ﮑ
ﮒ ﮓ ﮔ
ﮕ ﮖ ﮗ
ﮘ ﮙ ﮚ
ﮛ ﮜ
(2.11) “Onlara:
“Yer üzündə fəsad törətməyin!” – deyildiyi zaman: “Biz ki, ancaq xeyirxahlıq
edənlərik!” – deyirlər”.
Münafiqlər
müxtəlif günahlar törədirlər, möminlərin sirrini onların düşmənlərinə açıb
söyləyir və kafirlərlə dostluq edirlər. Onlara, yer üzündə fəsad yaymalarının
vasitəsi olan küfr və günah işlətməmələri barədə xəbərdarlıq etdikdə isə,
onlar ancaq xeyirxah işlər gördüklərini bildirirlər. Onlar yer üzündə təkcə fəsad
yaymır, həmçinin özlərini elə göstərirlər ki, sanki öz hərəkətləri ilə
qayda-qanun yaradırlar. Onlar həqiqəti təhrif etməyə cəhd edirlər və əxlaqsız
cinayətlər edərək bu əməllərinin doğru olduğunu düşünürlər. Onlar günah sahiblərindən
daha ağır cinayətlər törədirlər, çünki günahkarlar öz etdikləri yaramazlıqların
qadağan olunduğunu etiraf edirlər ki, bu da onların sonradan xilas olması və
hidayət yoluna qayıtmasını asanlaşdırır.
ﮝ
ﮞ ﮟ ﮠ
ﮡ ﮢ ﮣ
ﮤ
(2.12)
“Sözsüz ki, onlar fəsad törədənlərdir, amma bunu başa düşmürlər”.
Münafiqlər
təkcə özlərini xeyirxah hesab etdiklərinə görə, möminlərin əməllərini xeyirli
və düzgün saymırlar. Allah onların
iddialarını təkzib edir və xəbər verir ki, əsil həqiqətdə mürtədliyi yayanlar
onlar özləridir. Allahın ayələrini inkar edənlərdən, insanlara Onun yolu ilə
getməyə mane olanlardan, Allahı və Onun sevimli qullarını aldatmağa cəhd edənlərdən,
Allaha və Onun Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun) qarşı döyüşənlərlə
dostluq edərək, bu əməllərini saleh əməllər zənn edənlərdən daha böyük
günahkar, ümumiyyətlə, kim ola bilər? Bundan da böyük şərəfsizlik ola bilərmi?!
Lakin
münafiqlər onlara fayda verə bilən elmə malik deyillər. Onların əldə etdiyi
biliklər, öz nadanlıqları üzündən, onları Allah qarşısında bəraət qazanmaq
imkanından da məhrum etmişdir. Onların törətdikləri əməlləri isə yer üzündə
fitnə-fəsad yayır, çünki bu günahlarına görə bəlalar baş verir, onlar
taxıllara, meyvələrə, ağaclara və başqa bitkilərə ziyan vurur. Yer üzündə
qayda-qanun yaradılması ancaq Allaha itaət etmək və Ona iman gətirmək sayəsində
mümkündür. Məhz buna görə Allah məxluqları yaratmış, onları yer üzündə yerləşdirmiş
və fasiləsiz olaraq onlara ərzaq və digər nemətlər göndərir ki, insanlar
onlardan faydalanaraq Allaha itaət və ibadət etsinlər. Lakin insan bu nemətləri
təyinatı üzrə istifadə etmədikdə, yer üzündə fitnə və şərəfsizlik yayır və bu
nemətlərin təmin etmək məqsədilə yönəldildiyi itaəti və ibadəti puç edir.
ﮥ
ﮦ ﮧ ﮨ
ﮩ ﮪ ﮫ
ﮬ ﮭ ﮮ
ﮯ ﮰﮱ ﯓ ﯔ ﯕ
ﯖ ﯗ ﯘ
ﯙ ﯚ
(2.13)
“Onlara: “Bu insanlar iman gətirdiyi kimi siz də iman gətirin!” –
deyildiyi zaman: “Biz də səfehlərin iman gətirdiyi kimi iman gətirək?” – deyirlər.
Doğrusu, onlar özləri səfehdirlər, lakin bunu bilmirlər”.
Münafiqlərə,
təkcə sözdə deyil, mömin səhabələrin iman gətirdikləri kimi, qəlbən iman gətirməyi
təklif etdikdə, onlar öz pozğun ehtimallarına əsaslanaraq deyirlər:
“Doğrudanmı biz də səfehlərin və düşüncəsizlərin iman gətirdiyi kimi iman gətirək?”
Allah onları rüsvay etsin! Bu şərəfsizlər elə zənn edirlər ki, səhabələri məhz
axmaq olmaları və düşüncəsizlikləri Allaha iman gətirməyə, vətənini tərk etməyə
və kafirlərlə düşmənçiliyə vadar etmişdir. Onlar belə hesab edirlər ki, sağlam
düşüncə başqa yol seçməyi tələb edir və bu da onları məcbur edir ki, səhabələri
səfeh, özlərini isə müdrik saysınlar.
Lakin Fövqəluca
Allah onların iddialarını təkzib edərək bildirmişdir ki, məhz münafiqlər özləri
əsil səfehlərdir, çünki bir şeyin xeyir gətirdiyini bilməmək və zərərli olanı
yerinə yetirmək həqiqi axmaqlıqdır. Bax bu xüsusiyyət elə tam mənası ilə
münafiqlərə xasdır. Eyni zamanda ağıllı, tədbirli olmaq – xeyir gətirən bir
şeyi bilməkdən, ancaq faydalı işləri görməyə can atmaqdan və zərər vura biləcək
hər şeydən çəkinməkdən ibarətdir. Səhabələri və möminləri isə ancaq belə
keyfiyyətlərlə səciyyələndirmək olar. Adamların əsassız dedikləri sözləri və mənasız
çıxışları elə də vacib deyil. Ən zəruri olan – onların hansı keyfiyyətlərə və dəlillərə
malik olmalarıdır.
ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞ
ﯟ ﯠ ﯡ
ﯢ ﯣ ﯤ
ﯥ ﯦ ﯧ
ﯨ ﯩ ﯪ
ﯫ
(2.14)
Onlar möminlərlə rastlaşdıqda: “Biz iman gətirdik!” – deyirlər, öz şeytanları
(azmış dostları) ilə təklikdə qaldıqda isə: “Biz sizinləyik. Biz möminlərə ancaq
istehza edirik!” – deyirlər”.
Münafiqlər
dilləri ilə dedikləri sözlərə heç özləri də ürəkdən inanmırlar. Səhabələrin
arasında olduqda onlar özlərini müsəlman kimi qələmə verməyə səy göstərir və
özlərini elə aparırlar ki, guya onların yolu ilə gedirlər. Amma onlar kafirlərin
başçıları olan öz şeytanları ilə təklikdə qaldıqda, o saat deyirlər: “Biz sizin
baxışlarınızı eynilə qəbul edirik, amma özümüzü elə aparırıq ki, sanki İslama
daxil olmuşuq. Bunu onları ələ salmaq üçün edirik”. Münafiqlər öz şeytanları
qarşısında əsil sifətlərini açıb göstərirlər.
ﯬ
ﯭ ﯮ ﯯ
ﯰ ﯱ ﯲ
ﯳ
(2.15)
Allah da onlara istehza edər və azğınlıqlarını o qədər artırar ki, sərgərdan
gəzərlər”
Zalımcasına
edilən hiyləgərlik ancaq buna layiq olana zərər gətirər. Münafiqlər möminləri ələ
salırlarsa, Allah bunun əvəzində onların özünü gülünc vəziyyətə salır. Allah bu
dünyada onların bəd əməllərini onların özü üçün bəzəkli göstərir. O, möminlərə
onları cəzalandırmaq üçün imkan vermir və onlar da elə zənn edirlər ki, həmişə
möminlərlə birlikdə olacaqlar. O, onların zalımlıqlarını çoxaldır və onları şərəfsizliyin
və imansızlığın burulğanında kor-koranə dolaşmağa məhkum edir. Qiyamət günü
başlandıqda isə Allah onlara işıq bəxş edəcək. Amma möminlərin işığı onların
yolunu axıradək nurlandıracağı halda, münafiqlərin işığı sönəcəkdir və onlar,
yolun bir hissəsini aydınlıqla gedib sonradan qaranlıqlar içində qaldıqlarına
görə olmazın əzabını çəkəcəklər. Hədsiz ümid bəslədikdən sonra, onu itirib məyus qalmaqdan pis daha nə ola bilər?
Fövqəluca Allah
buyurur: “O gün münafiq kişilər və münafiq qadınlar iman gətirənlərə: “Bir
az gözləyin ki, biz də sizin işığınızdan alaq” – deyəcəklər. Onlara deyiləcəkdir:
“Geriyə qayıdıb işıq axtarın!” Onların arasına içəri tərəfində mərhəmət, çöl tərəfində
əzab olan qapılı bir sədd çəkiləcəkdir. Münafiqlər onları haraylayıb deyəcəklər:
“Məgər biz sizinlə birlikdə deyildikmi?” Möminlər deyəcəklər: “Bəli,
lakin siz öz-özünüzü aldadırdınız, möminlərə bəla üz verməsini gözləyirdiniz,
haqqa şübhə edirdiniz və Allahın əmri gələnədək xülyalar sizi yoldan
çıxartdı. Tovlayan şeytan Allah barəsində sizi yaman aldatdı. Bu gün nə
sizdən, nə də kafirlərdən heç bir fidyə qəbul olunmaz. Sığınacağınız yer də
oddur. Sizə layiq olan elə odur. Ora nə pis dönüş yeridir!” (Hədid,
57/13-15).
ﯴ
ﯵ ﯶ ﯷ
ﯸ ﯹ ﯺ
ﯻ ﯼ ﯽ
ﯾ ﯿ
(2.16)
“Onlar, doğru yolu verib azğınlığı satın almış kimsələrdir. Amma onların ticarəti
qazanc gətirmədi və özləri də doğru yola yönəlmədilər”
Fövqəluca
Allah münafiqləri olduğu kimi gerçək səciyyələndirərək bildirir ki, onlar əsil
rəhbərliyin yerinə azğınlıq əldə edir və qazanc gətirməyən ticarətə girişirlər.
Onlar azğınlıq içində elə ibadət etmək istəyirlər ki, bu, bir malı almaq üçün
çoxlu pul verməyə hazır olan alıcının arzusuna bənzəyir. Bu Quran müqayisəsi –
müqayisələrin ən yaxşısından və ən gözəllərindən biridir. Allah ən böyük şəri
– azğınlığı – malla, ən böyük xeyirxahlığı – doğru rəhbərliyi – mal üçün ödənilən
qiymətlə müqayisə edir. Münafiqlər doğru rəhbərliyə etinasız yanaşaraq,
azğınlığı ondan üstün tuturlar. Budur onların bağladığı saziş! Onların malik
olduğu sifətlər bunlardır və onların bu sifətləri necə də çirkindir!
Əgər
dinarı dirhəmə dəyişən adam ziyana uğrayırsa, onda qiymətli daş-qaşı dirhəmə
mübadilə edən haqqında daha nə demək olar?! Bəs onda, öz xoşbəxtliyindən əl çəkib,
bədbəxtliyə üstünlük verərək, gözəl nəsibinə etinasızlıq göstərib, zavallılığa
can atan - həqiqi rəhbərliyi azğınlığa dəyişdirən adam haqqında nə demək
olar?! Belə bir ticarət, əlbəttə ki, ziyan gətirər və bu ziyan ən böyük və ən dəhşətli
ziyandır. Fövqəluca Allah buyurur: “...”Şübhəsiz ki, ziyan çəkənlər Qiyamət
günü özlərini və ailələrini ziyana uğradanlardır. Açıq-aşkar ziyan da elə
budur!”[1]
Sonra isə Fövqəluca
Allah bir də vurğulayır ki, münafiqlər doğru yolla getmirlər. Bu onu göstərir
ki, onlar yolundan azmış günahkarlardır və doğru rəhbərliyə qətiyyən əhəmiyyət
vermirlər. Münafiqləri beləcə çox çirkin xüsusiyyətlərlə səciyyələndirərək, Fövqəluca
Allah onların barəsində bir ibrətamiz hekayət buyurur.
ﭑ
ﭒ ﭓ ﭔ
ﭕ ﭖ ﭗ ﭘ ﭙ
ﭚ ﭛ ﭜ
ﭝ ﭞ ﭟ
ﭠ ﭡ ﭢ
(2.17)
“Onların məsəli zülmət gecədə od qalayan kimsənin məsəlinə bənzər. Alov
onların ətrafındakıları işıqlandırdığı zaman Allah onların nurunu aparar, özlərini
də heç bir şey görə bilməyəcəkləri zülmətlər içərisində buraxar”
Bu ibrətamiz
məsəl onların vəziyyətinə tamamilə uyğundur, çünki münafiqlər, həqiqətən də,
qatı qaranlığı işıqlandırmaq üçün ocaq qalayan adama bənzəyirlər. Belə bir
adam oda bərk ehtiyac duyaraq, əli altında hər hansı bir vəsaiti olmadığından,
onu başqalarından əldə etməyi bacarır. Alov onun ətrafını işıqlandırdıqda, o, təhlükənin
haradan gəldiyini və harada təhlükəsizlik şəraitində daldalanmaq mümkün
olduğunu görür. Od ona böyük fayda verir və onu çox sevindirir. O, hətta onu
qorumaq haqqında fikirləşir. Lakin Allah onu bu işıqdan və sevincdən məhrum
edir. O yenə də qatı zülmət içində qalır
və barmaqları yandıran kösövlərdən başqa yanında heç nəyi olmur. Onlar artıq ətrafı
işıqlandırmaq gücünə malik deyil, amma barmaqları bərk qarsalaya və zərər vura
bilər. O insan artıq bir neçə zülmətin əhatəsindədir. Gecənin qaranlığı
buludların qaranlığına, yağışın qaranlığına və ocaq sönəndən sonra yaranan
qaranlığa qarışmışdır. Bu insanın vəziyyətini necə səciyyələndirmək olar?
Münafiqlərin vəziyyəti də məhz belədir, onlar öz yollarını möminlərin sayəsində
işıqlandırırlar, çünki özləri bu keyfiyyətə malik deyillər. Əldə etdikləri
işıq bir müddət onların yolunu işıqlandırır və onlar bundan bir qədər
faydalanırlar, özlərini saxlayır və mal-mülklərini qoruyurlar. Bu dünya həyatında
təhlükəsizliklərinə müəyyən qədər zəmanət əldə edirlər. Lakin ölüm gözlənilmədən
onların başlarının üstünü alır və onları başqasının işığı hesabına yaşamaq
imkanından məhrum edir. Qəm və kədər onları çulğayır və onlar ən şiddətli cəzaya
məruz qalırlar. Qəbirlərinin zülməti imansızlıqlarının, münafiqliklərinin və hər
cür günahlarının zülmətindən daha da qatılaşır. Bütün bunlardan sonra onları
Qaynar Məhşərin zülməti gözləyir. Ora necə də çirkin və mənfurdur!
ﭣ
ﭤ ﭥ ﭦ
ﭧ ﭨ ﭩ
(2.18)
“Onlar kar, lal və kor olduqlarına görə qayıtmazlar”.
Münafiqlər xeyir gətirən nə varsa, onu eşitməzlər,
onun haqqında danışılanda, susarlar və haqqa münasibətdə özlərini kor kimi
apararlar. Doğru yola qayıtmaq onlara qismət olmayacaqdır, çünki onlar həqiqəti
dərk etdikdən sonra, ondan üz çevirdilər. Onlar, nadanlıqları və ya yanıldıqlarına
görə həqiqətdən üz çevirənlərdən fərqlənirlər. Belələri nə etdiklərini başa
düşmürlər və doğru yola qayıtmaq ehtimalları daha çoxdur.
ﭪ ﭫ ﭬ
ﭭ
ﭮ ﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳ
ﭴ ﭵ ﭶ ﭷ ﭸ ﭹﭺ ﭻ ﭼ
ﭽ ﭾ
ﭿ ﮀ ﮁ ﮂﮃ ﮄ ﮅ
ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ ﮊ
ﮋ ﮌﮍ ﮎ ﮏ
ﮐ ﮑ ﮒ ﮓﮔ ﮕ ﮖ
ﮗ ﮘ ﮙ ﮚ ﮛ
(2.19)
“Yaxud onların məsəli zülmət içində göy gurultusu və şimşəklə yağan
leysana düşənlərin məsəlinə bənzəyir ki, ildırımdan ölmək qorxusu ilə
barmaqlarını qulaqlarına tıxayırlar. Şübhəsiz ki, Allah kafirləri hər tərəfdən
əhatəyə almışdır”.
(2.20) “Şimşək
az qalır ki, onların gözlərini çıxartsın. Şimşək hər dəfə onların yolunu
işıqlandırdıqda onunla gedirlər, zülmət onları bürüdükdə isə dayanıb
dururlar. Əgər Allah istəsəydi, onları eşitməkdən və görməkdən məhrum edərdi.
Şübhəsiz ki, Allah hər şeyə qadirdir”.
Fövqəluca
Allah münafiqi, leysan yağışın altına düşmüş və o saat bir neçə tərəfdən
qaranlığa - gecənin, buludların və yağışın qaranlıqlarına bürünmüş insanla
müqayisə edir. O, göy gurultusunu eşidir və ildırımların gözqamaşdırıcı
parıltısını görür və onların işığı qatı qaranlıqda getməyə ona imkan yaradır.
Lakin səmada ildırımların çaxması səngiyən kimi, o, dayanır və yoluna davam edə
bilmir. Münafiqlər də eynilə belə bir vəziyyətdədirlər. Onlar Quran ayələrini,
hökmlərini və qadağalarını, vədlərini və təhdidlərini eşitdikdə barmaqlarını
qulaqlarına tıxayıb bu hökmlərdən və qadağalardan, xeyirli vədlərdən və ciddi təhdidlərdən
üz çevirirlər. Quranın təhdidləri onların canına qorxu salır, vədləri isə
onları narahat edir və buna görə də hər vasitə ilə onlardan üz çevirməyə
çalışırlar. Güclü leysan yağışına düşən adam üçün göy gurultusu necə nifrət
doğurursa, müdrik ayələr də münafiqlər üçün eynilə nifrətamizdir. Adi bir insan
ölüm qorxusunu hiss edərək qulaqlarını barmaqları ilə tıxayır və onun xilas
olmaq ehtimalı vardır.
Lakin
münafiqlərin belə bir imkanı yoxdur, çünki Fövqəluca Allah Öz Qüdrəti və Elmi
ilə onları hər tərəfdən əhatə edir. Onların Ondan qaçmaq imkanı yoxdur. Belə
ki, Allah onların hər bir hərəkətini yadda saxlayır və buna görə, onlar etdiklərinin
əvəzini bütövlüklə alacaqlar. Münafiqlər mənəvi karlığa, lallığa və korluğa
tutulmuşlar. Onların qarşısında doğru dinə aparan yollar bağlanmışdır. Əgər
Allah istəsəydi onları fiziki eşitmə və görmə qabiliyyətindən də məhrum edərdi.
Bu kimi sözlərlə Allah münafiqləri qorxudur və onları elə dünyada cəzalandıracağı
barədə xəbərdar edir. Qoy onlar bu cəzadan qorxsunlar və heç olmazsa, qismən də
olsa öz yaramazlıqlarından və ikiüzlülüklərindən əl çəksinlər və bilsinlər ki,
Allah bütün varlıqların hökmdarıdır və Onun üçün mümkün olmayan heç bir şey
yoxdur. Əgər O, Öz nəzərində tutduğunu həyata keçirmək istəsə, kimsə Onun
qarşısını ala bilməz və Ona müqavimət göstərə bilməz.
Bu və digər
buna oxşar ayələr, insanın əməllərinin Fövqəluca Allahın iradəsindən asılı
olmadığını iddia edən qədəriyyəçilərin baxışlarını təkzib edir. İnsanın əməlləri
də əsil varlıqlardır və Fövqəluca Allah istisnasız bütün varlıqların Hökmdarıdır.
ﮜ
ﮝ ﮞ ﮟ
ﮠ ﮡ ﮢ
ﮣ ﮤ ﮥ
ﮦ ﮧ
(2.21) “Ey
insanlar! Sizi və sizdən öncəkiləri yaratmış Rəbbinizə ibadət edin ki, bəlkə Allahdan
qorxasınız”.
Bu hökm
geniş mənada bütün insanlara aiddir. Onlara ibadət mərasimlərinin hamısını
Allaha həsr etmək, Onun hökmlərini yerinə yetirmək, Onun qadağanlarından çəkinmək
və Onun bütün ilahi hekayətlərinin doğruluğunu qəbul etmək əmr olunur. Allah
insanlara buyurur ki, onları hansı məqsəd üçün yaratmışsa, onu həyata keçirsinlər.
Uca Alla buyurur: “Mən cinləri və insanları ancaq Mənə ibadət etmək üçün
yaratdım”[2].
Ey
insanlar! Siz təkcə bir olan Allaha ibadət etməlisiniz, çünki O, sizə
saysız-hesabsız nemətlər bəxş edən Rəbbinizdir. O, sizi yoxluqdan xəlq etmiş və
əvvəlki insanların nəsillərini də yaratmışdır. O, sizə gördüyünüz və görə bilmədiyiniz
nemətlər vermiş və rahatlıqla yaşadığınız yeri sizin üçün döşəmişdir. Siz
ondan, üzərində binalar tikməklə, kənd təsərrüfatı ilə məşğul olmaqla, bir yerdən
başqa bir yerə köçməklə və yaxud başqa faydalı fəaliyyətlə məşğul olmaqla xeyir
götürürsünüz. Allah göyü evlərinizin damı etmiş və orada Günəşi, Ayı, ulduzları
və digər səma cisimlərini yaratmışdır ki, onlarsız sizin yaşayışınız mümkün
olmazdı. Əgər Allaha ibadət etməyə başlasanız, hökmən təqva sahibi olarsınız.
Belə bir rəy
mövcuddur ki, bu ifadənin mənasına görə, insanlar bir olan Allaha ibadət etməyə
başlasalar Allahın qəzəbindən və cəzalarından xilas ola bilərlər, çünki bu
halda seçdikləri yol onları belə aqibətdən qoruyar. Başqa bir rəyə görə isə, bu
o deməkdir ki, əgər insanlar Allaha ibadət etsələr, onlar möminlərin cərgəsinə
düşərlər ki, onların sifətlərindən biri də təqva – Allahdan qorxmaqdır. Hər
iki şərh doğrudur və bir-biriləri ilə sıx bağlıdır. Allaha layiqincə ibadət edən
hər kəs təqvalı mömindir. Hər bir təqva sahibi olan dindar isə Allahın cəzasından
və qəzəbindən mütləq xilas olar. Bu, Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı və
salamı olsun) və onun təliminin doğruluğu xeyrinə olan məntiqi dəlildir.
ﮨ
ﮩ ﮪ ﮫ
ﮬ ﮭ ﮮ
ﮯ ﮰ ﮱ
ﯓ ﯔ ﯕ
ﯖ ﯗ ﯘ ﯙﯚ ﯛ
ﯜ ﯝ ﯞ
ﯟ ﯠ ﯡ
(2.22)
“O, sizin üçün yer üzünü döşəmə, göyü isə tavan etdi. Göydən su endirib onunla
sizin üçün növbənöv məhsullardan ruzi yetişdirdi. Siz də bunu bildiyiniz
halda heç kəsi Allaha tay tutmayın”.
Sənin üzərindəki
səmada nə varsa, hamısı göy adlanır. Şərhçilər belə hesab edirdilər ki, göy adı
altında buludlar nəzərdə tutulmuşdur. Fövqəluca Allahın iradəsi ilə buludlardan
tökülən suyun sayəsində taxıl, xurma və digər meyvə ağacları bitir. Siz meyvələri
və taxılı yığırsınız və onlar sizin qidalanmağınızı təmin edir, yaşamağınıza
kömək olur, sizi sevindirir və məmnun edir. Allahı heç kimə bərabər, tay
tutmayın və məxluqları Ona bənzətməyin, çünki əks təqdirdə siz Allaha ibadət
etdiyiniz kimi, həmin məxluqlara da səcdə etməyə başlayacaqsınız, onları,
Allahı sevdiyiniz kimi sevəcəksiniz. Belə hərəkətə yol vermək olmaz, çünki o məxluqlar
sizə oxşardırlar. Onlar yaradılmışlardır, qidalanmağa ehtiyacları var və öz
Yaradanının iradəsindən asılıdırlar. Onlar hətta zərrə qədər olsa da nə yerdə,
nə də göydə hakimiyyətə malik deyillər və onlar sizə nə xeyir, nə də zərər verməyə
qadir deyillər.
Onları bilərəkdən
Allaha şərik qoşmayın, axı sizə məlumdur ki, Onun şərikləri yoxdur. O, məxluqlarını
təkcə Özü yaradır, onlara ruzi göndərir və Kainatı idarə edir. Təkcə O, kamil
sifətlərə malikdir və sitayiş edilməyə layiqdir. Bəs siz niyə Onunla bərabər
digər tanrıçalara ibadət edirsiniz? Sizin davranışınız, doğrudan da, qəribə və
anlaşılmazdır.
Bu ayədə təkcə
Allaha ibadət etmək hökmü və digər “ilahlara” ibadətin qadağan edilməsi öz əksini
tapmış, Allaha ibadətin vacibliyinə inandırıcı dəlillər gətirilmiş və
uydurulmuş ilahlara ibadətin əbəsliyi və faydasızlığı göstərilmişdir. Orada qeyd
olunur ki, Allah Vahid Rəbdir, varlıqları yaradan, ruzi göndərən və Kainatın
işlərini idarə edən də Odur. İnsan, saydığımız məsələlərdə, heç kimin Allaha şərik
olmadığını qəbul edirsə, o, hökmən etiraf etməlidir ki, Onunla yanaşı kimsə
ibadətə layiq ola bilməz. Bu – tövhidin zəruriliyinin xeyrinə olan və müşrikliyin
yanlışlığını təsdiq edən ən ağıllı məntiqi dəlildir.
ﯢ
ﯣ ﯤ ﯥ
ﯦ ﯧ ﯨ
ﯩ ﯪ ﯫ
ﯬ ﯭ ﯮ
ﯯ ﯰ ﯱ
ﯲ ﯳ ﯴ ﯵ ﯶ
(2.23)
“Əgər qulumuza nazil etdiyimizə şübhə edirsinizsə və doğru deyirsinizsə, onda
ona bənzər bir surə gətirin və Allahdan savayı bütün şahidlərinizi köməyə
çağırın!”
Ey kafirlər
güruhu, Allahın Elçisini (ona Allahın salavatı və salamı olsun) qəbul etməkdə
uzun müddət inadkarlıq göstərənlər, onun dəvətini rədd edib onu yalançı
sayanlar! Əgər, Bizim qulumuza nazil etdiyimiz vəhyin doğruluğuna dair şübhələr
sizə əziyyət verirsə, onda həqiqəti aşkar etmək üçün ədalətli meyardan istifadə
edin. Allahın Elçisi (ona Allahın salavatı və salamı olsun) sizin kimi bir
insandır. O, ən gözəl danışanınız və ən çox biləniniz deyil. Anadan olduğu gündən
həyatını necə keçirdiyi sizə məlumdur. O, nə oxuya bilir, nə də yaza bilir. O,
Kitabı sizə gətirərək, onun Allah tərəfindən nazil edildiyini demişdir, lakin
siz ona bildirmişsiniz ki, kitabı o özü tərtib edib Allahın adına çıxmışdır.
Dediyiniz sözlər doğrudursa, onda siz də bu Quran ayəsinə bənzər heç olmazsa
bir surə yazın və kimi bacarırsınız köməyə çağırın. Siz əziyyət çəkmədən bu
savadsız adamı ötüb keçərsiniz, axı siz bəlağət sahibləri olan şairlərsiniz və
siz ona güclü nifrət bəsləyirsiniz. Əgər siz Quran ayəsinə bənzər bir surə
yaza bilsəniz, onda dedikləriniz doğrudur. Lakin siz bunu edə bilməsəniz,
tamamilə köməksiz qalacaqsınız və sizin bu acizliyiniz Peyğəmbərin (ona Allahın
salavatı və salamı olsun) doğruçuluğunu və onun insanlara gətirdiyi hər şeyin həqiqət
olduğunu sübut edən böyük bir əlamət olacaqdır. Bax onda sizin hər biriniz
onun ardıyca getməlidir ki, hərarəti çox böyük və dəhşətli olan Cəhənnəm
odundan xilas ola bilsin. Cəhənnəm, bu dünyada odunla yandırılan alova bənzəmir.
O, Allaha və Onun elçilərinə iman gətirməkdən boyun qaçıran kəslər üçün
hazırlanmışdır. Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun) peyğəmbərliyinin
gerçəkliyinə əmin olduqdan sonra, ona iman gətirməməkdən çəkinin.
Bu və buna bənzər ayələrdə
Fövqəluca Allah məxluqların Müqəddəs Qurana bənzər bir şey yarada və ya ona
qarşı çıxa bilməyəcəklərini kafirlərə sübut edərək onların acizliklərini göstərir.
Fövqəluca Allah buyurur: “De: “Əgər insanlar və cinlər bu Qurana bənzər bir
şey gətirmək üçün bir yerə toplaşıb, bir-birinə kömək etsələr də ona bənzərini
gətirə bilməzlər” (İsra, 17/88).
Məgər
torpaqdan yaradılmış məxluq hökmdarların Rəbbinin kəlamına bənzər bir
söz deyə bilərmi? Məgər heç bir məziyyəti mükəmməl olmayan zavallı insan
tam kamilliyə malik və heç nəyə ehtiyacı olmayan mütləq Yaradanın kəlamına
bənzər bir söz söyləyə bilərmi? İnsan, doğrudan da, belə bir şeyə qadir deyil
və Müqəddəs Quranı görkəmli şair və yazıçıların əsərləri ilə müqayisə etmək
üçün ədəbiyyat sahəsində ən ibtidai biliklərə malik olmaq və onların arasında
böyük fərq olduğunu yəqin etmək kifayətdir.
Bu ayədən
həmçinin belə bir nəticə çıxarmaq olur ki, azmış insanın düz yola qayıdacağına
o halda ümid etmək olar ki, o çaşqınlığa düşmüş, şübhələr içində əziyyət çəkən,
haqqı nahaqdan ayıra bilməyən bir vəziyyətdə qalmış olsun. Əgər belə bir insan
doğrudan da həqiqəti bilmək istəyirsə, yol onun üçün açılan kimi, o, düz yola gələ
bilər. İnadkar kafirlərə gəldikdə isə, onlar həqiqəti bildikləri və onu şüurlu
surətdə rədd etdikləri üçün doğru yola qayıtmırlar, çünki onlar, haqq olan din
onlara tamamilə aydın olduqdan sonra da belə, ondan üz çevirirlər. Onların bu rəftarı
məlumatsız olduqlarına görə deyil və onlar üçün bu vəziyyətdən çıxış yolu
qalmamışdır. Eyni sözü şübhə edən kafirlər haqqında da demək olar. Onlar da həqiqəti
tapmaq niyyətlərində səmimi deyillər. Əslində, onlar haqqa qarşı laqeyddirlər
– onlar heç onu axtarmağa da çalışmırlar və əksər hallarda doğru yola gəlmirlər. Bu ayədə diqqəti, Allahın Öz Elçisini (s. ə.
s) Özünün qulu adlandırmasına yönəltmək lazımdır. Bu şərəfli mətndə belə bir
ifadənin işlədilməsi ona dəlalət edir ki, Peyğəmbərin (s. ə. s) ən vacib sifətlərindən
biri, onun öz vəzifəsini, bir qul kimi, səylə yerinə yetirməsi idi və məhz buna
görə də o (s. ə. s), özündən əvvəlki bütün sələflərini və ardıcıllarını ötüb
keçdi. Fövqəluca Allah Öz Elçisini (s. ə. s) gecə vaxtı Qüdsə apardığını və ona
(s. ə. s) Müqəddəs Quranı nazil etdiyini xatırlayarkən eynilə bu cür səciyyələndirmişdir.
Fövqəluca Allah buyurur:
“Dəlillərimizdən
bəzilərini ona (Peyğəmbərə) göstərmək üçün Öz qulunu gecə vaxtı Məscidulharamdan
ətrafına xeyir-bərəkət verdiyimiz Məsciduləqsaya aparan Allah pak və
müqəddəsdir...” (İsra, 17/1) );
“Aləmləri
xəbərdar etməsindən ötrü Öz quluna Furqanı (Quranı) nazil edən Allah
necə də xeyirxahdır!”
ﯷ
ﯸ ﯹ ﯺ
ﯻ ﯼ ﯽ
ﯾ ﯿ ﰀ ﰁﰂ ﰃ
ﰄ ﰅ
(2.24)
“Əgər siz bunu edə bilmirsinizsə, - heç edə də bilməzsiniz – onda yanacağı
insanlardan və daşlardan olan, kafirlər üçün hazırlanmış oddan çəkinin”.
Fövqəluca
Allah buyurur ki, Cəhənnəm kafirlər üçün artıq hazırlanmışdır. Bu və digər
oxşar ayələr Sünnə və camaat tərəfdarlarının baxışlarının doğruluğunu təsdiq
edir. Mötəzilələrdən fərqli olaraq, onlar doğrudan da hesab edirlər ki, Cənnət
və Cəhənnəm artıq mövcuddur və xəlq edilibdir.
Bu ayədən
belə bir nəticə də çıxarmaq olar ki, tövhid tərəfdarları, hətta ən ağır
günahlar işləsələr belə, Cəhənnəmdə əbədi qalmayacaqlar. Bu müddəa xaricilərin
və mötəzilələrin baxışlarına ziddir. Fövqəluca Allah buyurur ki, Cəhənnəm
kafirlər üçün hazırlanmışdır və əgər Allaha itaətsizlik edən tövhid tərəfdarları
orada əbədi qalmalı olsaydılar, onda Cəhənnəmin təkcə kafirlər üçün
yaradılmasından bəhs edilməzdi. Buradan belə bir sonuca gəlmək olar ki,
günahkarlar ancaq törətdikləri küfr və müxtəlif günahlardan ibarət olan cinayətlərə
görə cəzalandırılmağa layiqdirlər.
Fövqəluca Allah kafirlərin cəzalandırılması
barədə xatırladıqdan sonra xeyirxah əməl sahibləri olan möminlərin
mükafatlandırılması haqqında xəbər verir. Fövqəluca Allah Öz Kitabında belə
hallara tez-tez yer verir. O, qullarını cəzalandırmaqla qorxudur və onları
mükafatlandırmaqla isə həvəsləndirir ki, onlar heç vaxt qorxu hissini
unutmayaraq, həmişə xoş ümidlərlə yaşasınlar. Fövqəluca Allah buyurur:
ﭑ ﭒ
ﭓ ﭔ ﭕ
ﭖ ﭗ ﭘ
ﭙ ﭚ ﭛ ﭜﭝ ﭞ
ﭟ ﭠ ﭡ
ﭢ ﭣﭤ ﭥ
ﭦ ﭧ ﭨ
ﭩ ﭪﭫ ﭬ
ﭭ ﭮﭯ ﭰ
ﭱ ﭲ ﭳﭴ ﭵ
ﭶ ﭷ ﭸ
(2.25)
“İman gətirib saleh əməllər edənlərə müjdə ver ki, onlar üçün ağacları altından
çaylar axan Cənnət bağları vardır. Hər dəfə onun meyvələrindən onlara ruzi
verildikcə: “Bu ki, əvvəlcə dünyada bizə verilən ruzidir!” – deyəcəklər.
Halbuki onlara dünyadakının oxşarı veriləcəkdir. Onlardan ötrü orada
pak zövcələr var və onlar orada əbədi qalacaqlar”.
Ey Elçi!
Ey onun (s.ə.s) işini davam etdirən möminlər! Bütün qəlbi ilə iman gətirənləri
və öz vücudu ilə xeyirxah əməllər yerinə yetirərək, imanlarını təsdiq edənləri
sevindirin. Onların saleh əməlləri ədalətlidir, çünki onlar qulların vəziyyətini
nizamlayır, onların bu dünyada firavan yaşamasını və Axirət həyatında müvəffəqiyyət
qazanmasını təmin edir, onları müsibətlərdən və bədbəxtliklərdən xilas edərək,
Cənnətdə və Mərhəmətli Allahın yaxınlığında olmağa layiq möminlərə çevirirlər.
Buna görə, onları müjdələ ki, onlar Cənnət bağlarına düşəcək, orada son dərəcə
gözəl ağaclar, ləzzətli meyvələr, sərin kölgəliklər və gur yarpaqlı budaqlar
tapacaqlar. Cənnət bağları bu adla ona görə adlandırılır ki, orada kölgəli yerlər
boldur və bu, oranın sakinlərini məmnun edir. Onların altından su, süd, bal və
şərab çayları axır və Cənnət sakinləri bu çayların yatağını istədikləri məcraya
yönəldə bilirlər. Ən müxtəlif meyvələr yetişən Cənnət ağacları onların vasitəsilə
suvarılır. Cənnət sakinlərinə o meyvələrdən verildikdə, onlar deyəcəklər: “Bu
meyvələr bizim yediklərimiz kimidir”. Bu o deməkdir ki, bütün Cənnət meyvələri ən
əla keyfiyyətə malikdir. Onların hər biri yaraşıqlı və ləzzətlidir, orada
dadsız meyvələr görməzsən. Cənnətə daxil olduqda, möminlər bir an da olsun belə
həzz almaqdan məhrum olmayacaqlar və onlara təklif ediləcək yeməli şeylər
onlara həmişə misli görünməmiş ləzzət bəxş edəcəkdir.
Belə bir rəy
mövcuddur ki, bu ayədən çıxarılan nəticəyə görə, Cənnət meyvələri yerdə
olanlarla eyni adlar daşıyacaq, amma dadları ilə onlardan fərqlənəcək. Başqa
bir şərhə görə isə, onlar rənginə görə yerdəki meyvələrə oxşayacaq, amma
onlardan adlarına görə seçiləcəklər. Üçüncü bir rəyə görə isə, onlar öz gözəl
keyfiyyətləri ilə bir-birinə oxşayacaq və möminlərə eyni ləzzəti və zövq verəcəklər.
Yəqin, sonuncu şərh daha doğrudur.
Fövqəluca
Allah Cənnətin otaqlarını, ləzzətli yeməklərini, içkilərini və meyvələrini
xatırladıqdan sonra, Cənnət zövcələri haqqında xəbər verir və onları ən gözəl tərzdə
səciyyələndirir. O, onları təmizlənmiş zövcələr adlandırır, lakin onların təmizlənəcəyi
və xilas ediləcəyi qüsurları qeyd etmir. Bu isə o deməkdir ki, onlar tamamilə
pak olacaqlar. Onlar təmiz əxlaqa, təmiz
əndama, təmiz ağıza və təmiz baxışlara sahib olacaqlar. Onların əxlaqlılığı
özünü ərlərinə bəslədikləri vəfalı məhəbbətdə təcəssüm edəcək, ərləri də onları
eynilə gözəl xasiyyətlərinə, ərə sədaqətinə, incə davranışına və valehedici
nitqinə görə sevəcəklər. Onların bədəni aybaşıdan, doğuşdan sonrakı
qanaxmalardan, spermadan, sidikdən, nəcisdən, bəlğəmdən, selikdən və xoşagəlməz
iylərdən azad ediləcək, çöhrələri isə gözəl və kamil olacaqdır. Onlar
qüsurlardan, çatışmazlıqlardan və eybəcərliklərdən xali olacaqlar. Gözəl və nəcib
zövcələr olduqları üçün dilləri və baxışları hər cür çirkinlikdən təmizlənmiş
olacaq. Onlar öz gözlərini yad kişilərin baxışlarından və dillərini pis sözlərdən
qoruyacaqlar.
Bu gözəl
ayədə müjdə veriləcək kəslər, müjdənin özü və onların buna nail olacaqlarının səbəbi
xatırlanır. Bu xoş xəbəri – müjdəni gətirənlər Allahın Elçisi (s.ə.s.) və onun
yolunu davam etdirən müsəlmanlardır. Xeyirxah işlər görən möminləri bu müjdələrlə
sevindirmək lazımdır. Müjdə dedikdə, bu kəramətli ayədə təsvir edilən Cənnət
bağları haqqında xəbərlər nəzərdə tutulur. Ona, ancaq haqq dinə iman gətirməklə,
əməlisaleh işlər görməklə nail olmaq mümkündür. Bir sözlə, Fövqəluca Allah ayədə
ən əzəmətli bir müjdəni yada salmışdır ki, bəşəriyyətin ən yaxşı nümayəndəsi
onu, yaxşı əməllər edən insanlar üçün gətirmişdir.
Bu ayədən
belə bir nəticə də çıxartmaq olar ki, möminlərə müjdə sevinci bəxş etmək və
onları əməlisaleh işlər görməyə ruhlandırmaq və bu işlərə və onların faydalı nəticələrinə
görə əcr veriləcəyini xatırlatmaq tərifəlayiqdir. Həm də belə xatırlatmalar
insanların xeyirxah işlər görməsini asanlaşdırır. Belə ki, insan üçün ən vacib
müjdə onun iman gətirməsi və saleh əməllər işlətməsidir.
Bunun
ardıyca, bu dünya həyatından ayrılarkən, alınan müjdədir ki, möminlər bundan
sonra əbədi səadətə qovuşurlar. Ey Allah, bizə də bu mərhəmətini nəsib et!
Комментариев нет:
Отправить комментарий