Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c. 6.34-6.53 ayələr
(6.34)
“Səndən əvvəl də peyğəmbərlər təkzibə məruz qalmışdılar. Lakin onlar təkzib
olunduqları və əziyyət verildikləri şeylərə dözdülər. Nəhayət, Bizim köməyimiz
onlara yetdi. Allahın sözlərini (peyğəmbərlərə verdiyi vədləri) dəyişə biləcək
heç bir kimsə yoxdur! Doğrudan da, peyğəmbərlərə aid xəbərlərin bəzisi sənə gəlib
çatdı”.
Sənə
qədər də kafirlər Allahın elçilərini yalançı adlandırardılar, onlar isə kafirlərin
etdikləri haqsızlığa və təhqirlərə səbirlə dözürdülər. Sən də onlar kimi səbirli
ol və sən hökmən, onlar kimi, qələbə çalarsan. Sənə elçilərimiz haqqında hekayətlər
artıq məlumdur, onlar sənin qəlbini möhkəmlətməli və sənə inam verməlidir.
(6.35)
“Onların (haqq dindən) üz döndərməsi sənə ağır gəlirsə, yerdə (yerin dibinə gedən)
bir lağım və ya göyə çıxacaq bir nərdivan tapıb onlara (Bizim sənə verdiyimizdən
daha yaxşı) bir möcüzə gətirə bilərsənsə, durma gətir! (Allah sənə bu qüdrəti
verməmişdir, hətta gətirsən belə, yenə onu sehr hesab edəcəklər). Allah istəsəydi,
onları yığıb doğru yola salardı. Elə isə (Allahın insanların zorla deyil,
könüllü surətdə iman gətirmələrini istədiyini) bilməyənlərdən olma!”
Sən
onları düz yola gətirməyə səy göstərir və onları haqq dinə döndərmək istəyirsən,
lakin onların dinə qarşı nifrəti səni çətinliyə salmaqda davam edirsə, onda sən
bütün imkanlarından istifadə et ki, Allahın düz yola gətirmək istəmədiklərini
düz yola gətirəsən. Əgər sən yerdə bir lağım tapıb və ya göyə nərdivanla çıxıb
onlara möcüzə gətirə bilsən, gətir, hətta bu da onlara fayda verməz. İnadkarlıq
edən allahsızları doğru yola gətirə biləcəyinə ümid bəsləmə. Allah istəsəydi,
onları düz cığıra salardı, lakin Allahın hikməti tələb edir ki, onlar azğın
halda qalsınlar. Sənə isə, bunun mahiyyətini anlamayan və hər şeyi öz yerində
qoymayan cahillər arasında olmaq yaraşmır.
(6.36)
“(Sənin dəvətini) ancaq cani-dildən eşidənlər qəbul edər. Ölüləri də Allah
dirildər. Sonra onlar Allahın hüzuruna qaytarılar”.
Ey
Peyğəmbər! Təkcə o şəxslər sənin çağırışına cavab verə, sənin peyğəmbərliyini qəbul
edə, hökmlərinə və qadağalarına itaətkarlıq göstərə bilər ki, onlara fayda verən
şeylərə bütün qəlbi ilə diqqət yetirə bilsinlər. Belə insanlar dərrakəli və
dinləmək qabiliyyətinə malik olanlardır.
Burada
dinləmək qabiliyyəti adı altında, möminlərin də, kafirlərin də bacardığı sadəcə
qulaqları ilə eşitmək deyil, ürəkdən qulaq asmaq və çağırışa cavab vermək
qabiliyyəti nəzərdə tutulur. Fövqəluca Allah həqiqəti, öz işlərinə görə məsuliyyət
daşıyan bütün məxluqlarının nəzərinə çatdırmışdır. Onların hamısı Onun ayələrini
eşitmişlər və əgər onlar ayələri qəbul etməkdən boyun qaçırmışlarsa, öz hərəkətlərinə
bəraət qazandıra bilməyəcəklər.
Sonra
Allah bildirir ki, ölülər dirildiləcək və Onun hüzuruna qaytarılacaqlar. Bir şərhə
görə, bu sözlərin mənası bundan əvvəlki ifadənin mənası ilə müqayisə edilməlidir,
yəni peyğəmbər çağırışına ancaq canlı qəlbə malik olan insanlar cavab verə bilərlər,
çünki qəlbi artıq ölmüş kəslər onlara xoşbəxtlik və xilas gətirə bilən şeyləri
başa düşmürlər. Onlar peyğəmbər çağırışına diqqət yetirmirlər və onun hökmlərinə
itaət etmirlər, Qiyamət günü başlandıqda isə Allah onları dirildəcək və Öz dərgahında
toplayacaq.
Ayənin
açıq-aydın mənasına istinad edən başqa bir şərhə görə isə Fövqəluca Allah ayədə
dirildilmənin gerçəkliyini təsdiq edir və Qiyamət günü ölüləri dirildəcəyini və
sonra da onlara etdikləri əməllər barədə xəbər verəcəyini vəd edir. Bu halda, şərh
etdiyimiz ayə qulları Allahın və Onun Peyğəmbərinin (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) çağırışına cavab verməyə ruhlandırır və onları itaətsizlik göstərməkdən
çəkindirir.
(6.37)
“(Məkkə müşrikləri) dedilər: “Məgər ona (Peyğəmbərə) Rəbbindən bir möcüzə
endirilməli deyildimi?” De: “Allah möcüzə endirməyə qadirdir. Lakin onların
çoxu (belə bir möcüzə göndərildikdə, onu inkar edəcəkləri təqdirdə başlarına gələcək
müsibət və fəlakəti) bilməz!”
Ey
Muhəmməd! Sənin gətirdiyin dinə iman gətirməkdən inadkarcasına boyun qaçıran
kafirlər, öz fərasətsiz ağıllarına və pozğun istəklərinə əsaslanaraq, görmək
istədikləri möcüzəni Allahın nazil etməməsindən hiddətlənmişlər.
“(Quranın
əzəməti, fəsahət və bəlağəti qarşısında aciz qalan, lakin özlərini sındırmayan
müşriklər) belə dedilər: “Bizə yerdən (Məkkədən) bir bulaq çıxarmayınca sənə
iman gətirməyəcəyik. Yaxud (ağacları) arasında şırıl-şırıl
irmaqlar axan xurma və üzüm bağın olmayınca; yaxud, iddia
etdiyin kimi, göyü parça-parça edib başımıza endirməyincə, yaxud Allahı və mələkləri
(peyğəmbərliyinin doğruluğuna şahid olaraq) açıq-aşkar qarşımıza gətirməyincə; və ya qızıldan bir evin olmayınca, yaxud sən göyə qalxmayınca
(biz sənə iman gətirməyəcəyik). Əgər bizə (səmadan) oxuyacağımız bir kitab
endirməsən, göyə qalxmağına da əsla inanmayacağıq!” (Ey Elçim!) De: “Rəbbim
pakdır, müqəddəsdir! (Allah gedib-gəlmək, enib-qalxmaq kimi məxluqata aid olan
xüsusiyyətlərdən uzaqdır!) Mən isə yalnız peyğəmbər olan bir insanam!” (Allahın
izni olmayınca, heç bir peyğəmbər sizin dediklərinizi yerinə yetirməyə qadir
deyildir!)” (İsra,
17/90-93).
Allah
insanlara istənilən möcüzə göstərməyə qadirdir, axı Onun qüdrətinin həddi-hüdudu
yoxdur. Məgər ola bilər ki, bütün yaradılmışların Onun qarşısında itaət etdikləri
və Onun hökmranlığının bütün varlıqlara aid olduğu bir halda, başqa cür
mümkündürmü?! Lakin insanların əksəriyyəti
biliyə malik deyil. Onlar öz nadanlıqları üzündən, onlara bədbəxtlik gətirə bilən
möcüzələr göstərilməsini tələb edirlər. Axı əgər onlar bu möcüzələri gördükdən
sonra da iman gətirməkdən boyun qaçırsalar, onlar elə o saat cəzalandırılacaqlar.
Allahın müəyyən etdiyi dəyişməz
qaydaları belədir!
Əgər
onlar haqqı tanımalarına və doğru yolu aydınlaşdıracaqlarına imkan verəcək
möcüzələr görmək istəyirlərsə, onda Muhəmməd Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və
salamı olsun!) artıq onlara öz təliminin gerçəkliyini təsdiq edən təkzibolunmaz
möcüzələr göstərmiş və inandırıcı dəlillər gətirmişdir. Bunun sayəsində Allahın
qulları hər hansı bir dini məsələ ilə əlaqədar, onların qəlbində şübhəyə yer
qoymayan çoxsaylı məntiqi sübutlar və inandırıcı mətnlər tapa bilərlər.
Şan-şöhrəti
mübarək Allah Öz Elçisini (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) ən gerçək təlim
və haqq dinlə göndərmiş və onun həqiqi peyğəmbərliyini aydın ayələrlə təsdiq
etmişdir ki, həlak olanlar tam aydınlıq içində həlak olsunlar, həyatda qalanlar
da tam aydınlıq içində yaşasınlar! Eşidən və Bilən Rəbbin Şanı Ucadır.
(6.38) “Yerdə gəzən elə bir heyvan, qanadları
(iki qanadı) ilə uçan elə bir quş yoxdur ki, sizin kimi ümmətlər olmasın.
(Onlar da sizin kimi bir zümrədir. Allah onlara da ruzi vermiş, əcəllərini əvvəlcədən
müəyyənləşdirmişdir. Onlar da öz qabiliyyətlərinə görə Allahın vəhdaniyyətini
mədh edib, şəninə tərif deyirlər). Biz Kitabda (Quranda) heç bir şeyi nəzərdən
qaçırmadıq (əskiltmədik). Sonra onlar (bütün canlılar, bütün məxluqat) Rəbbinin
hüzuruna cəm ediləcəkdir”.
Yerdə
məskunlaşan və göydə uçan bütün canlı varlıqlar, ev heyvanları, vəhşi heyvanlar
və quşlar cəm halındadırlar və insan cəmiyyətinə bənzərlər. Axı Allah onları Öz
qüdrəti və Öz yenilməz iradəsi sayəsində onları xəlq etmişdir və bu, həmçinin
bütün bəşəriyyətə münasibətdə də qeyd-şərtsiz şamil və icra edilir. O, Öz
Kitabında heç nəyi unutmamışdır. O, Qorunan Lövhəsində[1]
bütün mühüm və ya azəhəmiyyətli hadisələri yazmışdır və onların hər biri,
Qorunan Lövhədə Qələmin yazdığına tam uyğun olaraq baş verir.
Bu
ayə ilk Kitabın Kainatda baş verən hər şey haqqında məlumatı özündə əks
etdirdiyinə dəlalət edir. Buna iman isə Allahın qədərinə və taleyə imanın ibarət
olduğu dörd tərkib hissədən birini təşkil edir. Allahın bütün varlığı əhatə edən
biliyinə iman; Allahın bütün məxluqlara aid yazısı; Onun iradəsinin bütün baş
verənlərə qeyd-şərtsiz şamil olması; və Onun bütün məxluqları və onların əməllərini
yaratması bu tərkib hissələrə aiddir.
Digər
bir şərhə görə isə, bu ayədə Kitab adı altında Müqəddəs Quran nəzərdə tutulur.
Belə olduqda, onun mənası aşağıdakı ayənin mənasına oxşayır: “...Biz Quranı
sənə hər şeyi izah etmək üçün, müsəlmanlara da bir hidayət, mərhəmət və müjdə
olaraq nazil etdik!”
(Nəhl,
16/89).
Sonra
Allah xəbər verir ki, bütün xalqlar nəhəng və qorxunc bir meydanda Onun qarşısında
toplanacaqlar və o zaman Allah Öz mərhəməti və ədalətinə müvafiq olaraq hər bir
insana layiq olduğunun əvəzini verəcək. Onun çıxardığı hökmə görə məxluqların
birinci və sonrakı nəsilləri, göylərin və yerin bütün sakinləri Onu tərifləyəcəklər.
(6.39)
“Ayələrimizi təkzib edənlər zülmət içində (küfr və cəhalətdə) qalmış karlar və
lallardır. Allah istədiyini (haqq yoldan) azdırar, istədiyini isə düz yola yönəldər”.
Allah
Onun ayələrini yalan sayan və Onun elçilərini inkar edən kafirlərin vəziyyətini
izah edir. Onlar özləri qarşılarında düz yola aparan qapını bağlamış və onları
məhvə aparan qapıları açmışlar. Onlar həqiqəti söyləmək zəruriyyəti yarandıqda,
ona qarşı kar və lal olurlar, çünki onların bütün danışıqları yalan və
faydasızdır. Onlar cahillik, imansızlıq, zalımlıq, inadkarlıq və itaətsizlik
zülmətinə dalmışlar, çünki Allah Özü onları azğınlığa salmaq istəmişdir. O,
kimi doğru yola yönəltməyi, kimi də azğınlığa salmağı təkbaşına qərara alır. Bu
zaman O, həmişə mərhəməti və müdrikliyinə əsaslanır.
(6.40)
“(Müşriklərə) de: “Mənə deyə bilərsinizmi? Sizə Allahın əzabı gəlsə və ya qiyamət
başınızın üstünü alsa, Allahdan başqasına dua edib yalvaracaqsınızmı? Əgər
doğru danışanlarsınızsa (deyin görək)!”
Ey
Elçi! Öz “tanrıçalarını” Allahla bərabər tutan müşriklərdən soruş ki, Allahın
cəzası onları haqlayanda və ya Qiyamət saatı başlayanda onlar öz bütlərinimi
çağıracaqlar? Doğrudanmı onlara böyük bir fəlakət düçar olanda və ondan xilas
olmaq istəyəndə köməyə bütlərini və heykəllərini çağıracaqlar? Ya da onlar təkcə
öz Rəbbinə, Həqiqi və Açıq-aşkar Hökmdar olana pənah aparacaqlar?
(6.41)
“Xeyr, yalnız Ona (Allaha) dua edib yalvaracaqsınız. O əgər istəsə, yalvardığınız
bəlanı aradan qaldırar, siz də Ona şərik qoşduğunuz bütlərinizi unudarsınız.
(Buna görə də başınıza bir bəla gəlməmişdən əvvəl Allaha ibadət edin. Ona heç
bir şərik qoşmayın!)”
Siz
çətin anlarda öz tanrıçalarınızı unudursunuz, çünki sizə çox gözəl məlumdur ki,
onlar fayda vermir, ziyan vurmur və nə də həyatı, ölümü və dirilişi idarə
etmirlər. Sizə bir bədbəxtlik üz verdikdə, səmimi olaraq dualarınızla Allaha
müraciət edirsiniz, çünki sizə həmçinin məlumdur ki, təkcə O, fayda gətirir,
ziyan vurur və ehtiyacı olanların dualarının əvəzini verir. Bəs onda siz əmin-amanlıqda
həzz aldığınız zaman niyə Ona şərik qoşursunuz? Siz məntiqi dəlillərə və ya Müqəddəs
Kitablara istinad edirsiniz? Siz öz əməllərinizin ədalətli olduğunu əsaslandıra
bilərsinizmi? Yainki siz Allahın Özünü aldatmağa cəhd göstərirsiniz?
(6.42) “Səndən əvvəl də ümmətləri (peyğəmbərləri
yalançı hesab etdikləri üçün) müsibət və fəlakətə düçar etdik ki, (Allaha)
yalvarsınlar”.
(6.43)
“Barı, əzabımız onların başlarının üstünü alanda yalvaraydılar. Lakin (inadları
üzündən) qəlbləri sərtləşdi və Şeytan da onlara etdikləri əməlləri bəzəkli göstərdi”.
Biz
elçilərimizi qədim xalqlara və insanların əvvəlki nəsillərinə göndərdik, lakin
onlar elçilərimizi yalançı adlandırıb, ayələrimizi rədd etdilər. Biz onları dilənçiliyə,
xəstəliklərə, bəlalara və afətlərə düçar etdik. Amma bütün bu bədbəxtliklər
onlara qarşı mərhəmətimizdən irəli gəlirdi, çünki belə çətinliklər onları
dözülməz anlarda Qarşımızda itaət etməyə məcbur qoyurdu və onları Himayəmizə
sığınmağa vadar edirdi. Buna baxmayaraq, onların qəlbi bu sınaqlardan ancaq sərtləşirdi
və onlar haqqa meyl etməkdən qaçırdılar. Şeytan onlara qüsurlu əməllərini bər-bəzəkli
göstərir və onlar da inanırdılar ki, həqiqi dinə etiqad edirlər. Şeytan onların
ağlı ilə əyləndiyi vaxt ərzində onlar öz yalanlarından çox az müddətdə ləzzət
ala bildilər.
(6.44) “(Kafirlərə) edilmiş xəbərdarlığı
unutduqları zaman (küfrlərini daha da artırmaq məqsədilə) hər şeyin (bütün nemətlərin)
qapılarını onların üzünə açdıq. (Kafirlər) özlərinə verilən nemətlərə sevindikləri
vaxt onları qəflətən yaxaladıq və onlar (hər şeydən) məhrum oldular”.
Onlara
verilən öyüd-nəsihətləri unutduqları zaman, Biz bu dünyanın, onları haqqa
etinasız edən nemət və kef qapılarını qarşılarında laybalay açdıq. Lakin onlara
bəxş edilmiş nemətlərə sevindikləri anda, Biz onları cəzaya düçar etdik və bu,
onları gözləmədikləri halda sarsıtdı və xoşbəxt sonluğa gəldikləri ümidindən məhrum
etdi. Həqiqətən, bu, ən əzablı cəzadır. O, günahkarı dərdsiz-qəmsiz əyləndiyi və
özünü tam əmin-amanlıq içində hiss etdiyi anda qəfildən yaxalayır. Bu ona görə
belədir ki, günahkarın əzabları daha dəhşətli, onun bədbəxtliyi isə daha böyük
olsun.
(6.45)
“Artıq o zalım tayfanın kökü kəsildi. Həmd olsun aləmlərin Rəbbi Allaha!”
Zalımlar amansız cəzaya məruz
qoyuldular və bu onların həyat yolunu bağladı. Həmd olsun Allah, aləmlərin Rəbbinə! O, Özünün qədəri ilə kafirləri məhv edir və bununla da
Öz ayələrini izah edir. O, Öz dostlarına mərhəmət göstərir, düşmənlərini alçaldır, elçilərinin
təbliğ etdiklərinin hamısının gerçəkliyini təsdiq edir.
(6.46)
“(Ey Elçim!)De: “Bir deyin görüm, əgər Allah sizin qulaqlarınızı və gözlərinizi
əlinizdən alsa, ürəklərinizə möhür vursa, onları sizə Allahdan qeyri hansı
tanrı qaytara bilər?” Gör Biz ayələrimizi onlara necə izah edirik, sonra onlar
ondan gör necə üz döndərirlər”.
Fövqəluca
Allah bildirir ki, O – nəinki Vahid Yaradan və Kainatın Hökmdarıdır, həm də müqəddəsləşdirilməyə
və ibadətə layiq olan Tək Allahdır. O, insanları eşitməkdən və görməkdən məhrum
etməyə, onların qəlbinə möhür vurmağa qadirdir və onlar eşitməkdən, görməkdən
və ağıldan məhrum ediləcəklər. Bəs onda məhrum edildiklərini insanlara kim
qaytara bilər? Allahdan başqa, heç kim! Bəs onda onlar niyə Onunla bərabər,
Allah istəmədikcə heç bir şeyə qabiliyyətləri çatmayan məxluqlara ibadət edirlər?
Bu
dəlil tövhidin gerçəkliyini sübuta yetirir və müşrikliyin əsassızlığını ifşa edir
və buna görə də, sonra Allah haqqa işıq saçan və cinayətkarların yollarını
aşkara çıxaran müxtəlif ayələr üzərində düşünməyi əmr edir. Lakin yenə də belə
mükəmməl izahlara baxmayaraq, insanlar Onun ayələrindən üz döndərməkdə davam
edirlər.
(6.47) “De: “Bir deyin görüm, əgər Allahın əzabı
sizə qəflətən və ya aşkar gəlsə, zalım tayfadan başqası həlak edilərmi?”
Allahın
cəzası insanları qəflətən, onlar onu gözləmədikləri vaxtda yaxalaya bilər.
Lakin ola da bilər ki, onlar bundan əvvəl onun əlamətlərini görüb, o cəzanın
yaxınlaşdığını anlasınlar. İstənilən halda o cəza təkcə zalımları məhv edəcək,
çünki onların zülmkarlığı və inadkarlığı amansız cəzalandırılmaya layiqdir. Qoy
insanlar zalımlıq etməkdən çəkinsinlər ki, onlara əbədi fəlakət və sonsuz bədbəxtliklər
düçar olmasın.
(6.48) “Biz peyğəmbərləri ancaq müjdə verənlər
və (əzabla) qorxudanlar sifətilə göndərdik. İman gətirib yaxşı işlər görənlərin
heç bir qorxusu yoxdur və onlar qəm-qüssə görməzlər!”
(6.49)
“Ayələrimizi təkzib edənlərə isə qazandıqları günahlara görə əzab üz verəcəkdir!”
Fövqəluca
Allah xəbər verir ki, bütün peyğəmbərlər (insanlara) müjdə ilə və xəbərdarlıq
etmələri üçün göndərilmişlər. Elçilərin hamısına izah edilmişdi ki, kimə müjdə
verməli və kimi nə ilə sevindirməlidirlər və müjdəyə layiq olmaq üçün qullar
hansı əməlləri yerinə yetirməlidirlər. Onlara həmçinin izah edilmişdi ki, kimi
xəbərdar edib çəkindirməli, nədən çəkindirməli idilər və qullar hansı əməlləri
törədəndə qorxunc xəbərdarlığa layiq görülürlər.
Lakin
insanların heç də hamısı elçilərin (onlara Allahın salamı olsun!) çağırışına
cavab vermirdilər və buna görə onlar iki qismə ayrılırdılar. Onlardan bəziləri
Allaha, Onun mələklərinə, Onun Kitablarına, Onun elçilərinə və Qiyamət gününə
iman gətirir, öz baxışlarını, əməllərini və niyyətlərini islah edib düzəldirlər.
Belə insanlar onları qarşıda nə gözlədiyindən qorxmayacaq və əvvəllər etdiklərinə
görə kədərlənməyəcəklər. Digərləri isə Allahın ayələrini yalan saydılar və özlərini,
Ona itaət etməkdən boyun qaçırdıqlarına görə, dadmalı olacaqları cəzaya məhkum
etdilər.
(6.50) “De: “Mən sizə demirəm ki, mənim
yanımda Allahın xəzinələri vardır. Mən qeybi bilmirəm və sizə də demirəm ki, mən
mələyəm. Mən yalnız özümə gələn vəhyə tabe oluram”. De: “Kor görənlə bir
olarmı? Məgər düşünmürsünüz?”
Kafirlər
Peyğəmbərdən (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) tələb edirdilər ki, onlara
müəyyən möcüzələr göstərsin və belə hesab edirdilər ki, o (ona Allahın salavatı
və salamı olsun!) onlara özünə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) ibadət
etməyi təklif edir. Belə olduqda, ona (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) əmr
edildi ki, onlara desin: “o (ona Allahın salavatı və salamı olsun!), Allahın
mülkünün və səxavətinin sərəncam çəkəni deyil və qeybi də bilmir, çünki bu
keyfiyyətlərə malik olan yalnız Allahdır.
Fövqəluca
Allah buyurur: “Allahın insanlara əta etdiyi mərhəmətə (verdiyi nemətə, ruziyə)
heç kəs mane ola bilməz. Onun vermədiyi bir şeyi də Özündən başqa heç kəs göndərə
(verə) bilməz. O, yenilməz qüvvət sahibi, hikmət sahibidir!” (Fatir, 35/2);
“Qeybi
bilən ancaq Odur və Öz qeybini heç kəsə əyan etməz; bəyənib
seçdiyi peyğəmbərdən başqa! (Qeybi nə bir mələk, nə də bir peyğəmbər bilər.
Onun açarları ancaq Allahın əlindədir. Lakin Allah istədiyi peyğəmbərə bir
möcüzə olaraq vəhy yolu ilə qeybdən bəzi xəbərlər bildirər). Allah onların
önündə və arxasında (mələklərdən ibarət) gözətçilər qoyar...” (Cinn, 72/26-27).
Peyğəmbərə
(ona Allahın salavatı və salamı olsun!) həmçinin aşağıdakıları demək
buyurulmuşdu: “Mən özümü qüdrət sahibi olan və hər cür tapşırığı yerinə yetirən
mələk adlandırmıram. Mən, Allahın məni qoyduğu yerdən daha yüksək bir mövqeyə
iddia etmirəm. Mənim vəzifəm mənə nazil edilən Vəhyə əməl etməkdir. Mən ona
uyğun olaraq hərəkət edirəm və bütün insanları da buna dəvət edirəm. Əgər siz mənim
əsil vəziyyətimi bilirsinizsə, onda bəs siz məndən niyə məndən mənim heç vaxt
etməyəcəyim əməli tələb edirsiniz? Məgər insandan aidiyyəti olmayan bir şeyi tələb
etmək olarmı? Niyə mən sizi Vəhylə aldığıma dəvət edəndə, niyə siz mənə, mənə
xas olmayan vəzifəni öhdəmə götürməyi təklif edirsiniz? Məgər sizin bu hərəkətiniz
zalımlığın, inadkarlığın və kobudluğun təzahürü deyilmi? Siz mənim xütbələrimi
qəbul edib, mənə Vəhylə nazil olana tabe ola bilərsiniz və ya ondan boyun
qaçıra bilərsiniz, lakin bu iki əməl arasında fərq tamamilə aydındır. Məgər
korla görəni müqayisə etmək olarmı?! Məgər siz düşünmür və hər şeyi öz yerinə
qoya bilmirsiniz? Doğrudanmı siz həqiqətən üstünlük verilməli olan şeyə
üstünlük verməyəcəksiniz?”
(6.51)
“Rəbbinin hüzuruna cəm ediləcəklərindən qorxanları onunla (Quranla) xəbərdar
et. Onların Allahdan başqa heç bir hamisi və havadarı yoxdur. Bəlkə də, onlar
(bununla) pis əməllərdən çəkinsinlər!”
Bu Quran – bütün insanlar üçün öyüd-nəsihətdir,
lakin təkcə Rəbbinin qarşısında toplaşacaqları gündən qorxanlar ondan
faydalanarlar. Bu insanlar qəti əmindirlər ki, onlar bu maddi dünyanı tərk edib
əbədi məskənə köçəcəklər və buna görə onlar özləri ilə yol üçün onlara fayda
verən şeylər götürməlidirlər. Bununla yanaşı, onlar, yolçuya zərər verə biləcək
hər şeydən uzaq qaçırlar. Onlar başa düşürlər ki, heç bir məxluq onlara istədiklərini
əldə etməyə və təhlükələrdən qorunmağa kömək edə bilməz. Heç kim onlara havadar
çıxa bilməz, çünki yaradılmışlar Kainatda baş verən proseslər üzərində hakimiyyətə
malik deyillər. Öyüd-nəsihət insanda Allah qarşısında qorxu hissi oyatdığı
üçün, Quranın öyüd-nəsihətləri sayəsində onlar Allahın hökmlərini yerinə yetirməyə
başlayır və Onun haramlarından uzaq gəzirlər.
(6.52)
“(Ey Elçim!)Rəbbinin Camalını diləyərək səhər-axşam Ona dua edənləri yanından
qovma. Onların əməllərinin sənə, sənin əməllərinin isə onlara heç bir dəxli
yoxdur. Buna görə də onları qovsan zalımlardan olarsan”.
Allaha
səmimiyyətlə ibadət edənləri öz yığıncaqlarından qovma və başqa adamlarla
müsahibələrinə üstünlük vermə, sübh çağı və günəş qürub etməzdən əvvəl Ona ibadət
edənləri, namazları zamanı və başqa şəraitdə Onu zikr edənləri və Ona dua edənləri
özündən uzaqlaşdırma! Onlar ancaq Onun xatirinə, heç bir tamah məqsədi güdmədən belə səmimi səy göstərirlər. Buna görə onlar
sənin onları qovmağına və onlardan üz çevirməyinə layiq deyillər. Əksinə, onlar
sənin dostluğuna, məhəbbətinə və sənin onlara mehribanlıq göstərməyinə layiqdirlər,
axı onlar bəşəriyyətin ən yaxşı nümayəndələridir. Hərçənd onlar yoxsuldur, ətrafdakılar
onlara həqarətlə baxırlar, amma onlar şərəfli və ləyaqətli insanlardır. Sən
onlar üçün məsuliyyət daşımırsan, onlar da sənə görə məsuliyyət daşımırlar. Hər
bir insan öz hesabını alacaq və özünün yaxşı və pis əməllərinə görə özü cavab
verəcək. Lakin əgər sən onları qovsan, onda ədalətsiz zalımlardan olarsan.
Muhəmməd
Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) ən kamil surətdə Allahın iradəsinə
tabe oldu, ehtiyac içində olan möminlərlə birgə çox oturar və onlara
mehribanlıqla yanaşardı. O, onlara xoş rəftar göstərər, ehtiramlarını saxlayar
və özündən kənara qoymazdı. Onlar hətta başqalarından daha tez-tez onun
yığıncaqlarında iştirak edərdilər.
Bu
ayənin nazil edilməsi bir neçə qureyşlinin və ya başqa qəbilələrdən olan tərbiyə
görməmiş ərəbin Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) müraciəti ilə
əlaqədar idi. Onlar demişdilər: “Əgər sən istəyirsən ki, biz sənə iman gətirək
və ardınca gedək, onda öz dilənçi səhabələrini yanından qov, çünki biz utanırıq
ki, ərəblər bizi onlarla birlikdə əyləşən görsünlər”. Peyğəmbər (ona Allahın
salavatı və salamı olsun!) istəyirdi ki, onlar İslamı qəbul etsinlər və onun ardınca
getsinlər və buna görə onun (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) başından
bir fikir keçdi ki, onların təklifi ilə razılaşsın, lakin Fövqəluca Allah onu (ona
Allahın salavatı və salamı olsun!) bu fikrinə görə məzəmmət edir. Məhz bu barədə
şərh olunan ayədə və bir sıra digər vəhylərdə bəhs olunur.
(6.53)
“Beləliklə, onları (insanları) bir-birilə imtahana çəkdik ki, onlar desinlər:
“Əcəba, Allahın aramızda lütfünü görüb bəxş etdiyi kimsələr bunlardırmı? Məgər
Allah şükür edənləri daha yaxşı tanıyan deyildirmi?”
Allah
bəzi qullarını varlı və bəzilərini kasıb, bəzilərini tanınmış, digərlərini isə
aşağı təbəqədən etməklə onları azdırmağa çalışır. O, kasıblara və aşağı təbəqədən
olan insanlara iman bəxş edəndə, bu, varlılar və məşhur adamlar üçün azdırma
rolunu oynayır. Əgər onlar doğrudan da həqiqəti bilmək və ona itaət etmək istəyirlərsə,
onda onlar haqq dinə müraciət edir, İslamı qəbul edir və yanlarında oturanların
özlərindən daha aşağı mövqe tutmalarına və ya daha az var-dövlətə malik
olmalarına diqqət yetirmirlər. Əgər onlar haqqa doğru can atmırlarsa, onda belə
bir maneə onları doğru yolla getməkdən saxlayır. Belə insanlar ləyaqətsiz hesab
etdikləri kəslər haqqında ikrah hissi ilə söylənir və təsəvvür edə bilmirlər
ki, Allah niyə məhz o kasıblara lütfkarlığını göstərmişdir. Bu, onlara düz yola
gəlməyə mane olur və bunun səbəbi onların alicənablıqdan və mənəvi paklıqdan məhrum
olmalarındadır.
Onlar
Allahın qərarına etiraz edirlər ki, O, onları yönəltməkdənsə, kasıbları doğru
yola yönəltmişdir. Lakin Allah onların etirazlarını rədd edərək bildirir ki, O
Özü daha yaxşı bilir ki, Onun qullarından kim ona bəxş edilən nemətə görə minnətdardır
və xeyirxah işlər görmək üzrə öz vəzifələrini yerinə yetirməyə hazırdır. Bu cür
saleh insanlara O, mərhəmət göstərir, naşükür olan və minnətdarlıq etməyən hər
kəsi isə mərhəmətindən məhrum edir. O, müdrikdir və layiq olmayanlara iltifatını
göstərmir. Onun qərarlarına qarşı etiraz edən insanlar, Onun haqq iman bəxş
etdiyi və həqiqətən şükür edən qullar olan kasıb və varlılara qətiyyən bənzəmirlər.
Öz
Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) itaətkar möminləri qovmağı
qadağan edərək, Fövqəluca Allah onlara
ehtiram göstərməsini, nəzakət və hörmətlə yanaşmasını əmr edir:
Комментариев нет:
Отправить комментарий