вторник, 3 июля 2012 г.
Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c. 5.32-5.45. ayələr
ﭚ
ﭛ ﭜ ﭝ
ﭞ ﭟ ﭠ
ﭡ ﭢ ﭣ
ﭤ ﭥ ﭦ
ﭧ ﭨ ﭩ
ﭪ ﭫﭬ ﭭ
ﭮ ﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳ ﭴ
ﭵ ﭶ ﭷ
ﭸ ﭹ ﭺ
(5.32) “Bu səbəbə
görə Biz İsrail oğullarına yazdıq ki: “qətl törətməyən və ya yer üzündə fəsad
yaymayan bir insanı öldürən kəs bütün insanları öldürmüş kimidir, kim də bir
insanın həyatını qoruyarsa, o, bütün insanların həyatını qorumuş kimi olar.
Bizim elçilərimiz artıq açıq-aydın ayələrimizlə onların yanına gəlmişlər, lakin
bundan sonra da, onların əksəriyyəti yer üzündə qudurğanlıq edir”.
Adəmin iki oğlu haqqında hekayət onunla sona yetdi
ki, onlardan biri öz qardaşını öldürdü və ondan sonra qətl törədənlər üçün yol
açdı. Bu hekayətdən aydın olur ki, qətlin kədərli nəticəsi həm bu dünyada və həm
də Axirət həyatında peşmançılıq və zərər olacaqdır. Buna görə Allah Səma
Kitablarına uyğun olaraq yaşayan İsrail oğullarına əmr edir ki, bir insanın,
başqasını öldürməsi və ya yer üzərində fitnə-fəsad yayması istisna edilməklə,
öldürülməsi bütün insanları eyni vaxtda öldürmək kimidir. Bu, öldürülənlə digər
insanlar arasında fərqin olmaması ilə və həm də insanın təkcə şəriətin yol
verdiyi halda öldürülməsinə icazə verilməsi ilə izah edilir. Əgər qatil ölümə
layiq olmayanı həyatdan məhrum edirsə, onda bu o deməkdir ki, onun üçün qətl
etdiyi ilə qalan insanlar arasında fərq yoxdur və o, ancaq onu pislik törətməyə
yönəldən nəfsinin istəklərinə tabe olmuşdur.
Eyni şeyi, Fövqəluca Allah qarşısında qorxu hissi
keçirdiyinə görə, nəfsinin ona başqa əmr verməsinə baxmayaraq, insanı öldürməyib
həyatını xilas edən haqqında da demək olar. Belə insan sanki bütün insanların həyatını
xilas edir, çünki Allah qarşısında qorxu hissi onu ölümə layiq olmayan hər
hansı bir adamı öldürməkdən hökmən saxlayar.
Bu ayədən aydın olur ki, iki halda insanı öldürməyə
icazə verilir.
Birincisi, insan qanuni əsasları olmadan qəsdən qətl
törətdikdə, əgər o həddi-buluğ yaşına çatmışsa, törətdiyi qətlə görə məsuliyyət
daşımalıdırsa, yəni, öldürülənin valideyni deyilsə, onu edam etməyə icazə
verilir.
İkincisi, əgər insan yer üzündə dinə, insanların həyatına
və mülkiyyətinə zərər vuraraq şərəfsizlik, fitnə-fəsad yayırsa. Bu, mürtədlərə,
döyüşkən kafirlərə və bidət təbliğatçılarına aiddir ki, onların qarşısını ancaq
edam etməklə almaq mümkündür. Bu həmçinin yol kəsən soyğunçulara və insanlara
hücum çəkərək onların həyatını və malını təhlükə altına alan digər cinayətkarlara
aiddir.
Sonra Allah bildirir ki, insanlara aydın mənalı ayələr
göndərilmişdi və onlar insanların öz şərəfsizliklərinə haqq qazandırmasına
imkan vermir. Buna baxmayaraq, insanların əksəriyyəti onları düz yolla getməyə
məcbur edən təkzibolunmaz dəlilləri dinləyərək, yenə də haram edilmiş sərhədləri
aşmaqda davam edir, günahlar törədir, onlara aydın ayələr və dəlillər gətirən
Allahın elçilərinə müqavimət göstərirlər.
ﭻ
ﭼ ﭽ ﭾ
ﭿ ﮀ ﮁ
ﮂ ﮃ ﮄ
ﮅ ﮆ ﮇ
ﮈ ﮉ ﮊ
ﮋ ﮌ ﮍ
ﮎ ﮏ ﮐ
ﮑ ﮒﮓ ﮔ
ﮕ ﮖ ﮗ
ﮘﮙ ﮚ ﮛ
ﮜ ﮝ ﮞ
ﮟ
(5.33) “Həqiqətən,
o kəslər ki, Allaha və Onun Elçisinə qarşı vuruşurlar və yer üzündə fitnə-fəsad
törətməyə cəhd göstərirlər, əvəzində ya öldürülməli, ya çarmıxa çəkilməli və ya
da əlləri və ayaqları çarpaz kəsilməli və yaxud da onlar ölkədən sürgün edilməlidirlər.
Bu, onlar üçün bu dünyada biabırçılıqdır və Axirət həyatında onlar üçün böyük əzab
hazırlanmışdır”.
Allaha və Onun Elçisinə (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) qarşı vuruşmaq adı altında Ona və Onun Elçisinə (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) bəslənən düşmənçilik münasibəti və həmçinin kafirlik, qətllər,
özgəsinin malını mənimsəmə və ya yollarda quldurluq etmə vasitəsilə yer üzündə
fitnə-fəsad yaymaq nəzərdə tutulur.
Yaxşı məlumdur ki, bu şərəfli ayə şəhərlərdə və ya
kimsəsiz yerlərdə insanlara basqın edən, onların malını zəbt edən, onları öldürən,
insanların ürəklərinə qorxu salan, onları yollarla səfərə çıxmaqdan əl çəkməyə
məcbur edən yolkəsən quldurlar haqqında nazil olmuşdur. Onlar sanki yolların
arasını kəsirdilər və Fövqəluca Allah da bildirir ki, bunun əvəzi sadalanan cəzalardan
biridir.
Şərhçilər bu cəza tədbirləri arasında hansını seçmək
barədə rəylərində müxtəlif fikirlər söyləmişlər. Bəziləri hesab edirdilər ki,
hökmdar və ya onun canişini hər hansı qulduru göstərilən cəza növlərindən məqsədəuyğun
saydığı biri ilə məhkum etmək haqqına malikdir. Bu rəy təfsir olunan ayənin
aydın mənasına uyğun gəlir.
Digər bir təfsirə görə isə, quldurlar törətdikləri
cinayətlərə müvafiq olaraq cəzaya məhkum edilməlidirlər. Ayədən aydın olur ki,
hər bir cinayət növü üçün Fövqəluca Allahın müdrikliyi ilə təyin olunmuş
müvafiq cəza müəyyənləşdirilmişdir. Əgər quldurlar qətl və soyğunçuluq törətmişlərsə,
onda onları edam etmək və çarmıxa çəkmək lazımdır ki, onlar insanların gözü qarşısında
biabır edilib rüsvay olsunlar və başqaları da belə əməllərdən çəkinsinlər. Əgər
onlar soyğunçuluq etmədən qətl törətmişlərsə, onda onlar ancaq edam edilməlidirlər.
Əgər onlar yolçuları ancaq qarət etmiş və öldürməmişlərsə, onda onların ancaq əlləri
və ayaqları çarpaz kəsilməli, yəni, sağ əlləri və sol ayaqları kəsilməlidir. Əgər
quldurlar insanları ancaq qorxutmuşlarsa, kimsəni öldürməmiş və soymamışlarsa,
onları təkcə ölkədən qovmaqla və insanlar onların tövbə etdiklərinə əmin
oluncayadək şəhərlərdə yaşamağa imkan verməməklə qane olmaq. İbn Abbas və bir
çox görkəmli İslam alimləri bu rəyə tərəfdar idilərsə də, onların arasında da bəzi
fərqli münasibətlər vardı.
Bu cəza quldurlar üçün bu dünyada rüsvayçılıq və
biabırçılıqdır. Axirət həyatında isə onları böyük bir cəza gözləyir. Buradan
aydın olur ki, yollarda quldurluq etmək, insanları yer üzündə yaşadıqca
rüsvayçılığa və öldükdən sonra isə cəzaya məhkum edən ağır günahlara aiddir və
həm də belə rəftar etdikdə insan Allahla və Onun Elçisi (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) ilə müharibəyə başlayır. Əgər bu cinayət bu qədər ağırdırsa,
onda yer üzünü azğınlıq törədən şərəfsizlərdən təmizləmək, yollarda təhlükəsizliyi
təmin etmək və insanları öz həyatı və əmlakı üçün qorxu hissi keçirməkdən xilas
etmək ən böyük xeyirxah əməllərdən və Allahın bəyəndiyi ən gözəl işlərdəndir.
Belə yaxşı əməllər yer üzündə əmin-amanlığı və doğruçuluğu təmin edir və yer
üzündə fitnə-fəsadın yayılmasının əks göstəricisidir.
ﮠ
ﮡ ﮢ ﮣ
ﮤ ﮥ ﮦ
ﮧﮨ ﮩ ﮪ
ﮫ ﮬ ﮭ
ﮮ
(5.34) “Siz
onların üzərində hakimiyyət əldə etməzdən öncə tövbə edib qayıdanlar
istisnadır. Həqiqətən, Allah Bağışlayandır və Mərhəmətlidir”.
Allaha və Onun Elçisinə (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) qarşı vuruşan quldurlar müsəlmanların hakimiyyəti altına düşməzdən
öncə tövbə etsələr, onda Allah qarşısında əvvəllər yerinə yetirmədikləri vəzifələrinə
görə məsuliyyət daşımaqdan azad ediləcəklər. Belə günahlara görə[1] onlar
edam edilə, çarmıxa çəkilə, əlləri və ayaqları çarpaz kəsilə və ya ölkədən
sürgün oluna bilməz. Onların insanların hüquqlarına qəsd etmələri məsələsinə gəldikdə
isə, əgər onlar belə cinayətləri İslama daxil olana qədər törətmişlərsə, o
cinayətlər onlara bağışlanır. Yox, əgər onlar müsəlman olduqları halda belə
cinayətlər etmişlərsə, onda törətdikləri qətllərə və soyğunçuluqlara görə məsuliyyət
daşıyırlar.
Bu ayənin mənasından aydın olur ki, əgər Allaha və
Onun Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) qarşı vuruşan quldurlar
müsəlmanların əlinə keçdikdən sonra tövbə etsələr, bu onları törətdikləri
cinayətlərə görə məsuliyyətdən xilas etmir. Bu hökmün hikməti tamamilə
aydındır. Əgər cinayətkar ədalət məhkəməsinin əlinə düşənə qədər onun tövbəsi
yer üzündə fitnə-fəsad yaymağa görə məsuliyyətdən xilas edirsə, onda digər cinayətlərə
qarşı bu hökm daha artıq dərəcədə aid olur.
ﮯ
ﮰ ﮱ ﯓ
ﯔ ﯕ ﯖ
ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛ ﯜ
ﯝ
(5.35) «Ey
iman gətirmişlər! Allahdan qorxun və Ona yaxınlaşmağa vasitə axtarın və Onun
yolunda vuruşun, ola bilsin ki, uğur qazanasınız”.
Allah Öz mömin qullarına imanın tələblərinə uyğun
olaraq davranmağı, təqvalılığa etiqad etməyi və Rəbbin qəzəbi və
narazılığından qorunmağı əmr edir. Qul səy göstərməli və mümkün olan hər şeyi
etməlidir ki, qəlbi, dili və bədən üzvləri ilə yerinə yetirilən əməllərlə Allahın
qəzəbinə səbəb ola biləcək hərəkətlərdən uzaq olsun. O, Allahdan xahiş etməlidir
ki, Onun qəzəbindən və cəzasından xilas olmaq üçün belə günahlardan çəkinməyə
ona kömək etsin. O, öz Rəbbinə yaxınlaşma yolları axtarmalı, Onun lütfünü
qazanmağa və Onun məhəbbətinə layiq olmağa can atmaqla dinin bütün vacib hökmlərini
yerinə yetirməlidir.
Bu ehkamlara qəlblə edilən əməllər, məsələn, Allaha
məhəbbət, Onun xatirinə sevmək, Onun qarşısında qorxmaq, Ona ümid etmək, Onun
qarşısında tövbə və ya Ona təvəkkül etmək daxildir. Belə əməllərə həmçinin bədənlə
yerinə yetirilən ayinlər, məsələn, zəkat ödənilməsi və ya həcc ziyarətinə getmək
və qarışıq ayinlər, məsələn, namaz aid edilir. Onlara həm də Quran oxunması,
Allahın zikr edilməsi və məxluqlara qarşı xoş rəftarın müxtəlif formaları, məsələn,
maddi yardım, elm öyrətmək, himayəçilik, fiziki kömək və ya yaxşı məsləhət vermək
də aid edilir.
Bütün bu əməllər qulun Allaha yaxınlaşmasına imkan
verir və bu, Allahın məhəbbətinə nail olana qədər davam etdirilir. Bu baş
verdikdə, yəni, Allah qulunu sevməyə başladıqda, O, onun eşidən qulağı, gördüyü
gözü, tutduğu əli, yeridiyi ayağı olur[2] və
bunlarla yanaşı Allah onun bütün dualarına cavab verir.
Sonra Bərəkət Sahibi Fövqəluca Allah qulları Ona
yaxınlaşdıran bütün ibadət ayinlərindən Onun yolunda cihadı xüsusilə qeyd
edir. Cihad dedikdə, kafirlərlə mübarizədə səy göstərilməsi nəzərdə tutulur
ki, bunu da insan maddi ianələr vasitəsilə və ya onda bilavasitə iştirak etməklə
gerçəkləşdirir. O, faydalı təkliflər verməklə, bu mübarizədə sözü ilə iştirak
etməklə və yaxud bacardığı digər imkanlardan istifadə etməklə, Allahın dininə kömək
göstərir. Cihada Allahın bəyəndiyi ən şərəfli əməllərdən və Allaha
yaxınlaşmanın ən ləyaqətli yollarından biridir və əgər insan bu hökmü yerinə
yetirirsə, onda o, dinin başqa hökmlərini də hökmən icra edir.
Sonra Allah vurğulayır ki, əgər insanlar Ondan
qorxsalar, günahlardan çəkinsələr və əgər Allahın bəyəndiyi əməlləri yerinə
yetirməklə Ona yaxınlaşma yolları axtarsalar və Onun lüffkarlığını qazanmaq üçün Onun yolunda
mübarizədə iştirak etsələr, hökmən müvəffəqiyyətə nail olarlar. Burada müvəffəqiyyət
dedikdə isə arzu edilən hər şeyin əldə edilməsi və hər hansı dəhşətli və xoşagəlməz
şeylərdən xilas olmaq nəzərdə tutulur ki, bunun da mahiyyəti əbədi xoşbəxtliyə
və sonsuz səadətə nail olmaqdan ibarətdir.
ﯞ
ﯟ ﯠ ﯡ
ﯢ ﯣ ﯤ
ﯥ ﯦ ﯧ
ﯨ ﯩ ﯪ
ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰ
ﯱ ﯲﯳ ﯴ
ﯵ ﯶ ﯷ
(5.36) “Həqiqətən, yer üzündə olan hər şey və bir o qədər də kafirlərin
olsaydı və onlar Qiyamət günü əzab-əziyyətdən xilas olmaq üçün onu fidyə versəydilər,
onlardan qəbul olunmazdı. Onlara dəhşətli işgəncələr hazırlanmışdır”.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗ
ﭘ ﭙﭚ ﭛ
ﭜ ﭝ ﭞ
(5.37) “Onlar
Oddan çıxmaq istəyəcəklər, lakin oradan çıxa bilməyəcəklər. Onlar üçün əbədi
iztirab hazırlanmışdır”.
Fövqəluca Allah kafirlərin Qiyamət günü düşəcəkləri
pis vəziyyətdən xəbər verərək bildirir ki, onlar üçün dəhşətli cəza
hazırlanmışdır. Əgər onlar Allahın cəzasından qurtulmaq üçün yer böyüklükdə və
bir o qədər də üstəlik qızıl fidyə versələr, onsuz da onlardan qəbul edilməyəcək
və onlara heç bir fayda verməyəcək, çünki Qiyamət gününün başlaması ilə
insanların etdikləri əməllərinin onlara fayda verə biləcəyi vaxt artıq keçmiş
olacaqdır. Kafirlərə məşəqqətli, ağrıdıcı və əbədi əzabı dadmaqdan başqa bir
şey qalmayacaq, ondan qurtulmaq mümkün olmayacaq və onlar orada sonsuzluğa qədər
qalacaqlar.
ﭟ
ﭠ ﭡ ﭢ
ﭣ ﭤ ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ
(5.38) “Oğru
kişiyə və oğru qadına etdiklərinin əvəzi olaraq əllərini kəsin. Allahın cəzası
belədir, axı Allah Qüdrətlidir və Müdrikdir”.
Oğru, haqqı olmadığı özgə malını gizlicə götürən
adamdır. Oğruluq ağır günahlara aiddir və nəticəsi dəhşətli cəza – sağ əlinin kəsilməsidir.
Səhabələrdən bizə qədər gəlib çatmış Quran oxunuşlarının birində məhz sağ əldən
bəhs edilir.
Əlavə izahlar olmadan söhbət əldən getdikdə təkcə
bilək nəzərdə tutulur və buna görə, oğurluq üstündə əlin kəsilməsi biləyə qədərdir
ki, kəsildikdən sonra onu qaynar yağa salırlar ki, qan damarları tıxansın və
qan axması dayansın. Sünnə bu ayənin ümumi mənasını bir neçə müddəalarla
konkretləşdirmişdir.
Birincisi, oğurlanmış əşya, adətən, qorunan əmlaka
aid olmalıdır. Əgər oğurlanmış şey belə mühafizə olunan əşyalara aid olmadığı
halda əlin kəsilməsi nəzərdə tutulmur.
İkincisi, oğurlanmış əşyanın dəyəri dörddə bir
dinardan[3] və ya
üç dirhəmdən[4]
az olmamalıdır. Əgər oğru bundan az dəyərli şeyi oğurlamışsa, onun əlini kəsmirlər.
Aydındır ki, bu hökm “sirka” (“oğurluq”) ərəb sözünün leksik mənasından irəli gəlir.
Qarşısı alınması (qorunması) mümkün olmayan məhz bu üsulla əmlakın oğurlanması
“sirka” adlandırılır. Deməli, qorunmayan əşyanın icazəsiz götürülməsini, şəriətə
görə, oğurluq adlandırmaq olmaz.
Sağlam mühakimə göstərir ki, xırda oğurluğa görə əl
kəsmək lazım deyil. Əgər əlin kəsilməsi üçün oğurlanan əşyanın müəyyən dəyərə
malik olması tələb edilirsə, onda şəriət artıq bu ayənin mənasını konkretləşdirmişdir.
Oğurluq üstündə əlin kəsilməsi ona görə əmr
olunmuşdur ki, insanların əmlakının təhlükəsizliyi təmin edilsin, belə cinayətlərin
qarşısı alınsın və bədənin bu cinayəti törətmiş üzvü kəsilsin. İnsan təkrar
oğurluq etdikdə, onda onun sol ayağı kəsilməlidir. O, üçüncü dəfə oğurluq edərsə,
onda sol əli kəsilməlidir, dördüncü eyni cinayətə görə isə sağ ayaq kəsilməlidir.
Başqa bir rəyə görə, belə bir adam ömürlük həbsə məhkum edilməlidir.
Oğrunun əlinin kəsilməsi başqasının əmlakını
oğurlamasının əvəzi olaraq Allah tərəfindən verilən ibrətamiz cəza, ona və
başqa insanlara xəbərdarlıqdır. Hər bir oğru bilməlidir ki, belə bir cinayətə
görə əlindən məhrum ola bilər. Qüdrətli və Müdrik Allahın qərarı belədir.
ﭮ
ﭯ ﭰ ﭱ
ﭲ ﭳ ﭴ
ﭵ ﭶ ﭷﭸ
ﭹ ﭺ ﭻ
ﭼ ﭽ
(5.39) “Allah,
zülm etdikdən sonra tövbə edib, islah olanın tövbəsini qəbul edir, çünki Allah
Bağışlayandır və Rəhmlidir”.
ﭾ
ﭿ ﮀ ﮁ
ﮂ ﮃ ﮄ
ﮅ ﮆ ﮇ
ﮈ ﮉ ﮊ
ﮋﮌ ﮍ ﮎ
ﮏ ﮐ ﮑ
ﮒ
(5.40) “Məgər sən bilmirsən ki, göylərin və
yerin üzərində hakimiyyət Allaha məxsusdur? O, istədiyini əzaba düçar edir, istədiyini
də bağışlayır. Allah hər şeyə qadirdir”.
Allah tövbə edən, günahdan əl çəkən, əməllərini
islah edən və qüsurlardan təmizlənən hər kəsi bağışlayır. O, göylər və yer üzərində
hakimiyyət Sahibidir və Özünün kainat və dini qanunları əsasında onları istədiyi
kimi idarə edir. O, Öz Müdrikliyinə, hərşeyiəhatəedən Rəhminə və hərşeyibağışlayanlığına
əsaslanaraq bağışlayır və cəzalandırır.
ﮓ
ﮔ ﮕ ﮖ
ﮗ ﮘ ﮙ
ﮚ ﮛ ﮜ
ﮝ ﮞ ﮟ
ﮠ ﮡ ﮢ
ﮣﮤ ﮥ ﮦ
ﮧﮨ ﮩ ﮪ
ﮫ ﮬ ﮭ
ﮮ ﮯﮰ ﮱ
ﯓ ﯔ ﯕ
ﯖﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛ ﯜ
ﯝ ﯞ ﯟ
ﯠﯡ ﯢ ﯣ
ﯤ ﯥ ﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰ
ﯱ ﯲ ﯳ
ﯴﯵ ﯶ ﯷ
ﯸ ﯹﯺ ﯻ
ﯼ ﯽ ﯾ
ﯿ ﰀ
(5.41)
“Ey Elçi! Qoy kafirliyə etiqad etməyə can atanlar və öz dilləri ilə: “Biz iman
gətirdik” – deyib, əslində qəlbən iman gətirməyənlər səni kədərləndirməsinlər.
Yəhudiliyə etiqad edənlər arasında elələri də var ki, yalanlara həvəslə qulaq
asırlar və sənin yanına gəlməyən başqa adamlara qulaq asırlar. Onlar sözlərin
yerini dəyişdirməklə onları təhrif edir və deyirlər: “Əgər onu sizə versələr,
götürün, o sizə verilməsə, onda çəkinin”. Allah yolundan azdırmaq istədiyi kəsi,
sən Allahdan qorumağa qadir deyilsən. Allah onların qəlbini təmizləmək istəmir.
Bu dünyada onları rüsvayçılıq, Axirət həyatında isə onlar üçün şiddətli əzab-əziyyət
hazırlanmışdır”.
Muhəmməd
Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) var gücü ilə çalışırdı ki,
insanları doğru yola gətirsin və onlardan bəziləri dini qəbul etdikdən sonra,
yenidən kafirliyə qayıtdıqda kədərlənirdi. Belə olduqda Fövqəluca Allah ona əmr
edir ki, belə günahkarlara görə qəmlənməsin, çünki onlar tamamilə yolsuz
insanlardır. Onlar sənin yanında olanda heç bir fayda vermirlər, onların
yaxında olmamalarını isə heç kim hiss etmir. Onların davranışının müsəlmanda məyusluq
doğurmamalı olmasının səbəbi ondadır ki, onlar ancaq sözdə iman gətirirlər,
halbuki ürəklərində hələ kafir qalmış olurlar. O şəxslər üçün kədərlənmək olar
ki, onlar qəlbən və cismən iman gətirdikdən sonra küfrə qayıtmış olsunlar.
Lakin belə insanlar dindən heç vaxt üz döndərmirlər və etiqaddan dönmürlər,
çünki onların qəlbi imanın gözəlliyini bir dəfə hiss etdikdən sonra, onu heç
vaxt başqa bir şeylə dəyişməzlər.
Sonra
Allah ayədə bildirir ki, yəhudilərin arasında elələri var ki, yalana həvəslə
qulaq asır və baxışları yalana, azğınlığa və zalımlığa əsaslanan öz başçılarına
və ağsaqqallarına kor-koranə itaət edirlər. Bu ağsaqqallar Muhəmməd Peyğəmbəri (ona
Allahın salavatı və salamı olsun!) qəbul etmirlər, ondan üz döndərirlər və öz
yanlış nəzər nöqtələrinə sevinirlər. Onlar Səmavi Kitaba Allahın vermədiyi mənaları
əlavə etmək istəyirlər və bununla insanları azdırmaq və həqiqəti inkar etmək
istəyirlər. Onlar azğınlıq təbliğatçılarıdırlar, hər cür yalan danışır, ağıldan
və qəti qərar qəbul etmək qabiliyyətindən məhrum olan insanları öz dallarıyca
aparırlar. Əgər onlar Allahın Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
itaət etmirlərsə, buna xüsusi əhəmiyyət verilməməlidir, çünki bu adamlar
çoxsaylı qüsurlara malikdirlər və onlara əhəmiyyət verilməsinə və diqqət
yetirilməsinə layiq deyillər.
Sonra
Allah xəbər verir ki, yəhudilərin Muhəmməd Peyğəmbərdən (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) onların mübahisəsini həll etməyi xahiş etməkdə niyyətləri öz məqsədlərinə
nail olmaq idi. Onlar bir-birinə belə deyirdilər: “Muhəmmədin qərarı sizin istədiyinizə
uyğun gəlsə, onunla razılaşın, yox, əgər o, başqa bir qərar çıxarsa, ona itaət
etməkdən çəkinin”.
Onlar
yollarını azaraq öz nəfslərinə tabe oldular, Allah isə insanı azdırmaq istədikdə,
hətta Onun elçisi də onu Ondan qoruya bilməz. Bu barədə Fövqəluca Allah belə
buyurur: “Şübhəsiz ki, sən istədiyini doğru yola yönəldə bilməzsən. Amma
Allah istədiyini doğru yola yönəldir. O, doğru yolda olanları da daha yaxşı
tanıyır” (Qəsəs, 28/56).
Allah
bu insanların ürəklərini təmizləməmişdir və buna görə onlar öz cinayətlərini
törətmişlər. Bu isə o deməkdir ki, əgər insan şəriət məhkəməsinə ürəyindən keçən
qərarı eşitmək ümidi ilə müraciət edirsə, əgər qərar onun xeyrinə veriləndə
sevinirsə və istədiyinə nail olmadıqda qəzəblənirsə, bunun səbəbi onun qəlbində
kök salmış rəzalətdir. Əksinə, o, şəriət məhkəməsinə müraciət etdikdə, qəbul
edilmiş qərarla, onun istəyi ilə uyğun gəlib gəlməməyindən asılı olmayaraq, qane
olduqda, bu onun qəlbinin təmizliyinə dəlalət edir. Buradan aydın olur ki, qəlbin
təmizliyi xeyirxahlığın rəhni və insanın sağlam fikirlər söyləməsinə və yaxşı
işlər görməsinə səbəb olan əzəmətli amildir. Lakin insanın qəlbi təmizlənmədikdə,
bu dünyada onu ancaq şərəfsizlik və namussuzluq, Axirət həyatında isə Cəhənnəm
odu və Qüdrətli Allahın qəzəbi gözləyir.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔﭕ
ﭖ ﭗ ﭘ
ﭙ ﭚ ﭛ
ﭜﭝ ﭞ ﭟ ﭠ ﭡ
ﭢ ﭣﭤ ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨ
ﭩﭪ ﭫ ﭬ
ﭭ ﭮ ﭯ
(5.42)
“Onlar yalanı məmnuniyyətlə dinləyir və haram yeyirlər. Onlar yanına gəldikdə,
istəsən aralarında hökm ver, istəməsən onlardan üz döndər. Üz döndərsən onlar sənə
heç vəchlə zərər vura bilməzlər. Lakin hökm çıxarmalı olsan, insaflı ol. Həqiqətən,
Allah insaflıları sevir”.
Yalanı
dinləmək dedikdə, ona tabe olmaq nəzərdə tutulur. Belə insanların
dindarlığı və ağlı o dərəcədə qüsurludur ki, onları doğru olmayan bir şeyi deməyə
dəvət etdikdə, buna həvəslə razılaşırlar. Bununla yanaşı, onlar haram yolla əldə
etdikləri əmlakı da yeyirlər. Bəzən onlar axmaqları və cahilləri aldadır, bəzən
isə, verdikləri məlumata və ya gördükləri işlərə görə layiq olmadıqları mükafat
alırlar. Onlar təkcə yalan danışmaqla qənaətlənmir, həmçinin haram yolla
var-dövlət də əldə edirlər.
Belə
insanlar Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) yanına gəldikdə,
ona icazə verilmişdi ki, müraciət edənlərin çəkişməsini, öz istədiyi kimi, ya həll
etsin, ya da onlardan üz döndərsin. Bu hökm ləğv edilməmişdi və əgər onlar Muhəmməd
Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) məhkəməsinə müraciət
edirdilərsə, o (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) onlara dair ya qərar
çıxarırdı, ya da bundan imtina edirdi, çünki onlar istədiklərinə uyğun gəlmədiyi
halda şəriət qanunlarına tabe olmaq barədə düşünmürdülər.
Buradan
belə bir nəticə çıxır ki, əgər insanlar şəriət alimlərinə dini müddəalar
haqqında məlumat almaq və məhkəmə qərarı çıxarılması üçün xahişlə müraciət etdikdə
və eyni zamanda onların xeyrinə olmayan qərardan razı qalmayacaqlarını və
onlara tabe olmayacaqlarını bildirdikdə, onların xahişini rədd etmək olar. Yox əgər
hakim qərara alsa ki, onların məsələsinə baxsın, onda o, insaflı qərar
çıxartmalıdır, çünki Allah insaflıları sevir. Məhkəməyə müraciət edən insanlar
hətta zalım və düşmən olsalar da, bu, hakimə ədalətli qərar qəbul etməyə maneə
olmamalıdır. Bütün bunlar, insanlar arasında çəkişmələrə baxılarkən ədalətli
olmağın və qərəzsizliyin üstünlüyünü xüsusilə vurğulayır və bu o deməkdir ki,
Allah bu keyfiyyətləri sevir.
ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳ
ﭴ ﭵ ﭶ
ﭷ ﭸ ﭹ
ﭺ ﭻﭼ ﭽ
ﭾ ﭿ ﮀ
(5.43)
“Onlar əllərində Allahın hökmlərindən ibarət Tövrat olduğu halda səni necə
hakim seçir və sonra da üz döndərirlər? Çünki onlar mömin deyillər”.
Əgər
o insanlar iman sahibi olsaydılar və dinin vacib tələblərinə uyğun olaraq
davransaydılar, onda onlar Allahın Tövratla nazil etdiyi və onlara yaxşı məlum
olan qanunlarından üz döndərməzdilər. Onlar səni hakim seçməklə ümid edirlər
ki, sən onların tələblərinə uyğun olan qərar çıxaracaqsan. Lakin sən Allahın
onlarda olan hökmlərinə müvafiq gələn qərar qəbul edirsən və buna görə onlar
narazılıq edir və sənin qərarından üz çevirirlər. Onlar iman gətirməmişlər,
çünki iman gətirənlərə belə rəftar etmək yaraşmaz. Onlar doğru iman sahibi
olmağa layiq deyillər, çünki öz istəklərini ilahlaşdırır və dinin qanunlarını
onlara tabe etməyə cəhd göstərirlər.
ﮁ
ﮂ ﮃ ﮄ
ﮅ ﮆﮇ ﮈ
ﮉ ﮊ ﮋ
ﮌ ﮍ ﮎ
ﮏ ﮐ ﮑ
ﮒ ﮓ ﮔ
ﮕ ﮖ ﮗ
ﮘﮙ ﮚ ﮛ
ﮜ ﮝ ﮞ
ﮟ ﮠ ﮡ
ﮢﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪ ﮫ
ﮬ ﮭ
(5.44)
“Tövratı Biz nazil etdik. Onda doğru yol və nur vardır. Özlərini (Allaha) təslim etmiş
peyğəmbərlər onun əsasında yəhudilər üçün hökm çıxarardılar. Allahın Kitabını
qoruyan və ona şahid olan ravvinlər və alimlər də (onunla hökm
verərdilər).
İnsanlardan qorxmayın, Məndən qorxun! Ayələrimizi dəyərsizləşdirməyin.
Allahın nazil etdikləri əsasında hökm verməyənlər, məhz onlar kafirlərdir”.
Allah
Tövratı İmran oğlu Musaya nazil etmişdi. O, insanlara imana və haqqa doğru yol
göstərir, onları azmaqdan qoruyur və onların yolunu cahillik, çaşqınlıq, şübhələr,
inamsızlıq və alçaq nəfsin zülməti içində işıqlandırırdı. Bu barədə Fövqəluca
Allah buyurur: “Biz Musa və Haruna Furqanı bir nur və müttəqilərdən ötrü öyüd-nəsihət
olaraq vermişdik” (Ənbiya, 21/48).
Peyğəmbərlər
bu Kitaba əsaslanaraq yəhudilərin işlərinə baxır və onlar üçün dini hökmlər
verirdilər. Bu peyğəmbərlər Allaha təslim olanlardı və Onun əmrlərini yerinə
yetirirdilər. Onların itaətkarlığı və sədaqətliliyi bütün digər insanların itaətkarlığından
üstün idi, çünki Allah onları Öz qulları arasından seçmişdi.
Əgər
Allaha minnətdar peyğəmbərlər (onlara Allahın salamı olsun!) və bəşəriyyətin ən
yaxşı nümayəndələri Tövratın hökmlərini rəhbər tutur, yerinə yetirir və onlara
tabe olurdularsa, bəs onda niyə yəhudilərdən olan mənfur günahkarlar onlara əsaslanmaqdan
boyun qaçırırdılar? Onları Tövratın ən şərəfli ehkamlarından birini rədd etməyə
və Muhəmməd Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) inanmamağa məcbur
edən nə idi? Halbuki Allah bu iman olmadan qəlb və bədən üzvlərinin köməyilə
yerinə yetirilən heç bir əməli qəbul etmir. Onlar bu nümunəni kimdən götürürdülər?
Onlar bu nümunəni, Kitabı təhrif etməyə, insanları idarə etməyə və bu yolla varlanaraq
həqiqəti gizlətməyə və yalanı yaymağa adət etmiş din xadimlərindən mənimsəyirlər.
Belə din rəhbərləri insanları azğınlığa yönəldir və onları Cəhənnəm oduna doğru
sürükləyirlər.
Sonra
Allah buyurur ki, ravvinlər və alimlər də həmçinin Tövratın əsasında hökm
çıxarırdılar. Ravvinlər o din alimləri idilər ki, onlar öz biliklərinə uyğun
olaraq rəftar edir və bildiklərini başqalarına öyrədirdilər. Onlar insanlara ən
yaxşı tərbiyə verir və onları təqvalı peyğəmbərlərin yolu ilə aparırdılar. Kahin
adı ilə isə din xadimləri arasında başqa insanlar tərəfindən sözlərinə ehtiramla
yanaşılan və fərqlənənlər adlandırılırdılar. Onlar özlərindən sonra tarixdə əhəmiyyətli
bir iz qoyur və öz xalqının yaddaşında xoş xatirə buraxırdılar.
Belə
alimlər həqiqətə uyğun olan qərarlar qəbul edir, Allahın Kitabından mühafizə
olunması tapşırılan hökmlərə istinad edirdilər. Allah onlara əllərində qalan
Müqəddəs Kitabı qorumağı etibar etmişdi. Onlara əmr edilmişdi ki, onu hər hansı
əlavələrdən, əksiltmələrdən və təhriflərdən qorusunlar və onunla tanış
olmayanlara onu öyrətsinlər. Məhz onlar Müqəddəs Kitab haqqında şahidlik
etmişdilər, çünki bir sual yarandıqda və ya Kitab barədə aydınlıq olmadıqda
insanlar təkcə onlara müraciət edirdilər.
Bizim
günlərimizdə də Fövqəluca Allah, cahillərə həvalə edilməyən vəzifələri din
alimlərinə tapşırmışdır. Onlar öz vəzifələrini layiqincə yerinə yetirməli,
faydasız işlərə və tənbəlliyə qurşanmış cahillərdən nümunə götürməməlidirlər.
Onlar özlərini ancaq insanın özünə fayda verən, məsələn, Allahın zikr edilməsi,
namaz, zəkat, həcc və ya oruc kimi ibadət ayinləri ilə məhdudlaşdırmamalıdırlar,
çünki təkcə bu ayinlərin yerinə yetirilməsi, onlardan başqa, hamıya xilas
olmağa kömək edir. Onların özünə isə, bu ayinlərin icra edilməsi ilə yanaşı,
insanları öyrətmək, onlara ehtiyac duyduqları dinin əsas hökmlərini xatırlatmaq
tələb olunur. Bu daha çox, İslamın əsas müddəalarına və insanların daha
tez-tez rastlaşdıqları məsələlərə aiddir.
Alim
insanlardan qorxmamalıdır, o, öz Rəbbindən qorxmalı və Onun ayələrini ucuz qiymətə
satmamalıdır. O, haqqı gizlətməməli və cüzi maddi nemətlər əldə etmək xatirinə
yalan təbliğat aparmamalıdır. Əgər o, bu qüsurlardan çəkinməyə nail olsa, doğru
yolla gedər. O, o halda xoşbəxtlik əldə edə bilər ki, düşüncələri təkcə elmi
biliklər qazanmaqla və insanları öyrətməklə bağlı olsun. O başa düşməlidir ki,
Allah, ona əta edilmiş biliyi qoruyub saxlamağı onun özünə tapşırmış və onu
haqqın şahidi etmişdir. O, təkcə Ondan qorxmalıdır və insanlar qarşısında qorxu
hissi onu öz vəzifələrini layiqincə və qüsursuz yerinə yetirməyə mane
olmamalıdır. Bundan başqa, o, din qarşısında maddi nemətlərə üstünlük verməməlidir.
Amma
bəzən biliklər insana bədbəxtlik gətirir. Bu, əhəmiyyətsiz işlərə qurşanan və
öz vəzifələrini icra etməyən alimlərə aiddir. Onlar Allahın onlara saxlanmasını
tapşırdığı şeyə əhəmiyyət vermirlər. Onlar biliklərə laqeyd yanaşır, onları
unudur, dini dünyəvi nemətlərə satır və hətta dini qərarlar çıxartmaq üçün rüşvət
alırlar. Onlar dini fitvalar verməklə varlanır və insanlara bilikləri təkcə
pula və mükafata görə öyrədirlər. Allah belə insanlara böyük iltifat göstərir,
onlar isə nankorluq edirlər. Allah onlara böyük qismət bəxş edir, onlar isə
başqalarını bu qismətdən məhrum edirlər. Biz isə Alicənab Allahdan rica edirik
ki, bizə, fayda verən biliklər və bizdən qəbul ediləcək əməllər nəsib etsin,
bizi bağışlasın və hər hansı bəlalardan xilas etsin!
Sonra
Allah buyurur ki, əgər insan onlara nazil edilən aydın həqiqətə istinad etmirsə,
tamah məqsədilə bilərəkdən yalan qərarlar çıxarırsa, onda o – kafirdir. Bəzi
hallarda belə hərəkət insanı İslamdan çıxarır və bu, Allahın qanunlarının
ziddinə qərar qəbul edilməsini yol verilən hesab edən kəslərə aiddir. Digər
hallarda isə belə hərəkətlər ağır günah və küfrün təzahürüdür ki, buna görə
insan ağır cəzaya layiq görülür.
Комментариев нет:
Отправить комментарий