Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c. 6.161-6.165 ayələr
ﮠ ﮡ
ﮢ ﮣ ﮤ
ﮥ ﮦ ﮧ
ﮨ ﮩ
ﮪ ﮫﮬ
ﮭ ﮮ ﮯ
ﮰ ﮱ
(6.161)
“(Ya Rəsulum) De: “Şübhəsiz, Rəbbin məni doğru yola, həqiqi (düzgün) dinə,
batildən haqqa tapınan və müşriklərdən olmayan İbrahimin dininə yönəltdi!”
Fövqəluca
Allah Öz Peyğəmbərinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) buyurur ki,
özünün düz yolla getdiyini və doğru dinə etiqad etdiyini hamıya bildirsin. Bu
din faydalı baxışlara və saleh əməllərə söykənir. O, ən gözəl şeyləri etməyi əmr
edir və bütün pis şeyləri qadağan edir. Bütün peyğəmbərlər və elçilər (onlara
Allahın salamı olsun) həmin dinə etiqad ediblər, o cümlədən, bütün səmimi
qulların başçısı, onun (ə) ölümündən sonra, insanlara göndərilən əksər peyğəmbərlərin
ulu babası, mərhəmətli Allahın sevimlisi – İbrahim Peyğəmbər (ə) də. O din Bir
olan Rəbbə səmimi xidmət dinidir və bütün digər yanlış etiqadlardan – yəhudilərin,
xristianların və müşriklərin sitayiş etdiklərindən fərqlənir.
ﯓ
ﯔ ﯕ ﯖ
ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛ ﯜ
ﯝ ﯞ ﯟﯠ
ﯡ ﯢ ﯣ
ﯤ ﯥ ﯦ
(6.162)
“De: “Mənim namazım da, ibadətim də, həyatım və ölümüm də aləmlərin Rəbbi Allah
üçündür!”
(6.163)
“Onun heç bir şəriki yoxdur. Mənə belə buyurulmuşdur və mən ilk müsəlmanam!”
Bundan
əvvəlki geniş mənalı vəhydən sonra Fövqəluca Allah ibadətin ən şərəfli ayinlərini
– namazı və qurbanı xüsusilə qeyd edir. Bununla da Allah bu ayinlərin
üstünlüyünü xüsusilə vurğulayır ki, onların hər biri insanın Fövqəluca Allahı
sevdiyinə, səmimiyyətlə təkcə Ona xidmət etməsinə və Ona qəlbən, dili və canı
ilə və həmçinin qurban verməklə yaxınlaşmağa can atdığına şəhadət verir. Həqiqətən,
mömin insan özü üçün əziz və sevimli olan malını Fövqəluca Allaha qurban edir və
bununla o, Onu daha güclü məhəbbətlə sevir.
Əgər
insan Allah xatirinə səmimiyyətlə namaz qılır və qurban verirsə, onda onun
bütün digər əməlləri və sözləri də həmçinin səmimi olacaqdır və belə olduqda,
onun bütün həyatı və ölümünə qədər ona qismət olacaq hər şey bir olan Allaha –
aləmlərin Rəbbinə həsr olunacaqdır. Onun Onunla bərabər hakimiyyəti və Kainatı
idarə etməyi bölüşdürə bilən bir şəriki yoxdur; Onunla bərabər ibadət olunmaq
haqqını bölüşdürə bilən hər hansı şərikləri
də yoxdur.
Muhəmməd
Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) təbliğ etdiyi tək Allaha bu
cür xidmət bir yenilik deyildi. O (ona Allahın salavatı və salamı olsun!), bunu
öz istəyi ilə fikirləşib tapmamışdı – ona bunu etmək həvalə olunmuşdu və o, təkcə
bu hökmü yerinə yetirməklə pis sonluqdan xilas ola bilərdi. Bunu edərək, o (ona
Allahın salavatı və salamı olsun!), ümmətimizin ilk müsəlmanı oldu.
ﯧ
ﯨ ﯩ ﯪ
ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯﯰ ﯱ
ﯲ ﯳ ﯴ
ﯵ ﯶﯷ ﯸ
ﯹ ﯺ ﯻ
ﯼﯽ ﯾ ﯿ
ﰀ ﰁ ﰂ
ﰃ ﰄ ﰅ
ﰆ ﰇ
(6.164)
“De: “Allah hər şeyin Rəbbi olduğu halda, heç mən Ondan başqa Rəbmi istərəm? “Hər
kəsin qazandığı günah ancaq özünə aiddir. Heç bir günahkar başqasının günahını
daşımaz. Axır dönüşünüz Rəbbinizədir. O zaman (Allah) sizə aranızda ixtilaf
doğuran məsələlər barəsində xəbər verəcəkdir”.
Fövqəluca
Allah Öz Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) buyurur ki, desin:
“Allah bütün yaradılmışların Rəbbi olduğu və bütün məxluqlar Onun qulları və
Onun iradəsinə tabe olduqları halda, heç ola bilər ki, mən məxluqlar arasında
bir ağa axtarım ki, qayğımı çəksin və işlərimi idarə etsin?!! Mən digər canlı məxluqlar
kimi, Onu öz Rəbbim adlandırmalı, bununla kifayətlənməli və öz ümidlərimi
kasıb və köməksiz qullara bağlamamalıyam”.
Sonra
Allah insanları xeyirxahlıq etməyə çağırır və onları gələcək qisas günü ilə hədələyir.
O bildirir ki, hər bir insan həm yaxşı və həm də pis əməlləri təkcə özü üçün
edir. Digər bir ayədə isə deyilir: “Yaxşı iş görənin xeyri özünə, pislik edənin
də zərəri özünə olar. (Ey Peyğəmbər!) Sənin Rəbbin (haqsız yerə) bəndələrə
zülm edən deyildir!” (Fussilət,
41/46).
Heç
kim özgəsinin günahlarının ağırlığını daşımayacaqdır. Əksinə, hər kəs təkcə öz
yükünü aparacaq. Əgər bir adam bir başqasının yoldan azmasına və günah işlətməsinə
səbəb olmuşsa, onda o, günahı bilavasitə törətmiş şəxsi məsuliyyətdən xilas etmədən, buna görə özü məsuliyyət daşıyacaq. Qiyamət
günü bütün insanlar Allaha qayıtmalıdırlar və O, onların bir-biriləri ilə
mübahisə etdikləri xeyir və şər haqqında onlara xəbər verəcəkdir. Sonra isə O,
hər kəsə layiq olduğunu nəsib edəcəkdir.
ﰈ
ﰉ ﰊ ﰋ
ﰌ ﰍ ﰎ ﰏ ﰐ
ﰑ ﰒ ﰓ
ﰔ ﰕﰖ ﰗ
ﰘ ﰙ ﰚ
ﰛ ﰜ ﰝ
ﰞ
(6.165)
“(Ey insanlar!) Verdiyiniz nemətlərlə sınamaq üçün sizi yer üzünün varisləri təyin
edən, dərəcələrə görə birinizi digərinizdən üstün edən Odur. (Ey Elçim!) Həqiqətən,
sənin Rəbbin (kafirlərə, müşriklərə, Onun birliyini inkar edənlərə) tezliklə cəza
verən və şübhəsiz ki, (möminləri) bağışlayan, (onlara) rəhm edəndir!”
Allah
elə etmişdir ki, sizin bəziləriniz digərlərini əvəz etməyə gəlirlər. O, sizi
yer üzünün varisləri etmiş və bu dünyanı sizə tabe etmişdir ki, sizi sınaqdan
keçirsin və sizin özünüzü necə aparacağınıza baxsın. O, sizlərdən bəzilərinizi
o birilərindən qüvvəyə, sağlamlığa, var-dövlətə, zahiri gözəlliyə və əxlaqi
simaya görə üstün etmişdir ki, sizi sizə bəxş edilənlərlə imtahana çəksin. Siz
müxtəlif əməllər edirsiniz və Allah günah işlədənləri və Onun ayələrini yalan
sayanları cəzalandırmaqda ləngiməz. Ona iman gətirənləri, mömincəsinə
davrananları və ağır günahlarında tövbə edənləri O, hökmən bağışlayır və əfv edir.
Комментариев нет:
Отправить комментарий