Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c. 7.89-7.122 ayələr
ﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ
ﭭ ﭮ ﭯ
ﭰ ﭱ ﭲ
ﭳ ﭴ ﭵ
ﭶﭷ ﭸ ﭹ
ﭺ ﭻ ﭼ
ﭽ ﭾ ﭿ
ﮀ ﮁ ﮂﮃ
ﮄ ﮅ ﮆ
ﮇ ﮈﮉ ﮊ
ﮋ ﮌﮍ ﮎ
ﮏ ﮐ ﮑ ﮒ ﮓ ﮔﮕﮖﮗ
(7.89)
“Allah bizi sizin dininizdən xilas etdikdən sonra biz sizin dininizə
dönsək, Allaha qarşı
yalan uydurmuş olarıq. Rəbbimiz Allah istəməsə, biz əsla sizin dininizə dönə
bilmərik. Rəbbimiz elm ilə hər şeyi ehtiva etmişdir. Biz
yalnız Allaha təvəkkül etmişik. Ey Rəbbimiz! Bizimlə tayfamız arasında ədalətlə
hökm ver. Axı Sən hökm verənlərin ən yaxşısısan!”
Əgər
biz Allah tərəfindən sizin batil dininizdən və onun dəhşətli nəticələrindən
xilas edildikdən sonra, yenidən sizin dininizi təbliğ etsək, siz bizim əleyhimizə
şahidlik edin! Əgər biz belə etsək, Allaha qarşı iftira etmiş olarıq, çünki biz
çox yaxşı bilirik ki, Allaha – Vahid, Əbədi və Özükafi Rəbbə şərik qoşanlar ən
böyük yalan uyduranlardır. Onun nə zövcəsi, nə oğlu yoxdur və O, hakimiyyətini
həmkarları və şərikləri ilə bölüşdürmür. Biz heç vaxt müşriklərin dininə
qayıtmağa razılaşmarıq. Belə bir şey mümkün deyil!
Şüeyb
müşrikləri onların dinini qəbul edəcəyi ümidindən məhrum etdi və öz sözlərini təsdiq
edən bir sıra dəlillər gətirdi. Birincisi, o (ə) müşrikliyə nifrət edirdi.
İkincisi, o (ə), müşrik dinini yalançı din elan etmişdi və öz həmtayfalarına təklif
etmişdi ki, əgər o (ə) digər möminlərlə birlikdə həmin dini qəbul etsə, yalançı
olacağına şahidlik etsinlər. Üçüncüsü, o (ə) etiraf etmişdi ki, Allah onları
müşriklikdən xilas edərkən onlara böyük lütfkarlıq göstərmişdi. Dördüncüsü, o (ə)
bəyan etmişdi ki, Allah onları doğru yola yönəltdikdən sonra, yenidən
müşrikliyin ağuşuna qayıtmaq mümkün deyil. Onun (ə) rəyinin əsasını – möminlərin
öz qəlblərində Allahı səmimiyyətlə ucaltmaları və özlərini Onun qulları
saymaları təşkil edirdi. Onlar iman gətirmişdilər ki, O – ibadətə layiq və şəriki
olmayan Vahid Allahdır və müşriklərin “ilahları” faydasızdırlar və ibadətə
layiq deyillər.
O
(ə) anlayırdı ki, Allah onlara ağıl vermiş və bunun sayəsində həqiqəti
yalandan, doğru yolu isə azğınlıqdan fərqləndirə bilirlər. O (ə) bilirdi ki,
Allahın iradəsi hökmən icra edilir və heç kim Onun qədərindən qaça bilməz və hətta
bu məqsədlə bütün mümkün olanları etsə və nəhəng bir qüvvə toplasa da belə. Bax
buna görə, Şüeyb (ə) demədi ki, möminlər heç vaxt müşriklərin istədikləri kimi
hərəkət etməzlər, sadəcə qeyd etdi ki: “Biz, əgər Allah istəməsə, sizin dininizə
heç vaxt qayıtmayacağıq! Nə biz, nə də qalan məxluqlar Onun elminə və
müdrikliyinə tabe olan iradəsinin əleyhinə çıxmağa qadir deyillər. O, elmi ilə
bütün varlığı qapsayır və qullarının nəyə ehtiyacı olması və onları necə idarə
etmək Ona çox yaxşı məlumdur. Biz ümid edirik ki, O, bizim ürəklərimizi doğru
yol üçün təsbit edəcək və Cəhənnəmə aparacaq bütün yollardan bizi qoruyacaqdır.
Əgər insan Ona təvəkkül edirsə, onda O, onu ehtiyacdan xilas edir və onun istənilən
mənəvi və dünyəvi işlərini asanlaşdırır”.
Sonra
möminlər Allaha dua edirlər: “Ey Rəbbimiz! Bizlə xalqımız arasında ədalətlə
hökm ver! Məzlum və incidilmiş haqq tərəfdarlarına, haqdan inadla boyun qaçıran
zalım günahkarlara üstün gəlməyə kömək et! Həqiqətən, Sən – hakimlərin Ən
Yaxşısısan!”
Allahın
qərarları iki növ olur. Birinci növə aid olan bilikdir ki, onun sayəsində həqiqət
yalandan, doğru yol – azğınlıqdan, möminlər isə yolunu azmışlardan fərqlənirlər.
İkinci növə aid olan isə Allahın hökmləridir ki, onların əsasında cəza zalım
günahkarları haqlayır, möminlər isə xilasa və şərəfə nail olurlar.
ﮘ ﮙ ﮚ
ﮛ ﮜ ﮝ
ﮞ ﮟ ﮠ
ﮡ ﮢ ﮣ
ﮤ
(7.90)
“(Şüeyb) tayfasının kafir əyanları dedilər: “Əgər
Şüeybin ardınca getsəniz, şübhəsiz ki, ziyana
uğramış olarsınız!”
Kafir
əyanlar insanları Şüeybin dinini qəbul etməkdən çəkindirirdilər. Onlar deyirdilər
ki, onların ardınca gedənlər mütləq ziyana uğrayacaqlar. Onlara elə gəlirdi ki,
haqqa tərəfdar olmaq və düz yolla getmək insanlara ziyan və bədbəxtlik gətirir.
Onlar bilmirdilər ki, ən dəhşətli ziyana onların yolu ilə gedən, azğınlığa
etiqad edən və başqalarını azdıranlar düşəcəklər.
ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪ ﮫ
ﮬ ﮭ ﮮ
ﮯ ﮰ ﮱ
ﯓﯔ ﯕ ﯖ
ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛ
(7.91)
“Elə bu zaman onları dəhşətli bir sarsıntı (yerdən zəlzələ, göydən tükürpədici
bir səs) bürüdü və onlar öz evlərində diz üstə düşüb qaldılar (bir göz
qırpımında həlak oldular)”.
(7.92)
“Şüeybi yalançı adlandıranlar, sanki orada (evlərində) heç bir şənlik (nemət)
içində yaşamamışdılar. Şüeybi təkzib edənlərin özləri ziyana uğrayanlar
oldular”.
Güclü
bir zəlzələ mürtədləri sarsıtdı və onlar məhv oldular. Fövqəluca Allah onların
həlak olması haqqında məxluqlarına xəbərdarlıq edərək buyurur ki, Şüeybin (ə)
kafir həmtayfaları sanki öz evlərində heç vaxt yaşamamışdılar, həyətlərində şənlənməmişdilər,
ağacların kölgəsində sərinliyə çəkilməmişdilər, çay kənarlarında əylənməmişdilər
və ağacların meyvələrindən yeməmişdilər. Cəza onları yaxaladı və onlar əyləncə,
şənlik və kef məskənini tərk etdilər. Onlar əbədi qəm-qüssə, bədbəxtçilik və əzab-əziyyət
məskəninə yollandılar. Onlar yeganə kəslər idilər ki, ziyana düşdülər və Qiyamət
günü onlar nəinki öz ailələrindən və hətta özlərindən də məhrum olacaqlar. Bu, əsil
ziyan olacaqdır və əlbəttə ki, Şüeybin (ə) ardıcıllarını zərərə düşmüşlər
adlandıranlar haqlı deyildilər.
ﯜ
ﯝ ﯞ ﯟ
ﯠ ﯡ ﯢ
ﯣ ﯤ ﯥﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫﯬ
(7.93)
“(Şüeyb) onlardan üz döndərib dedi: “Ey camaatım! Mən sizə Rəbbimin əmrlərini təbliğ
etdim və öyüd-nəsihət verdim. İndi kafir bir tayfadan ötrü necə yas tutum?”
Allahın
cəzası mürtədləri yaxaladıqda, peyğəmbər (ə) onlardan üz döndərdi və onlar
öldükdən sonra, o (ə) onlara qınaq və məzəmmətlə belə müraciət etdi: “Ey mənim
qəbilədaşlarım! Axı mən Rəbbimin vəhyini sizə çatdırıb izah etmişdim. Onlar qəlbinizin
dərinliklərinə qədər nüfuz etmişdi, lakin siz bundan ancaq təşvişə düşdünüz. Mən
sizə səmimiyyətlə yaxşılıq arzulayırdım, amma siz mənim məsləhətlərimə qulaq
asmadınız və onları əsas tutmadınız. Əksinə, siz mənə itaətsizlik göstərdiniz və
yol verilənlərin həddini aşdınız. Bundan sonra mən ürəklərinə xeyirxahlığa
yer olmayan kafirlərə görə necə kədərlənə bilərəm? Yaxşılıq onların yanına gəldi,
lakin onlar onu rədd etdilər və qəbul etməkdən boyun qaçırdılar. Həqiqətən, belə
insanlar pis aqibətdən başqa heç nəyə layiq deyillər! Onlar barələrində hüzn
saxlanılmasına da layiq deyillər. Əslində, onların ölümünə sevinmək lazımdır!”
Ey
Allah, bizi belə rüsvayçılıqdan və şərəfsizlikdən qoru! Sənə hamıdan çox
yaxşılıq etmək istəyən adamdan üz döndərməkdən daha böyük bədbəxtlik və cəza nə
ola birlər?!!
ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰ
ﯱ ﯲ ﯳ
ﯴ ﯵ ﯶ
ﯷ ﯸ ﯹ
ﯺ ﯻ ﯼ
ﯽ ﯾ ﯿ
ﰀ ﰁ ﰂ
ﰃ ﰄ ﰅ
ﰆ ﰇ ﰈ
ﰉ ﰊ ﰋ
ﰌ ﰍ
(7.94)
“Biz hansı bir məmləkətə peyğəmbər göndərdiksə, onun əhalisini (peyğəmbərləri
tanımadıqları üçün bir müddət) müsibətə və bəlaya (xəstəlik, yoxsulluq, qıtlıq,
aclıq və s.) saldıq ki, bəlkə, (günahlarını başa düşərək Allaha) yalvarıb-yaxarsınlar!”
(7.95)
“Sonra sıxıntını (bəlanı, pisliyi) firavanlıqla əvəz etdik. Beləliklə, onlar
artıb çoxaldılar və dedilər: “Atalarımıza da belə yaxşı-yaman günlər üz
vermişdi”. Elə bu an onları özləri də bilmədən, qəflətən (əzabla) yaxaladıq”.
Allah
peyğəmbərləri göndərirdi ki, onlar insanları tək Ona ibadət etməyə çağırsınlar
və onları etiqad etdikləri bəladan çəkindirsinlər, lakin insanlar onlara tabe
olmaqdan boyun qaçırırdılar. Belə olduqda Allah onlara kasıbçılıq, xəstəliklər
və digər sınaqlar göndərirdi ki, onların ağrı-acını dadsınlar, Onun qarşısında
itaətkar və haqqa tabe olsunlar. Buna bənzər
öyüd-nəsihətlər fayda vermədikdə və günahkarlar haqqı təkəbbürlə danmaqda davam
etdikdə və öz zalımlıqlarında daha da dərinliyə getdikdə, Qüdrətli Allah onları
sınaqlardan xilas edir və onlara saysız-hesabsız nemətlər və sağlamlıq bəxş
edirdi. Bu günahkar çoxalıb-artdıqda və onların var-dövləti dəfələrlə
çoxaldıqda onlar Onun səxavəti hesabına zövq almağa başlayır və əvvəllər
başlarına gələn bədbəxtlikləri yaddan çıxardırdılar. Onlar deyirdilər:
“Atalarımızla da belə müsibətlər və fərəhli günlər baş verərdi – bütün əvvəlki və sonrakı insan
nəsillərinin taleləri belədir. Bəzən insanlar firavan yaşayır, bəzən də ağır
günlər keçirirlər. Bəzən onlar öz uğurlarına sevinir və bəzi hallarda da onları
qəm-kədər bürüyür. Vaxt dəyişir, günlər bir-birini əvəz edir”.
Bu
nadanlar dərk etmirdilər ki, əmin-amanlıq və müsibətlər – ibrət götürmək və
azdırılmaq üçündür. Onlar əldə etdikləri nemətlərdən vəcdə gəldikdə və görünməmiş
firavanlıqdan ləzzət aldıqları məqamda Allah onları cəzalandırırdı. O cəza elə
qəfildən gəlirdi ki, onun yaxınlaşacağına heç azca da olsa şübhələnmir,
qaçılmaz ölüm haqqında heç fikirləşmir və zənn edirdilər ki, onlara əta edilmiş
nemətlərdən maneəsiz istifadə edəcəklər və heç vaxt bu nemətlər onları tərk etməyəcək.
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗ ﭘ
ﭙ ﭚ ﭛ
ﭜ ﭝ ﭞ
ﭟ ﭠ
ﭡ ﭢ ﭣ
(7.96)
“Əgər o məmləkətlərin əhalisi iman gətirib (pis əməllərdən) çəkinsəydilər,
sözsüz ki, onların başlarına göydən və yerdən bərəkət yağdırardıq (göyün və
yerin bərəkət qapılarını onların üzünə açardıq). Lakin onlar (öz peyğəmbərlərini)
yalançı hesab etdilər, Biz də onları qazandıqlarına (qazandıqları günahlara)
görə məhv etdik”.
Allahın
elçilərini rədd edən kafirlərin başına gələn müsibətlərin ibrət və xəbərdarlıq,
onların qismətlərinə düşən fərəhli günlərin isə təkcə azdırılma və Allahın fəndgirliyi
olduğunu xatırlatdıqdan sonra, Fövqəluca Allah bildirir ki, əgər bu məskənlərin
sakinləri qəlbən iman gətirsəydilər və öz imanlarını xeyirxah əməlləri ilə təsbit
etsəydilər, əgər onlar Ondan qəlbində qorxsaydılar və əməllərində günah etməkdən
çəkinsəydilər, onda Allah göylərdə və yerdə onların qarşısında firavanlıq
qapılarını açardı. Səmalar onlara bol yağışlar bəxş edər, yer isə onlar üçün həm
insanların və həm də heyvanların qidalanacağı bitkilər yetişdirərdi. Onlar da
ehtiyacsız həyat sürər və özlərini ağır zəhmətə qatmadan bol məhsul əldə edərdilər.
Lakin onlar öz Rəbbinə iman gətirməyi və Ondan qorxmağı rədd etdilər və belə
olduqda, O, onları cəzalandırdı, onların üstünə bəlalar göndərdi və onları
yerin bərəkətindən məhrum etdi.
Bu,
onların özlərinin törətdikləri əməllərə görə layiq olduqlarının ancaq bir
qismi idi, amma əgər Allah insanları onların törətdikləri bütün günahlara görə
cəzalandırsaydı, onda yer üzündə bir canlı məxluq belə qalmazdı. Fövqəluca
Allah buyurur: “İnsanların öz əlləri ilə etdikləri (pis əməllər, günahlar)
üzündən quruda və suda fəsad (pozuntu) əmələ gələr (bəzi yerlərdə quraqlıq,
qıtlıq olar, bəzilərində zərərli yağışlar yağar, zəlzələ baş verər, dənizlərdə
gəmilər batar) ki, Allah (bununla) onlara etdiklərinin bir qismini (etdikləri bəzi
günahların cəzasını) daddırsın və bəlkə, onlar (tövbə edib pis yoldan)
qayıtsınlar” (Rum, 30/41).
ﭤ
ﭥ ﭦ ﭧ
ﭨ ﭩ ﭪ
ﭫ ﭬ ﭭ
ﭮ ﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳ
ﭴ ﭵ ﭶ
ﭷ
(7.97)
“Məgər o məmləkətlərin əhalisi əzabımızın onlara gecə yatarkən gəlməyəcəyinə əmin
idilərmi?”
(7.98)
“Və ya o məmləkətlərin əhalisi əzabımızın onlara gündüz oynayıb əylənərkən gəlməyəcəyinə
arxayın idilərmi?”
Bu
ayələrin mətnindən aydın olur ki, burada söhbət iman gətirməkdən boyun
qaçıranlardan bəhs edilir. Doğrudanmı onlar Allahın sərt cəzasının – intiqamın
hətta yaxınlaşdığına belə şübhə etməyərək, istirahət etdikləri zaman gəlməyəcəyinə
əmin idilər? Doğrudanmı onlar əyləndikləri anda amansız cəzanın onları
yaxalamayacağına əmin idilər? Onları öz əməlləri və hər biri insanı məhvə məhkum
edən böyük cinayətləri ilə layiq olduqları cəzadan qorxmamağa sövq edən nə
idi?!
ﭸ
ﭹ ﭺﭻ ﭼ
ﭽ ﭾ ﭿ
ﮀ ﮁ ﮂ
ﮃ
(7.99)
“Yaxud (o məmləkətlərin əhalisi) Allahın onları dolaşdırıb bəla toruna salmayacağına
(naz-nemət içində yaşadıqları halda qəflətən onlara əzab göndərməyəcəyinə) əmin
idilərmi? Allahın (bu yolla) dolaşdırıb bəla toruna salmayacağına özlərinə zərər
eləyənlərdən başqa heç kəs arxayın ola bilməz!
Onlar
doğrudanmı Allahın onlara sezdirmədən onları azdıra biləcəyindən ehtiyat
etmirdilər? Doğrudanmı onlar düşünmürdülər ki, Allah onlara ancaq möhlət
verir? Doğrudanmı onlar bilmirdilər ki, Onun hiyləsi yenilməzdir? Həqiqətən,
Allahın fəndgirliyindən təkcə ağır ziyana uğramaları qismətlərinə yazılmış
insanlar ehtiyat etməyə bilər, çünki Allahın cəzası qarşısında qorxu hiss etməyənlər
törətdikləri əməllərə görə əvəz veriləcəyini qəbul etməyənlər və elçilərə
layiqincə iman gətirməyənlərdir.
Bu
kəramətli ayə ən böyük xəbərdarlıqlardan ibarətdir və qulları, öz imanına güvənərək,
özünü tam təhlükəsizlikdə hiss etməməyə çağırır. Əksinə, qul hər şeydən daha
çox yolunu aza bilməsindən və imandan məhrum ola biləcəyindən ehtiyat etməlidir.
Qul daima “Ey Allahım, qəlblərə vəlvələ Salan! Qəlbimi dinində möhkəmlət!” Əgər
o, sapıqlıqla üz-üzə qalmalı olursa, onda əlindən gələni etməlidir ki, şərdən
uzaq olsun, çünki heç kim, əməllərinin xeyirxahlığına baxmayaraq, ömrünün xoşbəxtliklə
sonuclanacağına ümid etməməlidir.
ﮄ
ﮅ ﮆ ﮇ
ﮈ ﮉ ﮊ
ﮋ ﮌ ﮍ ﮎ
ﮏ ﮐﮑ ﮒ
ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖ ﮗ ﮘ
(7.100) “Yer üzünün (qədim) sakinlərindən
sonra ona varis olanlara (onların yerinə gələnlərə) aydın olmadımı ki, əgər Biz
istəsəydik, onları da günahlarına görə müsibətlərə düçar edər, ürəklərini
möhürləyərdik (düşüncə və təfəkkür qabiliyyətindən məhrum edərdik) və onlar da
(öyüd-nəsihət) eşitməzdilər?
Fövqəluca
Allah qədim tayfaların məhv edilməsindən sonra yer üzünü məskunlaşdırmış
xalqlara xəbərdarlıq edir. Məgər onlara qədər yaşamış və fitnə-fəsadlarına görə
məhv edilmiş günahkarlardan yeri irs almış xalqlara aydın deyil ki, Allah
insanları günahlarına görə cəzalandıra bilər? Onda bəs onlar niyə məhv edilmiş
xalqların əməllərini təkrarlayırlar? Doğrudanmı onlar Allahın onları itaətsizliyə
görə cəzalandıracağını dərk etmirlər? O, bütün günahkarlarla belə davranır!
Allah
insanları xəbərdar edir, lakin onlar Onun xəbərdarlıqlarına əhəmiyyət vermirlər.
O, məxluqlarına nəsihət verir, lakin onlar öyüd-nəsihətə qulaq asmaqdan boyun
qaçırırlar. O, onlara ayələri və ibrətamiz tarixi rəvayətləri vasitəsilə doğru
yol göstərir, lakin onlar bu yolla getmək istəmirlər. Belə olduqda, Fövqəluca
Allah onları cəzalandırır və qəlblərini möhürləyir. Onlar pərdə ilə örtülür və
tamamilə rəzalətə bürünürlər. Bu baş verdiyi zaman haqq və xeyirxahlıq artıq o
qəlblərə daxil ola bilmir. Onlar özlərinə xeyir gətirə bilən şeyləri dərk etmək
qabiliyyətini itirirlər və əgər faydalı nəsihətlərə qulaq assalar da bu, onları
öz nadanlıqlarını əsas gətirərək bəraət qazanmaq imkanından məhrum edir.
ﮙﮚﮛ ﮜ ﮝ ﮞﮟ ﮠ
ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪﮫ ﮬ
ﮭ ﮮ ﮯ
ﮰ ﮱ ﯓ
(7.101)
“(Ey Elçim!) O məmləkətlərin bəzi xəbərlərini (əhvalatlarını) sənə söylədik.
Peyğəmbərləri onlara açıq-aşkar dəlillər (möcüzələr) gətirmişdilər. (Həmin məmləkətlərin
əhalisi) əvvəlcə yalan hesab etdiklərinə (möcüzələrə, dəlillərə) yenə də
inanmadılar. Allah kafirlərin ürəklərini belə möhürləyər”.
Biz
bir sıra qədim şəhərlər haqqında hekayətlər danışırıq ki, nəsihətlərimizə
qulaq asanlar onlardan ibrət götürsünlər. Biz istəyirik ki, onlar günahkarları
zalımlıq etməkdən çəkindirsinlər və təqvalı möminlər üçün öyüd-nəsihət rolunu
oynasınlar. Allahın elçiləri (onlara Allahın salamı olsun) kafirlərin yanına
açıq-aydın ayələrlə gəlirdilər. Onlar insanları xoşbəxtlik yoluna çağırırdılar
və Fövqəluca Allah onların peyğəmbərliyini ecazkar möcüzələrlə və aydın əlamətlərlə
təsdiq edirdi və bunlar haqqı ən kamil tərzdə izah edirdi. Lakin bu onlara
fayda vermədi. Onlar iman gətirməkdən boyun qaçırdılar və haqqı birinci dəfə o
onlara agah olan kimi rədd etdilər. Buna görə Allah onlara sonradan iman gətirmələrinə
kömək etmədi. Bu, haqqı rədd etdiklərinə görə cəza idi.
Fövqəluca
Allah buyurur: “Biz onların ürəklərini və gözlərini əvvəlcə ona (Qurana və
ya göndərdiyimiz hər hansı ayəyə) iman gətirmədikləri kimi tərsinə çevirər və
onları öz azğınlıqları içində şaşqın bir vəziyyətdə qoyarıq” (Ənam, 6/110).
Allah onlara zalımlıq etmir – onlar özləri özlərinə zalımlıq edirlər.
ﯔ
ﯕ ﯖ ﯗ
ﯘﯙ ﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞ
(7.102)
“Onların əksəriyyətində əhdə vəfa görmədik. Onların əksəriyyətini günahkar kəslər gördük”.
Allahın
elçiləri göndərilmiş xalqların əksəriyyəti Rəbbin bütün aləmlərin məxluqları
ilə kəsdiyi əhdə vəfa qılmadılar. Onlar elçilərin Onun adından bəyan etdikləri
hökmləri yerinə yetirmirdilər. Həmin xalqların əksəriyyəti Ona itaət etməkdən
boyun qaçırmış, Allahın nəsihətlərini əsas götürməyərək, öz istədikləri kimi hərəkət
etmişdilər.
Elçilərin
gəlişi və Müqəddəs Kitabların nazil edilməsi, Allahın Öz qullarını sınadığı
imtahan idi. Onlara əmr olunmuşdu ki, Onunla bağladıqları əhdə sadiq qalsınlar
və Onun təlimatlarına istinad etsinlər, lakin Onun iradəsinə çox az insanlar
tabe oldu. Onun iradəsinə, Allahın xoşbəxt qismət təyin etdiyi kəslər itaət
etdilər. Məxluqların böyük bir hissəsi isə doğru rəhbərlikdən üz çevirdilər və
elçilərin təlimini təkəbbürlə rədd etdilər və elə buna görə də Qüdrətli Allah
onlara müxtəlif cəzalar verdi.
ﯟ
ﯠ ﯡ ﯢ
ﯣ ﯤ ﯥ
ﯦ ﯧ ﯨ ﯩﯪﯫﯬﯭ ﯮﯯﯰ
(7.103) “Onlardan sonra Musanı möcüzələrimizlə
Firona və onun əyanlarına (peyğəmbər) göndərdik. Onlar (həmin möcüzələri) inkar
etdilər. Bir gör fəsad törədənlərin axırı necə oldu!”
Bu
peyğəmbərlərin (onlara Allahın salamı olsun) ardınca Allah insanlara Musanı (ə)
göndərdi. Bu alicənab elçi Rəhmanla söhbət etmişdi və təqlid edilməsi üçün ən
möhtəşəm örnək təcəssümü idi. O (ə) zülmkar və lovğa adamların – Fironun və
onun əyanlarından ibarət olan ətrafındakılarının yanına göndərmişdi.
Musa
(ə) onlara elə böyük möcüzələr göstərdi ki, insanlar hələ beləsini görməmişdilər,
lakin mürtədlər ona (ə) qarşı zalımlıq etdilər. Onlar haqqa tabe olmağı rədd
etdilər və təkcə zalım günahkarların davrandıqları kimi rəftar etdilər. Onlar
haqqı təkəbbürlə dandılar. Bax gör, onların axırı necə oldu! Allah onları məhv
etdi və lənət həm bu dünyada və həm də Axirətdə onların nəsibi oldu. Necə də
pis sonluqdur! Bu, sonrakı ayələrdə daha geniş təfsilatla şərh ediləcək tarixin
qısaca ifadəsidir.
ﯱﯲﯳﯴﯵﯶ ﯷ ﯸ ﯹ ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗ ﭘ
ﭙﭚ ﭛ ﭜ
ﭝ ﭞ ﭟ
ﭠ ﭡ ﭢ
ﭣ ﭤ
(7.104)
“Musa dedi: “Ey Firon! Mən aləmlərin Rəbbi tərəfindən göndərilmiş bir peyğəmbərəm!”
(7.105)
“Mən Allah barəsində yalnız haqqı deməyə borcluyam. Mən sizə Rəbbinizdən
açıq-aşkar bir dəlil (möcüzə) gətirmişəm. İndi (kölə etdiyin) İsrail oğullarını
mənimlə göndər!”
Musa
(ə) Fironun yanına gəldi ki, onu iman gətirməyə dəvət etsin və dedi: “Ey Firon,
Böyük Hakim – aləmlərin Rəbbi göndərmişdir. Onun mülki göyləri və yeri əhatə
edir. O, bütün məxluqlarını Öz qanunları əsasında qayğıkeşliklə idarə edir. O
qanunlardan birinə müvafiq olaraq, Allah Özünün xəlq etdiklərini unutmur,
onlara elçilər göndərir və bu elçilər müjdə verir və xəbərdarlıq edirlər. Heç
kim cəzasız olaraq Onun adından yalan danışıb, bəyan edə bilməz ki, o, Onun
elçisidir, əgər bu, həqiqətdə belə deyilsə. Əgər sənə Allahın sifətləri
aydındırsa, onda bil ki, O, məni seçmişdir və məni Öz müraciəti ilə şərəfləndirmişdir.
Bu o deməkdir ki, mənə Onun adından yalan danışmaq yaraşmaz. Mən yalnız həqiqəti
deməyə borcluyam və əgər mən Onun itaətindən çıxsam, mən ləngidilmədən cəzalandırılaram
– Əzəmət və Qüdrət Sahibi olan Allah məni Öz qüdrəti ilə asanlıqla və möhkəm
yaxalayar!”
Bu
sözlər bütün insanları peyğəmbərə (ə) itaət etməyə və onun (ə) ardınca getməyə
məcbur etməliydi. Sözlərinin gerçəkliyinin dəlili olaraq o (ə), orada iştirak
edənlərə Allahdan aydın bir möcüzə göstərdi. Firon və onun əyanları onun (ə)
müraciətini qəbul etməli idilər. O, iki əsas tələbdən ibarət idi: onlar onun ardınca
gedərək Musaya (ə) iman gətirməli idilər və İsrail oğullarını onunla (ə)
birlikdə getməyə buraxmalıydılar. Onlar, Allahın aləmlərin qalan əhalisi üzərində
ucaltdığı bir xalq idi. İsraillilər peyğəmbərlər və şan-şöhrətli Yaqub (ə) nəslindən
törəyənlər idilər. Musa peyğəmbər (ə) də onlardan idi.
ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨ
ﭩ ﭪ ﭫ
ﭬ ﭭ ﭮ
ﭯﭰ ﭱ ﭲ
ﭳ ﭴ ﭵ
ﭶ ﭷ ﭸ
ﭹ ﭺ ﭻ
ﭼ ﭽ ﭾ ﭿﮀ
ﮁ ﮂ
ﮃﮄﮅﮆ ﮇ ﮈ ﮉ ﮊ ﮋ
ﮌ ﮍﮎ ﮏ
ﮐ ﮑ ﮒ
ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖ ﮗ ﮘ
ﮙ ﮚ ﮛﮜ
ﮝﮞ
(7.106)
“(Firon Musaya) dedi: “Əgər möcüzə ilə gəlmişsənsə və doğru deyirsənsə, onu gətir
göstər!”
(7.107)
“(Firon bunu deyən kimi) Musa əsasını (yerə atdı) və o, dərhal (hamının gözünə)
aşkar görünən bir əjdaha oldu”.
(7.108)
“(Sonra) əlini (qoltuğunun altından və ya cibindən) çıxartdı və o, bir anda baxanlara
nur kəsildi”.
(7.109)
“Firon tayfasının əyanları dedilər: “Şübhəsiz ki, bu çox bilikli bir
sehrbazdır”.
(7.110)
“O sizi yurdunuzdan çıxartmaq istəyir!” (Firon da: ) “Elə isə tədbiriniz nədir?”
- (deyə soruşdu)”.
(7.111)
“Onlar dedilər: “Onu (Musanı) qardaşı (Harun) ilə birlikdə saxla və şəhərlərə
(sehrbazları) yığan adamlar göndər ki”,
(7.112)
“Nə qədər bilikli sehrbaz varsa, hamısını tutub gətirsinlər!”
Firon
Musaya (ə) möcüzələrini onlara göstərməyi təklif etdi. O (ə), öz əsasını yerə
atdı və əsa adamların gözü qarşısında canlı əjdahaya çevrildi və yerlə sürünməyə
başladı. Sonra o (ə), əlini qoltuğundan çıxartdı və o tamamilə ləkəsiz və
ağappaq idi. O (ə) orada iştirak edənlərə iki böyük möcüzə göstərdi ki, bunlar
onun (ə) bütün təbliğ etdiklərinin doğruluğuna və onun (ə) peyğəmbərliyinin təsdiqinə
dəlalət edirdi. Lakin insanlar iman gətirmək istəməyəndə, onlara hansı möcüzəni
göstərsən də iman gətirmirlər. Onlar əzabverici cəzanı görmədikcə, iman gətirmirlər.
Misirli
əyanlar da iman gətirməkdən boyun qaçırdılar, halbuki gördükləri möcüzələr
onları heyrətləndirmişdi. Onlar bu möcüzələrə əsassız izahlar uydurmağa başladılar
və peyğəmbəri (ə) mahir sehrbaz adlandırdılar. Axmaqlara və düşüncəsiz adamlara
qorxu hissi aşılamaq üçün onlar bəyan etdilər ki, o (ə) onları öz doğma vətənlərindən
qovmaq istəyir. Sonra onlar öz aralarında Musa (ə) ilə necə davranmağı, onun (ə)
özləri üçün təhlükəli saydıqları təbliğatını necə inkar etməyi məsləhətləşdilər. Onlar başa düşürdülər ki,
onun (ə) sözlərini təkzib edə bilməsələr, o (ə) insanları əksəriyyətini öz tərəfinə
çəkə bilər. Buna görə, onlar Firona yekdilliklə belə dedilər: “Əmr et ki, o və
qardaşı bir qədər gözləsinlər və sən də öz məmləkətinin bütün şəhərlərinə
carçılar göndər ki, onlar bütün mahir sehrbazları yanına gətirsinlər. Qoy onlar
Musa ilə yarışsınlar!”
Onlar
peyğəmbərə (ə) yarış üçün yer və vaxt təyin etməyi təklif etdilər. Yarışda hər
iki tərəf iştirak etməli idi. O (ə) dedi: “Qoy bu Bəzəmə günü olsun və adamlar
səhər toplaşsınlar”. Firon sehrbazlıqla məşğul olanların hamısını və onlarla
birlikdə şərtləşdikləri yerə yollandı.
ﮟ
ﮠ ﮡ ﮢ
ﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪ ﮫ
ﮬ ﮭ ﮮ
ﮯ ﮰ
(7.113) “Sehrbazlar Fironun yanına gəlib dedilər:
“Əgər biz (Musaya) üstün gəlsək, yəqin ki, bizə bir mükafat veriləcək!”
(7.114)
“(Firon: )”Bəli şübhəsiz ki, siz (mənə) ən yaxın adamlardan olacaqsınız!” –
deyə cavab verdi”.
Sehrbazlar
Firondan qələbə çaldıqları halda onlar üçün mükafat təyin edilməsini xahiş
etdilər və o da onlara çoxlu hədiyyələr verəcəyini və onları özünün yaxın
adamları edəcəyini vəd etdi. O istəyirdi ki, sehrbazlar səy göstərsinlər və
Musaya qalib gəlmək üçün əllərindən gələni əsirgəməsinlər.
ﮱ
ﯓ ﯔ ﯕ
ﯖ ﯗ ﯘ
ﯙ ﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞﯟ
ﯠ ﯡ ﯢ
ﯣ ﯤ ﯥ
ﯦ ﯧ ﯨ ﯩ
(7.115)
“Sehrbazlar dedilər: “Ey Musa! Ya sən at, ya da biz ataq!”
(7.116)
“(Musa: ) “Siz atın” – dedi. Onlar atdıqda,
adamların gözlərini sehr- ləyib onları qorxutdular və böyük bir sehr
göstərdilər”.
Böyük
bir izdihamın gözü qarşısında Musa (ə) ilə görüşərək sehrbazlar qərara aldılar
ki, onun (ə) göstərəcəyi möcüzənin onlar üçün heç bir fərqi olmadığını hamıya
göstərsinlər. Onlar dedilər: “Ya sən birinci at, ya da bunu bizə etməyə icazə
ver!” Musa (ə) buyurdu: “Birinci siz atın!” O (ə) istəyirdi ki, adamlar əvvəlcə
sehrbazların nəyə qabil olduğunu görsünlər və sonra isə onun (ə) möcüzəsini
görsünlər.
Sehrbazlar
öz kəndirlərini və əsalarını yerə atdıqda, insanları sehrləməklə əşyaları onların
gözlərində sürünən qorxunc ilanlar kimi göstərdilər. Sehrbazlar adamların gözlərini
sehrləmiş, onlara qorxu hissi təlqin etmiş və o vaxtadək görünməmiş bir
sehrbazlıq etmişdilər.
ﯪ ﯫ ﯬ
ﯭ ﯮ ﯯ
ﯰﯱ ﯲ ﯳ
ﯴ ﯵ ﯶ
ﯷ ﯸ ﯹ
ﯺ ﯻ ﯼ
ﯽ ﯾ ﯿ ﰀ ﰁ
ﰂ ﰃ
(7.117)
“Biz də Musaya: “Əsanı tulla!” – deyə vəhy etdik. Bir də (baxıb gördülər ki) əsa
onların uydurub düzəltdikləri bütün şeyləri udur”.
(7.118)
“Artıq haqq zahir, onların uydurub düzəltdikləri yalanlar isə batil oldu”.
(7.119)
“(Sehrbazlar) orada məğlub edildilər və xar olaraq geri döndülər”.
Musa
(ə) da öz əsasını yerə atdı və o canlı ilana çevrilərək sehrbazların sehrlədikləri
şeylərin hamısını uddu. Haqq qalib gəldi və cadugərlərin cəhdləri əbəs və
faydasız oldu. Böyük bir izdihamın gözləri qarşısında onlar məğlub edildilər və
bədnam oldular. Onların uydurduqları yalan izsiz-tozsuz qeyb oldu,
hazırladıqları sehr isə darmadağın edildi və onlar istədikləri nəticəyə nail
ola bilmədilər. Lakin bu böyük həqiqət ən çox sehrbazların özlərinə aydın oldu.
Onlar sehrbazlığın müxtəlif növlərini və onların təfərrüatını bütün başqa
adamlardan daha yaxşı bilirdilər və başa düşmüşdülər ki, onlara göstərilən
Allahın ən böyük möcüzələrindən biridir və heç kim ona qarşı çıxa bilməz.
ﰄ ﰅ ﰆ
ﰇ ﭑ ﭒ ﭓ
ﭔ ﭕ ﭖ
ﭗ ﭘ ﭙ
(7.120) “Onlar (hamı birlikdə) səcdəyə
qapanıb”
(7.121)
“Dedilər: “Biz iman gətirdik aləmlərin Rəbbinə -”
(7.122)
“Musanın və Harunun Rəbbinə!”
Sehrbazlar
bəyan etdilər ki, onlar Musaya (ə) nazil edilən açıq-aşkar möcüzələrə iman gətirdilər.
Firon isə onları haqq dinə iman gətirdiklərinə görə sərt intiqam alacağı ilə hədələdi.
Mürtəd hökmdar ayrı düşüncə tərzi və ist’nil’n din ilə mübarizə aparırdı. O,
adamların onun hökmlərini sözsüz yerinə yetirmələrinə adət etmişdi və onlar
onun əmrlərinə heç vaxt itaətsizlik göstərmirdilər. Axı məhz belə hallar
xalqları tənəzzülə uğradır, bəşər təfəkkürünün kütləşməsinə səbəb olur və
insanlara öz haqlarını müdafiə etməyə maneçilik törədir. Fövqəluca Allah
buyurur: “Beləliklə, (Firon) öz xalqını yelbeyin (yüngül) yerinə qoydu,
onlar da ona itaət etdilər (anlamadılar ki, padşahlıq allahlığa dəlalət etməz və
yoxsulluq da peyğəmbərliyə mane ola bilməz). Həqiqətən, onlar (Allahın itaətindən
çıxmış) fasiq bir xalq idi”. (Zuxruf, 43/54).
Комментариев нет:
Отправить комментарий