayda verməyəcəkdir,
çünki uzun sürməyən zövq alma uzunmüddətli cəza ilə əvəz ediləcəkdir.
İnsanların
canını almaları tapşırılmış mələklər onların yanına gələrək, onları
qınayacaqlar: “Əvvəllər səcdə etdiyiniz bütlər və heykəllər indi haradadır?
Sizin onların köməyinə ehtiyacınız olduğu an gəlmişdir. Onlar sizə fayda verə
biləcəklərmi və ya sizi şərdən müdafiə edə biləcəklərmi?” Günahkarlar belə
cavab verəcəklər: “Onlar yoxa çıxdılar və bizi Allahın cəzasından heç
qurumadılar”.
Onlar
özləri özlərinin əleyhinə şəhadət verəcəklər və zalım olduqlarını və həqarətli,
sonsuz cəzaya layiq olduqlarını etiraf edəcəklər.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗ
ﭘ ﭙ ﭚ
ﭛ ﭜ ﭝﭞ
ﭟ ﭠ ﭡ
ﭢ ﭣﭤ ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨ
ﭩ ﭪ ﭫ
ﭬ ﭭ ﭮ
ﭯ ﭰ ﭱ
ﭲ ﭳ ﭴﭵ
ﭶ ﭷ ﭸ
ﭹ ﭺ ﭻ
ﭼ
(7.38)
“(Allah Qiyamət günü onlara) buyuracaq: “Sizdən əvvəl gəlib-getmiş (kafir) cin
və insan tayfaları ilə birlikdə Cəhənnəmə girin!” Hər tayfa girdikcə (özündən əvvəlki)
dindaşına və tayfadaşına (onu doğru yoldan azdırdığı üçün) lənət oxuyacaq. Nəhayət,
hamısı birlikdə orada (Cəhənnəmdə) toplandığı zaman sonra gələnlər (tabe
olanlar) əvvəl gələnlər (tabe olduqları) barəsində deyəcəklər: “Ey Rəbbimiz!
Bizi azdıran bunlardır. Bunlara ikiqat Cəhənnəm əzabı ver! (Allah) buyuracaq:
“Hər birinizi ikiqat əzab gözləyir, lakin siz bilmirsiniz!”
Mələklər
kafirlərə deyəcəklər: “Sizdən əvvəl yaşamış cin və insanlarla birlikdə Cəhənnəmə
girin! Siz eyni əməlləri etmişsiniz, kafirliyə etiqad etmiş və təkəbbürlü
olmuşsunuz və buna görə də sizin hamınız Cəhənnəmdə rüsvay olmağa, məhvə və əbədi
cəzaya layiqsiniz”.
Hər
dəfə bir xalq Cəhənnəmə düşəndə, o, ona qohum olan xalqı lənətləyəcək. Fövqəluca
Allah buyurur: “(İbrahim onlara) dedi: “Sizin Allahı qoyub bütləri tanrı qəbul
etməyiniz yalnız dünyada (dolanıb keçinmək xatirinə) aranızda olan dostluğa (məhəbbətə)
görədir. Sonra da Qiyamət günü bir-birinizi inkar edəcək, bir-birinizə lənət
oxuyacaqsınız. Məskəniniz Cəhənnəm odu olacaq, özünüzə də (Allahın əzabından
qurtarmağa) kömək edən kimsələr tapılmayacaqdır!” (Ənkəbut, 29/25).
Nəhayət,
hamısı bir-birinin ardınca Cəhənnəmə girib orada toplanacaqlar. Onların
arasında ilk və sonrakı nəsillərin nümayəndələri, rəhbərləri və onların müti
ardıcılları olacaqdır. O zaman öz rəhbərlərinin ardınca itaətkarlıqla gedən
günahkarlar onları azğınlığa aparanlardan Allaha belə şikayət edəcəklər: “Ey Rəbbimiz!
Bizi yoldan çıxaran onların, öz çirkin cinayətlərini bizim gözümüz qarşısında bər-bəzəkli
göstərmələri oldu. Onların Cəhənnəm əzabını ikiqat artır!” Allah isə belə
buyuracaq: “Hər biriniz öz qismətinə düşən cəzanı alacaqdır!”
ﭽ
ﭾ ﭿ ﮀ
ﮁ ﮂ ﮃ
ﮄ ﮅ ﮆ
ﮇ ﮈ ﮉ
ﮊ ﮋ
(7.39)
“Əvvəl gələnlər isə sonrakılara: “Sizin bizdən heç bir üstünlüyünüz yoxdur.
(Biz sizi günah işlərə məcbur etmədiyimiz, əksinə, siz onları könüllü surətdə
gördüyünüz üçün hər ikimiz eyni əzaba düçar olmalıyıq). Buna görə də
qazandığınız günahların cəzası olaraq dadın əzabı! – deyəcəklər”.
Kafirliyin
öndərləri onların ardınca gələnlərə deyəcəklər: “Siz heç nə ilə bizdən yaxşı
deyilsiniz. Biz birlikdə azğınlığa düşmüş və bizi cəzaya məhkum edən günahlara
birlikdə yol vermişik. Sizi bizdən üstün edən nədir? Öz əməllərinizlə layiq
olduğunuz əzabı dadın!” Buna baxmayaraq kafirliyin öndərləri və rəhbərləri sözsüz
ki, onların yolu ilə itaətkarlıqla gedən günahkarlardan daha dəhşətli cəza
alacaqlar. Bu isə müsəlman alimlərinin və rəhbərlərinin, onların saleh
davamçılarına nisbətən daha gözəl mükafat alacaqları kimidir.
Fövqəluca
Allah buyurur: “Törətdikləri fitnə-fəsada görə (insanları) Allah
yolundan döndərən kafirlərin əzablarının üstünə bir əzab da artıracağıq!” (Nəhl, 16/88).
Bu və digər oxşar ayələr Allahın ayələrini inkar edən
kafirlər əbədi əzab çəkəcəklərinə dəlalət edir. Amma şübhəsiz ki, onların cəzalarının
həddi törətdikləri cinayətlərin, inadkarlıqlarının, zalımlıqlarının və
yalanlarının ağırlığından asılı olacaqdır. Bu dünyada bir-birilərinə bəslədikləri
məhəbbət və qayğıkeşlik Qiyamət gününün başlaması ilə düşmənçiliklə və
qarşılıqlı lənətləmələrlə əvəz olunacaq.
ﮌ
ﮍ ﮎ ﮏ
ﮐ ﮑ ﮒ
ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖ ﮗ ﮘ
ﮙ ﮚ ﮛ
ﮜ ﮝ ﮞ
ﮟﮠ ﮡ ﮢ
ﮣ ﮤ
(7.40) “Ayələrimizi
yalan hesab edənlərə və onlara təkəbbürlə yanaşanlara göyün qapıları açılmaz (əməlləri,
duaları qəbul olunmaz, ruhları göyə qalxmaz) və dəvə iynənin gözündən keçməyənə
qədər onlar da Cənnətə daxil ola bilməzlər. Biz günahkarlara (müşriklərə və
kafirlərə) belə cəza veririk!”
Fövqəluca Allah bu ayədə Onun ayələrini rədd edənlər
və onlara iman gətirməkdən boyun qaçıranlar üçün hazırlanmış cəza barəsində xəbər
verir. Onlar aydın və inandırıcıdır, lakin kafirlər təkəbbürlə özlərini ayələrdən
yüksək tutur və onlardan irəli gələn hökmləri rəhbər tutmaqdan imtina edirlər.
Bundan başqa, onlar ayələri yalan adlandırır və onlardan üz döndərirlər. Buna
görə onlar xeyirli sonluğa olan ümidlərini itirəcəklər.
Onlar öldükdə səma qapıları onların ruhları
qarşısında açılmayacaq. Mələklər onlarla birlikdə göyə ona görə qalxacaqlar ki,
Allahın dərgahına daxil olsunlar və xahiş edəcəklər ki, səma qapılarında keçməyə
icazə verilsin, lakin onlara rədd cavabı veriləcək. Dünya həyatında onlar
Allaha iman səviyyəsinə qalxa bilmədilər, onu dərk edib, sevə bilmədilər və
buna görə də ölümdən sonra onlar Onun yanına qalxa bilməzlər. Həqiqətən, əvəz həmişə
işlədilmiş əməllərə uyğun gəlir.
Bu ayədən aydın olur ki, səma qapıları Allahın hökmlərini
itaətkarlıqla yerinə yetirən və Onun ayələrinə iman gətirmiş möminlərin ruhu
qarşısında taybatay açılacaqdır. Onlar Onun dərgahına qalxa və ora – Allahın
icazə verəcəyi yerə girə biləcəklər. Onlar Onun yaxınlığından zövq ala və Onun
lütfkarlığını qazana biləcəklər.
Quran müddəalarından biri olan Cəhənnəmdə əzab çəkənlər,
dəvə iynənin deşiyindən keçdikdə, Cənnətə girəcəklər ifadəsinə gəldikdə isə bu
bir hadisəni digər bir misli görünməmiş hadisə ilə bağlamağın nümunəsidir. Dəvə
ən iri heyvanlardan biridir, iynənin dəliyi isə ən kiçik və ən dar məxluqdur. Nəzərə
alınsa ki, dəvə heç vaxt iynənin dəliyindən keçə bilməz, onda Allahın ayələrini
inkar edən kafirlər həmçinin heç vaxt Cənnətə girə bilməzlər. Fövqəluca Allah
belə buyurur: “Allaha şərik
qoşana Allah, şübhəsiz ki, Cənnəti haram edər. Onun düşəcəyi yer Cəhənnəmdir.
Zalımların heç bir köməkçisi yoxdur!” (Maidə,
5/72). Allah tez-tez günah işlədənləri və yol verilən sərhədləri pozanları belə
cəzalandırır.
ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪ ﮫﮬ
ﮭ ﮮ ﮯ
ﮰ
(7.41) “Onlar
üçün Cəhənnəmdən (Cəhənnəm odundan) döşək və üstlərinə örtmək üçün (atəşdən)
yorğan vardır. Biz zalımları belə cəzalandırırıq!”
Cəhənnəm döşəkləri və yorğanları oddan olacaqdır və
cəza zalımları hər tərəfdən əhatə edəcəkdir. Allah özləri özlərinə zalımlıq edənləri
belə cəzalandırır. Bu layiqli cəza olacaqdır, axı Rəbb Öz qullarına heç vaxt əziyyət
vermir.
ﮱ
ﯓ ﯔ ﯕ
ﯖ ﯗ ﯘ
ﯙ ﯚﯛﯜ ﯝﯞ
ﯟ ﯠ ﯡﯢ
(7.42) “İman gətirib
yaxşı işlər görənlər isə - Biz heç kəsi qüvvəsi yetdiyindən artıq yükləmərik –
cənnətlikdirlər, onlar orada əbədi qalacaqlar!”
Zalımların cəzalandırılacağı haqqında xəbər verdikdən
sonra Fövqəluca Allah itaətkar möminlərin mükafatlandırılacağını bildirir,
çünki onlar tamamilə səmimi olaraq iman gətirirdilər və xeyirxah əməlləri bədənlərinin
bütün üzvləri ilə həyata keçirirdilər. Onlar özlərini iman və saleh əməllərlə
gözəlləşdirirdilər. Onlar yaxşılığı qəlbən və bədən hərəkətləri ilə etməklə
yanaşı dinin vacib hökmlərini yerinə yetirir və haram edilmiş şeylərdən çəkinirdilər.
Bu ayənin ümumi mənasından belə güman etmək olar ki,
Cənnət sakinləri bütün vacib və qeyri-vacib saleh əməlləri yerinə yetirirdilər,
lakin Allahın qulu bir sıra hallarda əməllərdən bəzilərini icra etmək qabiliyyətinə
malik olurlar və buna görə Allah buyurur ki, O, insana onun imkanlarından artıq
vəzifə həvalə etmir və onu daşıya bilməyəcəyi yüklə çətinliyə salmır. Bu isə o
deməkdir ki, insan öz imkanlarının yol verdiyi qədər xeyirxahlıq etməlidir və
o, digər müsəlmanların bacardığı, lakin onun yerinə yetirməyi bacarmadığı bəzi
vacib hökmlərə görə məsuliyyət daşımır. Fövqəluca Allah buyurur: “Allah hər kəsi yalnız qüvvəsi yetdiyi qədər yükləyər...” (Bəqərə, 2/286);
“(Ey
möminlər!) Allah yolunda layiqincə cihad edin. O (Öz dini üçün) sizi seçdi və
dində sizin üçün heç bir çətinlik yeri qoymadı...” (Həcc, 22/78);
“Allahdan
(Allahın əzabından) bacardığınız qədər qorxun” (Təğabun, 64/16).
Bax
buna görə vacib hökmlər onu yerinə yetirməyə qadir olmayan insan üçün məcburiliyini
qaldırır və məcburiyyət qarşısında günah əməl işlətmiş insan üçün həmin əməli
günah sayılmır.
Doğru
imana malik olan və xeyirxah əməllər edən müsəlmanlar mütləq Cənnət sakinləri
olacaqlar və oranı heç vaxt tərk etməyəcəklər. Onlar hətta başqa bir məskən
haqqında heç arzu da etməyəcəklər, çünki onlar Cənnət bağlarında hər cür nemətlərdən
zövq alacaqlar və bundan daha gözəl bir şeyi heç təsəvvürlərinə belə gətirə
bilməyəcəklər.
ﯣ
ﯤ ﯥ ﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫ ﯬﯭ ﯮ ﯯ
ﯰ ﯱ ﯲ
ﯳ ﯴ ﯵ
ﯶ ﯷ ﯸ
ﯹ ﯺﯻ ﯼ
ﯽ ﯾ ﯿ
ﰀﰁ ﰂ ﰃ
ﰄ ﰅ ﰆ
ﰇ ﰈ ﰉ
ﰊ
(7.43)
“Biz onların (Cənnət əhlinin) ürəklərindəki kin-küdurəti çəkib çıxardarıq.
Onların (qaldıqları yerin) altından çaylar axar. Onlar (Rəbbinin bu lütfünü gördükdə)
deyərlər: “Bizi bura gətirib çıxaran Allaha həmd olsun! Əgər Allah bizi doğru
yola yönəltməsəydi, biz özümüzə doğru yolu tapa bilməzdik. Həqiqətən, Rəbbimizin
peyğəmbərləri haqqı gətirmişdilər!” Onlara: “Etdiyiniz əməllərə görə varisi
olduğunuz Cənnət budur!” – deyə müraciət ediləcəkdir”.
Bu
ayə Allahın Cənnət məskunlarına bəslədiyi mərhəmətinin dəlilidir. O, onların
ürəklərini kin-küdurətdən və başqaları qarşısında üstün görünmək istəyindən təmizləyəcək
və bunun sayəsində onlar bir-birilərini pak və səmimi məhəbbətlə sevən
qardaşlar olacaqlar. Fövqəluca Allah buyurur: “Biz onların ürəklərindəki
kin-küdurəti çıxarıb atdıq. Onlar qardaş olub taxt üstündə qarşı-qarşıya əyləşərlər”
(Hicr, 15/47).
Allah
Cənnət sakinlərinə elə bir iltifat göstərəcək ki, onlardan hər biri öz səadətinə
sevinəcək və elə hesab edəcək ki, bundan daha gözəl xoşbəxtlik, sadəcə olaraq,
mümkün deyil. Cənnət sakinləri qarşılıqlı paxıllıq hissindən və ədavətdən xilas
ediləcəklər, çünki buna heç bir səbəb olmayacaq. Onların ətrafında çaylar
axacaq ki, məcralarını Cənnət sakinlərinin istədiyi istiqamətdə dəyişəcəklər.
Onlar istəsələr o çayları öz imarətlərinin arasından yönəldəcək, ya da istəsələr
öz yüksək saraylarına və ecazkar bağlarına tərəf döndərəcəklər. Bunlar – yatağa[2]
ehtiyacı olmayan kiçik çaylar və həddi-hüdudu olmayan zövq və səfadır.
Möminlər
Allahın onlara bəxş etdiyi iltifatını öz gözləri ilə gördükdə, ucadan deyəcəklər:
“Həmd olsun bizi bu səadətə qovuşduran Allaha! O, bizə mərhəmət göstərərək qəlblərimizi
imanla doldurmuş və bunun sayəsində etdiyimiz yaxşı əməllər bizi bu məkana gətirmişdir.
O, bizim imanımızı və xeyirxah əməllərimizi qoruyub saxlamış və bu məqsədə
çatmağa bizə yardım etmişdir. Bizə görə bildiyimiz və görə bilmədiyimiz
saysız-hesabsız nemətlər bəxş etmiş Alicənab Rəbbimiz necə də gözəldir! Əgər
O, bizi doğru yola yönəltməsəydi, biz o yolu özümüz öz gücümüzlə keçə bilməzdik.
Bizim imkanlarımız o yoldan sapmamağa kifayət etməzdi və biz bu yolda Onun bizə
hədiyyə etdiyi Haqq Təlimi və elçilərinin yolu ilə getməkdə bizə göstərdiyi köməyi sayəsində dayana bildik. Allahın elçiləri, həqiqətən,
haqqa dəvət edirdilər”.
Elçilərin
öncədən bildirdikləri Cənnət nemətlərindən zövq alaraq, möminlər ən ali iman
sahibi olacaqlar. Onlar qəti bilirdilər ki, elçilərin sözləri həqiqət idi,
lakin indi onlar buna özləri əmin olacaqlar. Onlar deyəcəklər: “Biz gördük və
elçilərin vəd etdiklərinin hamısının doğruluğuna bir daha əmin olduq. Biz əmin
olduq ki, onların sözləri – sübhə doğurmayan və ya çaşqınlıq yaratmayan sarsılmaz
həqiqətdir”. Belə olduqda, onlar ehtiramla səslənən tərif sözlərini eşidəcəklər:
“Budur varisi olduğunuz Cənnət! Bu torpaqlar artıq sizin malikanələrinizdir,
kafirlərin məskəni isə Cəhənnəm oldu. Siz bu yerlərə öz saleh əməllərinizə görə
layiq görüldünüz”.
Mömin
İslam ilahiyyatçılarından biri demişdir: “Cənnət sakinləri Cəhənnəmdən Allahın
bağışlaması sayəsində xilas olacaq, Cənnətə Onun mərhəməti sayəsində girəcəklər,
lakin oranın mülkiyyətini öz saleh əməllərinə müvafiq bölüşəcək və varis olacaqlar.
Bütün bunlar Allahın mərhəmətinin təzahürüdür. Bu həm də Onun mərhəmətinin ən
ali təzahürü olacaqdır”.
ﭑ ﭒ ﭓ ﭔ ﭕ ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ ﭚ ﭛ ﭜ ﭝ ﭞ ﭟ ﭠ ﭡ ﭢﭣ ﭤ ﭥﭦ ﭧ ﭨ ﭩ ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ ﭮ ﭯ ﭰ ﭱ ﭲ ﭳ ﭴ ﭵ ﭶ ﭷ ﭸ ﭹ ﭺ
(7.44) “Cənnət əhli Cəhənnəm əhlinə müraciət edib: “Biz Rəbbimizin bizə vəd etdiyini (Axirət nemətlərini) haqq olaraq gördük. Siz də Rəbbinizin sizə vəd etdiyini (Cəhənnəm əzabını) gerçək olaraq gördünüzmü?” – deyə soruşacaq. Onlar: “Bəli!” – deyə cavab verəcəklər. Elə bu zaman onların (hər iki dəstəsinin) arasında bir carçı (İsrafil və ya cənnətdəkilərdən biri): “Allah zalımlara lənət eləsin!” – deyə səslənəcək”.
(7.45) “O kəslər ki, insanları Allahın yolundan döndərər, onu (Allah yolunu) əyri hala salmaq (əymək) istəyər və Axirətdə də inkar edərlər!”
Möminlərin və günahkarların onlar üçün təyin olunmuş məskənlərə girəcəklərini və Allahın elçilərinin öncədən xəbər verdikləri və Səma Kitablarının bəyan etdikləri mükafatların və cəzaların həqiqiliyinə əmin olduqlarını xatırlatdıqdan sonra Fövqəluca Allah xəbər verir ki, Cənnət sakinləri Cəhənnəmdə əzab çəkənlərə müraciət edəcəklər: “Bizə deyilmişdi ki, iman və saleh əməllər sayəsində biz Cənnət bağlarına layiq görüləcəyik və biz doğrudan da Cənnətə düşdük və bizə vəd edilən hər şeyi öz gözümüzlə görüb doğruluğuna əmin olduq. Siz də kafirliyə və itaətsizliyə görə sizə bütün vəd edilənlərin doğru olduğuna əmin oldunuzmu?” Onlar belə cavab verəcəklər: “Bəli, biz də Allahın vədinin doğruluğuna əmin olduq”.
Tamamilə bütün məxluqlar Allahın vəd etdiyinin həqiqili¬yinə əmin ola biləcəklər və heç kim buna şübhə edə bilməz. Kimin sözü Allahın sözündən daha doğru ola bilər? İnsanlar Onun sözünün doğruluğuna şübhə etməkdən əl çəkəcəklər və Onun vədinin gerçəkliyini öz üzərlərində hiss edəcəklər. Bax, məhz onda möminlər sevinəcək və şadlıq etməyə başlayacaq, kafirlər isə hər cür xeyirxahlığa bəslədikləri ümidlərini itirəcəklər və etiraf etməli olacaqlar ki, onlar həqiqətən dəhşətli cəzaya layiqdirlər. Bu etiraf baş verdiyi zaman carçı Cənnət sakinlərinə və Cəhənnəm əzabkeşlərinə car çəkib xəbər verəcək ki, bundan sonra zalım günahkarların üzərində Allahın lənəti bərqərar olacaq. Onlar hər cür nemətlərdən və gözəlliklərdən sonsuzluğa qədər uzaq olacaq¬lar, çünki Allah əvvəlcədən onların qarşısında Öz mərhəmətinin qapılarını açmışdı, lakin onlar zalımcasına rəftar etdilər, onlardan üz çevirdilər, doğru yolla getməyi rədd etdilər və hətta ətrafların-dakıları da bundan çəkindirdilər. Onlar özləri azğınlığa düşmüşdülər və bir çoxlarını da yoldan sapdırdılar.
Fövqəluca Allah istəyirdi ki, insanlar doğru yolla getsinlər, onlar isə onu təhrif etməyə cəhd göstərirdilər və insanlara o yolu tapmaqda maneçilik göstərirdilər. Bununla yanaşı onlar Axirət həyatına iman gətirməyi rədd edirdilər. Məhz ona inanmama, cəzalanacaqla¬rın¬dan qorxmamaqları və mükafat alacaqlarına ümid bağlamaları onları düz istiqamətdən çıxmağa və öz günahkar ehtiraslarına uymağa təhrik etdi. Əgər kafirlər lənətə layiq görülür-lərsə, onda möminlər Allahın mərhəməti sayəsində saysız-hesabsız nemətlərlə mükafatlandırılacaqlar. Bu ayənin mənası budur.
[1]
Burada Z. Bünyadovun və V. Məmmədəliyevin tərcüməsində verdiyim ayənin ərəbcəsində
“zinətlərinizi” sözü “gözəl libaslarınızı” ifadəsi ilə verildiyi
üçün ayənin çevirisi ilə şərhin mətni arasında, ilk nəzərdə, müəyyən uyuşmazlıq
hiss oluna bilər ki, bunu nəzərə almaq lazımdır. F.S.
[2]
Burada çayın bir sahilindən digər sahilədək olan quru yatağı, məcrası (axdığı təbii
ərazi) nəzərdə tutulur. F.S.
Комментариев нет:
Отправить комментарий