ﭮ ﭯ
ﭰ ﭱ ﭲ
ﭳ ﭴ ﭵﭶ ﭷ
ﭸ ﭹ ﭺ
ﭻ ﭼ ﭽ
ﭾ ﭿ ﮀ
ﮁ ﮂ ﮃﮄ ﮅ
ﮆ ﮇ ﮈ
ﮉ
(2.96)
“Sən onların həyatına bütün insanlardan, hətta müşriklərdən də daha həris
olduqlarını görəcəksən. Onlardan hər biri min il ömür sürməsini istər. Halbuki
uzun ömür belə onu əzabdan uzaqlaşdıra bilməz. Allah onların nə etdiklərini
görür”.
Ölüm
yəhudilər üçün ən nifrətamiz hadisədir. Onlar bütün başqa adamlardan daha çox
yaşamaq həsrətindədirlər, bunda hətta müşriklərə də üstün gəlirlər. Halbuki onlar
elçilərə və Kitablara qətiyyən inanmırlar. Onların dünyəvi həyata həvəsi o qədər
böyükdür ki, hər biri min il yaşamaq istəyir. Onlar özləri üçün mümkün
olmayanı arzulayırlar və bu, onların bu dünya həyatına məhəbbət bəsləmələrinin
ən yüksək həddə çatdığına dəlalət edir. Buna baxmayaraq, əgər onlar belə uzun
bir ömür sürsələr belə, bu onlara heç bir fayda gətirməz və onları cəzadan
xilas etməz, çünki Allah onların nə etdiklərini görür. Allah bunu bildirdikdən
sonra Öz qullarını törətdikləri əməllərə görə qisas alınacağı barədə xəbərdar
edir.
ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ
ﮎ ﮏ ﮐ
ﮑ ﮒ ﮓ
ﮔ ﮕ ﮖ
ﮗ ﮘ ﮙ
ﮚ ﮛ ﮜ
(2.97)
“De: “Cəbrailə düşmən olan kəs bilsin ki, Allahın izni ilə Quranı özündən
əvvəlkiləri təsdiqləyən, möminlərə doğru yol göstərən və müjdə verən bir
kitab kimi sənin qəlbinə o nazil etmişdir”.
ﮝﮞ
ﮟ ﮠ ﮡ
ﮢ ﮣ ﮤ
ﮥ ﮦ ﮧ
ﮨ ﮩ
(2.98) “Kim Allaha, Onun mələklərinə Cəbrailə və
Mikailə düşməndirsə, şübhəsiz ki, Allah da o kafirlərə düşməndir”.
Ey
Muhəmməd! Yəhudilər bəyan edirlər ki, sənə iman gətirməməklərinin səbəbi
himayədarının mələk Cəbrail olmasıdır. Onlar deyirlər ki, onun yerinə başqa bir
mələk olsaydı mütləq sənə iman gətirərdilər. Bu bəyanatlar ziddiyyətlərlə
doludur və mənadan məhrumdur. O bəyanatlar onların Allaha qarşı təkəbbürlü
münasibətinin göstəricisidir. Cəbrail Allahın Müqəddəs Quranını sənin qəlbinə
yerləşdirdiyi kimi, Allahın digər peyğəmbərlərinə də eynilə nazil olmuşdur. O,
Allahın hökmlərini icra edir və Allahın yalnız elçisidir. Cəbrailin gətirdiyi
Kitaba gəlincə isə, o bütün əvvəlki Kitabların həqiqiliyini təsdiq edir. O, əvvəlki
Müqəddəs Kitablarla təzad yaratmır və onları təkzib etmir. O, ən kamil rəhbərlikdir
və ona əsaslanaraq, hər cür yanlışlıqlardan xilas olmaq mümkündür. Bununla
yanaşı, o, ona iman gətirən hər bir insana dünya həyatında və Axirət günündə xoşbəxtlik
haqqında müjdə verir.
Gözəl
keyfiyyətlərə malik olan Cəbrailə qarşı düşmənçilik münasibəti Allaha və Onun
ayələrinə inanmamağa, Allaha, Onun Elçisinə (s.ə.s.) və Onun mələklərinə qarşı
düşmənçiliyə bərabərdir. Yəhudilərin Cəbrailə bəslədikləri nifrət, ona qarşı şəxsi
düşmənçilikdən deyil, onun Allahdan Allahın elçilərinə gətirdiyi haqqa yönəldilmiş
kin-küdurətdən irəli gəlirdi. Bütün bunlar onların kafirliyinə və Cəbraili göndərmiş
Allaha, onun vasitəsilə nazil edilmiş Kitaba və onun yanına göndərildiyi Elçiyə
(s.ə.s.) qarşı düşmənçiliklərinə dəlalət edir. Onların sözlərini və hərəkətlərini
məhz belə başa düşmək lazımdır.
ﮪ
ﮫ ﮬ ﮭ ﮮﮯ ﮰ
ﮱ ﯓ ﯔ
ﯕ ﯖ
(2.99)
“Biz sənə aydın başa düşülən dəlillər nazil etdik ki, onları da yalnız fasiqlər
inkar edərlər”.
Ey
Peyğəmbər! Biz sənə aydın başa düşülən ayələr nazil etdik və onlar doğru yola gəlmək
istəyən hər kəsi bu yola yönəldir və inadkarcasına iman gətirmək istəməyən hər
bir adamı öz nadanlığına isnad edib bəraət qazanmaq imkanından məhrum edir. Bu
dəlillər həqiqət haqqında o qədər aydın sübutlardır ki, onlara itaət etməkdən
ancaq fasiqlər boyun qaçıra bilər, çünki onlar Allaha tabe olmaqdan qaçırlar
və Allahın hökmləri qarşısında özlərini həddən artıq təkəbbürlü aparırlar.
ﯗ
ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜﯝ ﯞ
ﯟ ﯠ ﯡ
ﯢ
(2.100) “Onlar hər dəfə əhd bağladıqda içərilərindən
bir dəstə onu pozmurmu? Həm də onların çoxu buna inanmır”.
Bu
ayə insanları onunla təəccübləndirir ki, israillilər Allahla nə qədər tez-tez əhd
bağlayırdılarsa da, bu əhdlərə sadiq qalmağa çox vaxt bir o qədər də səbirləri
çatmırdı. Onları öz vədlərini pozmağa vadar edən nə idi? Bunun səbəbi – onların
əksəriyyətinin kafir olmalarındaydı. Məhz möhkəm imanın olmaması israilliləri
vədlərini pozmağa yönəldirdi. Əks halda onlar belə hərəkət etməzdilər, çünki Fövqəluca
Allah buyurur: “Möminlərin içərisində Allaha etdikləri əhdə sadiq qalan
kişilər vardır. Onlardan kimisi əhdini yerinə yetirib şəhid olmuş, kimisi də şəhid
olmasını gözləyir. Onlar əhdlərini əsla dəyişdirməyiblər” (Əhzab,
33/23).
ﯣ
ﯤ ﯥ ﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫ ﯬ
ﯭ ﯮ ﯯ
ﯰ ﯱ ﯲ
ﯳ ﯴ ﯵ
ﯶ ﯷ ﯸ
ﯹ
(2.101)
“Onlara Allah tərəfindən özlərində olanı təsdiqləyən bir elçi gəldikdə Kitab
verilənlərdən bir dəstə guya həqiqəti bilmirmiş kimi Allahın Kitabına
arxa çevirdilər”.
Allahın
şərəfli Elçisi (s.ə.s.), özlərini ardıcılları adlandırdıqları əvvəl nazil
edilmiş Kitabların gerçəkliyini təsdiq edən Böyük Kitabı onlara gətirdikdə,
onlar bu Elçiyə (s.ə.s.) və onunla nazil edilmiş Haqqa iman gətirmədilər. Onlar
Allahın Kitabından nəinki sadəcə üz döndərdilər və hətta, onun doğruluğunu və həqiqiliyini
gözəl başa düşdükləri halda, nadanlar kimi, ona arxalarını çevirdilər.
Beləcə
davranan Kitab əhli, boş əllə qaldılar. Onlar Allahın Elçisinə (s.ə.s.) iman gətirməyi
rədd edərkən, əslində, heç düşünmədən, öz Kitablarını da təkzib etdilər. Fövqəluca
Allah fasiqlərlə həmişə belə edir, çünki bu, Onun ilahi müdrikliyindən irəli gəlir.
Əgər insan ona fayda gətirən bir şeyi yerinə yetirməkdən şüurlu surətdə boyun
qaçırırsa, onda o, özünə əsil zərər verən şeyləri həyata keçirməyə başlayır. Əgər
insan Mərhəmətli Allaha ibadəti rədd edirsə, hökmən bütlərə və müqəvvalara səcdə
etməyə başlayır. Əgər o, Allahı sevməkdən və Ondan qorxmaqdan, öz Rəbbinə ümid
bəsləməkdən vaz keçirsə, deməli o, digər himayədarları sevməyə, onlardan
qorxmağa və onlara ümidini bağlamağa başlayır. Əgər insan Allaha itaət edərək
öz malını xərcləmirsə, o, İblisə uyaraq onu puç edir. Əgər o, öz Rəbbi
qarşısında əyilmək istəmirsə, onda o, Onun qulları qarşısında alçalmaq məcburiyyətində
qalır. Əgər o, haqdan üz döndərirsə, mütləq yalan girdabına batır.
Məhz
belə bir tale, Allahın Kitabını rədd etmiş və şeytanlara inanmış yəhudilərə
qismət olmuşdur. Onlar dəhşətli bir yalan uyduraraq bəyan etmişdilər ki,
Süleyman səltənətini cadugərliklə saxlayırdı. Elə buna görə Fövqəluca Allah
buyurur:
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗﭘ ﭙ
ﭚ ﭛ ﭜ
ﭝ ﭞ ﭟ
ﭠ ﭡ ﭢ
ﭣ ﭤ ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨﭩ ﭪ
ﭫ ﭬ ﭭ
ﭮ ﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳ ﭴﭵ ﭶ
ﭷ ﭸ ﭹ
ﭺ ﭻ ﭼ ﭽﭾ ﭿ
ﮀ ﮁ ﮂ
ﮃ ﮄ ﮅ
ﮆ ﮇﮈ ﮉ
ﮊ ﮋ ﮌ ﮍﮎ ﮏ
ﮐ ﮑ ﮒ
ﮓ ﮔ ﮕ
ﮖ ﮗ ﮘﮙ ﮚ
ﮛ ﮜ ﮝ ﮞﮟ ﮠ
ﮡ ﮢ ﮣ
(2.102) “Onlar Süleymanın səltənətində şeytanların oxuduqlarının
ardınca getdilər. Süleyman kafir olmadı. Lakin şeytanlar sehri və Babildə Harut
və Marut adlı iki mələyə nazil olanı insanlara öyrədərək kafir oldular. Mələklər:
“Biz ancaq bir sınağıq, sən gəl kafir olma!” – deməmiş onu heç kəsə
öyrətmirdilər. Yəhudilər ərlə arvadı bir-birindən ayıracaq işləri
onlardan öyrənirdilər. Lakin onlar Allahın izni olmadan heç kəsə zərər verə bilməzlər.
Onlar özlərinə zərər, faydası olmayan şeyləri öyrənirdilər. Onlar bilirdilər
ki, onu əldə edən kimsə üçün axirətdə heç bir pay yoxdur. Nəfslərinin əvəzində
satın aldıqları şey necə də pisdir! Kaş bunu biləydilər!”
ﮤ
ﮥ ﮦ ﮧ
ﮨ ﮩ ﮪ
ﮫ ﮬﮭ ﮮ ﮯ ﮰ
ﮱ
(2.103)
“Onlar iman gətirib Allahdan qorxsaydılar, Allahın verdiyi mükafat onlar
üçün daha xeyirli olardı. Kaş bunu biləydilər!”
Şeytanlar
insanlara cadugərliyi nümayiş etdirərək bildirdilər ki, Süleyman peyğəmbər (ə.)
cadugər idi və bunun sayəsində böyük bir səltənətə sahib oldu. Onlar dəhşətli
bir yalan uydurmuşdular, çünki Süleyman peyğəmbər (ə.) heç vaxt cadugərliklə məşğul
olmamışdı. Allah ayədə xəbər verir ki, Süleyman mürtəd deyildi və heç vaxt
cadugərlik öyrənməmişdi. Əksinə, şeytanlar özləri kafir idilər, çünki özləri
insanlara cadugərlik və sehrbazlıq öyrədirdilər. Onlar bunu Adəmin nəsillərini
azğınlaşdırmaq arzusu ilə yandıqlarına görə edirdilər.
Yəhudilər
də İraq torpağı Babilistanda olan iki mələyə nazil edilmiş cadugərliyi öyrənirdilər.
Allah onlara cadugərlik haqqında elm nazil etmişdi ki, onun vasitəsilə Öz
qullarını sınaqdan keçirsin və hər iki mələk cadugərliyi insanlara öyrətməyə
girişdilər. Lakin insana cadugərliyi öyrətməzdən əvvəl, onlar ona xeyirxah məsləhət
verir və təklif edirdilər ki, cadugərliyi öyrənməsinlər, çünki o – kafirlikdir.
Onlar insanlara cadugərliyin və sehrbazlığın öyrənilməsinin qadağan olduğunu
bildirirdilər və bu cinayətin ağırlığı haqqında xəbərdarlıq edirdilər.
Deyilənlərdən
belə çıxır ki, şeytanlar cadugərliyi insanlara öyrədəndə yalanı həqiqət kimi
göstərir və cadugərliyi Süleyman peyğəmbərə (ə.) aid etməklə onları yoldan
çıxarırdılar, halbuki Süleyman peyğəmbərin (ə.) bu cinayətlə əlaqəsi olmadığını
Allah Özü təsdiq etmişdi. İki mələk isə insanlara cadugərliyi onları
sınamaqdan, onlara faydalı nəsihət verməkdən və onları hər hansı bəraətdən məhrum
etməkdən ötrü öyrədirdi. Yəhudilər isə cadugərliyi həm şeytanlardan və həm də o
iki mələkdən öyrənirdilər. Onlar peyğəmbərlərin və elçilərin elminə yiyələnməkdən
əl çəkmişdilər və şeytan elmini öyrənməyə girişmişdilər. Həqiqətən də, hər kəsin
seçdiyi özünə görədir!
Sonra
Fövqəluca Allah cadugərliyin vurduğu zərərdən bəhs edir. Cadugərlər iki mələkdən
hətta əri arvadından ayırmağı da öyrənmişdilər, hərçənd məlumdur ki, ər-arvadlıq
məhəbbəti onun digər təzahürlərindən daha möhkəm olur. Məhz buna görə Allah
buyurur: “Ünsiyyətdə rahatlıq tapasınız deyə, sizin üçün özünüzdən zövcələr
yaratması, aranıza məhəbbət və mərhəmət salması da Onun dəlillərindəndir. Həqiqətən,
bunda düşünənlər üçün ibrətamiz dəlillər vardır”[1].
Bütün
deyilənlər sübut edir ki, həqiqətən də, cadugərlik mövcuddur və o, ancaq
Allahın rizası olduğu halda, zərər verə bilər. Bil ki, Allahın iradəsi iki
formada: mütləq iradə (məşiət kovniyyə) və qanunvericilik iradəsi (məşiət
şəriyyə) kimi təzahür edir. Allahın mütləq iradəsi Onun izn verdiyi bütün
hadisələrə aiddir. Nəzərdən keçirdiyimiz ayədə Allahın məhz razılıq verdiyi bu
iradə yad edilir. Allahın qanunvericilik iradəsi isə bundan əvvəlki ayələrin
birində xatırlanmışdı: “...Allahın izni ilə Quranı... sənin qəlbinə o
nazil etmişdir”[2].
Şərh
etdiyimiz və digər oxşar ayələr göstərir ki, yerlə bağlı bütün səbəblər və hətta
ən əhəmiyyətli və güclü təsirə malik olanlar belə, Allahın müəyyən etdiyi qədərindən
həmişə asılı olur, fərdin taleyi isə ətrafda baş verənlərə müstəqil təsir
göstərmir. Heç bir müsəlman təriqəti, qədəriyyəçilərdən başqa, bu dini prinsipi
inkar etmir, onlar isə iddia edirlər ki, qulların hərəkətləri tam müstəqildir
və Allahın iradəsindən qətiyyən asılı deyildir. Onlar hesab edirlər ki, Allahın
iradəsi insanın əməllərinə aid deyil və onların bu baxışları Allahın Kitabına,
Onun Elçisinin (s.ə.s.) Sünnəsinə və sələflərin, onların ardıcılları olan
tabeinlərin yekdil rəyinə ziddir.
Sonra
Fövqəluca Allah xatırladır ki, cadugərlik peşəsi insanlara ancaq zərər gətirir.
Cadugərlik nə dünyəvi işlərdə, nə də ruhani məsələlərdə xeyir vermir və onun
bu cəhəti onu bir sıra digər günah əməllərdən fərqləndirir, çünki sonuncular dünya
işlərində bəzi faydalar verə bilir. Şərab içməkdən və qumar oynamaqdan bəhs edərək
Fövqəluca Allah Öz Elçisinə (s.ə.s.) belə deməyi buyurur: “...De: “İkisində
də həm böyük günah, həm də insanlar üçün mənfəət vardır. Amma günahları mənfəətlərindən
daha böyükdür...”[3].
Lakin cadugərlik insana təkcə zərər gətirir və heç bir şey insanı bu günahı
işlətməyə təkan verməməlidir.
Nəzərə
almaq lazımdır ki, qadağan olunmuş bütün əməllər ya ancaq zərər verirlər, ya
da xeyirdən daha çox zərər verirlər, saleh əməllər isə ya mütləq fayda verir,
ya da zərərdən daha çox fayda gətirir. Yəhudilərə gəldikdə isə, onlar bilirdilər
ki, bir adam cadugərliklə məşğul olmaq istədikdə və bu bilikləri əldə etdikdə,
o, mal alan alıcı kimi, Axirət həyatında öz hissəsindən məhrum edilir və özünü
cəzaya məhkum edir. Onların əməli cahilliklərinin nəticəsi deyildi. Onlar
şüurlu surətdə əbədi həyat qarşısında dünyəvi həyata üstünlük vermişdilər.
Yaxşı olardı ki, onlar xeyirxah əməllərdə əksini tapan biliklərə malik olaydılar.
Lakin onlar bunu etmədilər.
ﯓ
ﯔ ﯕ ﯖ
ﯗ ﯘ ﯙ
ﯚ ﯛﯜ ﯝ
ﯞ ﯟ ﯠ
(2.104)
“Ey iman gətirənlər! Peyğəmbərə: “Bizə qayğı göstər” – deməyin; “Bizə nəzər
yetir!” – deyin və eşidin! Kafirləri üzücü bir əzab gözləyir”.
Dini
öyrənmək istəyən müsəlmanlar Muhəmməd Peyğəmbərə (s.ə.s.) müraciət edir və
deyirdilər: “Qayğımıza qal! Vəziyyətimizi nəzərə al!” Onlar bu sözləri pis niyyətlə
söyləmirdilər. Lakin yəhudilər müvafiq ərəb ifadəsində pis məna gördülər. Hər dəfə
yeri düşdükdə, onlar bu sözə pis məna verərək Muhəmməd Peyğəmbərə (s.ə.s.) söyləyirdilər.
Elə buna görə, Allah möminlərə bu ifadəni işlətməyi qadağan etdi ki, onun mənasının
təhrif olunmasına yol verilməsin.
Bu
ayə sübut edir ki, yol verilmiş əməl qadağan olunmuş fəaliyyətə səbəb ola
bildikdə, o da, qadağan olunur. Bu özəllik, müraciət edilərkən nəzakət
qaydalarına riayət etməyin və yanlış anlaşılmayan ifadələrin istifadə edilməsinin
zəruriliyini xüsusilə vurğulayır və habelə, kobudluqdan, söyüşdən, ləyaqətsizcəsinə
yozula bilən ibarəli fikir və sözlərdən imtina etməyə çağırır.
Buna
görə Allah müsəlmanlara aydın və yanlış yozulması mümkün olmayan ifadələr işlətməyi
əmr edir. Allah müsəlmanlara həmçinin dinləməyi də əmr edir, ancaq məhz nəyi
dinləməyi dəqiqləşdirmir. Bu isə o deməkdir ki, bu hökm Quran ayələrinin mətnlərinə,
mənalarına və Peyğəmbərə (s.ə.s.) bəxş edilən müdrikliyin - Sünnənin müqəddəs
mətnlərinə və həmçinin möminlərin eşitməli və yerinə yetirməli olduğu nə
varsa, hamısına aiddir. Bu ayə nəzakət qaydalarına riayət etməyi və Allaha müti olmağı buyurur.
ﯡ
ﯢ ﯣ ﯤ
ﯥ ﯦ ﯧ
ﯨ ﯩ ﯪ
ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰﯱ ﯲ
ﯳ ﯴ ﯵ ﯶﯷ ﯸ
ﯹ ﯺ ﯻ
ﯼ
(2.105)
“Nə Kitab əhlinin kafir olanları, nə də müşriklər Rəbbinizdən sizə bir xeyir
nazil olmasını istəmirlər. Allah isə mərhəmətini dilədiyi şəxsə məxsus edir.
Allah böyük lütf sahibidir”.
Fövqəluca
Allah kafirləri əzabverici cəza ilə hədələyir, yəhudilərin və müşriklərin
möminlərə qarşı düşmənçiliyi haqqında xəbər verir. Onlar müsəlmanların müvəffəqiyyətlər
qazanmasını, istər böyük qələbələr olsun, istərsə də kiçik uğurlar olsun, qətiyyən
istəmirlər. Onlar müsəlmanlara amansız nifrət bəsləyirlər və Allahın onlara Öz
lütfünü bəxş etməsinə həsəd çəkirlər. Axı Allah böyük lütf sahibidir və O, istədiyini
himayə edir. Allah Öz mərhəməti sayəsində Öz Elçisinə (s.ə.s.) Kitab nazil
etmişdir ki, müsəlmanları paklaşdırsın, onlara əvvəllər məlum olmayan Kitabı və
müdrikliyi öyrətsin. Buna görə həmd təkcə Allaha məxsusdur!
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗ ﭘ
ﭙ ﭚ ﭛ ﭜﭝ ﭞ
ﭟ ﭠ ﭡ
ﭢ ﭣ ﭤ
ﭥ ﭦ
(2.106) “Biz hər hansı bir ayəni dəyişdirir
və ya onu unutdururuqsa, ondan daha yaxşısını və ya ona bənzərini gətiririk. Məgər
bilmirsən ki, Allah hər şeyə qadirdir?”
Dini
hökmün ləğv edilməsi (nəsx) adı altında bir hökmün digəri ilə əvəz edilməsi
və ya həmin hökmün tamamilə ləğv edilməsi nəzərdə tutulur. Yəhudilər dini
hökmlərin ləğv edilməsi imkanını inkar edir və bunu yol verilməz hesab edirdilər,
halbuki, Tövratda bunun qanuniliyi qeyd olunmuşdur. Bu o deməkdir ki, onların
dini hökmlərin ləğv edilməsi imkanını inkar etmələri kafirliyin təzahürlərindən
və rəzil istəklərinə yol vermələrindən irəli gəlirdi.
Bir
sıra dini hökmlərin ləğv edilməsinin hikmətindən bəhs edərək, Fövqəluca Allah xəbər
verir ki, əgər O, Quranın bəzi ayələrini ləğv edir və ya Öz qullarına, ürəklərindən
silərək, onları unutdurursa, əvəzində daha faydalı ayələr və ya onlara bərabəri
nazil edilir. Yeni hökmlər qullara əvvəlkilərindən az fayda vermir; çünki Uca Rəbb
Öz qullarına mərhəmətini daima göstərir. Xüsusilə bu müsəlmanlara aiddir.
Allah onlara yüksək dərəcədə iltifat göstərərək, müsəlmanların dinini
asanlaşdırmışdır. Allahın nazil etdiyi bəzi hökmlərini ləğv etmək bacarığına
şübhə edənlərə gəlincə isə, onlar üçün Fövqəluca Allah belə buyurur:
ﭧ
ﭨ ﭩ ﭪ
ﭫ ﭬ ﭭ ﭮﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳﭴﭵ ﭶ ﭷ
ﭸﭹ
(2.107) “Bilmirsənmi ki, göylərdə və yerdə hökmranlıq
təkcə Allaha məxsusdur? Sizin Allahdan başqa nə bir himayəçiniz, nə də bir köməkçiniz
vardır”.
Allah
sizin üzərinizdə mütləq hakimiyyət sahibidir, Özünün kainatla bağlı qərarlarında,
hökmlərində və qadağanlarında sizə mərhəmət göstərərək və rəhm edərək sizi idarə
edir. Siz, Onun Öz qulları üçün müəyyən etdiyi qədərdən qaça bilməzsiniz və siz
Onun onlar üçün qoyduğu qanunlara qarşı çıxmamalısınız. Rəbbin kainat və dini
qanunları bütün qullara aiddir. Onların bu qanunlara qarşı müqavimət göstərməsinə
dəyərmi?
Digər
tərəfdən, Allah Öz qullarını himayə edir və onlara yardım göstərir. O, onlara
nemət əldə etməyə və şərdən qorunmağa kömək edir. Onun himayədarlığı – qulları
üçün hikmət və rəhmət təcəssümü olan qanunlar müəyyənləşdirməkdə özünü büruzə
verir. Əgər insan Quranın və Sünnənin ləğv edilmiş və ya dəyişdirilmiş hökmləri
üzərində düşünərsə, Allahın müdrikliyi və qullarına qarşı bəslədiyi mərhəmətinə
əmin olar və bilər ki, Allah Öz mərhəməti əsasında insanları onlar üçün
faydalı olan şeylərə yönəldir. Hərçənd onlar bunu hətta dərk etmirlər.
ﭺ
ﭻ ﭼ ﭽ
ﭾ ﭿ ﮀ
ﮁ ﮂ ﮃﮄ ﮅ
ﮆ ﮇ ﮈ
ﮉ ﮊ ﮋ
ﮌ ﮍ
(2.108)
“Yoxsa bundan əvvəl Musadan tələb olunduğu kimi siz də Peyğəmbərinizdən möcüzə
tələb etmək istəyirsiniz? İmanı küfrə dəyişən kəs, əlbəttə, doğru yoldan
azmışdır”.
Allah
möminlərə və ya yəhudilərə Muhəmməd Peyğəmbərə (s.ə.s.) etiraz etməyi və, bir
vaxt israillilərin Musadan (ə.) tələb etdiklərini, ondan təkidlə xahiş etməyi
qadağan etdi. Bu barədə Fövqəluca Allah buyurur: “Kitab əhli səndən, onlara
göydən bir kitab endirməyini istəyirlər. Onlar Musadan, bundan daha böyüyünü
istəyərək: “Allahı bizə açıq-aşkar göstər!” – demişdilər. Haqsızlıqlarına görə
onları ildırım vurmuşdu...”( Nisa, 4/153);
“Ey iman gətirənlər! Sizə
agah olunca xoşunuza gəlməyəcək şeylər barəsində soruşmayın. Əgər Quran nazil
edildiyi zaman onlar haqqında soruşsanız, sizə aydın olar. Allah bunları (indiyə
qədər verdiyiniz bu cür sualları) əfv etdi. Allah Bağışlayandır, Rəhimlidir”
(Maidə, 5/101).
Bu
və buna bənzər digər xahişlər və suallar şərh etdiyimiz ayədə qadağan edilmişdir.
Doğru
məsləhət almaq və bilik əldə etmək məqsədilə verilən suallara gəldikdə isə,
onlar tərifə layiqdir və buna görə Fövqəluca Allah belə hökm verir: “...Əgər
bilmirsinizsə, Zikr əhlindən soruşun” (Nəhl, 16/43).
Allah belə sualları başqa ayələrdə
də bəyəndiyini bildirmişdir: “...Səndən içki və qumar meysir soruşurlar...”(
Bəqərə, 2/219);
“...Səndən yetimlər
barəsində soruşurlar...” (Bəqərə,
2/220).
Başqa
oxşar ayələr də var.
Bu
suallardan fərqli olaraq qadağan olunmuş suallar və xahişlər pislənir, çünki
onlar insanı küfrə salır. Kim imanı küfrə dəyişərsə, hökmən düz yoldan azar.
ﮎ
ﮏ ﮐ ﮑ
ﮒ ﮓ ﮔ
ﮕ ﮖ ﮗ
ﮘ ﮙ ﮚ
ﮛ ﮜ ﮝ ﮞ ﮟ
ﮠ ﮡ ﮢﮣ ﮤ
ﮥ ﮦ ﮧ
ﮨ ﮩﮪ ﮫ
ﮬ ﮭ ﮮ
ﮯ ﮰ ﮱ
(2.109) “Kitab əhlindən bir çoxu həqiqəti bildikdən
sonra da, paxıllıqları üzündən sizi, siz iman gətirdikdən sonra kafirliyə
qaytarmaq istəyərlər. Allah Öz əmri ilə gəlincəyə qədər onları bağışlayın
və onlara baş qoşmayın. Həqiqətən, Allah hər şeyə qadirdir”.
Fövqəluca
Allah ayədə Kitab əhlinin çoxusunun paxıl olması barədə danışır. Onlar möminlərə
o dərəcədə güclü həsəd çəkirlər ki, onları imandan döndərib kafirlərin sırasına
qaytarmağa can atırlar. Onlar bu məqsədlə cəhdlər edir və fitnə-fəsad törədirlər.
Lakin onların etdikləri öz əleyhlərinə çevrilir. Bununla əlaqədar Fövqəluca
Allah buyurur: “Kitab əhlindən bir zümrə dedi: “Möminlərə nazil edilənə
günün əvvəlində iman gətirin və günün sonunda inkar edin ki, bəlkə onlar
öz dinlərindən dönələr” (Ali-İmran, 3/72).
Hərçənd
belə davranış Kitab əhlinin kinli paxıllıqlarının nəticəsi olsa da, Fövqəluca
Allah möminlərə onlarla yumşaq rəftar etməyi, Allah onlara Öz Hökmünü göndərənə
qədər onları incidənləri bağışlamağı tapşırır. Sonradan Allah möminlərə müqəddəs
müharibə aparmağı əmr edərək, onları düşmənlərindən xilas edir. Kafirlərin bir qismi
öldürülmüş, digərləri əsir düşmüş, qalanları isə qovulmuşdular. Həqiqətən,
Allah hər şeyə qadirdir.
ﯓ
ﯔ ﯕ ﯖﯗ ﯘ
ﯙ ﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞ ﯟﯠ ﯡ
ﯢ ﯣ ﯤ
ﯥ ﯦ
(2.110)
“Namaz qılın, zəkat verin! Qabaqcadan özünüz üçün nə xeyir hazırlasanız onun əvəzini
Allahın yanında tapacaqsınız. Şübhəsiz ki, Allah nə etdiklərinizi görür”.
Allah
insana verilmiş vaxtın namaz qılmaq, təmizlənmək üçün sədəqə paylamaq və Rəbbə
yaxınlaşmağa imkan yaradan digər əməllərin həyata keçirilməsi üçün istifadə
etməyi buyurur. Allah möminlərin xeyirxah əməlləri ilə qazandıqları savabların
itməyəcəyini vəd edir. Onlar öz mükafatlarının tamamilə qorunduğunu görəcək və
saleh əməllərinin əvəzini bütövlükdə mütləq alacaqlar, çünki Allah onların nə
etdiklərini görür.
ﯧ
ﯨ ﯩ ﯪ
ﯫ ﯬ ﯭ
ﯮ ﯯ ﯰﯱ ﯲ ﯳﯴ ﯵ
ﯶ ﯷ ﯸ
ﯹ ﯺ ﯻ
(2.111) “Onlar dedilər: “Yəhudilərdən və xaçpərəstlərdən
başqa heç kəs Cənnətə daxil olmayacaq!” Bu onların xam xəyallarıdır. De: “Əgər
doğru deyirsinizsə, dəlilinizi gətirin!”
Yəhudilər
deyirdilər ki, Cənnətə yəhudilərdən başqa heç kim girməyəcək. Xristianlar da
deyirdilər ki, xristianlardan başqa heç kim ora girməyəcək. Onlar deyirdilər
ki, Cənnət ancaq onlar üçün təyin olunmuşdur, ancaq istənilən əsassız iddia,
onların həqiqiliyi dəlillər və sübutlarla təsdiq olunmayınca, qəbul edilmir. Əgər
onlar doğru deyirlərsə, qoy öz sübutlarını göstərsinlər.
Hər
kəs, dediyi sözləri təsdiq etmək üçün sübutlar gətirməlidir. Əgər o bunu edə
bilmirsə, onda onun əsassız iddiaları ilə digərlərinin tamamilə əks əsassız
iddiaları arasında heç bir fərq yoxdur. Məhz dəlillər mümkün iddiaları və bəyanatları
qəbul və ya rədd etməyə əsas verir. Kitab əhlinə gəldikdə isə, onlar öz
doğruçuluğunu təsdiq edən hər hansı bir dəlilə malik olmadıqları üçün, sözlərinin
birmənalı şəkildə yalan olması da sübuta yetmiş olur.
ﯼ
ﯽ ﯾ ﯿ
ﰀ ﰁ ﰂ
ﰃ ﰄ ﰅ
ﰆ ﰇ ﰈ
ﰉ ﰊ ﰋ
ﰌ ﰍ
(2.112) “Xeyr! Kim yaxşı işlər görüb Allaha təslim
olarsa, Rəbbi yanında onun mükafatı olar. Onlara heç bir qorxu yoxdur və onlar
kədərlənməyəcəklər”.
Fövqəluca
Allah bu ayə ilə aydın bir dəlil nazil edərək onu bütün insanlara şamil edir və
Kitab əhlinin iddialarının və boş ümidlərinin puç olduğunu sübuta yetirir. Onun
şəriətini rəhbər tutaraq səmimiyyətlə öz əməllərini Allaha həsr edən və Rəbbinə
ibadət edən Cənnət bağlarına düşəcək və öz Rəbbindən mükafat alacaqdır. Bu
mükafat – Cənnət olacaqdır və orada hər cür nemətlər toplanmışdır. Belə bir
insan nə qorxu, nə də qəm-qüssə biləcək, çünki arzuladığı ən əziz və qiymətli
saydığı şeyləri əldə edəcək və hər hansı gözlənilməz dəhşətli və xoşagəlməz
şeylərdən qorunacaq.
Deyilənlərdən
məlum olur ki, əgər insan qeyd edilmiş keyfiyyətlərə sahib deyilsə, Cəhənnəmin
məhvə düçar edilmiş sakinləri arasına düşəcəkdir. O şəxslər xilas olunacaqlar
ki, Rəbbimiz Allah xatirinə səmimi qəlblə xeyirxahlıqlar etmiş və Onun
Elçisinin (s.ə.s.) yolu ilə getmiş olsunlar.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗ
ﭘ ﭙ ﭚ
ﭛ ﭜ ﭝ
ﭞ ﭟﭠ ﭡ
ﭢ ﭣ ﭤ
ﭥ ﭦ ﭧﭨ ﭩ
ﭪ ﭫ ﭬ
ﭭ ﭮ ﭯ
ﭰ ﭱ ﭲ
(2.113)
“Yəhudilər: “Xaçpərəstlər heç bir şeyə əsaslanmırlar!” – deyir, xaçpərəstlər
isə: “Yəhudilər heç bir şeyə əsaslanmırlar!” – deyirlər. Halbuki onlar Kitab
oxuyandırlar. Cahillər də onların danışdığı kimi danışırlar. Allah ixtilafa
düşdükləri şey barəsində Qiyamət günü onların arasında hökm verəcəkdir”.
Kitab
əhli öz rəzil istəklərinin qarşısını almayaraq bir-birilərinə o qədər paxıllıq
edirlər ki, bir-birilərini azğınlıqda və kafirlikdə ittiham edərək, müşrik ərəblərə
və digər müşriklərə bənzəyirlər. Bir dinin tərəfdarları o biri dinin tərəfdarlarını
azğın adlandırırlar. Qiyamət günü başlayanda Allah bu çəkişənlər barədə Öz ədalətli
hökmünü verəcək. Allah Öz qullarına bu hökmü barədə xəbər verərək bildirir ki,
bütün peyğəmbərlərə və elçilərə iman gətirənlər, öz Rəbbinə itaət edənlər və
Onun haramlarını pozmayanlar nicat tapacaq və böyük uğur qazanacaqlar. Bütün
qalan insanlara gəldikdə isə, onlar mütləq həlak olacaqlar.
ﭳ
ﭴ ﭵ ﭶ
ﭷ ﭸ ﭹ
ﭺ ﭻ ﭼ
ﭽ ﭾ ﭿﮀ ﮁ
ﮂ ﮃ ﮄ
ﮅ ﮆ ﮇ ﮈﮉ ﮊ
ﮋ ﮌ ﮍ
ﮎ ﮏ ﮐ
ﮑ ﮒ ﮓ
(2.114)
“Allahın məscidlərində Onun adının zikr edilməsinə maneçilik törədənlərdən və
onların viranə qalmasına çalışanlardan daha zalım kim ola bilər? Əslində onlar
oraya qorxa-qorxa daxil olmalı idilər. Onlar üçün dünyada rüsvayçılıq, Axirətdə
isə böyük bir əzab vardır”.
Ən
zalım insanlar və ən qəddar cinayətkarlar – məscidlərdə Allahı zikr etməyə mane
olanlar və namaz qılmağa və ibadətin digər mərasimlərini keçirməyə imkan
verməyənlər, məscidləri maddi və mənəvi cəhətdən dağıtmağa can atanlardır. Məscidlərin
maddi cəhətdən dağıdılması dedikdə, onların binalarının sökülməsi, onlara
vurulan ziyan və onların natəmizliklərlə murdarlanması nəzərdə tutulur. Mənəvi
cəhətdən dağıdılma altında isə, namaz qılanlara məscidlərdə Allahın adının zikr
edilməsinə imkan verilməməsidir.
Bu
ayə yuxarıda sadaladığımız keyfiyyətlərə malik olan hər kəsə aiddir. O, fil qoşunları
sahiblərinə və Allahın Elçisinə (s.ə.s.) Hudeybiyyə sülhü bağlanılan il həcc
ziyarətinə getməyə imkan verməyən qureyşlilərə də aiddir. O, Qüdsü viran qoymuş
xristianlara, Allahın evlərinə ziyan vurmağa, Allaha müqavimət göstərməyə və
möminlərin sıralarına təfriqə salmağa cəhd göstərən çoxsaylı digər zalımlara da
aiddir.
Allah kafirlərə, bir cəza
kimi, məscidlərə alçaldılmış halda və qorxu içində girməyi əmr etmişdir. Rəbbin
qanunu və qədəri belədir. Kafirlər Allahın qullarını qorxutmağa cəhd edirdilər,
lakin Qüdrətli Allah onların öz arasına qorxu toxumu səpdi. Müşriklərə gəldikdə,
onlar Allahın Elçisinə (s.ə.s.) həcc ziyarətinə getməyə yol vermədilər, az bir
müddət keçəndən sonra isə, Qüdrətli Allah onu (s.ə.s.) Məkkəyə sahib etdi və
müşriklərə Öz Evinə yaxınlaşmağı qadağan etdi. Fövqəluca Allah buyurur: “Ey
iman gətirənlər! Həqiqətən də, müşriklər murdardırlar. Odur ki, özlərinin bu
ilindən sonra Məscidülharama yaxınlaşmasınlar” (Tövbə, 9/28).
Fil
qoşunlarına gəldikdə isə, Fövqəluca Allah onları haqlamış cəza barədə rəvayət
etmişdir. Xristianlara gəldikdə isə, Allah möminlərə onların üzərində qələbə
çalmağa və onları müqəddəs torpaqlardan qovmağa imkan vermişdir. Yuxarıda təsvir
etdiyimiz keyfiyyətlərin daşıyıcısı olan hər bir zalım kəs zalımlığının əvəzini
hökmən alacaqdır. Yaradan bütün hadisələri, onlar baş verən ana qədər, öncədən
dəqiqliklə bildirir və bu qabaqcadan xəbər verilənlər böyük hadisələrin müjdəçiləri
olur.
Bu
gözəl ayəyə istinad edərək şəriət alimləri hesab edirlər ki, kafirləri məscidə
buraxmaq olmaz. Onlar bu həyatda rüsvay olmağa və həqarətə layiq edilmiş, Axirət
günü isə onları böyük cəza gözləyir.
Əgər ən böyük zalımlar
Allahın məscidlərində Onun adını zikr etməyə qoymayan günahkarlardırsa, onda ən
ləyaqətli iman sahibləri məscidləri maddi və mənəvi cəhətdən bərpa edən möminlərdir.
Məhz buna görə Fövqəluca Allah buyurur: “Müşriklər küfr etdiklərini bildikləri
halda, onlara Allahın məscidlərini abadlaşdırmaq yaramaz. Onların əməlləri
puça çıxmışdır. Onlar Odda əbədi qalacaqlar. Allahın məscidlərini yalnız
Allaha və Axirət gününə iman gətirən, namaz qılan, zəkat verən və Allahdan
başqa heç kəsdən qorxmayanlar abadlaşdırar. Ola bilsin ki, onlar doğru yolla
gedənlərdən olsunlar” (Tövbə, 9/17-18).
Bundan
başqa, Allah məscidlərin tikilməsini, abadlaşdırılmasını və onlara ehtiramla
yanaşılmasını buyurmuşdur. Fövqəluca Allah deyir: “Bu nur Allahın,
tikilib ucaldılmasına və içində Öz adının zikr edilməsinə izn verdiyi evlərdədir.
Orada səhər-axşam Ona təriflər deyirlər” (Nur, 24/36).
Məscidlərə
çoxlu dini hökmlər şamil edilir ki, onların mahiyyəti yuxarıda xatırlanan gözəl
ayələrdə ifadə olunmuşdur.
ﮔ
ﮕ ﮖﮗ ﮘ
ﮙ ﮚ ﮛ ﮜﮝ ﮞ
ﮟ ﮠ ﮡ
ﮢ
(2.115) “Məşriq də, məğrib də Allahındır!
Hansı səmtə yönəlsəniz, Allahın Üzü orada olar. Həqiqətən, Allah Əhatəedəndir,
Biləndir”.
Allah
dünyanın bütün tərəflərindən fərqli olaraq, şərqi və qərbi xüsusilə ayırmışdır,
çünki onlarda böyük əlamətdar hadisələr bir yerə toplanmışdır. Orada səma
cisimləri üfüqdən qalxır və batır və əgər Allah şərqin və qərbin üzərində
hökmrandırsa, deməli dünyanın digər tərəfləri də Onun hakimiyyəti altındadır.
Ey
insanlar! Allahın hökmünü yerinə yetirərək və ya məcburən hansı tərəfə çevrilməyinizdən
asılı olmayaraq, Allahın Surəti orada olacaqdır. Sizə namaz zamanı üzünüzü Kəəbəyə
tərəf çevirmək əmr olunmuşdur, halbuki siz əvvəllər üzünüzü Qüdsə tərəf
çevirirdiniz. Səfər zamanı isə dəvə üstündə oturaraq və ya başqa nəqliyyat
vasitəsində üzünü hərəkət istiqamətinə tutaraq namaz qılmağınıza icazə verilir.
Əgər Kəəbənin hansı tərəfdə olduğunu təyin edə bilməsəniz, üzünüzü öz istəyinizlə
hər hansı istiqamətə yönəldib namaz qılmanıza icazə verilir. Sonradan səhvə
yol verdiyinizi görsəniz də namazınız qəbul olunacaq. Əgər belinizdə ağrı sizi
incidərsə, əgər xəstələnsəniz, sizin üçün digər güzəştlər də edilmişdir. Bütün
hallarda, hansı yana çevrilsəniz də, elə bir tərəf tapmazsınız ki, ora Rəbbinizin
hökmü altında olmasın.
Bu
ayə Fövqəluca Allahın Üzünün varlığını, Onun əzəmətinə və kamilliyinə layiq
olduğunu və məxluqlarının üzünə bənzəmədiyini təsdiq edir. Allah ən böyük mərhəmət
və ən kamil sifətlərə malikdir, Ona məxluqlarının bütün sirləri və niyyətləri
məlumdur.
Allah
Özünün Hərşeyiəhatəedən sifətləri və Özünün hüdudsuz bilikləri sayəsində Öz
qullarına müxtəlif hərəkətlər etməyə imkan verir və onların xeyirxah əməllərini
qəbul edir. Buna görə, həmd Tək Ona məxsusdur!
ﮣ
ﮤ ﮥ ﮦﮧ ﮨﮩ ﮪ
ﮫ ﮬ ﮭ
ﮮ ﮯﮰ ﮱ
ﯓ ﯔ ﯕ
(2.116) “Onlar dedilər: “Allah Özünə övlad
götürmüşdür!” Halbuki O, pakdır, müqəddəsdir! Həqiqətən, göylərdə və yerdə
nə varsa, Ona məxsusdur. Hər şey Ona baş əyir”.
Yəhudilər,
xristianlar və müşriklər arasında elələri var ki, Allahın oğlu olduğunu iddia
edirlər. Onlar Allaha Onun böyüklüyü və əzəmətinə xas olmayan sifətlər aid
edirlər. Onlar ağır günah işlədir və özlərinə qarşı zalımlıq edirlər. Lakin
onların Rəbbə qarşı yaramaz münasibətlərinə baxmayaraq, Fövqəluca Allah
onların cinayətinə səbirlə dözür, onları cəzalandırmağa tələsmir və hətta
onları əmin-amanlıq və bol ruzi ilə təmin edir.
Allah
pakdır və müşriklərin, zalım günahkarların Ona aid etdiklərindən və Onun əzəmətinə
uyğun gəlməyən sifətlərdən ucadır! Mütləq kamilliyə malik olan Allah pakdır və
nöqsanlardan uzaqdır!
Fövqəluca
Allah müşriklərin sözlərini nəinki təkzib edir, O, həm də Özünün Mütləq Kamilliyinə
dair dəlillər gətirir. O, bildirir ki, göydə və yerdə nə varsa, hamısı Ona məxsusdur.
Bütün məxluqlar Onun hakimiyyəti altındadır və Onun qullarıdır. O, onları –
ağa öz kölələrini idarə etdiyi kimi, idarə edir. Bütün qullar Ona itaət edirlər,
Onun iradəsindən asılıdırlar və Ona möhtac olduları halda, Onun, qətiyyən kimsəyə
ehtiyacı yoxdur. Həqiqət bundan ibarət olduğu halda, qullarından kim Böyük Rəbbin
oğlu ola bilər, həm də oğul həmişə öz valideyninə oxşayır, çünki onun bir hissəsi
olur? Allah – Ən Qüdrətli Hökmdardır, halbuki bütün məxluqlar – Ona tabe olan
qullardır. O varlıdır və ehtiyacı yoxdur, halbuki Onun qulları kasıbdırlar və
öz Rəbbinə möhtacdırlar. Bütün bunlardan sonra Ona necə övlad aid etmək olar?
Kim bunu iddia edirsə, deməli ən böyük və ən yaramaz yalan uydurur!
Allaha
itaətkarlığa (qunut) gəldikdə isə, o iki cür olur.
Məxluqların
ümumi itaətkarlığı onların öz Yaradanın hakimiyyəti altında olması ilə səciyyələnir,
xüsusi itaətkarlıq isə Ona ibadət etməklə bağlıdır. Birinci növ itaətkarlıq şərh
etdiyimiz ayədə keçməkdədir. İkinci növ isə Fövqəluca Allahın: “...Allah
qarşısında mütiliklə durun” (Bəqərə, 2/238) sözlərilə xatırlanır.
ﯖ
ﯗ ﯘﯙ ﯚ
ﯛ ﯜ ﯝ
ﯞ ﯟ ﯠ
ﯡ ﯢ
(2.117) “Göyləri və yeri icad edən Odur. O,
bir işi yaratmaq istədikdə ona ancaq: “Ol!” – deyər, o da olar”.
Allah
göyləri və yeri yaradıb onlara mükəmməl görkəm verdi və onları, əvvəllər misli
olmamış gözəl məxluqlar etdi. Qərar qəbul etdikdə Onun təkcə “Ol” deməsi kifayət
edir və arzu etdiyi şey olur. Heç nə Onun iradəsinə qarşı dura bilməz və heç
kim Ona mane ola bilməz!
ﯣ
ﯤ ﯥ ﯦ
ﯧ ﯨ ﯩ
ﯪ ﯫ ﯬﯭ ﯮ
ﯯ ﯰ ﯱ
ﯲ ﯳ ﯴﯵ ﯶ ﯷﯸ ﯹ
ﯺ ﯻ ﯼ
ﯽ ﯾ
(2.118) “Cahillər dedilər: “Bəs nə üçün Allah
bizi danışdırmır, yaxud bizə bir ayə gəlmir?” Onların əcdadları da elə onlar
kimi danışırdılar. Onların qəlbləri bir-birinə oxşayır. Biz, yəqinliklə
inanan bir xalqa dəlillərimizi bəyan etmişik”.
Kitab
əhlindən olan nadanlar və başqa nadanlar soruşurlar: “Niyə Allah Öz elçiləri ilə
danışdığı kimi, bizimlə də danışmır? Niyə elçilər bizim görmək istədiyimiz
möcüzələri bizə göstərmirlər?” Öz dayaz ağıllarına əsaslanaraq onlar Yaradanla
söz güləşdirməyə cəsarət edirdilər, özlərini Allahın elçilərindən üstün tutur
və onlara möcüzə göstərilməsini tələb edirdilər. Fövqəluca Allah bu barədə
buyurur: “O zaman siz: “Ey Musa! Biz Allahı açıq-aşkar görməyincə, sənə iman
gətirməyəcəyik!” – dediniz və gözünüz görə-görə sizi ildırım vurdu” (Bəqərə,
2/55);
“Kitab
əhli səndən, onlara göydən bir kitab endirməyini istəyir. Onlar Musadan,
bundan daha böyüyünü istəyərək: “Allahı bizə açıq-aşkar göstər!” – demişdilər.
Haqsızlıqlarına görə onları ildırım vurmuşdu...” (Nisa, 4/153);
“Onlar dedilər: “Bu
necə elçidir ki, yemək yeyir, bazarları gəzib dolaşır. Nə üçün ona özü ilə
birlikdə xəbərdarlıq edən bir mələk göndərilmədi? Niyə ona bir xəzinə verilmədi?
Niyə meyvəsindən yeyib dolanmasından ötrü bir bağı olmadı?”...” (Furqan, 25/7-8);
“Onlar
dedilər: “Bizə yerdən bir bulaq çıxarmayınca sənə iman gətirməyəcəyik və ya
ortasından şırıl-şırıl çaylar axıdacağın
xurma və üzüm bağın olmayınca, yaxud, iddia etdiyin kimi, göyü
parça-parça üstümüzə yağdırmayınca və ya Allahı və mələkləri qarşımıza gətirməyincə,
yaxud qızıldan bir evin olmayınca və ya göyə qalxmayınca biz sənə
inanmayacağıq. Əgər bizə oxuyacağımız bir kitab endirməsən, göyə qalxmağına
da inanmayacağıq”...” (İsra,
17/90-93).
Onlar
Allahın elçiləri ilə bax belə rəftar edirdilər. Onlar elçilərdən möcüzə tələb
edirdilər ki, onları acizlikdə ifşa etsinlər. Onlar doğru yol tapmaq niyyətində
deyildilər və həqiqəti aydınlaşdırmaq da istəmirdilər. Elçilər isə insanlara
çoxsaylı möcüzələr göstərirdilər və bunlar tamamilə kifayət edərdi ki, onlar
haqq dinə qayıtsınlar. Məhz buna görə Allah buyurur ki, O, imanlı insanlara
artıq əlamətləri izah etmişdir. Hər bir yəqinliklə inanan dindar öz Rəbbinin o
qədər gözəl möcüzələrini və inandırıcı dəlillərini görüb ki, onlar onun möhkəm
əqidəsinə çevrilmişdir. Bu əqidə tərəddüdlər və şübhələrlə bir araya sığışmaz.
ﯿ
ﰀ ﰁ ﰂ ﰃﰄ ﰅ
ﰆ ﰇ ﰈ
ﰉ ﰊ
(2.119) “Biz səni haqq ilə müjdələyən və xəbərdarlıq
edən bir peyğəmbər göndərdik. Cəhənnəm sakinləri barəsində isə sən
sorğu-sual olunmayacaqsan”.
Fövqəluca
Allah bir möcüzəni xatırladır ki, o, qalan bütün möcüzələri əhatə edir və nəzərdə
tutur. Bu, Muhəmməd Peyğəmbərin (s.ə.s.) haqq peyğəmbər olduğunu və onun gətirdiyi
Kitabın doğruluğunu sübut edən dəlildir. Həmin möcüzə, insanlara həqiqəti gətirən
Allahın elçisinin peyğəmbərliyidir. Bu möcüzə Peyğəmbərə (s.ə.s.) vəhy edilmiş
bütün hökmləri əhatə edir və özlüyündə üç dəlildən ibarətdir. Birinci dəlil
– Muhəmmədin (s.ə.s.) peyğəmbərliyidir. İkinci dəlil – onun tərcümeyi-halıdır və
rəhbərliyidir. Üçüncü dəlil Quran və Sünnə təlimidir ki, onu da o, təbliğ
etmişdir. İlk iki dəlil – Məhəmməd Peyğəmbərin (s.ə.s.) Allah tərəfindən göndərilməsi
haqqında Quran ayəsi ilə nazil edilmiş vəhydən irəli gəlir. Üçüncü dəlil isə
onun haqq ilə göndərilməsinin Quran ayəsindən bəlli olduğuna sübutdur.
Birinci
dəlil kimi biz Muhəmmədin (s.ə.s.) peyğəmbərliyini qeyd etdik. Onun doğruçuluğuna
əmin olmaq üçün onun peyğəmbərliyinin başlanmasına qədər bəşəriyyətin vəziyyətini
öyrənmək kifayətdir. İnsanlar bütlərə, oda və xaça ibadət edir, onlara nazil
olunmuş dinləri təhrif edir və imansızlığın qatı qaranlığı onların gözlərini
kor edir və hər tərəfdən onları əhatəyə alırdı. Bu kafirlikdən xilas olmaq
Kitab əhlinin çox azına qismət oldu və onlar da Muhəmməd Peyğəmbərin (s.ə.s.) gəlişi
ərəfəsində artıq tükənirdilər. Lakin Fövqəluca Allah yaratdıqlarını nahaq yerə
xəlq etməmişdi və onları yaddan çıxarmamışdı. O – Müdrik, Bilən, Qüdrətli və Mərhəmətli
Rəbdir. İlahi müdrikliyə və mərhəmətinə əsaslanaraq Allah Böyük Elçisini (s.ə.s.)
Öz qullarının yanına göndərdi və onlara buyurdu ki, Mərhəmətli Allaha şərik
qoşmadan, təkcə Ona ibadət etsinlər. Dərrakəli insana Peyğəmbərin (s.ə.s.)
doğruçuluğuna əmin olmaq üçün onun ağır məsuliyyətli vəzifəsi haqqında düşünmək
kifayətdir. Bu böyük möcüzə onun həqiqətən Allahın Elçisi (s.ə.s.) olduğuna
birmənalı şəkildə şəhadət verir.
İkinci
dəlil kimi, Peyğəmbərin (s.ə.s.) tərcümeyi-halını qeyd etdik. Əgər bir adam
onun, peyğəmbərliyinin başlanmasına qədər keçmiş həyatını və habelə onun malik
olduğu və sonradan daha da kamilləşmiş və heyranedici keyfiyyətlərini lazım
olan qaydada öyrənərsə, ona məlum olar ki, belə kamil əxlaqi simaya ancaq peyğəmbərlər
malik ola bilərlər, çünki Fövqəluca Allah əxlaqi keyfiyyətləri insanların
doğruçuluğunun və ya yalançılığının ən böyük dəlillərindən biri etmişdir.
Biz,
üçüncü dəlil kimi, böyük İslam şəriətini və gerçək hekayətlərdən ibarət olan,
yaxşılıq etməyə hökm verən, bəd əməlləri qadağan edən və insanlara xarüqəladə
möcüzələr göstərən Müqəddəs Quranı göstərmişdik. Xatırlatdığımız üç dəlil
bütün digər ilahi dəlilləri və vəhyləri özündə əks etdirir.
Fövqəluca
Allah bildirir ki, Muhəmməd Peyğəmbər (s.ə.s.) xeyirxah müjdəçi və nəsihətçi
idi. O, bu dünyada və öləndən sonra ona itaət edən hər bir insana xoşbəxt həyat
haqqında müjdə verir və ona itaətsizlik edən hər kəsə həm bu dünyada və həm də
öləndən sonra bədbəxtliklərdən çəkinmək barədə xəbərdarlıq edirdi. O, Cəhənnəm
sakinlərinin əməlləri üçün cavab verməyəcəkdi, çünki ona ancaq həqiqəti
insanlara çatdırmaq tapşırılmışdı. Onlar ancaq Qüdrətli Allahın qarşısında
cavab verməli olacaqlar.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗ
ﭘ ﭙﭚ ﭛ
ﭜ ﭝ ﭞ
ﭟ ﭠﭡ ﭢ
ﭣ ﭤ ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨ ﭩﭪ ﭫ
ﭬ ﭭ ﭮ
ﭯ ﭰ ﭱ
ﭲ ﭳ
(2.120)
“Sən onların dininə tabe olmayınca, nə yəhudilər, nə də xaçpərəstlər səndən
razı qalmayacaqlar. De: “Yalnız Allahın haqq yolu doğru yoldur!” Əgər sənə gələn
elmdən sonra onların istəklərinə uysan, səni Allahdan nə bir qoruyan, nə də bir
xilas edən olar”.
Fövqəluca
Allah Öz Elçisinə bildirir ki, o, yəhudilərin və xristianların dinini qəbul etməyənədək
onlar ondan razı qalmayacaqlar. Onlar ibadət etdikləri dini təbliğ edərək,
doğru yolla getdiklərini düşünürlər. Məhz buna görə Allah Muhəmməd Peyğəmbərə
(s.ə.s.) əmr edir ki, təkcə ona (s.ə.s.) nazil edilmiş Allahın təliminin doğru təlim
olduğunu hamıya bəyan etsin. Kitab əhlinin baxışlarına gəldikdə isə, onlar
ancaq öz alçaq istəklərinə istinad edirlər. Əgər Muhəmməd Peyğəmbər (s.ə.s.),
bu biliklər ona vəhy edildikdən sonra, onların istəklərinə imkan versəydi, onda
onun nə himayədarları, nə də köməkçiləri olmazdı.
Bu
ayə yəhudilərin və xristianların istəklərinə uymağı və özünü onların dinini fərqləndirən
xüsusiyyətlərinə oxşatmağı qəti qadağan edir. Fövqəluca Allahın bilavasitə Muhəmməd
Peyğəmbərə (s.ə.s.) müraciət etməsinə baxmayaraq, bu ayə onun ardıcıllarına da
aiddir, çünki vəhyin ümumi məna daşıdığına və təkcə yönəldildiyi konkret şəxsə
aid olmadığına diqqət yetirilməlidir. Digər bir qaydaya müvafiq olaraq, ayənin
nazil edildiyi konkret səbəbi deyil, ümumi mənasını nəzərə almaq lazımdır.
ﭴ
ﭵ ﭶ ﭷ
ﭸ ﭹ ﭺ
ﭻ ﭼﭽ ﭾ
ﭿ ﮀ ﮁ
ﮂ ﮃ ﮄ
(2.121)
“Kitab verdiyimiz kəslər onu layiqincə oxuyurlar. Onlar ona iman gətirənlərdir.
Onu inkar edənlər isə ziyana uğrayanlardır”.
Fövqəluca
Allah bildirir ki, Allahın mütləq mərhəməti ilə hörmət göstərdiyi və Müqəddəs
Kitabını bəxş etdiyi Kitab əhli arasında Onun hökmlərini lazım olduğu kimi
yerinə yetirən möminlər vardır. Oxumaq (tilavət) sözü ilə ayədə hökmlərə
riayət edənlər nəzərdə tutulur. Bu saleh dindarlar Allahın halal buyurduğunu
halal sayır və Onun haram qıldığını haram qəbul edirlər. Onlar mənaları aydın
olan ayələri əsas götürür, mütəşabeh ayələrə isə iman gətirirlər. Bu Kitab əhli
xoşbəxtdir, çünki onlar Allahın mərhəmətini dərk edərək ona minnətdarlıqla
cavab verirlər. Onlar Allahın bütün elçilərinə iman gətirir və onların
aralarında fərq qoymurlar. Onlar əsil möminlərdir və özlərini, onlara nazil
olmuş Kitaba iman gətirdiklərini və sonradan nazil olmuş Kitabları isə inkar
etdiklərini bəyan edənlərə oxşatmırlar. Sonuncular Allahın onları təhdid etməsinə
layiqdirlər və onlar – ziyana uğramışlardır.
Комментариев нет:
Отправить комментарий