Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c. 7.162 - 7.187 ayələr
ﮫﮬ ﮭﮮ ﮰ ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ
ﯖ ﯗ ﯘ
ﯙ ﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞ
ﯟﯠ ﯡ ﯢ ﯣﯤﯥﯦ ﯧ ﯨﯩ
(7.163) “(Ey Peyğəmbərim!) Onlardan (yəhudilərdən)
dəniz kənarında yerləşən qəsəbə haqqında xəbər al. O zaman onlar şənbə günü
(balıq ovlamaqla Allahın əmrini pozub) həddi aşırdılar. O vaxt şənbə günü (işləmək,
ov etmək qadağan edildiyi, ibadətlə məşğul olmaq buyurulduğu üçün) balıqlar (hər
tərəfdən suyun üzərində görünüb) dəstə-dəstə onlara tərəf axışır, şənbədən
başqa günlərdə isə gəlmirdi. İtaətdən çıxdıqları (günah işlədikləri) üçün Biz
onları belə imtahana çəkirdik”.
İsrail
oğullarından dəniz sahilində olan kənd haqqında soruş. Onun sakinləri hədlərini
aşmışdılar və Allahın cəzasına layiq idilər. O, onlara şənbə gününü əziz
tutmağı əmr etmiş və həmin gün balıq ovuna çıxmağı yasaqlamışdı. Bununla yanaşı
O, onları sınağa çəkmiş və tamaha salmışdı: şənbə günləri külli miqdarda balıq
suyun üstündə üzür və həftənin qalan günlərində tora gəlmirdilər.
Allah
onları beləcə azdırırdı, çünki onlar fasiq idilər. Amma onlar dinin hökmlərinə
itaətsizlik etməsəydilər, onda Allah onlara xoş gün bəxş edər və onları
imtahana çəkməz və bədbəxtliklərə düçar etməzdi. Həmin kəndin sakinləri böyük
balıq torunu və balıqçıların torlarını dənizdə şənbə gününədək qururdular və
balıqlar onların toruna düşürdü. Sakinlər şənbə günü tora düşən balıqları
tordan götürməyib, bazar gününü gözləyirdilər. Bu hərəkət həmin kəndin sakinləri
arasında geniş yayılmışdı və onlar üç qrupa bölünmüşdülər.
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗﭘ ﭙ
ﭚ ﭛ ﭜ
ﭝ ﭞﭟ ﭠ
ﭡ ﭢ ﭣ
ﭤ ﭥ ﭦ
(7.164) “Onlardan (dəniz kənarındakı qəsəbədə
yaşayan İsrail oğullarından) bir dəstə: “Allahın məhv edəcəyi və ya şiddətli əzab
verəcəyi bir tayfaya nə üçün öyüd–nəsihət verirsiniz?” – dediyi zaman, (nəsihət
verənlər) onlara cavab olaraq: “(İnsanları yaxşı işlərə sövq etmək, pis işlərdən
çəkindirmək bizə vacib olduğundan) bu, Rəbbiniz qarşısında üzrxahlıq etmək
üçündür. Bəlkə, onlar (bu öyüd-nəsihətdən nəticə çıxarıb) pis əməllərdən çəkinsinlər!”
– dedilər”.
İnsanların
əksəriyyəti hökmləri kobudcasına pozardılar və bu barədə ucadan hamıya danışardılar.
Onlardan bəziləri açıqcasına bildirirdilər ki, belə etmək haramdır və itaətsizlik
göstərənləri qınamağa başlamışdılar. Qalanları isə günahkarları məzəmmət etmir
və şənbə günü balıq ovunun haram olması haqqında aşkarda danışmırdılar. Onlar
deyirdilər: “Allahın qadağalarını açıqcasına pozanlara, xeyirxah nəsihət verənlərə
qulaq asmayanlara, azğınlıqlarında davam edənlərə və cinayət törədənlərə nəsihət
vermək faydasızdır. Allah belə günahkarları ya məhv edəcək, ya da onları sərt cəzaya
məhkum edəcəkdir”.
Onlara
nəsihət verən iman sahibləri deyirdilər: “Biz onları cəzalandırılacaqlarından
xəbərdar edir və Rəbbimizin qarşısında bəraət qazanmaları üçün günahdan əl çəkməyə
çağırırıq. Ola bilsin ki, onlar günahlarından əl çəksinlər. Biz onların düz
yola gələcəklərinə ümidimizi kəsmirik. Bizim təbliğatımız və məzəmmətlərimiz
onlara təsirə göstərə və fayda verə bilər”.
Bu
ayədə günahlardan əl çəkməyə çağırışın böyük fayda gətirməsindən bəhs edilir.
Birincisi, möminlər fasiqlərə görə məsuliyyəti öz üzərlərindən götürürlər.
İkincisi, öyüd-nəsihət verilən insanlar həqiqəti öyrənirlər və öz cahilliklərinə
görə bəraət qazana biləcəkləri imkanından məhrum olurlar. Üçüncüsü, Qüdrətli
Allah onları doğru yola yönəldə bilər və onda onlar dəvət etdiyimizdən və nədən
xəbərdar etdiyimizdən yararlana bilərlər.
ﭧ ﭨ ﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ
ﭭ ﭮ ﭯ
ﭰ ﭱ ﭲ
ﭳ ﭴ ﭵ
ﭶ ﭷ ﭸ
ﭹ
(7.165)
“Onlar (balıq ovlayanlar) özlərinə verilən öyüdü unutduqları zaman Biz də
(onları) pislikdən çəkindirənlərə nicat verdik, zülm edənləri isə itaətdən
çıxdıqları, günah işlətdikləri üçün şiddətli bir əzabla məhv etdik”.
Öyüd-nəsihətlərə
etinasızlıq göstərərək, onlar Allahın qanunlarını pozmaqda davam edirdilər və
elə o məqamda onları sərt bir cəza haqladı, halbuki Allah bütün zamanlarda Öz
qullarından yaxşılıq etməyə çağıranları və pislikləri qınayanları belə cəzadan
xilas edərdi. Təbliğatçılara: “Allahın onsuz da amansız cəzaya düçar edəcəyi
kimsələrə öyüd-nəsihət verməyə dəyməz” – deyən insanların üçüncü qrupuna gəldikdə
isə Quran təfsirçiləri onların taleyi barədə müxtəlif rəy söyləyirdilər.
Bəziləri
belə hesab edirdi ki, onlar məhv edilmişdilər, digərləri isə onların xilas
olduqlarını söyləyirdilər. Ayələrin aydın mənasından məlum olur ki, onlar xilas
edilmişlər, çünki Allah təkcə zalımların məhv edildiyini xüsusilə vurğulayır.
Eyni zamanda, Allah deməmişdi ki, bu üçüncü qrup insanlar zalımlara aid idilər.
Buradan aydın olur ki, ancaq şənbə qadağasını pozan günahkarlar məhv edilmişdi.
Bəyənilən
işlər görməyə və bəyənilməyəndən çəkinməyə çağırış elə bir vacib hökmdür ki,
onun yerinə yetirilməsi dini icma nümayəndələrinin hamısına şamil edilmir. Onu
möminlərin ancaq bir hissəsi yerinə yetirdikdə, digərləri həmin vəzifədən azad
edilirlər. Mömin israillilər, onların bir qisminin günahkarları qınamasından
razı qalmışdılar. Üçüncü qrupun qınamasına gəldikdə isə, bu qınaq onların aşağıdakı
sözləri ilə ifadə edilmişdi: “...“Allahın məhv edəcəyi və ya şiddətli əzab
verəcəyi bir tayfaya nə üçün öyüd–nəsihət verirsiniz?...” (Əraf, 7/164).
Onlar günahkarların əməllərinə qarşı öz nifrətamiz narazılıqlarını
bildirmişdilər və bəyan etmişdilər ki, Allah günahkarları ən dəhşətli cəzaya məhkum
edə bilər.
ﭺﭻﭼﭽﭾﭿﮀﮁﮂﮃﮄﮅ
(7.166) “Qadağan olunduqları işə (balıq ovuna)
saymazyana münasibət bəslədikləri vaxt onlara: “Həqir (zəlil) meymunlar
olun!” – deyə əmr etdik”.
Fasiqlər
əməllərindən dönmədilər: onlar Allaha itaət etməkdən və nəsihətlərə qulaq
asmaqdan boyun qaçırdılar. Belə olduqda, Qüdrətli Allah Öz ilahi qədərinə uyğun
olaraq, onları mənfur meymunlara çevirdi və Öz mərhəmətindən uzaqlaşdırdı.
ﮆ
ﮇ ﮈ ﮉ
ﮊ ﮋ ﮌ
ﮍ ﮎ ﮏ
ﮐ ﮑﮒ ﮓ
ﮔ ﮕ ﮖﮗ
ﮘ ﮙ ﮚ ﮛ
(7.167) “(Ey Elçim!) O zaman Rəbbin onlara (yəhudilərə)
Qiyamət gününədək şiddətli əzab verəcək kimsələr göndərəcəyini xəbər vermişdi.
Həqiqətən, Rəbbin (günahkarlara) tezliklə əzab verəndir. Sözsüz ki, O, həm də
(tövbəkarları) Bağışlayandır, Rəhmedəndir!”
Fövqəluca
Allah xəbər verir ki, bundan əvvəlki ayədə xatırlanan cəzaya məruz qalmayan İsrailin
zalım oğullarını alçaldılma və rüsvayçılıq həmişə izləyəcəkdir. Allah itaətindən
çıxanları tez cəzalandırandır və onları hələ bu dünyada yaşadıqları halda amansız
cəzaya məruz qoya bilər. Amma bununla yanaşı O, tövbə edib düz yola qayıdanlara
Lütfkarlıqgöstərəndir. O, belə qullarının günahlarını bağışlayır və onların
nöqsanlarını ört-basdır edir. O, onları Öz Böyük Mərhəməti sayəsində himayəsinə
götürür, onların xeyirxah əməllərini qəbul edir və onlara cürbəcür mükafatlar
verir.
Allah
Öz vədini yerinə yetirmişdir və buna görə də fasiq israillilər həmişə
alçaldılmış və təhqir edilmiş halda qalırlar. Onlar başqa xalqlardan asılıdırlar
və heç vaxt ayaq üstə qalxa bilməyəcəklər.
ﮜ ﮝ
ﮞ ﮟﮠ ﮡ ﮢ ﮣ
ﮤ ﮥﮦ ﮧ
ﮨ ﮩ ﮪ
ﮫ ﮬ
(7.168)
“(Yəhudiləri) yer üzündə (ayrı-ayrı) dəstələrə parçaladıq. İçərilərində əməlisaleh
olanlar da, olmayanlar da var idi. Onları yaxşı-yamanla imtahan etdik ki, bəlkə,
(haqq yola) dönsünlər”.
İsrail
oğulları vahid bir xalq idi, lakin Qüdrətli Allah onları yer üzərinə yaydı və
dağınıq icmalara çevirdi. Onların arasında Allahın qarşısında və Onun qulları
qarşısında öz vəzifələrini yerinə yetirən əməlisaleh insanlar da var. Amma
onların arasında elələri də var ki, onları əməli saleh olan adlandırmaq olmaz.
Onlardan bəziləri öz vəzifələrini sadəcə yerinə yetirərək, bəzən günaha yol
verirlər, bəziləri isə özlərinə qarşı zalımlıq edirlər. Allah isə fasilə vermədən
onları xeyir və şərlə sınayır. Uca Rəbb bütün xalqlarla belə rəftar edir ki,
onlar öz naqis xasiyyətlərindən əl çəksinlər və xəlq edilmələrinin məqsədi olan
doğru yola gəlsinlər. Bütün bu deyilənlərdən aydın olur ki, İsrail oğulları
arasında həmişə möminlər də, günahkarlar da və sadə iman sahibləri də olacaq.
ﮭ ﮮ ﮯ
ﮰ ﮱ ﯓ
ﯔ ﯕ ﯖ
ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛ ﯜ
ﯝ ﯞ ﯟﯠ
ﯡ ﯢ ﯣ
ﯤ ﯥ ﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫ ﯬ
ﯭ ﯮ ﯯﯰ
ﯱ ﯲ ﯳ
ﯴ ﯵﯶ ﯷ
ﯸ ﯹ ﯺ ﯻ
ﯼ ﯽ ﯾ
ﯿ ﰀ ﰁ
ﰂ ﰃ ﰄ
(7.169) “Onlardan sonra yerlərinə kitaba (Tövrata)
sahib olan xələflər keçdilər. Onlar fani dünya malını alıb deyirdilər: “Biz
(Allah tərəfindən) bağışlanacağıq!” Onlara bunun misli qədər (kimi) daha bir
haram gəlsəydi, onu da alardılar. Məgər Allaha dair yalnız haqqı demək barədə
kitabda (Tövratda) onlardan əhd alınmamışdımı?! Halbuki orada (kitabda)
olanları oxuyub öyrənmişdilər. Axirət evi Allahdan qorxanlar üçün daha
xeyirlidir. Məgər dərk etmirsiniz?”
(7.170)
“Kitabdan (möhkəm) yapışanlar, (vaxtlı-vaxtında, lazımınca) namaz qılanlar
(bilsinlər ki) Biz əməlisalehlərin mükafatını zay etmirik!”
Qədim
israillilərin ardınca onların Kitaba varis çıxmış nəsilləri dünyaya gəldilər. Onlar
onu mühafizə edənlər oldular və onun əsasında istədikləri kimi sərəncam verməyə
başladılar. Onların ədalətsiz qərarlar qəbul etməsi və ədalətsiz hökm çıxarması
üçün insanlar onlara haqq ödəyirdilər. Onların arasında rüşvətxorluq yayıldı,
onlar dəyərsiz dünyəvi nemətlərə bağlanmışdılar, öz günahlarını dərk edirdilər,
özlərini günahkar sayırdılar, amma Allahın bağışlayacağına ümid bəsləyirdilər.
Lakin onların ümidləri haqdan sonsuzluğa qədər uzaq idi, çünki onların işlətdikləri
sözləri bağışlanmaq barədə dua adlandırmaq olmazdı. Əgər bu belə olmasaydı,
onda onlar törətdikləri barədə təəssüflənər və belə günah əməlləri bir daha təkrarlamayacaqlarını
qəti olaraq düşünərdilər. Amma qarşılarında dünyəvi nemətdən bir də yapışmaq
və növbəti rüşvəti almaq imkanı yarandıqda, onlar hökmən onu edirdilər.
Onlar
Allahın ayələrini ucuz qiymətə satır və yaxşını pislə əvəz edirdilər. Sanki
onları belə davranışlarına görə qınayaraq və onların qanacaqsızlığını izah edərək,
Uca Rəbb buyurur: “Məgər onlarla Allah haqqında həqiqətdən başqa heç nə
danışmamaq barəsində əhd bağlanmamışdımı? Bəs onda niyə onlar öz istəklərinə
uyaraq Ona böhtan atırlar?”
Onlar
Kitabı öyrəndilər və onu çətin və dolaşıq hesab etmədilər. Lakin sonra onlar
cinayətlərinin ağırlığını dərk edərək, şüurlu
surətdə günah işlətməyə başladılar. Bu şərtlər onların cinayətlərini
ağırlaşdırır və onları daha sərt qınaqlara və daha ağır cəzaya məhkum edirdi.
Onlar axmaq və düşüncəsiz adamlar olduqlarına görə, dünyəvi həyatı gələcək həyatdan
üstün tutduqlarına görə özlərini belə aparırdılar. Lakin Axirət həyatı məskəni
Allahın qanunlarını pozmaqdan və günah işlətməkdən, haram edilmiş ovu yeməkdən
və rüşvət almaq məqsədilə Allahın nazil etdiyinə zidd olan hökmlər çıxarmaqdan
qorxan insanlar üçün üstündür.
Doğrudanmı
siz, üstünlük verilməsi zəruri olan şeylərə üstünlük verməyə və ona can atmağa
imkan verən dərrakəyə malik deyilsiniz? Yadınıza salın ki, sağlam təfəkkürün özəlliyi
hər bir atılan addımın verə biləcəyi nəticələri üzərində düşünmək bacarığı ilə
səciyyələnir. O kəslər ki, ancaq yaxın gələcək üzərində düşünürlər, onlar böyük
və əbədi səadətdən mütləq məhrum olurlar. Məgər belə insanları ağıllı
adlandırmaq olarmı?! Əsil ağıllı olanlar saleh insanlardır ki, hökmlərini öyrənərək
Kitaba sadiq qalır və işlərində onu əsas tuturlar.
Onlar
Kitabla nazil edilmiş qanunları və hekayətləri öyrənir və şərəfli biliklərə
sahib olurlar. Bununla yanaşı onlar öz Rəbbinin onlara məmnunluq bəxş, edən
böyük sevinc gətirən, onların dünyəvi və Axirət həyatını sahmana salan hökmlərini
qüsursuz yerinə yetirirlər. Əlbəttə ki, ən vacib hökmlərdən biri qəlbən və bədən
hərəkətləri ilə namaz qılmaqdır.
Allah
namazı dinin bütün digər hökmlərindən fərqləndirmişdir, çünki o, ən şərəfli və
ləyaqətli əməldir. Bundan başqa, namaz – imanın meyarıdır və əgər insan onu
nöqsansız qılırsa, onda bu onu bütün digər ayinləri kamilliklə icra etməyə səbəb
olur. Belə insanlar əməlləri qayda-qanunun rəhnidir və buna görə Uca Rəbb
buyurur ki, qayda-qanun yaradanlar mükafatlarını itirmirlər. Onlar öz sözləri, əməlləri
və niyyətləri ilə həm özlərini və həm də ətrafındakıları xeyirxahlığa dəvət
edirlər.
Bu
və digər oxşar ayələr ona dəlalət edir ki, Allah elçilərini yer üzündə
qayda-qanun yaratmaq üçün göndərmişdir. Onlara əmr olunmuşdu ki, insanlara
fayda versinlər və onlara zərər vurmasınlar. Onlar göndərilmişdilər ki, yerdə və ölümdən
sonra həyatı sahmana salsınlar və buna görə ən xeyirxah və vicdanlı insanlar
onların öyüd-nəsihətlərinə qulaq asanlardır.
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗ ﭘ
ﭙ ﭚ ﭛ
ﭜ ﭝ ﭞ
ﭟ ﭠ ﭡ
ﭢ ﭣ ﭤ ﭥ
(7.171) “Bir zaman dağı (Tur dağını) yerindən
qoparıb onların (İsrail oğullarının) başı üstünə kölgəlik (tavan) kimi
qaldırmışdıq və onlar da elə güman etmişdilər ki, dağ üstlərinə düşəcək.
Onlara: “Sizə verdiyimizdən (Tövratdan) möhkəm yapışın, orada olanları yada
salın ki, bəlkə, pis əməllərdən çəkinəsiniz!” – demişdik”.
İsrail
oğulları Tövratda nazil edilənləri qəbul etməkdən boyun qaçırdıqda, Qüdrətli
Allah dağı onların üzərinə qaldırdı və əmr etdi ki, nazil etdiyi hökmlərini
yerinə yetirsinlər. Onlara əmr olunmuşdu ki, Kitabdan möhkəm yapışsınlar, onu
öyrənsinlər və hökmlərini səylə yerinə yetirsinlər. Ancaq belə olduqda onlar təqva
sahibi ola bilərdilər.
ﭦ ﭧ ﭨ
ﭩ ﭪ ﭫ
ﭬ ﭭ ﭮ
ﭯ ﭰ ﭱ
ﭲ ﭳﭴ ﭵ
ﭶﭷ ﭸﭹ ﭺﭻ ﭼ ﭽ
ﭾ ﭿﮀﮁ ﮂ
ﮃ ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ
ﮈ ﮉ ﮊ
ﮋ ﮌ ﮍ
ﮎﮏ ﮐ ﮑ
ﮒ ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖ ﮗ ﮘ
ﮙ ﮚ
(7.172)
“(Ey Peyğəmbərim!) Xatırla ki, bir zaman Rəbbin Adəm oğullarının bellərindən (gələcək)
nəsillərini çıxardıb onların özlərinə (bir-birinə) şahid tutaraq: “Mən sizin Rəbbiniz
deyiləmmi?” – soruşmuş, onlar da: “Bəli, Rəbbimizsən!” – deyə cavab vermişdilər.
(Belə bir şahidliyin səbəbi) Qiyamət günü: “Biz bundan qafil idik”;
(7.173)
“Və ya: “Atalarımız daha əvvəl (Allaha) şərik qoşmuşdular, bis də onlardan
sonra gələn bir nəsil idik (onların izi ilə getdik). Məgər bizi batilə
uyanların (haqq yoldan sapanların) törətdikləri əməllərə görə məhv edəcəksən?”
– deməməyiniz üçündür”.
(7.174)
“Biz ayələrimizi belə ətraflı izah edirik ki, onlar, bəlkə, (batildən haqqa,
küfrdən imana) dönələr!”
Fövqəluca
Allah Adəm oğullarının nəslini onların bel sütunundan çıxartmışdır. Məhz bunun
sayəsində bəşəriyyət çoxalır, bir nəsil başqa nəslin yerinə keçir. İnsan
atasının belindən gələn bir damcıdan əmələ gəlir. O, anasının bətnindən dünyaya
çıxır və Fövqəluca Allah onun qəlbinə, Özünün – onun Vahid Rəbbi, Yaradanı və
Hökmdarı olduğunun başa düşməsini həkk edir. O, onu Özünün hökmranlığına
şahidlik etməyə yönəldir və insan bunu qəbul edir, çünki onun qəlbinə haqq dinə
etiqad etmək və Bir olan Allaha ibadət etmək zəruriyyətinin dərki həkk
olunmuşdur.
Hər
bir kəs qeyri-iradi olaraq bunu bilir, lakin onun təhtəlşüuru müxtəlif yanlış
baxışların təsiri altında dəyişkənliyə və təhrifə məruz qalır. Buna görə sonra Fövqəluca
Allah belə buyurur: “Biz sizi sınaqdan keçirdik və sizə Allahı öz Rəbbiniz
olaraq etiraf etdirdik ki, Qiyamət günü, həqiqəti bilmədiyinizi bəyan edərək,
bunu inkar etməyəsiniz. Əksinə, bu sizə artıq məlumdur, lakin ona laqeyd
yanaşır, diqqət yetirmirsiniz. Qiyamət günü siz özünüzə bəraət qazandıra bilməyəcəksiniz,
çünki Allah əsil həqiqəti sizin diqqətinizə çatdırmışdı. Siz deyəcəksiniz ki, məhv
edilməyə layiq deyilsiniz, çünki öz yolunu azmış ata-babalarınızın yolu ilə
getmişsiniz və bu pis nümunəni onlardan götürmüşsünüz. Amma təhtəlşüurunuzla
anlayırsınız ki, atalarınız yalana etiqad edirdilər və həqiqət Allahın elçilərinin
sizə təbliğ etdiklərindən ibarət idi. Siz bilirsiniz ki, onların təlimi
atalarınızın uydurmalarını darmadağın edir və onlara üstün gəlirdi”.
Şübhəsiz
ki, yolunu azmış ata-babaların bir sıra baxışları və ya yanlış dini məzhəblərin
nəzər-nöqtələri Allahın bəzi qullarına haqq kimi görünə bilər. Amma bunun səbəbi
həmişə onda olur ki, onlar, Allahın bütün dünyaya yayılmış və ya onların özlərində
əksini tapmış dəlillərindən və möcüzələrindən üz döndərirlər. Həqiqətən də,
insan haqdan qaçıb yalançıların sözlərinə qulaq asanda, o, tədricən, haqqa
deyil, bu yalana üstünlük verməyə başlayır. Bu ayənin ən düzgün şərhi belədir.
Belə
bir rəy də mövcuddur ki, bu vəhydə Allahın Adəm nəsillərini onun bel sütunundan
çıxartdığı zaman onlarla bağladığı əhddən bəhs edilir. Şərhçilər belə hesab edirdilər ki, Allah Adəm
nəsillərini Onun hökmranlığına şahidlik etdirmiş və onlar şahidlik etdikdən
sonra O, onlara Öz İradəsini bildirərək, onları öz imansızlıqlarını və
inadcıllıqlarını bilməməzliklə həm bu dünyada və həm də ölümdən sonra
doğrultmaq imkanından məhrum etmişdir. Lakin bu vəhy heç vəchlə belə şərhin
lehinə şəhadət vermir. Belə izah yersizdir, çünki Fövqəluca Allahın müdrikliyinə
ziddir və ətrafımızda baş verənlər bu nəzər nöqtəsini təsdiq edir.
Bu
şərhçilərin rəyinə uyğun olaraq, Fövqəluca Allah Adəm oğullarını onun bel
sütunundan çıxaranda onlarla əhd bağlamışdır. O zaman insanlar zərrə kimi idilər
və bizim heç birimiz bunu xatırlamırıq. Doğrudanmı Allah insanları xəbərləri
olmayan və özündən sonraya iz qoymayan hadisələrin əsasında mühakimə edəcəkdir?!!
Beləliklə,
şərh etdiyimiz ayədə aydın bir hadisədən bəhs edilir. Allah bu qayda ilə Öz vəhylərini
insanlara izah edir ki, onlar öz təhtəlşüurlarına həkk edilənə uyğun gələn
baxışlara qayıtsınlar, yanlış nəzəriyyələrdən əl çəksinlər və Onunla bağladıqları
əhdə tərəf dönsünlər.
ﮛ
ﮜ ﮝ ﮞ
ﮟ ﮠ ﮡ
ﮢ ﮣ ﮤ
ﮥ ﮦ ﮧ
ﮨ ﮩ ﮪ
ﮫ ﮬ ﮭ
ﮮ ﮯ ﮰ
ﮱ ﯓﯔ ﯕ
ﯖ ﯗ ﯘ
ﯙ ﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞﯟ
ﯠ ﯡ ﯢ
ﯣ ﯤ ﯥﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰ
ﯱ ﯲ ﯳ
ﯴ ﯵ
(7.175) “(Ey Elçim!)Onlara (yəhudilərə) ayələrimizi
verdiyimiz kimsənin xəbərini də söylə (oxu). O, (ayələrimizi inkar edib)
imandan döndü. Şeytan onu özünə tabe etdi və o, (haqq yoldan) azanlardan oldu”
(7.176)
“Əgər Biz istəsəydik, onu (həmin ayələrlə) ucaldardıq. Lakin o, yerə (dünyaya)
meyl edib nəfsinin istəklərinə uydu. O elə bir köpəyə bənzəyir ki, üstünə
cumsan da dilini çıxardıb ləhləyər, cummasan da (Onun üçün heç bir fərqi
yoxdur). Bu, ayələrimizi yalan hesab edənlər barəsində çəkilən məsəldir. (Ey
Peyğəmbərim!) Bu əhvalatları (yəhudilərə) söylə ki, bəlkə, (lazımınca)
düşünsünlər!”
(7.177)
“Ayələrimizi yalan hesab edib özlərinə zülm edənlər barəsində çəkilən məsəl necə
də pisdir!”
Ey
Peyğəmbər! İnsanlara Allahın Kitabı öyrətdiyi adam haqqında danış və de ki, o,
bunun sayəsində din sahəsində dərin biliklər əldə etdi, lakin sonralar Allahın
ayələri haqqında olan əsil biliklərdən üz döndərdi. Bu biliklər insanlara gözəl
əxlaqi keyfiyyətlər əldə etməyə, saleh əməllər işləməyə və əzəmətli yüksəkliklərə
ucalmağa kömək göstərir, lakin o, Allahın Kitabını arxasına atdı və Səmavi Vəhyin
dəvət etdiyi əxlaqi keyfiyyətlərə etinasızlıq göstərdi. O, sanki adi libasını
soyunub əynindən çıxartdığı kimi, əxlaqi örtüyünü çıxarıb atdı. Elə o zamandan
şeytan onun dalıyca düşdü və onu məğlub etdi. O, öz təhlükəsiz qalasından çıxan
kimi, dərin uçurumun lap dibinə düşdü və şeytan onu mənfur cinayətlərə sövq etməyə
başladı.
O,
əvvəllər haqq yolla gedirdi və onu insanlara da göstərirdi, artıq indi o
azmışların sırasındadır, çünki Allah onu Öz yardımından məhrum etmiş və onu
başlı-başına qoymuşdur. Əgər O istəsəydi, hökmən onu xeyirxah işlər görməyə
ruhlandırar bu dinşünas həm bu dünya həyatında və həm də ölümdən sonra əzəmət
sahibi olardı. Bununla yanaşı, o, öz düşmənlərindən və yaramazlardan özünü
qorumağı bacarardı. Lakin o, elə əməllər etdi ki, onlar Allahı onu Öz köməyindən
məhrum etməyə vadar etdi. O, yerə o dərəcədə əyildi ki, axırda alçaq
ehtiraslara yol verməyə başladı və hər şeydən ancaq mənfəət güdməyə girişdi. O,
öz istəklərinə güzəştə gedərək öz Qüdrətli Hamisinə itaət etməyə laqeydlik göstərdi.
Dünyəvi nemətlər əldə etmək niyyəti ilə o, elə bir köpəyə bənzəyir ki, üstünə
cumsan da dilini çıxardıb ləhləyər, cummasan da (onun üçün heç bir fərqi
yoxdur). O, həmişə dili sallanmış halda veyillənir və ürəyi partlaya biləcək qədər
daima acgözlük içində olurdu. Heç bir şey onun tələbatını və istəklərini qane edə
bilmirdi.
Allah
Öz möcüzələrini onlara göstərdikdən sonra onları yalan sayanlar haqqında ibrətamiz
hekayə belədir. Onlar nəinki vəhylərə itaət etməkdən boyun qaçırır, hətta
onları inkar edirdilər. Onlar Allahın hökmlərinə etinasızlıq edir, öz
ehtiraslarına qapılır və Ondan nazil
olan haqq Təlimata qulaq asmırdılar.
İnsanlar
belə fasiqlər haqqında ibrətamiz hekayətləri dinləməlidirlər ki, düşünsünlər
və onlardan düzgün nəticələr çıxartsınlar. Əgər onlar fikirləşsələr, özləri
üçün faydalı biliklər əldə edərlər və əgər belə biliklərə yiyələnsələr, onda
xeyirxah əməllər etməyə başlayarlar. Allahın ayələrini yalan hesab edən və özlərinə
zərər vuran kafirlərə gəldikdə isə, onlar müxtəlif günahlar işlətdiklərinə görə,
onların haqqında ibrətamiz hekayətlər həmişə onların çirkin və yaramaz əməllərindən
bəhs edəcəkdir.
Belə
bir rəy var ki, bu ayələr müəyyən bir insan barəsində nazil edilibdir. Allah o
insana hikmət bəxş etmiş, o isə sonradan itaətsizlik göstərmişdir. Həmin şərhə
görə, Allah o insanın hekayətini bizə rəvayət edir ki, mahiyyətini izah etsin.
Digər bir rəyə uyğun olaraq, bu ayələrdə Fövqəluca Allah Özünün möcüzələri
haqqında insanlara bilik əta etdikdən sonra onlardan üz döndərənlərin hamısından
bəhs edir.
Bu
ayələr, həqiqi biliklər əsasında xeyirxah işlər görməyə çağırışdan ibarətdir.
Axı Allah təkcə bunun sayəsində Öz qullarını tərifləyib ucaldır. Ayələrdə əsil
biliklərə etinasızlıq göstərməmək barədə xəbərdarlıq əks olunmuşdur. Belə
etinasızlıq nəticəsində insan uçurumun lap dibinə və şeytanın təsiri altına düşə
bilər. Onlardan həmçinin belə nəticə çıxarmaq olar ki, alçaq istəklərə və
yaramaz ehtiraslara uymaq, insanı Allahın köməyindən məhrum edən səbəblərdən
biridir.
ﯶ
ﯷ ﯸ ﯹ
ﯺﯻ ﯼ ﯽ
ﯾ ﯿ ﰀﰁ
(7.178)
“Allahın doğru yola yönəltdiyi kimsə doğru yoldadır. Onun (haqq yolundan)
sapdırdığı kimsələr isə ziyana uğrayanlardır”.
Fövqəluca
Allah ayədə izah edir ki, təkcə O, insanları doğru yola yönəltməyə və ya onları
azğınlığa salmağa qabildir. Əgər O, insanı xeyirxah əməllər etməyə
ruhlandırırsa, onu Onda nifrət oyadan hərəkətlərdən qoruyur və əvvəllər ona məlum
olmayan şeyləri ona öyrədir və o, doğru yola gəlir və bunlar məhz Uca Rəbbin nəsihətləri
sayəsində baş verir. Əgər Allah insanı Öz himayəsindən məhrum edirsə və onu
xeyirxah əməllər işlətməyə ruhlandırmırsa, onda o, ziyana uğrayır. Qiyamət günü
isə o, özünü də mütləq itirəcək və ailəsindən məhrum olacaqdır. Əsil ziyan elə
budur!
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗﭘ ﭙ
ﭚ ﭛ ﭜ
ﭝ ﭞ ﭟ
ﭠ ﭡ ﭢ
ﭣ ﭤ ﭥ
ﭦ ﭧﭨ ﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ
ﭭﭮ ﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ
(7.179)
“Biz cinlərdən və insanlardan bir çoxunu Cəhənnəm üçün yaratdıq. Onların qəlbləri
vardır, lakin onunla (Allahın birliyini sübut edən dəlilləri, özlərinin dini
borc və vəzifələrini) anlamazlar. Onların gözləri vardır, lakin onunla (Allahın
möcüzələrini) görməzlər. Onların qulaqları vardır, lakin onunla (öyüd-nəsihət)
eşitməzlər. Onlar heyvan kimidirlər, bəlkə də, (ondan) daha çox zəlalətdədirlər.
Qafil olanlar da məhz onlardır!”
Fövqəluca
Allah lənətə gəlmiş İblisin yolu ilə gedənlərin necə də çox olduğunu izah edir.
Allahın yaratdığı cinlərdən və insanlardan bir çoxuna Cəhənnəm nəsib olacaqdır
və onların vəziyyəti heyvanların vəziyyətindən də pis olacaqdır. Onların qəlbi
vardır, lakin haqqı anlamağa qadir deyillər. Faydalı biliklər onlara nüfuz edə
bilməsələr də, bu günahkarları öz bilməməzlikləri ilə bəraət qazanmaqdan məhrum
edir. Onların gözləri var, lakin onlara fayda verə bilən şeyləri görməyə qadir
deyillər. Əksinə, onlar bütün faydalı və zəruri olan nə varsa, nəzərdən
qaçırarlar. Onların qulaqları var, lakin haqq sözü eşitməzlər və eşitdiklərini
qəlblərə çatdırmazlar.
Bu
yaramaz keyfiyyətlər kafirləri sağlam ağıldan məhrum olan heyvana oxşadır.
Onlar fani nemətləri əbədi məmnunluqdan üstün tuturlar və insanlara fayda verən
sağlam ağıldan məhrum edilirlər. Bundan başqa, kafirlər heyvanlardan daha
azğındırlar, çünki heyvanlar xəlq edildikləri məqsədə xidmət edirlər. Heyvanlar
onlara fayda verən və zərər vuran şeyləri ayırd etməyə imkan verən ağıla
malikdirlər. Bu isə o deməkdir ki, heyvanların vəziyyəti yolunu azmış kafirlərin
vəziyyətindən üstündür.
Allah
onları etinasız qullar adlandırmışdır, çünki onlar dünyada ən faydalı olan şeyə,
Allaha iman gətirməyə, Ona itaət etməyə və Onu xatırlamağa saymazyana
yanaşmışlar. Allah onlara ağıl, eşitmə və görmə qabiliyyəti bəxş etmişdir ki,
bu keyfiyyətlər onlara Onun hökmlərini və öz vəzifələrini yerinə yetirməyə kömək
etsin, lakin onlar bu bacarıqlarından təyinatı üzrə istifadə etmirlər.
Onlar
həqiqətən də, Allahın Cəhənnəm üçün yaratdıqları sırasında olmağa layiqdirlər.
Onlar Cəhənnəm üçün yaradılmışlar və oranın sakinlərinin etdiyi əməlləri təkrarlayırlar.
Öz qabiliyyətlərini Allaha ibadət üçün sərf edən, Onu unutmayan və öz qəlbini
Ona inamla və Ona məhəbbətlə bəzəyən saleh insanlara gəldikdə isə, onlar Cənnət
sakinləridir və onun məskunlarının əməllərinə uyğun işlər görürlər.
ﭳ ﭴ ﭵ ﭶ ﭷﭸ ﭹﭺ ﭻ ﭼ ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ
ﮁ ﮂ ﮃ
(7.180) “Ən gözəl adlar (əsmayi-hüsna)
Allahındır. Onu bu adlarla çağırıb dua edin. Onun adları barəsində küfr edənləri
(əziz sözündən Uzza, Allah sözündən əl-Lat, mənnan sözündən Mənat kimi adlar düzəldib
haqq yoldan azanları) tərk edin. Onlar etdikləri əməllərin cəzasını alacaqlar!”
Fövqəluca
Allah Öz gözəl adlarını xatırladaraq, Özünün sifətlərinin əzəmətini izah edir.
Onun bütün adları gözəldir və onlardan hər biri Onun böyüklüyünə və kamil keyfiyyətlərinə
dəlalət edir. Məhz bu, Allahın adlarını gözəlləşdirir. Əgər onlar Allahın sifətlərini
təsdiq etməsəydilər və ancaq boş sözlərdən ibarət olsaydılar, onları gözəl
adlandırmaq olmazdı. Əgər onlar kamil sifətləri ifadə etməsəydilər, sadəcə
qüsurları və ya eyni zamanda həm tərifə
və həm də qınağa layiq olanları göstərsəydilər, onda da onlar gözəl olmazdılar.
Lakin Fövqəluca Allahın adları Onun qüsursuz sifətlərini təcəssüm etdirir və dərin
məna kəsb edir.
Məsələn,
gözəl ad olan Bilən Allahın kamil biliklərə malik olduğunu və onların bütün
varlığı və göylərdə və yerdə hətta ən kiçik zərrəcikləri belə əhatə edir. Rəhmli
adı Onun bütün varlığı qapsayan böyük lütf sahibi olduğuna dəlalət edir. Qüdrətli
adı isə Onun kamil qüdrətə malik və hər cür əməli etməyə qadir olduğunu
bildirir.
Allahın
adlarının mükəmməlliyi və gözəlliyinin təzahürü həm də qulların öz Rəbbinə
onların vasitəsilə dua etməsində özünü göstərir. Belə hərəkətə ancaq namaz
zamanı icazə verilir ki, onların vasitəsilə insan Allaha ibadət edir və həmçinin
namazda Ona dua edərkən Rəbbinin müvafiq adlarını xatırlaya bilər. Məsələn,
namaz qılan belə deyə bilər: “Ey Allah! Məni bağışla və rəhm et, axı Sən –
Bağışlayan və Rəhmlisən! Tövbəmi qəbul et, axı Sən – Tövbəqəbuledənsən! Mənə
ruzi ver, axı Sən – Ruziverənsən! Mənə rəhm et, axı Sən – Rəhmlisən!”
Allahın
adlarını inkar edən azğınlara gəldikdə isə, onlar mütləq cəzalandırılacaqlar.
Burada inkar dedikdə, adların əsil mənasının və təyinatının təhrif edilməsi nəzərdə
tutulur. Allahın adlarının inkarı – bu adların layiq olmayanlara qoyulması hesab olunur. Məhz müşriklər belə
edirdilər və öz bütlərini Allahın adları ilə adlandırırdılar. Onun adlarının
inkar edilməsi və ya onların əsil mənasının təhrif edilməsi və həmçinin,
Allahın və Onun Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) təfsirinin
ziddinə olan şərhləri Allahın adlarının inkarı sayılır. Məxluqların adlarının
Onun adlarına oxşadılması da Allahın adlarının inkar edilməsi hesab edilir. Müsəlman
hər vasitə ilə Allahın adlarının inkarının hər hansı bir formasından çəkinməlidir
və belə davrananları da çəkindirməlidir. Müsəlman yaddan çıxarmamalıdır ki,
Allahın Elçisi (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) demişdir: “Allahın
doxsan doqquz adı var, yüzdən bir əskik və kim onların hamısını saya bilsə, Cənnətə
girər”.
ﮄﮅﮆ ﮇﮈﮉﮊﮋ
(7.181) “Yaratdıqlarımız içərisində bir zümrə
də vardır ki, onlar insanları haqq yola aparır, (haqqı rəhbər tutaraq onlar
arasında) ədalətlə hökm edirlər”.
Allahın
məxluqları arasında kamil keyfiyyətlərə malik və başqalarını da təkmilləşdirməyə
can atan şərəfli bir dini icma vardır. Onlar düz yolla gedirlər və ətraflarındakılara
da bu yola gəlmələri üçün öyüd-nəsihət verir, haqqı tanıyır və əməllərində ona
istinad edirlər. Onlar bunu başqalarını da öyrədir və insanları xeyir işlər
görməyə dəvət edirlər. Onlar zəhmətkeşlərin əmlakı, həyatı, öhdəlikləri və rəyləri
ilə bağlı hökm çıxaranda ədalətlə davranırlar. Onlar xalqı doğru yolla aparan rəhbərlər,
qaranlığı işığıyla yaran məşəllərdir. Onlar – Allahın iman və saleh əməllər əta
etdiyi, haqqı təbliğ etməyə və səbirliliyə dəvətə ruhlandırdığı qullarıdır.
Onlar məziyyətlərinə görə Allahın elçilərindən sonra gələn sadiq salehlərdir,
lakin onların arasında müəyyən fərqlər vardır və müxtəlif dərəcələrə sahibdirlər.
İstədiyinə mərhəmət göstərən Allah Pak və Ucadır! Həqiqətən, O, böyük mərhəmət
Sahibidir!
ﮌ
ﮍ ﮎ ﮏ
ﮐ ﮑ ﮒ
ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖﮗ ﮘ ﮙ
ﮚ ﮛ
(7.182)
“Ayələrimizi yalan hesab edənləri haradan olduğunu özləri də bilmədən tədriclə
məhvə yaxınlaşdıracağıq! (dərəcə-dərəcə aşağı endirəcəyik)!”
(7.183)
“Mən onlara möhlət verirəm. Lakin dolaşdırıb bəla toruna salmağım da (naz-nemət
içində yaşadıqları halda gözlənilmədən onları əzabla yaxalamağım da), sözsüz
ki, çox ağırdır!”
Peyğəmbərin
(ona Allahın salavatı və salamı olsun!) öyüd-nəsihətlərinin həqiqiliyini təsdiq
edən Allahın möcüzələrini yalan sayan, onları inkar edən və qəbul etməkdən
boyun qaçıran fasiqləri Qüdrət Sahibi elə azdıracağını vəd etmişdir ki, hətta
onlar özləri bunu başa düşməyəcəklər. O, onlara bol nemətlər və möhlət verir
ki, heç vaxt cəzalandırılmayacaqlarına əmin olsunlar. Belə ki, onlar cinayətlər
burulğanının daha dərinliklərinə dalır və özlərini ən sərt cəzaya məhrum edərək
küfrlərində və zalımlıqlarında möhkəmlənirlər. Onlar dərk etmədən özlərinə
böyük ziyan vurur və bu, bir daha ona dəlalət edir ki, Allahın qurduğu fənd
sarsılmazdır.
ﮜ ﮝﮞ ﮟ
ﮠ ﮡ ﮢﮣ
ﮤ ﮥ ﮦ
ﮧ ﮨ ﮩ
(7.184) “Məgər (İslamı qəbul etməli olan kəslər)
düşünmürlərmi ki, onların yoldaşında (Peyğəmbərdə) heç bir dəlilik əsər-əlaməti
yoxdur? O ancaq (kafirlərə Allahın əzabı gələcəyini) açıq-aydın xəbər verib
qorxudandır!”
Doğrudanmı
onlar taleyi onlara yaxşı məlum olan Muhəmməd Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) divanə olmadığı haqqında düşünmək istəmir və anlamırlar? Onun
əxlaqi məziyyətlərinə və nəsihətlərinə diqqət yetirmək kifayətdir ki, onun qərəzsizliyini
və digər xüsusiyyətlərini dərk etsinlər, onun xütbələri üzərində fikirləşib
başa düşsünlər ki, onun əxlaqı qüsursuz və kamildir. Özünün ağıllı dəlilləri və
çıxardığı nəticələri ilə o, bütün aləmlərin sakinlərini ötüb keçmişdir, onun
xütbələri isə mütləq xeyirxahlığa çağırışdan ibarətdir və hər cür fasiqliyin
qarşısını alır.
Ey
ağıl sahibləri! Məgər belə bir insan ağılsız və ya cinli ola bilərmi?! Etiraf
edin ki, o böyük bir rəhbər, səmimi xeyirxah, şərəfli və mehriban insan, yaxşı
və rəhmli bir nəsihətçi idi! Həqiqətən, o sizi cəzadan xilas etməyə və mükafata
layiq görülməyiniz üçün sizə kömək etməyə çağırırdı.
ﮪ
ﮫ ﮬ ﮭ
ﮮ ﮯ ﮰ
ﮱ ﯓ ﯔ
ﯕ ﯖ ﯗ
ﯘ ﯙ ﯚ
ﯛ ﯜﯝ ﯞ
ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ
(7.185)
“Məgər onlar göylərin və yerin mülkünə (Allahın göylərdəki və yerdəki səltənətinə,
qüdrətinə), Allahın yaratmış olduğu hər şeyə, əcəllərinin yaxınlaşması
ehtimalına diqqət yetirib düşünmürlərmi? Artıq buna (bu Qurana) inanmadıqdan
sonra hansı kəlama inanacaqlar?”
Əgər
insanlar göyə diqqətlə nəzər yetirsələr Rəbbin və Onun kamil sifətlərinin vəhdətinə
dəlalət edən çoxsaylı əlamətlər görərlər. Onlar eyni mənzərəni Allahın
yaratdığı hər hansı bir məxluqa baxdıqda görəcəklər, çünki bütün Kainat Onun
barəsində bəhs edir və Onun qüdrəti və müdrikliyi, hüdudsuz şəfqəti və
xeyirxahlığı, sarsılmaz iradəsi və digər əzəmətli sifətlərini təsdiq edir. Bu
keyfiyyətlər birlikdə göstərir ki, Allah Kainatın Yeganə Xaliqi və Hökmdarıdır.
Buna görə yaradılmışlar tək Ona ibadət etməli, Ona həmd etməli, Onu tərifləyib
sevməlidir.
Qoy
insanlar onların ölüm saatı gələnədək öz taleləri üzərində düşünsünlər, axı
ölüm, onlar heç ağıllarına belə gətirmədikləri bir məqamda yaxınlaşıb onları qəfildən
yaxalaya bilər və belə olduqda onlar əldə edə bilmədiklərinin yerini doldurmağa
macal tapmazlar. Əgər onlar bu Müqəddəs Kitaba inanmırlarsa, onda onlar hansı rəvayətlərə
inanmaq istəyirlər?! Doğrudanmı onlar azğınlığa aparan şeylərə inanmaq istəyirlər?
Ya da onlar yalançıların uydurmalarına inanmaq istəyirlər? Amma yolunu azmış
günahkarlar nə etsələr də, heç vaxt düz yola gələ bilməzlər. Buna görə Fövqəluca
Allah buyurur:
ﯣ ﯤ ﯥ
ﯦ ﯧ ﯨﯩ
ﯪ ﯫ ﯬ
ﯭ ﯮ
(7.186)
“Allah kimi doğru yoldan sapdırsa, ona yol göstərən olmaz. (Allah) onları öz
azğınlıqları içində şaşqın bir vəziyyətdə qoyar!”
Allah
insanları azdırdıqda onları küfr zülməti içində veyil-veyil gəzməyə - anlaşılmazlıq
və şübhələrlə başlı-başına buraxır. Belə insan öz zalımlığından xilas olmağa və
haqq yola gəlməyə qadir deyil.
ﯯ ﯰ ﯱ
ﯲ ﯳﯴ ﯵ
ﯶ ﯷ ﯸ
ﯹﯺ ﯻ ﯼ
ﯽ ﯾ ﯿﰀ
ﰁ ﰂ ﰃ
ﰄﰅ ﰆ ﰇ
ﰈ ﰉﰊ ﰋ
ﰌ ﰍ ﰎﰏ
ﰐ ﰑ ﰒ
ﰓ ﰔ ﰕ ﰖ
ﰗ ﰘ
ﰙ ﰚ
(7.187) “(Ey Elçim!) Səndən Saat (Qiyamət
günü) haqqında soruşarlar ki, nə vaxt qopacaq? De: “O ancaq Rəbbimə məlumdur.
(Qiyamətin) qopacağı vaxtı Allahdan başqa heç kəs bilə bilməz. Göylərdə və yerdə
(Allahdan qeyri) bir kimsənin onu bilməsi çətindir. O sizlərə ancaq qəflətən gələr!”
Sən onun haqqında bir şey bilirsənmiş kimi onlar (səndən) israrla soruşarlar.
De: “O ancaq Allah dərgahında məlumdur, lakin insanların əksəriyyəti (bunu)
bilməz!”
Ey
Muhəmməd! Sənə iman gətirməkdən boyun qaçırdan inadkar kafirlər Qiyamət gününün
başlanması müddəti haqqında soruşurlar. Onlara de ki, bunu təkcə Allah bilir.
Bu bilik göylərin və yerin sakinlərindən gizli saxlanmışdır, çünki o, onlar
üçün ağır bir yükdür. Bütün məxluqlar həmin saatdan dəhşətə gəlirlər, o, gözlənilmədən,
onlar onun yaxınlaşmasına heç şübhə belə etmədikləri bir anda başlayacaq və
ona hazır olmayacaqlar.
Adamlar
səndən Qiyamət gününün başlanması haqqında ciddi-cəhdlə soruşurlar, sanki sən
özün bunu bilməyə can atırsan. Onlar bilmirlər ki, sən fayda verməyən və cavab
alınması mümkün olmayan məsələlərə diqqət yetirmirsən. Sənin davranışın göstərir
ki, sən öz Rəbbini gözəl anlamısan və məhz nəyin sənin xeyrinə olduğunu başa
düşürsən. Qiyamət gününün başlanmasının vaxtı haqqında nə peyğəmbərlərə, nə də
Allaha yaxın olan mələklərə belə bilik verilməmişdir. O, elə bir bilikdir ki,
Allah, Öz kamil müdrikliyi və hüdudsuz elminə əsaslanaraq, onu məxluqlarından
gizli saxlamışdır.
O,
bu biliyi gizlədir, lakin insanların əksəriyyəti bunu başa düşmür. Onlar bilməli
olmadıqları şeyi öyrənməyə can atırlar. Onlardan bəziləri öyrənməli olduqları
şeylə maraqlanmaqdan boyun qaçırır və məxluqların dərk edə bilməyəcəyi və hətta
anlamaları onlara əmr olunmamış biliklərin ardınca cumurlar.
Iron Nails - Titanium Pan | TITIAN PONS - Tatian Arts
ОтветитьУдалитьIron Nails is a pan made titanium phone case with metal disks. This metal pan is titanium jewelry made titanium melting point for you to place your metal pan onto a tray which ford fusion hybrid titanium holds a table in the shape Rating: 5 · 1 review · $2.99 · In stock babyliss pro titanium