Ə.N. əs-Səədi. Təfsir. II c.
Quran Təfsiri. Ə. Saadi
(5.78) “İsrailin kafir oğulları Davudun və Məryəm oğlu İsanın dili ilə lənətlənmişlər. Çünki onlar itaətsizlik etmiş və həddi aşmışdılar”.
Kafir
israillilər Davud peyğəmbərin (ə) və İsa peyğəmbərin (ə) dili ilə lənətlənmiş və
Allahın mərhəmətindən məhrum edilmişdilər. Onlar, haqq israillilərə bəyan
edildikdən sonra sonuncuların ona inadkarlıqla müqavimət göstərdiklərinin şahidləri
idilər. Bu kafirlik və lənətlənmə onların itaətsizliyinin və halalın sərhədlərini
aşmalarının nəticəsiydi. Onlar Allahın hökmlərini yerinə yetirmir və Onun
qulları ilə zalımcasına davranırdılar. Günahlar və zalımlıq həmişə cəzalandırılmağa
səbəb olduğu üçün onlar kafir oldular və Allahın lütfündən məhrum edildilər.
(5.79) “Onlar bir-birilərini törətdikləri
qınanmalı əməllərdən çəkindirmirdilər. Onların törətdikləri necə də çirkin
idi!”
Allahın
israillilərə cəza verməsinə səbəb yeni bir günah oldu. Bu isə, onların
bir-birini qəbahətli hərəkətlərdən çəkindirməməkləri idi. Onlar çirkin işlər
görür və bir-birilərini bundan saqındırmırdılar və bunun günahı nəinki onu
bilavasitə törədənə, habelə onun hərəkətinin qarşısını almaq imkanı olduğu
halda, onu səssizcə müşahidə edənə də düşürdü.
Bütün
bunlar ona dəlalət edir ki, İsrail oğulları Allahın hökmlərinə laqeyd yanaşır və
itaətsizliyi əhəmiyyətsiz bir hərəkət sayırdılar. Əgər onlar Ona hörmətlə
yanaşsaydılar, onda qadağan olunmuş əməllərdən qeyrətlə çəkinər və Onun qəzəbinə
səbəb ola bilən hər şeyə qəzəblənərdilər. Onlar insanları cinayətlərdən saxlaya
biləcəkləri halda, dinməməyi daha üstün tuturdular. Belə rəftar onları
amansızcasına cəzalandırılmağa məhkum etdi, çünki o, öz ardınca həmişə bir sıra
tələfedici nəticələrə gətirib çıxarır.
Birincisi,
əgər insan günah törədənləri sakitcə müşahidə edirsə, onda o, bu əməllərin işlədilməsində
hətta iştirakçı deyilsə də, artıq Allaha itaətsizlik edir, çünki iman sahibi təkcə
itaətsizlikdən çəkinməklə qane olmamalı, həm də belə hərəkət edənləri
qınamalıdır.
İkincisi,
artıq qeyd etdiyimiz kimi, belə rəftar Allahın qoyduğu haramlara etinasızlıq
göstərməyə və itaətsizliyə laqeyd yanaşmağa sübutdur.
Üçüncüsü,
əgər insanlar günahkarları itaətsizlikdən çəkindirmirlərsə, bu onlara daha
tez-tez belə cinayətlər törətməyə imkan verir. Bunun nəticəsində isə, cinayətlər
artır, insanlar daha böyük mənəvi və dünyəvi problemlərlə rastlaşır, fasiqlər
isə hakimiyyət və qüvvət əldə edirlər. Zaman keçdikcə, möminlər öz təsir gücünü
itirir və onlara qarşı müqavimət göstərmək və əvvəllər etdiklərini yenə etmək
imkanından məhrum olurlar.
Dördüncüsü,
qınanılmalı olan hərəkətlərin tənqidindən boyun qaçırmaq, biliklərin yox
olmasına və nadanlığın yayılmasına yol açır, çünki əgər insanların əksəriyyəti
günah işlərə qurşanmağa başladıqda din xadimləri və alimləri onları bu əməllərdən
çəkindirmirlərsə, onda insanlar həmin əməlləri artıq itaətsizlik hesab etməməyə
alışırlar və hətta cahillərdən bəziləri elə qərara gələ bilərlər ki, onlar
arzuedilən ibadət hərəkətləri – ayinləridir. Dünya insanların nəzərində o dərəcədə
tərsinə çevrilir ki, onlar Allahın haram etdiyini – halal, yalanı – həqiqət sayırlar.
Gördüyümüz kimi, bundan da pis vəziyyət necə ola bilər?!
Beşincisi,
günahları sakitcə müşahidə etmək ona gətirib çıxarır ki, onlar insanların gözünə
gözəl və düzgün əməllər kimi görünür və məhz onda onlar bir-birindən nümunə
götürməyə başlayırlar. İnsanları əhatə edənləri və onlara bənzəyənləri təqlid
etmək, insanlara, ümumiyyətlə, xas olan keyfiyyətlərdəndir.
Günahları
sakitcə müşahidə etməyin ziyanlı nəticələrini yenə də çox və uzun-uzadı
sadalamaq olar və buna görə də Fövqəluca Allah xəbər verir ki, bu böyük günah,
İsrailin kafir oğullarının itaətsizlikləri və zalımlıqların görə lənətlənməsinin
bir təzahürü idi.
(5.80)
“Sən görürsən ki, onların əksəriyyəti kafirlərlə dostluq edir. Nəfslərinin
onlar üçün hazırladığı necə də yamandır! Məhz buna görə Allah onlara qəzəblənmişdir.
Onlar əbədi məşəqqət içində olacaqlar”.
Onlar
kafirləri sevir, onlarla dostluq edir və onlara yardım göstərirlər. Onlar işə
getməyən mal almışlar və faydasız müqavilə bağlamışlar. Onlar özlərinə Allahın
qəzəbini və onunla bərabər bütün məxluqların qəzəbini cəlb etmiş və özlərini əbədi
və dəhşətli cəzaya uğratmışlar. Onlar özləri üçün bu yaman qisməti hazırlayarkən
özlərinə zalımlıq etmişlər. Onlar özlərini əbədi səadətdən məhrum etməklə özlərinə
qarşı zalımlıq törətmişlər.
(5.81)
“Əgər onlar Allaha, Peyğəmbərə və ona nazil edilənə iman gətirsəydilər, kafirləri
özlərinə köməkçi və dost götürməzdilər. Lakin onların əksəriyyəti fasiqlərdir”.
Allaha,
Onun Peyğəmbərinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) və ona (ona Allahın
salavatı və salamı olsun!) nazil edilənə iman, qulu Allahı sevməyi, Onun
sevimli qulları ilə dostluq etməyi və Ona iman gətirməkdən boyun qaçıran,
Onunla düşmənçilik edən və günaha batanların hamısı ilə düşmənçilik etməyi zəruriləşdirir.
Allahın düşmənləri ilə dostluğu rədd etmək, Ona məhəbbətin və Ona imanın labüd
tələblərindəndir. Fasiqlər isə bu tələbləri yerinə yetirmirlər və bu o deməkdir
ki, onlar Allaha inanmırlar. Onların əksəriyyəti Allaha itaətdən yayınırlar,
Ona və Onun Peyğəmbərinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) iman gətirmək
istəmirlər. Allahın düşmənləri ilə dostluq isə onların fasiqliyi və
günahkarlığının ancaq bir təzahürüdür.
(5.82)
“Sən hökmən yəhudiləri və müşrikləri möminlərin ən qatı düşmənləri kimi görəcəksən.
Sən həm də mütləq görəcəksən ki, möminlərə məhəbbət bəsləyənlər arasında
ən yaxın olanlar: “Biz xristianlarıq” – deyənlərdir. Bu ona görə belədir ki,
onların təkəbbürlülük göstərməyən və Allahı sevən keşişləri və rahibləri
vardır”.
(5.83)
“Onlar Elçiyə nazil ediləni eşidərkən sən onların gözlərinin yaşla dolduğunu
görərsən. Bu, onların haqqı tanıdıqlarına görədir. Onlar deyirlər: “Ey Rəbbimiz!
Biz iman gətirdik. Bizi şahidlərlə birlikdə yaz”.
(5.84)
“Biz niyə də Allaha və bizə gələn haqqa iman gətirməyək? Axı istədiyimiz Rəbbimizin
bizi mömin insanlarla birlikdə Cənnətə daxil etməsidir”.
Fövqəluca Allah insanlardan müsəlmanlara daha
yaxın olanların kimlər olduğunu və onlarla daha tez dostluq etməyə və onları
sevməyə hazır olduqlarını və kimlərin də bundan uzaq olduqlarını izah edir. Yəhudilər
və müşriklər İslamın və müsəlmanların ən qatı düşmənləridir və onlar müsəlmanlara
hamıdan çox ziyan vurmağa can atırlar. Bunun səbəbi onların müsəlmanlara bəslədikləri
nifrətdə, özlərinin zalımlığında, paxıllığında, inadkarlığında və kafirliyindədir.
Müsəlmanlara daha yaxın olanlar isə özlərini xristian adlandıranlardır. Fövqəluca
Allah bunun bir sıra səbəblərini bildirir.
Birincisi,
keşişlərin və rahiblərin, yəni onların alimlərinin və tərkidünya həyat tərzi
sürən adamlarının arasında hücrə və monastırlarda özlərini ibadətə həsr edənlər
vardır. Biliklər, tərkidünyalıq və ibadət insanın qəlbini yumşaldır və xeyirxah
edir və həm də onu kobudluqdan və amansızlıqdan xilas edir. Buna görə keşişlərə
və rahiblərə yəhudilərin kobudluğu və müşriklərin rəhmsizliyi xas olan sifət
deyil.
İkincisi,
onlar haqq qarşısında təkəbbürlük etmirlər və öz dikbaşlıqları üzündən haqqa
itaətdən yayınmırlar. Bu keyfiyyətlər onları müsəlmanlarla yaxınlaşdırır və
onlara bir-biri ilə tez dostlaşmağa imkan verir. Həqiqətən, təvazökar insan
xeyirxahlığa təkəbbürlü lovğadan həmişə yaxındır.
Üçüncüsü,
Muhəmməd Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) nazil edilən vəhylər
onlara elə təsir göstərir ki, onlar o ayələrin qarşısında mütiləşir və gözləri
yaşla dolur. Onlar qəti əmin olduqları haqqı eşidərək ona iman gətirir və onu qəbul
edirlər. Onlar Allaha dua edirlər ki, onları da şəhadət verənlər kimi qəbul
etsin.
Bu
şahidlər – Muhəmməd Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
ardıcıllarıdır. Onlar Allahın Vahidliyi və Onun bütün elçilərinin peyğəmbərliyinə
şəhadət gətirirlər. Onlar elçilərin gətirdiklərinin hamısının doğru olduğunu təsdiq
edir və əvvəlki xalqların lehinə və ya əleyhinə şahidlik edirlər. Onlar,
şahidlikləri qəbul edilən ədalətli insanlardır. Fövqəluca Allah buyurur: “Biz
sizi orta yolu tutan ümmət etdik ki, bütün bəşəriyyətə şahidlik edəsiniz, Elçi
isə sizə şahidlik etsin...” (Bəqərə, 2/143).
Onlar
sanki ləngimədən iman gətirdiklərinə görə onları qınayanların ittihamına cavab
verərək, belə deyirlər: “Bizə Rəbbimizdən şübhə edilməsi mümkün olmayan haqq gəldiyi
zaman Allaha iman gətirməyimizə nə mane olur ki? Biz iman gətirdik,
haqqa itaət edirik və Allaha dua edirik ki, bizi möminlərlə birlikdə Cənnət
bağlarına daxil etsin. Niyə biz bunu etməməliyik? Məgər bizdə kifayət qədər səbəblər
yoxdurmu ki, ləngimədən iman gətirək və hamısından geriyə qalmayaq?”
(5.85)
“Allah dedikləri sözlər xatirinə onları əbədi qalacaqları və altından çaylar
axan Cənnətlə mükafatlandırdı. Budur yaxşılıq edənlərə verilən əvəz”.
Allah
onları həqiqi imana aid sözlər dediklərinə və haqqı qəbul etdiklərinə görə
altından çaylar axan Cənnət bağları ilə mükafatlandırdı. Onlar orada əbədi olaraq
qalacaqlar, çünki yaxşılıq edənlər ancaq belə əvəzə layiqdirlər.
Bu
və bundan əvvəlki ayələr Muhəmməd Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı
olsun!) iman gətirmiş xristianlar haqqında nazil edilmişdir. Həbəşistan nequsu
da və bir çox başqaları da belə etmişdilər. Bu günə qədər də xristianların
arasında elələri tapılır ki, dünyabaxışlarındakı yanlışlıq onlara aydın olanda
İslama üstünlük verirlər. Şübhəsiz ki, bu onu göstərir ki, onlar İslama yəhudilərdən
və müşriklərdən daha yaxındırlar.
(5.86) “İman gətirməyərək ayələrimizi yalan
sayanlar isə Cəhənnəm sakinləridir”.
Xeyirxah
möminlərin mükafatlandırılmasını xatırlatdıqdan sonra Allah günahkarları gözləyən
cəza haqqında xəbər verir. Onlar iman gətirməkdən boyun qaçırır və Allahın həqiqəti
işıqlandıran ayələrini inkar edirlər və buna görə də onlar Cəhənnəm odunun
sakinləri olacaqlar.
(5.87) «Ey iman gətirmişlər! Allahın sizə
halal etdiyi nemətləri haram etməyin və həddi aşmayın. Həqiqətən, həddi
aşanları sevmir”.
Möminlər
Allahın onlar üçün halal etdiyi faydalı yeməkləri və içkiləri haram
saymamalıdırlar. Allah onlara lütfkarlıq göstərmişdir və buna görə onlar Ona həməd
etməli və Ona minnətdar olmalıdırlar. Onlar naşükürlük göstərməklə Allahın mərhəmətini
rədd etmək, onu qəbul etməyib haram saymaq haqqına malik deyillər. Əgər onlar
belə davransalar, əgər onlar Allaha iftira atsalar, nankorluq etsələr və halal
və faydalı nemətlərin haram və pis olduğunu bəyan etsələr, yol verilən hədləri
aşmış olarlar. Allah insanlara bu hüdudları keçməyi qadağan etmişdir. Bundan
başqa, hədlərin aşılması Onun nifrətinə səbəb olur və belələri Onun cəzasına
layiq görüləcəklər.
(5.88) “Allahın sizə nəsib etdiyi halal və
yaxşı şeylərdən yeyin və iman gətirdiyiniz Allahdan qorxun!”
Allah,
Özünün halal bəyan etdiklərindən bəzilərini özləri özlərinə haram edən müşriklərə
oxşamamağı əmr etmişdir. O, qullarına, Onun sayəsində öz zəhməti ilə əldə
etdikləri halal məhsulları yeməyi buyurmuşdur. Bu o deməkdir ki, yeyilən şey
oğurluqla əldə edilməməli, kimdənsə zorla alınmamalı və ya qanunsuz yolla
qazanılmış vəsaitlər hesabına satın alınmamalıdır. Bununla yanaşı, o təmiz və
faydalı olmalıdır, çünki yırtıcı heyvanların ətini və yaxud natəmiz məhsulları
yemək olmaz. Müsəlmanlar Allahın hökmlərini yerinə yetirərkən və Onun
haramlarından çəkinərkən, əgər həqiqətən də Ona iman gətiriblərsə, onda
Allahdan qorxmalıdırlar. Məhz Ona iman gətirilməsi onları təqvalı etiqadına
malik olmağı və Onun hüzurunda öz vəzifələrini yerinə yetirməyi zəruri edir,
çünki ancaq bu halda təqvalılıq kamilləşmiş olur.
Bu
kəramətli ayədən aydın olur ki, əgər insan halal qidanı yeməyi, halal içkini
içməyi və yaxud əsir götürülmüş qadınla və ya kölə qadınla intim əlaqəyə girməyi
özünə haram edirsə də, bu əməl ona haram olmur. Lakin əgər o, verdiyi vədini
pozursa, bu əməlinə görə, andlarını pozanların verdiyi kimi kəffarə verməlidir.
Fövqəluca Allah buyurur: “Ey Peyğəmbər! Zövcələrinin səndən razı qalmasını
diləyərək Allahın sənə halal
etdiyi şeyi niyə özünə haram edirsən? Allah Bağışlayandır və Rəhmlidir. Həqiqətən,
Allah andlarınızı geri götürməyi vacib etmişdir. Allah sizin Haminizdir. O –
Biləndir və Müdrikdir!” (Təhrim, 66/1-2).
Yox,
əgər insan öz zövcəsi ilə intim əlaqəyə girməyi özünə qadağan etmişsə, onda o, zihar
adlanan zövcələrindən imtina etmək kimi cahillik dövrü ənənəsinə görə kəffarə
verməlidir.
Bu
ayədən həm də aydın olur ki, insan ona icazə verilmiş nemətlərdən və zövqü-səfadan
çəkinməməli və onları özünə haram etməməlidir. Əksinə, o, onlardan ləzzət
almalı və onlardan Rəbbinə itaət etmək xatirinə istifadə etməlidir.
(5.89) “Qəsdsiz içdiyiniz andlarınıza görə
Allah sizi tənbeh etməz, lakin qəsdən and içməyinizə görə cəzalandırar. Bunun
kəffarəsi kimi öz ailənizə yedirdiyiniz yeməyin orta əmsalı ilə on nəfər kasıbı
yedizdirin və ya geyindirin və yaxud da bir kölə azad edin. Kim bunu edə
bilmirsə, üç gün ərzində oruc tutmalıdır. Budur and içib yerinə yetirmədiyinizin
kəffarəsi. Andlarınızı qoruyun. Allah ayələrini sizə bu tərzdə bəyan edir ki, bəlkə
Ona minnətdar olasınız”.
Allah
insanları qərəzsiz və fikirləşmədən içdikləri anda görə cəzalandırmır. Belə
andlara, insan onu içərkən dediyinin doğru olduğunu zənn etdiyi, amma sonra yanıldığını
başa düşdüyü, andlar daxildir. Lakin Allah insanları düşünərəkdən və qəti niyyətlə
verdikləri andlara görə cəzalandırır. Oxşar bir ayədə deyilir: “Allah sizi qərəzsiz
içdiyiniz andlarınıza görə cəzalandırmaz, lakin O, sizi qəlbinizin qərəzinə (qəsdən
içdiyiniz andlara) görə cəzalandıracaqdır...” (Bəqərə, 2/225).
Əgər
insan qəti niyyətlə içdiyi andını pozarsa, o, bunun kəffarəsi olaraq on nəfər
kasıbı, adətən, ailəsini yedirtdiyi kimi, yedirtməli və ya on nəfər kasıbı
onların namaz qılması üçün kafi olan geyimlə təmin etməli və yaxud bir dindar
köləni azad etməlidir. İmanlı kölənin azad edilməsi Quranın digər bir ayəsində
xatırlanır. Əgər andını pozan bu üç vacib əməldən birini edərsə, o, andını
pozmağa görə cinayətinin əvəzini ödəmiş olur. Əgər o, bunu etmək imkanına malik
olmazsa, onda ona üç gün ərzində oruc tutmaq əmr edilir. Təkcə bu yolla törədilmiş
günahları təmizləmək və yumaq mümkündür.
Müsəlmanlar
öz andlarına sadiq qalmalı, Allaha yalandan and içməkdən çəkinməli, lazım
olmadıqca sağa-sola and içməməli və verdiyi andları pozmamalıdır. Ancaq bir
halda andı pozmağa yol verilir ki, edilən əməl faydalı olsun, çünki xeyirxah
işlərin görülməsi andların qorunması
üçün ən yaxşı vasitədir. Bütün bunlar onu göstərir ki, içilən andlar müsəlmanlara
saleh əməllər etməyə mane olmamalıdır.
Allah
halalla haram arasında fərqi görməyə və dini hökmlərin mənasını aydınlaşdırmağa
imkan verən ayələrini belə izah edir. Allah insanlara əvvəl bilmədikləri şeyləri
öyrədir və buna görə onlar Ona minnətdar olmalıdırlar. Onlar Allaha, onlara şəriət
qanunlarını öyrədərkən və açıqlayarkən göstərdiyi lütfkarlığına görə həmd etməyə
borcludurlar.
(5.90) “Ey iman gətirmişlər! Həqiqətən, çaxır,
qumar, bütlər və fal oxları şeytanın əməllərindən olan rəzalətdir. Onlardan
uzaq olun ki, bəlkə xilas olasınız”.
(5.91)
“Doğrudan da, şeytan çaxırın və qumarın köməyi ilə aranızda düşmənçilik,
kin-küdurət yaymaq, sizi Allahdan və namazdan ayırmaq istəyir. Hələ də
bunlardan əl çəkməyəcəksiniz?”
Fövqəluca
Allah bu yaramaz əməllərin qüsurlu olmasını ifşa edir və onları murdar və şeytan
əməlləri adlandırır. İnsanlar uğur əldə etmək üçün onlardan uzaq
qaçmalıdırlar. Çünki onlar Allahın qadağan etdiklərini törətməkdən əl çəkmədən
ona nail ola bilməyəcəklər. Bu, ayədə xüsusilə xatırlanan mənfur əməllərə
aiddir.
Onlardan
birincisi – sərxoşedici içkilərdən istifadə edilməsidir. Bunlara insanı
mühakimə yürütməkdən məhrum edən, onu kefləndirən və ya beynini dumanlandırıb məst
edən hər hansı bir şey aid edilir. Onlardan ikincisi – qumar oyunlarıdır.
Buraya aid olanlar – hər hansı mərc gəlmələr, tərəflərin öz üzərinə öhdəlik
götürməsi ilə bağlı olan mübahisə və yarışlardır. Üçüncüsü isə, Allaha ibadət
etmək əvəzinə, hər hansı bütlərə, heykəllərə sitayiş etməkdir, dördüncüsü –
oxlarla fala baxmaqdır[1].
Allah
bu əməlləri qadağan etmiş, qullarına onlardan çəkinməyi əmr etmiş, onların
verdikləri zərər haqqında bildirmiş və insanların onlardan uzaq durmalı
olduqlarını buyurmuşdur.
Birincisi,
bu əməllər pis və natəmizdir. Onları sezib duymaq mümkün deyil, çünki onlar
fiziki deyil, mənəvi cəhətdən çirkindir. Buna baxmayaraq, insanlar istənilən
haramdan qaçınmalıdırlar ki, onunla murdarlanmasınlar.
İkincisi,
onlar bəşəriyyətin qatı düşməni olan şeytanın əməllərinə xas olanlardır. Yaxşı
məlumdur ki, düşmənlərin fitnə və əməllərindən ehtiyat edərək, xüsusilə, onlar
öz əməlləri ilə insanı tələyə salmağa cəhd göstərdikdə, onlardan qorunmaq
lazımdır. Belə bir tələnin məhvedici ola biləcəyinə görə, ağıllı insan özünün
açıq düşməninin əməllərindən uzaq olmalı, qorunmalı və ehtiyat etməlidir.
Üçüncüsü,
qul bu əməllərdən çəkinmədikcə, uğur qazana bilməz. Müvəffəqiyyət – arzu ediləni
əldə etmək və xoşagəlməz şeydən xilas olmaqdır. Sadalanan bu dörd əməlin hər
biri nailiyyətə doğru yolda maneədir.
Dördüncüsü,
onlar insanlar arasında düşmənçilik və ədavət törədirlər və buna görə şeytan o əməllərin
yayılması üçün əlindən gələn hər şeyi edir. Xüsusilə, bu, sərxoşedici içkilərin
istifadə edilməsinə və qumar oyunlarına aiddir, çünki onlar hətta möminlər
arasında da düşmənçilik və ədavət yaymağa qabildir.
Beşincisi,
sərxoşedici içkilər insanı aydın mühakimə yürütməkdən məhrum edir və onda iman
sahibi olan qardaşlarına qarşı nifrət oyadır, adətən, şərab içilən əlverişsiz
hallarda isə, iş gedib qətlə qədər çıxır. Qumar oyunları zamanı insanlar
bir-birini qabaqlamaq, başqasının malını, ona heç bir xidmət göstərmədən, əlinə
keçirməyə can atır ki, bu da düşmənçiliyin və ədavətin baş verməsinə səbəb olan
amillərə aiddir.
Altıncısı,
bu əməllər üzündən insan qəlbi və bədəni ilə Allahı zikr etməkdən və namaz
qılmaqdan uzaqlaşır. Halbuki, Allah qullarını Onu xatırlamaq və namaz qılmaq
üçün xəlq etmişdir və sonuncular insanların səadətinin rəhnidir. Çaxır içmək və
qumar oynamaq insanı hər şeydən daha güclü surətdə Allahı yada salmaqdan
yayındırır və onu o dərəcədə aludə edir ki, insan nə qədər çox vaxt keçməsindən
xəbərdar olmur.
İnsanı
çirkaba salan və şeytanın əməllərinə aid olan günahlardan daha dəhşətli və daha
yaramaz nə ola bilər ki, onu toruna ilişməyə və, heyvan öz çobanına tabe olduğu
kimi, özünə itaət etməyə məcbur edir və insana uğur qazanmağa mane olur, möminlər
arasında düşmənçilik və ədavət yaradır və onları Allahı xatırlamaqdan və
namazdan uzaqlaşdırır?! Bunlardan ağır nəticələr verə bilən, ümumiyyətlə, daha
nə ola bilər?!
Bunu
nəzərə alaraq, Fövqəluca Allah dərrakəli insanlara bu günahları törətməyi
qadağan edərək buyurmuşdur ki, onlardan özləri boyun qaçırsınlar. Bunun səbəbləri
ondadır ki, əgər dərrakəli insan belə əməllərin pis nəticələri üzərində düşünərsə,
heç kimdən öyüd-nəsihət və qəti xəbərdarlıqlar gözləmədən hökmən onlardan
imtina edər.
(5.92)
“Həm Allaha, həm də Elçisinə itaət edin və özünüzü gözləyin! Lakin üz çevirsəniz,
bilin ki, Elçimizə düşən təkcə açıq-aydın ayələrimizi təbliğ etməkdir”.
Allaha
itaət Elçiyə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) itaətdən heç nə ilə fərqlənmir.
Allaha itaət edən Elçiyə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) də itaət edir.
Elçiyə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!)
itaət edənlər isə əslində Allaha itaət etmiş olur. Bu o deməkdir ki, müsəlman
Allahın və Onun Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) əmr etdikləri
və dedikləri bütün işləri və sözləri qəlbi və bədəni ilə yerinə yetirməlidir.
O, dinin, Allah və Onun məxluqları qarşısındakı vəzifələri ilə bağlı vacib (fərz)
və nafilə (könüllü) hökmlərini yerinə yetirməli və Allahın, Onun Elçisinin (ona
Allahın salavatı və salamı olsun!) qadağan etdikləri hər şeydən uzaq
durmalıdır.
Bütün
dini hökmlərdən məhz bu hökm geniş mənaya malikdir. Çox asanlıqla əmin ola bilərik
ki, bu hökm qəlb və bədənə aid nə kimi hökm və qadağalar varsa, özündə ehtiva
edir.
Sonra
Allah əmr edir ki, yaradılmışlar Ona və Onun Elçisinə (ona Allahın
salavatı və salamı olsun!) itaətsizlik göstərməkdən çəkinsinlər, çünki itaətsizlik
əsil bəladır və onun ardınca şübhəsiz bir ziyan gələcəkdir. Lakin əgər insanlar
bu hökmləri və qadağaları qəbul etməsələr, bilməlidirlər ki, Allahın Elçisinə (ona
Allahın salavatı və salamı olsun!) onlara təkcə haqqı çatdırmaq əmr olunmuşdu və
o, ona həvalə edilmiş vəzifəsini artıq yerinə yetirmişdir. Əgər onlar düz yolla
getsələr, ancaq özləri üçün xeyirli olar və əgər günah etməyə başlasalar, təkcə
özlərinə zərər vurarlar. Onlar Allahın Özü qarşısında cavab verməli olacaq,
Allahın Elçisi (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) isə öz vəzifəsini artıq
yerinə yetirmiş və onu layiqincə həyata keçirmişdir.
(5.93)
“İman gətirmişlərə və xeyirxah işlər görmüşlərə, təqvalı olduqlarına, etiqad
etdiklərinə və yaxşı əməllər işlətdiklərinə görə, əgər onlar bundan sonra yenə
də təqvalı və imanlı qalmışlarsa və əgər onlar yenə də təqvalı olmuş və xeyirxahlıq
etmişlərsə, onda onların (əvvəllər) nə yedikləri günah
deyil. Axı Allah xeyirxahlıq edənləri sevir”.
Çaxırın
və sərxoşedici içkilərin qəti qadağası nazil edildikdən və bu əməllə bağlı
qorxunc xəbərdarlıqdan sonra, bəzi möminlər, İslamı qəbul edəndən sonra çaxır
içən və o, qadağan olunana qədər vəfat edən qardaşlarının vəziyyətinin necə
olduğunu bilmək istəyirdilər. Allah onda bu ayəni nazil etdi və xəbər verdi
ki, iman gətirmiş və xeyirxah əməllər işlətmiş möminlər haram edilənə qədər
çaxır içdiklərinə və qumar oynadıqlarına görə sıxıntı çəkməyəcəklər.
Möminlərin
əvvəllər yediklərinə görə günahları olmadığı haqqında xatırlatmanın həm
sadalanan haram edilmiş ərzaq məhsullarına və həm də hər hansı digər qida maddələrinə
aid olduğu üçün, Fövqəluca Allah bu ayənin mənasını dəqiqləşdirir və onu itaətsizlikdən
qaçanlar və xeyirxah işlər görən və bu yoldan dönməyə qoymayan doğru əqidəyə
malik olanlarla bağlayır. İnsanda bu keyfiyyətlərin özünü hərdən bir göstərməsi,
onun günahlardan qaçmasına səbəb ola bilməz. O, ömrünün sonuna qədər belə
qalmalı və daima yaxşılıqlar etməlidir, çünki Allah Yaradana səmimi ibadət edən
və Onun qullarına kömək göstərən xeyirxah qullarını sevir.
Bu
kəramətli ayə həmçinin qadağan olunması nazil edildikdən sonra haram ərzaq məhsulu
yemiş və qadağan olunmuş işlər görmüş, lakin sonra günahını etiraf edərək Allah
qarşısında tövbə etmiş, Ondan qorxmuş və yaxşı işlər görməyə başlamış insanlara
da aid edilmişdir. Allah belə insanları bağışlayır və onları törətdikləri əməllərdən
xilas edir.
(5.94)
“Ey iman gətirmişlər! Allah, Onu görmədən Ondan qorxanları (və ya insanlardan
gizlicə), əllərinizin və nizələrinizin çata biləcəyi ov ilə hökmən sınayacaqdır.
Bundan sonra həddi aşanlara dəhşətli əzab hazırlanacaqdır”.
Allah
qullarına mərhəmət göstərərək, Onun yazdığı qədərə və taleyə uyğun olaraq nə baş
verəcəyi haqqında xəbər verir. O, bunu ona görə edir ki, qulları Ona itaət
etsinlər və şüurlu surətdə davransınlar, həlak olanlar da bunu aydın başa
düşsünlər və sağ qalanlar da öz qismətini tam bilərək yaşasınlar.
Allah
möminlərə xəbər verir ki, onların imanını mütləq sınaqdan keçirəcək. Lakin O,
Öz lütfkarlığı sayəsində bu sınağı asan etmişdir. Söhbət ovla bağlıdır.
İnsanlar onu əllə tuta və ya öz nizələri ilə ovlaya bilərlər. Sınaq ancaq bu
halda əhəmiyyət kəsb edir, çünki ov heyvanı insanın onu tuta bilməyəcəyi və ya
silahla vura bilməyəcəyi uzaq məsafədə olsaydı, onda belə sınaq öz əhəmiyyətini
itirərdi.
Sonra
Allah bildirir ki, belə azdırma və sınaqlar Ona Öz qullarını elə ayırd etməyə
imkan verir ki, onların həm özləri üçün bu aydın olsun və həm də qullarının bəzilərini
mükafatlandırsın və bəzilərini də cəzalandırsın. Bunun sayəsində Allah ondan
qorxanları və haram əməllər işlətmək imkanı olduğu halda onlardan çəkinənləri
tanısın. Belə insanları Allah böyük səxavətlə mükafatlandırır. O, həm də təklikdə
qalarkən öz Rəbbindən qorxmayan, sadəcə, özünü insanlar qarşısında Ondan qorxan
kimi göstərənləri üzə çıxardır. Onlar məxluqlar qarşısında qorxduqlarına görə
belə rəftar edirlər və heç bir mükafata layiq deyillər.
Комментариев нет:
Отправить комментарий